Eli siis edellisen organisaation tekemisiä ei saa nostaa kriittiseen sävyyn, mutta mestaruudet kuitenkin kelpaavat? Eihän se nyt noin voi mennä.
Joko Jokerit on mestaruuksia voittanut ja NHL-pelaajia kasvattanut seura, joka hairahti polulta venäläisten pehmeän vallan välineeksi useammaksi vuodeksi, tai sitten Jokerit on tuore seura, joka ei ole historiassaan voittanut yhtään mitään. Ei historiasta voi valikoida vain mielisiä asioita.
Edit: kaiken päälle sanon, että toivon Jokereiden palaavaan Liigaan (pelaamalla, toisin kuin Mestikseen). Paikalliskilpailu voisi tarjota IFK:lle organisaationa sopivan herätyksen, jota se todellakin kaipaa. Ja kyllä paikallismatsit aina maistuu - varsinkin siksi, että halveksin Jokereita. Mutta mieluummin otan Liigan N*rreilla kuin ilman.
Ihminen on sellainen olento, jolla on vahva taipumus selittää asiat itselleen aina parhain päin. Mun mielestä on ilmiselvää, että Jokerit on Jokerit. Organisaatio on puhdistettu KHL-ajasta, mutta tuleehan tuo tahra aina olemaan osa meidän historiaa. Henkilökohtaisesti se ei mua häiritse, elämään kuuluu vaikeita aikoja ja kardinaalivirheitä - jos sellaisia ei tule, niin harvemmin tulee sitten suuria hyviäkään hetkiä.
Eikä mua häiritse mahorkka- ja kaalisoppahuutelutkaan, ansaittua on kaikki ja antaa tulla vaan. Ihmettelen kyllä hieman sitä valkohehkuista vihaa ja tuomitsemisen tasoa. Osalla kirjoittajista tuntuu olevan about sellainen ajatus, että Harkimo oli suunnilleen Kremlissä ideoimassa hyökkäystä Ukrainaan Putten kanssa Väänäsen pelipaita päällään. Jälkikäteen on helppoa huudella, mutta nykyisessä ilmapiirissä, kun naamiot on riisuttu, tuntuu monelta unohtuvan, että maailma oli tosi erilainen silloin 2010-luvun alkupuolella. Ihan maan ylintä johtoa myöten suhtautuminen Venäjään oli erilaista ja se usko maan muuttumiseen demokraattisemmaksi oli naiivisti ihan laajasti hyväksyttyä. No, sitten oli meitä, joilla oli skeptisempi suhtautuminen. Valitettavasti olimme oikeassa - tämä on yksi niistä kerroista, kun en ainakaan itse saa siitä mitään kiksejä.
Kaikenlaiset ”ainoa tapa puhdistautua on lopettaa Jokereiden nimellä ja logolla pelaaminen ja kuopata koko organisaatio”-jutut jätän sitten taas ihan omaan arvoonsa. Erehtyminen on inhimillistä ja jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden. Seura ei ole synnitön, mutta kukapa meistä olisi. Nyt se tekee kovaa ja rehellistä duunia suomikiekon eteen mm. Ahkeralla juniorityöllä ja rakentaa ryvettynyttä brändiä kovin jokerimaiseen tyyliin taas aika pohjalta. Sitä arvostan itse fanina, ja tarinan uusin vaihehan on vasta alkamassa.
Vikasta lainaamastani kappaleesta samaa mieltä. Kilpailu virkistää, ja HIFK tarvitsee piristystä (kuten myös Liiga). Jokerit on siihen yksi vaihtoehto, joka varmasti skabaa sähköistäisi, haluttiin sitä tiettyjen tahojen toimesta myöntää tai ei. No, uskon, että 90% teistä ajattelee samalla tavalla. Itse olen jo lyönyt viskilekan vetoa parhaan frendini kanssa siitä, kumpi voittaa ensin seuraavan miesten Suomen mestaruuden; Jokerit vai IFK… ;-)