Naapurisota – HIFK vs. Jokerit

  • 362 848
  • 1 176

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edelleen, mitä merkitystä sillä on onko se minun mielestä oikeutettua vai ei. Asioita tapahtuu huutelee Big Snake tai Zaari mitä tahansa. Kommentoin vain tapahtumia jotka edelleen ovat riippumattomia kummankaan meidän mielipiteistä. En kertakaikkiaan pysty näkemään että meidän mielipiteillä olisi vaikutusta yhtään mihinkään mitä kaukalossa tapahtuu. Ja kaukalossa tapahtuneita asioita täällä pääasiassa kommentoidaan.

Vaikutat kaverilta jonka mielipiteillä tuskin on vaikutusta yhtään mihinkään. Miksi ihmeessä edes kirjoitat asioista jos ne pitää viimeisen typeryyden jälkeen kuitata tyyliin "mitä väliä mitä olen mieltä"?
Koska nyt et ole liigapelaaja ei varmaan tarvi pelätä että käyt nyt käämisi menettäneenä naapurisi kimppuun, ainakin toivon näin.
 
Vaikutat kaverilta jonka mielipiteillä tuskin on vaikutusta yhtään mihinkään. Miksi ihmeessä edes kirjoitat asioista jos ne pitää viimeisen typeryyden jälkeen kuitata tyyliin "mitä väliä mitä olen mieltä"?
Koska nyt et ole liigapelaaja ei varmaan tarvi pelätä että käyt nyt käämisi menettäneenä naapurisi kimppuun, ainakin toivon näin.

En vain näe että mielipiteilläni on vaikutusta kaukalon tapahtumiin, olen pahoillani siitä. Tykkään silti välillä kommentoida niitä. Minkä typeryyden siis ja mitä pitää kuitata? Lopussa alkaa sulla vissiin kasetti leipoa kiinni mutta pakko kysyä että voitko yhdistää liigapelaajan, naapurin, hermojen menettämisen sekä väkivallan vähän tarkemmin? Etenkin sen että mihin nyt liittyy etten ole liigapelaaja? Ei pahalla, en vain saa oikein kiinni korkealentoisesta ajatuksenjuoksustasi.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Tästä saisi hyvän elokuvan. Hifk luo Ruudun , joka kääntyy omiaan vastaan jolloin tälle pitää kostaa. Parasta olisi jos Hifk olisi hankkinut Semir Ben-Amorin kostaamaan jokereille... Ei Hifkin toiminnassa ole koskaan ollut mitään logiikkaa.
NHL: joukkueet hankkivat poliiseita jotta rotat voi rottailla rauhassa.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En vain näe että mielipiteilläni on vaikutusta kaukalon tapahtumiin, olen pahoillani siitä. Tykkään silti välillä kommentoida niitä. Minkä typeryyden siis ja mitä pitää kuitata? Lopussa alkaa sulla vissiin kasetti leipoa kiinni mutta pakko kysyä että voitko yhdistää liigapelaajan, naapurin, hermojen menettämisen sekä väkivallan vähän tarkemmin? Etenkin sen että mihin nyt liittyy etten ole liigapelaaja? Ei pahalla, en vain saa oikein kiinni korkealentoisesta ajatuksenjuoksustasi.

Sillähän ei ollut mitään väliä palaako mulla tai sulla käämit. Eihän me liigaa pelata. Sun mielipiteillä ei tosiaan ole väliä kaukalon tapahtumissa, ja tuskin muuallakaan. Edellisen typeryyden kuittasit mutta saat sen ihan itse lukea. Oletan että osaat, koska myös kirjaimia pystyt yhdistelemään sanoiksi. Nämä kaikki tuli sinun tekstistäsi, joten siitä en ole varma ymmärrätkö kuitenkaan mitä kirjoitat. Jos et, oletan ettet minunkaan omiani joten turha jatkaa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
- Jokereista on tullut kahdessa vuodessa Liigan halveksituin jengi ympäri Suomea

Missä luolassa olet elänyt? Jokerit on ollut sitä jo parikymmentä vuotta, eli suunnilleen siitä asti, kun rupesi menestymään. Ja ei, se ei ole ollenkaan huono meidän kannaltamme. Päinvastoin, erittäin viihdyttävää.

Tästä jullien uudesta hankinnasta, aika käsittämätön veto, tietäen Liigan nykyisen kurinpitolinjan. Siis kun todistettavasti käskyttämisestä rankaistaan Liigan taholta kovalla kädellä ja voi joutua jopa virkavallan kanssa tekemisiin, niin onko kovin viisasta hankkia pelaaja, joka hankitaan yksinomaan käskytettäväksi? Montakohan peliä saa pelata? Ja montakohan peliä Rami saa valmentaa?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nielikäisestäkö Jokerien vastaus tilanteeseen?
SM-liiga: Mistinen? - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Tämä aiheutti kyllä pienen putoamisen. Tiedän ainakin pari Jokerifania, jotka repisivät pelihousunsa pahemman kerran kun jengissä viilettäisi samaan aikaan Ruutu, Karalahti ja Nielikäinen. Ottakaa vielä The Sir jengiin niin HIFK peruu Gilliesin diilin ja pyytää nöyrästi anteeksi. Sitä ei näes huimaa! Pena varmaan lähettäisi meidät meneen täältä puuhasteluliigasta ja käskisi viedä pokaalit mukana.
 
Sillähän ei ollut mitään väliä palaako mulla tai sulla käämit. Eihän me liigaa pelata. Sun mielipiteillä ei tosiaan ole väliä kaukalon tapahtumissa, ja tuskin muuallakaan. Edellisen typeryyden kuittasit mutta saat sen ihan itse lukea. Oletan että osaat, koska myös kirjaimia pystyt yhdistelemään sanoiksi. Nämä kaikki tuli sinun tekstistäsi, joten siitä en ole varma ymmärrätkö kuitenkaan mitä kirjoitat. Jos et, oletan ettet minunkaan omiani joten turha jatkaa.

Ahaa, kyse olikin minusta eikä siitä mitä kaukalossa tapahtuu. Tai et ainakaan mistään muusta osaa enää näköjään keskustella. En vittumaisuuttani kysellyt äskön, en vain osaa seurata porilaista logiikkaa. Kuten sitä että miksi minusta nyt yhtäkkiä ruvettiin keskustelemaan, olen menossa hakkaamaan naapureita koska ne ovat suuttuneet ja mitä lie muuta. Vaikea pysyä kärryillä.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Kumpaakaa joukkuetta en kannata,mutta huomiseen peliin tuli hommattua liput kaverin kanssa ja pakko lähteä katsomaan tuota sirkusta :)
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
No hyvä. Mä rupeen sit kannattaan molempia joukkueita: yksi kaupunki, kaksi joukkuetta!

Hmm, mielenkiintoista, mutta toisaalta ratkaisee osaltasi monta ongelmaa. Kaltaisiasi hybrideitä tulee toki jatkossa olemaan entistä enemmän jokerien siirtyessä pois puuhasteluliigasta.

Pakko kuitenkin udella, miksi jokerit on mainittu suosikkijoukkueissasi ennen IFK:ta?
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska pidän enemmän Karjalasta kuin KOFFista.

Fair enough. Kummatkin ovat kyllä aikamoista kuraa.

Lisäksi haistelen trollausta, mutta mikäpä siinä nyt kuin punttipersoonakin on bannatty.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tämä aiheutti kyllä pienen putoamisen. Tiedän ainakin pari Jokerifania, jotka repisivät pelihousunsa pahemman kerran kun jengissä viilettäisi samaan aikaan Ruutu, Karalahti ja Nielikäinen. Ottakaa vielä The Sir jengiin niin HIFK peruu Gilliesin diilin ja pyytää nöyrästi anteeksi. Sitä ei näes huimaa! Pena varmaan lähettäisi meidät meneen täältä puuhasteluliigasta ja käskisi viedä pokaalit mukana.

Oikeastihan tuota Jokereiden UTJ-julkaisua ei ole vielä sen takia tapahtunut, että Hjallis on tehnyt vuosisadan kyykytyksen ja odottaa parasta hetkeä julkaistakseen Pentti Matikaisen sopimuksen.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Viimeksi muokattu:

Drea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tästä saisi hyvän elokuvan. Hifk luo Ruudun , joka kääntyy omiaan vastaan jolloin tälle pitää kostaa. Parasta olisi jos Hifk olisi hankkinut Semir Ben-Amorin kostaamaan jokereille... Ei Hifkin toiminnassa ole koskaan ollut mitään logiikkaa.
NHL: joukkueet hankkivat poliiseita jotta rotat voi rottailla rauhassa.

Tuosta ylläolevasta tekstistä tuli mieleen, että olisipa ollut mielenkiintoinen nähdä, mitä olisi tapahtunut jos Ben-Amorin sopimus Jokereiden kanssa olisi loppunut ja pelaisikin tulevan kauden esimerkiksi SaiPassa. Minnehän suuntaan tuo mahdollinen kosto toteutettaisiin
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Moni odottaa tämän päivän peliä ja myös Liiga-kauden alkua omien sanojensa mukaan enemmän kuin koskaan. Tulossa on kuulemma hieno kausi. No, sanotaanko näin, että itse en ole ikinä odottanut näin vähän mitään peliä tai kauden alkua. Palstaveli Dennis jossakin noista monista Gilliesiä käsittelevistä ketjuista, mainitsi jo samasta.

Olen käytännössä koko ikäni ollut Jokerifani ja käynyt peleissä, ensimmäisen kerran ollessani 3kk vanha. Tuossa 5-vuotiaana lätkä tuli mukaan myös harrastuksena ja Jokereissa kun pelasin, sain sieltä myös juniorikortin, jolla pääsin peleihin ilmaiseksi. Pelejä tuli siis nähtyä todella paljon ja tulee edelleenkin, nyt 27-vuotiaana. Niin pitkään kun muistan, HIFK on ollut se pahin vastustaja kaikista. IFK:lle häviäminen on tuntunut aina todella, todella pahalta, eikä ole yksi eikä kaksi kertaa kun faija on joutunut raahaamaan itkevän pikku-iiborin pois hallilta. Kouluunkin ärsytti seuraavana päivänä mennä, kun tottakai IFK-faneja oli myös koulukavereissa. He pitivät kyllä huolen, ettei edellisen päivän tulos pääsisi unohtumaan.

Kun ikää tuli lisää, sitä pystyi suhtautumaan tappioihinkin paljon analyyttisemmin. Toki IFK:lle kärsityt tappiot vituttivat edelleen enemmän kuin muut, mutta jotenkin sitä oli oppinut suhtautumaan niihinkin erilailla. Liekö syy sitten jo suht pitkälle edenneessä pelaajaurassa. Olin oppinut arvostamaan IFK:ta rakkaana paikallisvastustajana, josta tiesi että heitä vastaan pelatut pelit tulisivat olemaan juuri sitä lätkää, josta itse pidän. Tunnetta, taklauksia, ehkä muutama tappelu ja hienoja maaleja. Pelin jälkeen vaihdettiin kuulumisia IFK-fani kavereiden kanssa ja ehkä sellaista leikkimielistä vittuilua, mutta kuitenkin hyvässä hengessä.

Sitten tuli 1.9.2012. Surullinen päivä Jokerihistoriassa ja harmittaa että tuli oltua paikan päällä. Moniko edes muistaa, paljon tuo peli päättyi? 5-1 Jokereille. Ensin Ilari Melart yritti hakea Jarkko Ruutua tappeluun, Ruutua ei yllättäen kiinnostanut, mutta Melart päätti kuitenkin pudottaa hanskat. No, tämä tapaus ei niin ihmeellinen ollut. Olihan Ruudulla ja Melartilla ollut jo pitkään käynnissä oma keskinäinen leikki. Seuraavassa vaihdossa tapahtui se, mitä en olisi ikinä toivonut Jokerijoukkueelta näkeväni. Törkein väkivallanteko, jonka olen itse todistanut "faniurallani". Toki ymmärsin tarkoituksen teolle, mutta en ymmärtänyt kohdetta ja vielä vähemmän ymmärsin tekotapaa. Salmi yritti sitten samaa IFK:n puolelta, kohteenaan Filppula, mutta tämä onneksi epäonnistui. No, tästä pelistä sitten kakkua aika monelle ja luulin, että homma sillä selvä.

Jotain oli kuitenkin muuttunut. En sitä silloin huomannut heti, mutta nyt kun ajattelee taaksepäin, juuri tuossa kyseisessä pelissä määriteltiin tämä nykyinen naapurisota IFK:n ja Jokereiden välillä. Tuntuu, että nykyään ei vittuilla enää leikkimielisesti näiden hardcorefanien välillä vaan hommasta on tullut todella vakavaa puolin ja toisin. Näiden kahden joukkueen välillä ei vallitse enää viharakkaus-suhde vaan ihan puhtaasti viha-suhde. On kuin Jokerit vs. HIFK olisi stadin oma Crips vs. Bloods pahimpaan aikaan. Kyllähän tän näkee ihan tätäkin palstaa selailemalla. Henkilökohtasuuksia satelee puolin ja toisin, fanit leimataan kaikki kusipäiksi ja pelleiksi ja tästä kaikesta paistaa muutenkin se läpi, että tämä ei ole enää pitkään aikaan ollut monelle enää vain lätkää. Tuntuu että tässä on kyse nyt jostain suuremmasta. Mistä, en tiedä.

Itseäni ainakin vituttaa ja ahdistaa tällainen tilanne, ja omalla kohdallani homma on tullut siihen pisteeseen, ettei mua edes kiinnosta lähteä tänään peliin. Ei kiinnosta lähteä katsomaan peliä, joka silloin joskus ennen oli faniuden "suola". Se on hemmetin ikävää mun mielestä ja vielä ikävämpää on se, että valitettavasti tähän nykyiseen vihanpitoon suurin syyllinen on mun rakas Jokerit. Valitettavasti.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Moni odottaa tämän päivän peliä ja myös Liiga-kauden alkua omien sanojensa mukaan enemmän kuin koskaan...

Hieno kirjoitus ja olen täysin samoilla linjoilla. En haluaisi mennä peliin tänään. Saa nähdä malttaako olla menemättä.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tuosta ylläolevasta tekstistä tuli mieleen, että olisipa ollut mielenkiintoinen nähdä, mitä olisi tapahtunut jos Ben-Amorin sopimus Jokereiden kanssa olisi loppunut ja pelaisikin tulevan kauden esimerkiksi SaiPassa. Minnehän suuntaan tuo mahdollinen kosto toteutettaisiin

Ben-Amor tuskin jatkaa Jokereiden kanssa KHL:ään joten periaatteessa seuraavalla kaudella se saatetaan nähdä mikäli HIFK ei "kostoa" tällä kaudella hae. Eri asia on sitten palkkaako kukaan Ben-Amoria. Toisaalta en tiedä ollaanko HIFK:ssa varsinaisesti katkeria SBA:lle vai enemmän Jokerien organisaatiolle/Valtoselle tms. SBA:n käskyttäjille.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Tämän ketjun voisi katkaista iiborin tekstiin. Yhtään viestiä ei tarvitse enää kirjoittaa, lukuunottamatta iiborin viestin erinomaisuuden toteamisia.
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko teksti..

Aamen, aivan loistava teksti! Itse tosin odotan kyllä liigakauden alkua, mutta tämä keulimisaspekti puolin ja toisin (jos sitä oikeasti edes on muualla kuin Jatkoajan keskustelupalstalla ja toimittajien toiveissa/ unissa) ei kyllä lämmitä miltään osin. Kuten palstaveli Iibor sen hyvin yllä pukeekin jo sanoiksi.

JA on pääosin lukukelvotonta* parin päivän ajan joka kerta kun tulee pienikin viittaus 1.9. tapahtumiin. Toivon todella sydämeni pohjasta ettei HIFK syyllisty mihinkään Lähteenmäen tai BA:n (Tomek&Co) tekojen kaltaisiin enää koskaan. Spontaania, kovaa ja fyysistä kiekkoa puolin ja toisin.

*lukukelvotonta siis kaikissa niissä oisioissa joissa ko. tapahtumaa käsitellään
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Jotain oli kuitenkin muuttunut.

Samaa mieltä. Tästä on keskusteltu jonkin verran myös HIFK:n osiossa, esimerkiksi yhtenä syynä siihen, miksi moni punapaitainen fani on iloinen Jokerien lähdöstä KHL:n puolelle. Unohdetaan ne muutamat nimimerkit, jotka jaksavat jauhaa mantraansa tietystä päivästä ensi keväänä, mutta moni on yksinkertaisesti väsynyt tähän vihanpitoon puolin ja toisin. Pelit liigan muita joukkueita vastaan ovat erilaisia, miellyttävämpiä, kiinnostavampia. Niitä saattaa odottaa innolla ja mielenkiinnolla, toisin kuin näitä paikallispelejä. Ennen oli toisin.

Mutta syvä on se haava, joka vuosi sitten syntyi. Tämä kausi sitä arpea vielä revitään auki, mutta ehkä se sen jälkeen saa parantua rauhassa, kunnes joskus taas, jossain liigassa, se oikeanlainen paikallisjännite herää taas henkiin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
iiborilta tosiaan hyvää settiä ja aika pitkälti laittoi sanoiksi myös omat tuntemukset tämän hetkisestä tilanteesta HIFK:n ja Jokereiden välillä. Ei voida sanoa, että olisi terve tilanne seurojen taikka fanien välillä, ei todellakaan. Tämä palsta on harvinaisen surullinen esimerkki fanien väleistä, vähintään joka toinen viesti on vittuilua. Todella kypsää. Toisaalta, sitähän tämä palsta on kyllä muutenkin. Vittuilu on tärkeintä, asian puhuminen harvinaisen hankalaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös