Naapurisota – HIFK vs. Jokerit

  • 362 766
  • 1 176

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vielä ikävämpää on se, että valitettavasti tähän nykyiseen vihanpitoon suurin syyllinen on mun rakas Jokerit. Valitettavasti.

Aivan loistava teksti. Kiitos.

Itseäni kumminkin kiinnostaa vielä mennä peliin, ei toki samoin fiiliksin kuin ennen. Aikasemmin odotti juuri leikkimielistä vittuilua vastustajan faneilta ja kovaa peliä jonka voittajasta edes katastrofikaudella voinu olla varma. Nykyään kun paikallispeliin menee niin sitä vaan jotenki odottaa että mitähän paskaa tänää tapahtuu..

Mitä tuohon lainattuun kohtaan tulee niin ihan samaa mieltä, sen verran lisään kumminkin että myös se on todella ikävää kuinka jotkut meistä Jokerifaneista kehtaa selitellä tuota tekoa oikeutetuksi kaikenmaailman Lähteenmäillä ja samaan lauseeseen toteaa ettei Gillies voi kostaa vuoden vanhoja juttuja koska kuitin ois pitäny tulla heti.

Tehty mikä tehty, vanhaan ei ole paluuta ja se on sääli.

Märkä unihan tietysti olis että kapteenit kävisi ennen ottelun alkua vaikka kättelemässä ja sopimassa että tää on tässä ja nyt pelataa lätkää, voisi rauhoittaa fanejakin.... Ja sit mä heräsin
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Märkä unihan tietysti olis että kapteenit kävisi ennen ottelun alkua vaikka kättelemässä ja sopimassa että tää on tässä ja nyt pelataa lätkää, voisi rauhoittaa fanejakin.... Ja sit mä heräsin

Tätä ei valitettavasti tule tapahtumaan, ennen kuin koko totuus 1.9. tapahtumista tuodaan avoimesti julki Jokereiden taholta. Eli se, että Valtonen käskytti SB:n Peltosen kimppuun. Ja tapahtunutta pyydetään vilpittömästi anteeksi. Nythän koko homma on kaadettu SB:n "pimahtamiseksi" ja Valtonen & Jokerit ovat pesseet kätensä koko roskasta. Kaikki tietävät kuitenkin totuuden, mutta Jokerit ei ole sitä koskaan myöntänyt. Totuus esiin ja anteeksipyyntö, niillä päästään asian yli.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Ilmapiiriä varmaan puhdistaisi että molemmat jengit tulisivat julkisuuteen totuuden kanssa viime syyskuusta. Tosin siitä seuraisi niin ravisteleva paskamyrsky tässä maassa ettei ole koskaan nähtykään. Tappeluista, käskyttämisistä ja koodistoista on tehty jo ajat sitten tabu, joita on peitelty ja lakaistu maton alle liigan ja liiton tahoilta. Nyt jos kaksi jengiä tulisikin "kaapista ulos" ja kertoisi avoimesti mitä kulisseissa on keskusteltu ja tapahtunut niin siinähän sitä oltaisiin ihmeissään. Sanoisin että ei tule tapahtumaan.

Iiborilta loistava teksti, tämä tilanne on kaukana siitä mitä naapurisota on aiemmin ollut. Nyt joutuu koko ajan pelkäämään että siellä sattuu oikeasti jotain pahaa. Kyseessä ei ole enää peli, jonka jälkeen otetaan "vihollisten" kanssa bisset ja nautitaan fiiliksistä.

Jos Jokerit eivät lähtisi maailmanvalloitukseen vaan jäisivät liigaan, kannattaisi kaikkien miettiä miten tämä tilanne saataisiin purettua. Mutta nyt kun lähtö on käsillä, ei kenelläkään ole pakottavaa tarvetta tehdä työtä purkamisen eteen. Jos tästä suosta haluttaisiin nousta, esimerkin olisi lähdettävä joukkueiden suunnalta. Valmennusjohto näyttää pelaajien kanssa esimerkkiä faneille. Lämsän on helppo olla esimerkkinä ja unohtaa menneet, koska Jokerit saivat sen viimeisen sanan. Toisaalta Summanen taas tuntuu hieman jämähtäneen tähän tilanteeseen, ja meikäläisestä tuntuu että herra ei edes halua päästä tästä eteenpäin. Melkoinen pattitilanne.

Siinä oltaisiinkin ihmeissään kun Summanen, Tomek, Peltonen ja Semir kävisivät kättelemässä ja halimassa toisiaan ennen peliä keskiympyrässä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tätä ei valitettavasti tule tapahtumaan, ennen kuin koko totuus 1.9. tapahtumista tuodaan avoimesti julki Jokereiden taholta. Eli se, että Valtonen käskytti SB:n Peltosen kimppuun. Ja tapahtunutta pyydetään vilpittömästi anteeksi. Nythän koko homma on kaadettu SB:n "pimahtamiseksi" ja Valtonen & Jokerit ovat pesseet kätensä koko roskasta. Kaikki tietävät kuitenkin totuuden, mutta Jokerit ei ole sitä koskaan myöntänyt. Totuus esiin ja anteeksipyyntö, niillä päästään asian yli.

Tämän toivoisin itsekin tapahtuvan. Hommahan oli niin selkeä, kuin olla ja voi, mutta tuon ulostulon symbolinen arvo olisi mielestäni suurempi kuin itse anteeksipyyntö. Tietyllä tavalla tuntuu, että näin toimittaessa koko jääkiekon julkikuva hiukan puhdistuisi, kun huomattaisiin että kyllä tässäkin lajissa otetaan vastuu tekemisistään.

Tietysti on ihmisiä, jotka ei koskaan tule tuota tapahtumaa hyväksymään, eikä pidäkään, mutta näkisin että hyöty koko lajille olisi suuri jos esimerkiksi Tomek Valtonen esittäisi julkisen anteeksipyynnön IFK:lle sekä Ville Peltoselle.

Kyyberi kirjoitti:
Ilmapiiriä varmaan puhdistaisi että molemmat jengit tulisivat julkisuuteen totuuden kanssa viime syyskuusta. Tosin siitä seuraisi niin ravisteleva paskamyrsky tässä maassa ettei ole koskaan nähtykään. Tappeluista, käskyttämisistä ja koodistoista on tehty jo ajat sitten tabu, joita on peitelty ja lakaistu maton alle liigan ja liiton tahoilta. Nyt jos kaksi jengiä tulisikin "kaapista ulos" ja kertoisi avoimesti mitä kulisseissa on keskusteltu ja tapahtunut niin siinähän sitä oltaisiin ihmeissään. Sanoisin että ei tule tapahtumaan.

Totta tämäkin. Paskalehdistö repisi kyllä kaiken ilon irti aiheesta ja hankkisi haastatteluita kaiken maailman päiviräsäsiltä, kuinka jääkiekko on kiellettävä. Mutta silti sanoisin, että olisi kaikinpuolin hyvä tulla esiin julkisen anteeksipyynnön kera, ainakin yritys puhdistaa ilmapiiriä olisi kova ja aivan varmasti se huomattaisiin. Pahoin vaan pelkään, ettei minkäänlaisia haluja ilmapiirin puhdistamiseen ole.
 
Viimeksi muokattu:

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tänään ja huomenna sitä verta kentälle niin alkaa ilma puhdistua, piste.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
koko teksti

Hieno kirjoitus ja todellakin tuntuu että se leikkimielinen "vittuilu" naapurille on kadonnut ja ollaan syvällä poteroissa eikä anneta tuumaakaan periksi omasta kannasta ja kyräillään vaan naapurin toimintaa ja haetaan oikeutusta itse toimia juuri niin kuin halutaan. Kumpikaan osapuoli ei näytä halukkaalta hautaamaan sotakirveitä vaan tulehtuneen ilmapiirin annetaan vain jatkua ja jatkua. Milloin tästä tuli näin vakavaa ja eikö aikuiset ihmiset pysty sopimaan asioita ihan puhumalla. Ainakin minä olen kurkkuani myöten täynnä viime kauden sotaa, enkä todellakaan toivo että sama hölmöily jatkuu. Tänään toivon että otettaisiin ensimmäinen hapuileva askel kohti parempaa, eikä hölmöiltäisi. Ainakin allekirjoittanut on pettynyt jos tänään hallilla olen todistamassa samaa kuraa kuin viime syksynä valitettavasti nähtiin. Omaa intoa hallilla käymiseen tuo episodi ei onneksi vienyt mutta ilmapiiri jossa viime kausi jouduttiin tarpomaan läpi oli ikävä.

Toivottavasti paska ei osu tänään ja/tai huomenna tuulettimeen.
 

RedWing91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings
Olkaa ystävällisiä ja tehkää palvelus koko suomalaiselle jääkiekkoilulle vaatimalla joukkueita pelaamaan siistiä, mutta fyysistä peliä. Keinoina voi olla joko suuret lakanat tai huudot, joissa viitataan viimevuotisten tapahtumien negatiiviseen vaikutukseen. Koko suomalainen jääkiekko on kriisissä helsinkiläisten joukkueiden takia. Kaikilla meillä on tullut mitta täyteen näistä kukkahattu- ja lastensuojelu -jutuista, kurinpidosta puhumattakaan. Haluan taas nähdä aitoa ja rehellistä lätkää.

Jääkiekko on muiden lajien tavoin riippuvainen faneista ja suurin valta onkin aina yleisöllä. Käyttäkää tänään ja huomenna sitä hyväksenne niin hyvin kuin vain mahdollista. Välttäkää riitoja myös kaukalon ulkopuolella. Tehkää vuoden spekuloiduimmasta ottelusta peli, josta kukaan ei enää vuoden päästä muista mitään. Olen varma, että tunnette toisianne myös Jatkoajan keskustelufoorumin ulkopuolella ja pystytte hallilla vaikuttamaan fanien toimintaan. Mikäli joku näistä keskusteluista tietämätön pyrkii luomaan kahakan, estäkää häntä. Olkaa suurempia kuin se yksi idiootti.

Olen ihan aidosti huolissani koko rakkaan lajin asemasta ja ylipäätään olemassaolosta suomalaisella urheilukartalla. Tehdään tästä hieno kausi, jota voidaan myöhemmin muistella (Sm-)Liigan pelastajana. Tunne kuuluu kaukaloon ja sen ulkopuolelle, mutta koitetaan käyttäytyä kuten aikuiset, vaikka välillä poninhäntää kiristääkin.

Mikäli kaukalossa tapahtuu tänään kauheuksia, äänestäkää jaloillanne. Ei ole joukkuetta, mikä haluaisi pelata tyhjille katsomoille oman idioottimaisuutensa vuoksi.

edit. kielioppivirhe
 
Viimeksi muokattu:
Olipas Iiborilta hieno kirjoitus. Varmasti monin osin sellainen johon me kaikki stadilaiset, suosikkijoukkueesta riippumatta, voimme samaistua. Jos sinua Iibor se yhtään lohduttaa, niin ei ollut helppoa olla toinen luokan kahdesta IFK-fanista 1990-luvulla.

Valitettavasti tämä vihanpito on vain riistäytynyt käsistä myös täällä jatkoajassa. Meillä faneina on toki oikeus olla puusilmäisiä, mutta kyllä meidän silti pitäisi ymmärtää, että me tarvitsemme toinen toisiamme. Terveestä vastakkainasettelusta hyötyy kaikki, kumpikin seura, kannattajat ja suomalainen jääkiekkoilu. Tämän hetkinen tilanne ei palvele ketään. Itse olen liittynyt siihen joukkioon, joka menee mielummin katsomaan TPS tai SaiPa peliä kuin paikalliskamppailua. Enpä olisi vuonna 2011 uskonut tilanteen muuttuvan näinkin radikaalisti näinkin nopeasti.

Seurojen pitäisi keskittyä tulevaan. Rehellisyyden nimissä on pakko sanoa, että emmehän me vielä voi tietää mitä tuleva kausi tuo tullessaan. Toivottavasti kuitenkin menneet ovat menneitä. Historiaa ei voi muuttaa eikä sitä pidä unohtaa, mutta se ei saa pilata tulevaisuutta. Itse näenkin, että tässä olisi nyt loistava sauma seurojen virallisilla faniklubeilla tehdä yhteistyötä. Porukat voisivat suorittaa yhteisen mielenilmauksen puhtaan pelin puolesta. Olishan se näky jos liigakauden ensimmäisessä paikallisessa Hartwallin päädyissä olisi isot lakanat joissa faniporukat kehoittaisivat omaa jengiään keskittymään pelaamiseen.

Tällaista kannattajayhteistyötä voitaisiin harkita myös täällä jatkoajassa. Vuosi tässä on puolin ja toisin provosoitu toisiamme. Valitettavasti asiallinen keskustelu on samaan aikaan loistanut poissaolollaan. Jokainen on varmasti kuullut jo, että Ben-Amor on mattokauppias ja, että Ville Peltonen sai mitä tilasi. Annetaan menneiden olla, siirretään katseet tulevaan ja parannetaan yhdessä jatkoajan keskustelupalstan tasoa.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olisin myös valmis hautaamaan sotakirveen. Haluaisin nähdä jäällä kaksi veljestä, jotka taistelevat,repivät ja raatavat kovaa, mutta suht puhtaasti, enkä kahta verivihollista, jossa pyritään lahtaamaan toisten pelaajia. Nyt joukkueilta puuttuu kunnioitus toista kohtaan ja se pitäisi palauttaa, miten sitä en osaa kertoa.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iiborilta harvinaisen hyvä kirjoitus. Tilanne ei tule kuitenkaan muuttumaan, ennen kuin Jokerit avoimesti myöntää käskytyksen, erottaa ainakin Valtosen, ehkä Lämsänkin ja ihan oikeasti ottaa vastuun tapahtuneesta niin kuin silloin tiedotteessaan lupasi. Tuli sitten mitä seuraamuksia tahansa.

Tyhjät sanat ovat vain sanahelinää, joilla ei ole mitään arvoa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Iiborin kirjoitus antoi hieman kärjistetyn kuvan tilanteesta fanien välillä. Toki täällä teksti on koventenut, netissä kun on helppo huudella kovaakin, mutta oikeassa elämässä en ole huomannut oikestaaan mitään muutosta. Mulla on jullituttuja, joiden kanssa välit ovat ok eivätkä viime syksyn tapahtumat ole vaikuttaneet niihin pätkääkään. Asun alueella, jossa hardcore skinijulleja (Karalahden frendejä) pyörii paljonkin, mutta mitään ongelmia ei ole ollut, vaikka tietävät kyllä hyvin Eteläpääty-taustani.

Jotenkin vaan tuntuu kun koneen avaa, että täällä ei eletä ihan todellista elämää vaan vedetään mutkia suoriksi. Oikeassa elämässä lätty olisi Stadissa lätissyt jo monta kertaa fanien välillä. En ole kuitenkaan kuullut yhdestäkään tapauksesta, jonka voisi liittää 1.9. tapahtumiin.

Olin paikalla molemmissa matseissa viime syksynä. Saa nähdä miten tänään käy.
 

Carlos

Jäsen
Itse olen aina ollut kyllä enemmän Jokeri-vihaaja kuin Jokeri-viharakastaja, mutta siltikin aina edes jonkunlainen pilke silmäkulmassa. Ja vähintäänkin paikallispelejä aina odotti vesi kielellä, ne oli niitä kauden kohokohtia, ja sitten jos Hifk sattui voittamaan niin sillä momentumilla mentiin monta päivää leijuen.

Nyt, kuten Iibor ja moni muu edellä erittäin ansiokkaasti toteaa, en haluaisi että Hifk pelaisi enää ollenkaan narreja vastaan. Se ei ole enää hauskaa jääkiekkoa, Jokerit murhasi minun Hifk:n viime kaudella ja jokainen kerta kun nyt narrit kohdataan muistuttaa siitä.

Jos minulta kysytään niin kaikkein tyylikkäin veto mitä Hifk voi tehdä olisi kieltäytyä pelaamasta Jokereita vastaan kokonaan. Antaa luovutusvoitto kaikista kauden peleistä kylmänviileästi.

Mitään meidän ei tarvitse todistaa eikä näyttää, eikä ainakaan Jokereille. Jos nyt Gillies ottaa SBA:n nilkoista kiinni ja hakkaa elävällä nuijalla koko narrilauman lasarettiin, niin saattaisin sille naurahtaa laiskasti ilkeä katse silmissä, mutta se ei auttaisi itse ongelmaan yhtään. Ei pätkän vertaa. Ei tätä nykytilaa kompensoi millään. Siksi olisi vaan parempi antaa olla kokonaan.

Kuten tuossa yllä edelleen todettiin, onneksi narrit lähtee pois kokonaan. Sillä nämä arvet on nyt niin syvät että aikalisä todellakin vaaditaan ihan kokonaan. Jos joskus ollaan vielä samassa sarjassa niin toivotaan että siihen mennessä on toivuttu.

Illan ottelussa ei taida ketään tässä maailmassa kiinnostaa kummankaan tekemät maalit, vain se kiinnostaa miten tämä naapurisota jatkuu. Ja ihan varma on että se jatkuu. Ja olen jopa varma että se aloitteellinen osapuoli on taas Jokerit, jota (sori nyt vaan -olen tyhmä) en pidä edes jääkiekkojoukkueena. Joukkueessa on vaan niin paljon kaikenlaista jääkiekkokoodiston vastaista leimaa, että ei se ainakaan urheilua enää ole meikäläisen mittapuulla.

Onneksi oma jälkikasvu aloitti juuri oman virallisen jääkiekkouransa, paikallisen pääsarjaseuran junnuissa. Saa taas kokea semmoista aitoa ja puhdasta jääkiekkoilun tunnelmaa, mitä ainakaan Hifk-Jokerit väliltä ei enää löydy. Kesä treenattiin lähtönopeutta ja levyltä laukomista, ja kauden ensimmäisessä vaihdossa kaveri polkee laidasta läpi ja vetää tyylipuhtaalla rannarilla about 3 metriä maalista kiekon verkkoon tolpan juureen. Spontaani, mahtava, upea riemuntunne valtaa mielen. Ajatella, joskus olen tuntenut samalla lailla myös Hifk-Jokerit ottelussa.
 
Ihme puseja Hesassa. Ite en vois kuin nauttia vastaavasta vihanpidosta. Kunnon rivalrya tänne Suomeen on kaivattukin, harmi että Jokeri luikkii heti Venäjälle.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihme puseja Hesassa. Ite en vois kuin nauttia vastaavasta vihanpidosta. Kunnon rivalrya tänne Suomeen on kaivattukin, harmi että Jokeri luikkii heti Venäjälle.

Kyllä, johtuu siitä, että IFK-fanien pallit leikattiin päivää vajaa vuosi sitten. Ovat siitä lähtien kauhistelleet vähän kaikkea. Eiköhän tähänkin tule kohta joku Keravan Simon tai Renegade kauhistelemaan, miten voit sanoa noin rumasti.

Eikä ole pelkästään IFK-fanien vika. Jokerifanitkin ovat isolta osaltaan niin itkuista sakkia, että saa nähdä löytävätkö edes hallille, kun Hjallis kiusasi hankkimalla Jeren.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iiborilta hieno teksti ja herätti heti järkevää keskustelua tähänkin topiciin. Minäkin nautin pilke silmäkulmassa naljailusta ja siitä, että pystyy keskustelemaan matseissakin tuttujen jokerifanien kanssa. Jopa monesti niin, ettei asetelma ole se, että minä puolustan HIFK:ta ja haukun jokereita, kun taas Jokerifani tuttavani tekisi päinvastaista. Välillä on hyvä unohtaa ne vahvimmat värilasit päästä, ja tämä lienee helpointa kun kunnioittaa kaverinsa mielipidettä erivärisestä paidasta huolimatta.

Nykytilanne suosii niitä tyyppejä, joille suurimmat kiksit tulevat vastustajien faneille vittuilusta ja vastakkainasettelusta. Näitä on paljon ja he ovat äänekkäitä, vaikka läheskään kaikki eivät ole jääkiekkotapahtumissa kovinkaan usein läsnäolevia naamoja. Muistan omilta kouluajoiltani (kuuluin selvästi vähemmistöiseen HIFK-fanisiipeen ja tästä tuli kuultua jatkuvasti) tietyt tyypit, joille hienoin asia oli kun pääsi vittuilemaan minulle jos HIFK oli hävinnyt ja varsinkin jos tappio oli Jokereille. Silloin kun Jokerit pelasivat heikosti, vaihtui näillä kavereilla salamannopeasti kannatettava jengi, eikä lätkäkään oikeastaan kiinnostanut. Minua tuo vittuilumeininki ei ole oikein koskaan sytyttänyt (huumorinsävytteistä kuittailua lukuunottamatta) ja opin melko hyvin suodattamaan noita huuteluita.

Koitetaan "me fiksummat" omalta osaltamme suodattaa nämä tiettyjen tyyppien huutelut ja osoittaa solidaarisuutta järkeviä vastustajafaneja kohtaan erityisesti ottelutapahtumissa. Sikäli olen kyllä Carlosin kanssa vähän samaa mieltä, että koen myös helpoimmaksi ratkaisuksi nykytilanteeseen Jokerien poistumisen kuvasta. Helpottaa kummasti tätä suodattamista kun ei pelata samassa sarjassa, eikä Jokerit näyttele niin suurta osaa omassa lätkän seuraamisessa. Paikallismatsit on ollut tärkeitä, mutta jostain syystä tosiaan on ehkä tullut aika teidemme erota toistaiseksi.

Ja yläpuolellehan ilmestyi heti elävä esimerkki tästä aiheesta...
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Näinhän se on, asiat eivät ole entisellään noiden vuoden takaisten tapahtumien jäljiltä.

Itse olen yrittänyt aina lähestyä paikalliskamppailuja ja niiden tapahtumia suhteellisen objektiivisestä näkökulmasta, riippumatta tunteistani Jokereita tai Hifkiä kohtaan. Voittojen jälkeen olen muistuttanut paikallisvastustajaa kannattavia ystäviäni melko sarkastisesti, vähän vittuillen, mutta pilke silmäkulmassa. Otteluiden päättyessä toisin, olen saanut osakseni vastaavaa, ja tosikoilta enemmänkin suorasukaista vittuilua. Aiemmin tapahtumista pystyi keskustelemaan jokseenkin hyvässä hengessä useimpien tyyppien kanssa, objektiivisesti ilman ylimääräistä kiihkoilua. Nykyään valitettavasti harvemmin.

Pelkästään se, että kannatan jokereita, aiheuttaa monissa jo suurta halveksuntaa, ja MM95-Villen telonta nousee aina puheenaiheeksi. Eilen yritin kysyä kaverilta mielipidettä Gilliesin hankinnasta, mainitsin, että mielestäni ei mitään järkeä tuoda tuollaisia kavereita tähän (kukkahattu)liigaan, 18 pelaajan kokoonpanoihin ym. Vastaus oli luokkaa "Mitä järkee pitää matonmyyjätalebaani-pahoinpitelijää kokoonpanossa?" Ymmärrettävästi en saanut aikaiseksi mitään järkevää keskustelua.

Se, että SBA pelaa jokereissa, ei tarkoita, että minä olisin Semirin tai hänen tekojensa suuri fani. Arvostan häntä pelaajana - kuten kaikkia, jotka jokeripaitaa päällään kantavat. Tuota yksittäistä tekoa en arvosta, en soisi kyseistä tapahtuvan edes pahimmalle vihamiehelle tai yhdellekkään vastustajan pelaajalle. Silti noiden tapahtumien johdosta minut, kuten muutkin jokerikannattajat, assosioidaan nykyään miltei heti kusipää-idiooteiksi, jotka ovat sitä mieltä, että Peltosen päällekäyminen oli hieno asia. Ei, sitä se ei ollut.

Ymmärrän hyvin, että monet ihmiset suhtautuvat tähän peliin ja joukkueisiin itseänikin suuremmalla intensiteetillä ja tunteella, mutta toivon, että näistä asioista päästäisiin yli ja jokainen pystyisi riippumatta Tomekin käskytyksistä tai SBA:n tai kenen tahansa Jokeri tai IFK-leiriläisen teoista, keskustelemaan näistä joukkueista ilman suunnatonta vihaa ja vittuilua puolin ja toisin. Vuodentakaiset asiat tapahtui, ja sille ei enää mitään voi. Tuskin kukaan asianomainen katsoo taakse tyytyväisenä siitä, mitä saatiin aikaan. Ne kannattajat, jotka olivat sitä mieltä, että ne tapahtumat olivat hieno asia ja vallitseva ilmapiiri ja välit ovat jees, siis Peltoselle vähän turvaliiviä höhöhö-tyypit ja kilpakumppanin puolelta ne kaikkea jokereihin ja sen kannattajiin liittyvää vihaavat ja kostoa janoavat voidaan mielestäni jättää omaan arvoonsa.

Tällä hetkellä toiveeni vaikuttaa aika kaukaiselta, ja saa nähdä mitä viikonloppu tuo tullessaan, voi olla että lauantai-illan jälkeen vielä kaukaisemmalta. Ensi kaudesta alkaen pöly tai tuhka saakin sitten laskeutua rauhassa.
 
Viimeksi muokattu:

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kolmastoista soturi

Palkkasoturi tulee ja ratkaisee tän tilanteen. Täällä keskustelupalstalla ja kolumneissa jeesustellaan ja toivotaan ettei mitään tapahtuisi. Se mitä tapahtui, tapahtui jo vuosi sitten. Nyt asia ehkä ratkeaa, hyvällä tai pahalla, näin se ulkopuolisen silmin tuntuu. Hyvällä on kai se, ettei mitään tapahdukaan ja Gillies ja HIFK purkavat parin viikon päästä sopimuksensa hyvässä yhteisymmärryksessä. Pahalla on sitten jo seurauksia. Toivottavasti ketään ei tässä näytelmässä enää satu siinä määrin kuin Peltosta. Tai no, Ruutu sen kyllä olisi ansainnut.
 

Carlos

Jäsen
Palkkasoturi tulee ja ratkaisee tän tilanteen.

Tässä on nyt edelleen se ongelma, että millään "fair fight 1 on 1" tätä tilannetta ei ratkaista. Juttuhan meni niin että narrileiri suunnitteli viimeistä yksityiskohtaa myöten koko touhun, ja toteutti sen myös.

1. SBH vetää takaapäin poikkarilla tajun kankaalle

2. Narripelaajat ovat samantien ringissä ympärillä varmistamassa että kukaan ei häiritse SBH:ta, kun hän hakkaa jäässä makaavaa tajutonta pelaajaa. Joukkueen kapteenia.

Tilanne on näin vastaanottavan osapuolen silmin sama kuin joku lauma jotain helvetinperkeleitä raiskaisi vaimosi vuorotellen, ja pakottaisi sinut katsomaan. Sitten tapahtuneen jälkeen yksi raiskaajista saa tuomion lievästä raiskauksesta, ja lisäksi kylälehdessä julkaistaan juttu jossa vähän ihmetellään että mites ne nyt noin.

Että puntit olisivat "tasan", pitäisi Hifk:n koko joukkueen parkkeerata narrien vaihtoaition eteen ja blokata sieltä poistujat, sillä välin kun Gillies hakkaa tyyliin Väänästä mailalla päähän keskiympyrässä kaikessa rauhassa. Sitten vielä Peltosen pitäisi toipua pelikuntoon. Sitten teot olisivat ehkä tasan.

Tätä tuskin tulee tapahtumaan. Toinen vaihtoehto olisi se jo esilletuotu, että narrileiri tunnustaa kaiken. Jonka tapahtuminen on ihan yhtä todennäköistä. Eli ei tapahdu.

Eli vihaa pidetään kauden loppuun, ja sitten narrit saavat suksia sinne uralin vittuun ja vähän nopeasti. Ja viedä mukanaan "team liimanhaistelijat".
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli vihaa pidetään kauden loppuun, ja sitten narrit saavat suksia sinne uralin vittuun ja vähän nopeasti. Ja viedä mukanaan "team liimanhaistelijat".

Tästä on jo puhuttu. Stadiin ei mahdu kahta KHL-joukkuetta, joten ette pääse mukaan.

Mutta samaa mieltä siitä, että ei tässä enää kannata mitään sovinnon lämmintä kättä paiskata. Teidän koutsi on psykopaatti, toimari henkisesti 14-vuotias nörtti ja kapteeni yrittää kuntoutuksessa työntää pyöreätä palikkaa kolmion muotoiseen reikään. Yritä siinä nyt sovitella.

Ennen kuin joku hiiri vetää taas herneet, niin relax. Eiköhän tänne jokainen kirjoita enemmän tai vähemmän tsoukilla. Tänäänkin viiden IFK-fanin kanssa matsiin ja tuskin tulee myllyjä.
 
Viimeksi muokattu:

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Toki täällä teksti on koventenut, netissä kun on helppo huudella kovaakin, mutta oikeassa elämässä en ole huomannut oikestaaan mitään muutosta. Mulla on jullituttuja, joiden kanssa välit ovat ok eivätkä viime syksyn tapahtumat ole vaikuttaneet niihin pätkääkään. Asun alueella, jossa hardcore skinijulleja (Karalahden frendejä) pyörii paljonkin, mutta mitään ongelmia ei ole ollut, vaikka tietävät kyllä hyvin Eteläpääty-taustani.

Jotenkin vaan tuntuu kun koneen avaa, että täällä ei eletä ihan todellista elämää vaan vedetään mutkia suoriksi.

Tämä on täyttä totta, jatkoajassa tämä vihanpito ja molemminpuolinen vittuilu menee ihan överiksi. Itsellä myös kavereina useita hardcore narrifaneja ja näistä asioista keskustellaan ihan asiallisesti. Molemmilla kannattajaosapuolilla on tietysti hieman väritetty näkemys, mutta kyllä ainakin henkilökohtaisesti tuntemani narrifanit ovat täysin tuominneet viime syksyn tapahtumat. Toisaalta, he myös muistuttavat IFK:n aikaisemmista ylilyönneistä (Lähteenmäki) eikä näitäkään ole kiistäminen.
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pidempään olen tässä pyöritellyt näitä samoja Iborin puhumia asioita päässäni. Vielä muutama kausi sitten näiden mörköjen liittymiset, ja paikalliset yleensäkin olivat hauskaa puuhaa. Oli hauska mennä katsomaan että mites se Mörkö ja Helge tällä kertaa tanssivat. Oli Masaa, oli The Siriä, koko hommaan pystyi suhtautumaan pienellä hymyllä. Silloin jotenkin oli paljon selkeämpänä ajatus, että jääkiekkoa tämä vain on, ei tämän ole tarkoituskaan olla kuolemanvakavaa.

Nyt paikalliset lähinnä vain ahdistavat. En tiedä, jotenkin mennyt maku koko hommasta.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Älkää ottako niin vakavasti. Viihdettähän tämä vaan on. Rehdisti mies miestä vastaan rock n roll (ei perseilyjä).

Jokereiden lähdön myötä nämä ajat eivät enää palaa. Nyt pitää yrittää nauttia kun vielä voi!
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Pro Sports
Iibor puki hienosti sanoiksi myöskin minun ajatukset vallitsevasta asemasodasta Helsingin alueella.

Vuonna 2011 kaikki näytti niin lupaavalta ja valoisalta Suomalaisen ja Helsinkiläisen jääkiekon osalta. Suomi oli juuri voittanut maailmanmestaruuden, HIFK toi pitkästä aikaa pääkaupunkiseudulle suomenmestaruuden, ja lisäksi Jokerit oli pelannut vahvan ja värikkään sarjan HIFK:n kanssa (Uskoin tuolloin, että kyseisestä sarjasta olisi tultu puhumaan pitkään. Kuinka väärässä olinkaan.)

Kausi 2012 näytti vielä suhteellisen lupaavalta, mutta surullisenkuuluisat tapahtumat ennen seuraavan kauden alkua vei jääkiekon ja siihen liittyvän keskustelun täysin sivuraiteille. Kyseinen takalukko on pahasti jumissa vielä tänäänkin, sen näkee erityisen hyvin täällä Jatkoajankin puolella. Molemmat tahot suoltavat luokatonta tekstiä naapurin faneista, pelaajista ja seurasta. On mennyt hieman maku, kun jokaisessa ketjussa saa lukea kuinka Semir on terroristi, Ville rotta joka sai mitä tilasi jne.

Kuten ylempänä jo mainittiinkin, ongelmat eivät aukea ennen kuin molemmat tahot tulevat julkisesti ja rehellisesti esiin ja kertovat mitä oikeasti tapahtui. Likapyykki olisi pitänyt pestä jo kuukausia sitten, nyt se vieläkin mädäntyy Hartwall Areenan rakenteiden alla. Sananhelinää on kuultu, teot (kaukalon ulkopuoliset) ovat kuitenkin jääneet molemmin puolin tekemättä.

Rehellisesti sanottuna, minulla on ikävä vuotta 2011 ja niitä kiivaita playoff vääntöjä. Kyseisiin muistikuviin olisi ollut mukava lopettaa keskinäiset väännöt Liigassa ja toivottaa naapurille soronoot ja onnittelut uusiin haasteisiin Idässä.

Tämä jää minun ensimmäiseksi ja viimeiseksi viestiksi tässä ketjussa. Ennen Iiborin hienoa esilletuloa tämä ketju oli 35 sivua pelkkää scheissea.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Että puntit olisivat "tasan", pitäisi Hifk:n koko joukkueen parkkeerata narrien vaihtoaition eteen ja blokata sieltä poistujat, sillä välin kun Gillies hakkaa tyyliin Väänästä mailalla päähän keskiympyrässä kaikessa rauhassa. Sitten vielä Peltosen pitäisi toipua pelikuntoon. Sitten teot olisivat ehkä tasan.
.
Jotta puntit olisivat tasan, Jokereiden pitäisi hakata vielä muutama Ifk:n pelaaja.

Tämä palsta on kyllä hyvin osoittanut, kuinka hyvin IFK - kannattajat kestävät sitä, että joukkue saa maistaa omaa lääkettään.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Ihme rantedein auki vetämistä täällä taas... Mä en ymmärrä tätä, että paikalliset ei kiinnosta enään ja fanien viharakkaussuhde on muuttunut vihasuhteeksi. Okei se on teidän mielipide ja aina ei ihan ymmärrä toisia, mutta mun silmissä tää tilanne ei oo muuttunu niin radikaalisti kun täällä annetaan ymmärtää. Aina on ollut niitä, jotka vihaa enemmän kun toiset ja nämä ihmiset ovat aktivoituneet enemmän, mutta miksi se vasta nyt vaikuttaa niin vahvasti kaikkien omiin tuntemuksiin? Miksi annetaan jonkun toisen mielipiteelle niin kova voima, että se syöksee omatkin fiilikset alas?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös