Millainen on kauden 2011-2012 Ilves?

  • 451 070
  • 1 290

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jotenkin uskon myös Michael Keräsen yllättävän monet ja lyövän itsensä läpi isosti. Taitoa ja uskallusta on riittävästi.

Varmasti, jos vain voimaa löytyy. Viime kaudella niin köykäinen vielä. Toivottavasti tulevalla kaudella lyö läpi.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Tämän päivän näkemys tämän hetken Ilveksestä

Ilveksen kausi 10-11 päättyi 23. 3. ja sen jälkeen on pelaajia tullut ja mennyt. Haluaisinkin nyt lausua oman (vahvasti subjektiivisen) näkemykseni tämän hetken joukkueesta.

Maalivahdit: En tiedä onko joku kassareistamme liigan top3 tai top5 maalivahti, mutta näkisin että kokonaisuutena meillä on liigan kovatasoisin kolmikko. Kaikki ovat parhaimmillaan todella hyviä maalivahteja. Olen todella iloinen, että Toskala palasi vielä kotiin ennen uransa loppumista. Minulle hän on aina ollut se seuraava Jukka Tammi. Wiikman pelasi Ilveksessä selvästi paremmin kuin aiemmin Lukossa. Hänessä on potentiaalia vielä parempaan, jonka Ilveksen legendaarinen maalivahtikoulu saanee vielä esille. Aittokallio puolestaan on ollut vakimies nuorten maajoukkueessa, ja on kolmosvahtinakin hyvää liigatasoa. Tällä osastolla on kokemusta, syvyyttä, leveyttä, taitoa ja nuoruuden intoa.

Puolustus: Vain pintapuolisestikin kiekkoa seuraavalle lienee selvää, että kaksikko Koistinen-Järventie on helposti liigan eliittiä. Jyrki Jokipakka oli koko viime kauden nuorten maajoukkueen parhaita puolustajia ja kaveri Niko Peltola puolestaan liigan parhaita tulokaspuolustajia. Ryan Glennin kevätkausi oli todella vahva sen jälkeen kun hän oli kunnolla kotiutunut eurooppalaiseen kaukaloon. Sitten on vielä kärkikuusikkoon mukaan liigajyrä Arto Tukio, jonka työntekoon löytyy vahva luotto. Seiska- ja kasipakkeina vielä ruotsalainen Nils Bäckström ja poikittaisen mailan erikoismies Teemu Kesä. Lisäksi löytyy muutama jo liigakokemusta omaava junnu. Joten erittäin kovaa kamaa liigaan tämä osasto.

Hyökkäys: Marjamäki-Lee-Niinimäki on eräs liigan parhaista hyökkäysketjuista. Jesse pelasi viime kaudella elämänsä parhaan kokonaisen kauden. Ja sanoisin, että saman teki myös Tanskan liigasta saapunut Mark Lee. Marjamäki puolestaan oli koko kauden EHT-hyökkääjä. Joonas Rask on eräs suosikkipelaajistani, on nopeutta, taitoa ja kuumaverisyyttä. Näkisin tulevaisuuden NHL-pelaajana, jos sopiva seura löytyy. Ymmärrän, että sentterinimet Matias Myttynen ja Henri Tuominen eivät kovin paljon sano ulkopuolisille, mutta minulle ja varmaan suurimmalle osalle faneistakin sanovat kuitenkin sen verran, että luottoa löytyy heidän suorittamiseensa. Kai Kantola puolestaan oli eräs viime kauden positiivisimmista yllätyksistä. Pohjois-Amerikan työmyyrä, jolla on tarpeeksi taitoa aina välillä iskeä maalikin. Ville Korhonen on jo kokenut liigajyrä, vaikka on syntynyt vasta -87. Michael Keräsessä on lähitulevaisuudessa ainesta erittäin kovaksi snaipperiksi. Matias Sointu on samaa kastia Toni Rajalan kanssa, eli lopullista selvää läpimurtoa odotellaan.
Hyökkäys voisi olla kovempikin, eikä paperilla pärjää Ilveksen maalivahti- ja puolustusosastolle, mutta on ihan tarpeeksi hyvää tasoa siihen, etten todellakaan ole menettämässä yöuniani.

Valmennus: Pajuoja hauskuuttaa mediaa ja Raipe huutaa pää punaisena. Hieno kaksikko. Toivottavasti vaan nuorten maajoukkueen valmentaminen ei liikaa vie Raipen ajatuksia. No, tuskinpa vaan, kun on tämmöinen Ilves-ikoni kyseessä.

Kokonaisuutena näkisin, että kaudella 10-11 kahdeksanneksi sijoittunut Ilves parantaa sijoitustaan erittäin suurella todennäköisyydellä. Kuinka paljon, sen aika näyttää.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Ryan Glennin kevätkausi oli todella vahva sen jälkeen kun hän oli kunnolla kotiutunut eurooppalaiseen kaukaloon.

Tämä pitää korjata. Ennen Ilvekseen tuloa Glenn nimittäin kiekkoili kaksi kautta Ruotsissa ja ainakin vielä eilen Ruotsi kuului Eurooppaan. Länsi-naapurissa hän pelasi Allsvenskanissa Troja-Ljungbyn joukkueessa 46 ottelua sekä Elitserienin Södertäljessä 31 ottelua. Lisäksi kun muistetaan että Glenn pelasi jo toissa kaudella Ilveksessä 27 peliä niin tuo väitteesi on väärä.

Jos oikein muistan niin Glenillä nilkka vaivasi alkukaudesta. Siitä olen samaa mieltä että loppukaudesta pelasi huikeasti (hyökkäyspäässä).
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos Glenn jatkaa kevätkauden vireessään, hän heittää kapuloita tiskiin sekä Koistiselle että Järventielle Ilveksen ykköspakkia nimettäessä. Hänhän oli kevätkauden parhaita ulkomaalaisia liigassa yhdessä Lintnerin ja Caldwellin kanssa ja kuin eri mies syksyyn verrattuna.
 
Valmennus: Pajuoja hauskuuttaa mediaa ja Raipe huutaa pää punaisena. Hieno kaksikko. Toivottavasti vaan nuorten maajoukkueen valmentaminen ei liikaa vie Raipen ajatuksia. No, tuskinpa vaan, kun on tämmöinen Ilves-ikoni kyseessä.
Toivon, että Raipe tekee "marjamäet" ja imee maajoukkueen kiekollisen pelitavan Ilvekseen. Kiekkokontrolli on tulevaisuuden tie, johon meidän nuorten taitavien pelaajien ominaisuudet parhaiten sopivat. Luistelu on aina ihan kivaa (tärkeääkin), mutta sillä pelitavalla ei mestaruuksia voiteta tulevaisuudessa.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilman muuta mielenkiintoisin Ilves-kokoonpano sinä aikana kun olen joukkuetta fanittanut. Täällä onkin jo paljon ansiokasta keskustelua käyty siitä, miltä hyökkäys, puolustus ja maalivahtiosasto sekä niiden tasapaino näyttävät. Näen, että tällä joukkueella on mahdollisuudet huippukauteen (top6), heikkoon kauteen (11-14) tai johonkin siitä välistä. Kausi saattaa hyvinkin olla melkoista vuoristorataa, mutta rakennusprojekti onkin edelleen kesken. Kuten aikaisemmin mainittu, huippujoukkueet rakennetaan usein puolustuksen kautta ja nuoren hyökkäyskaluston taakse on hyvä saada kokemusta pakistoon ja maalille. Paljon riippuu myös siitä, miten loukkaantumiset joukkuetta ja sen kapeaa sentteriosastoa koettelevat, sekä siitä, missä vaiheessa ja millainen artisti-sentteri joukkueeseen hankitaan, jos hankitaan.

Paneudun viestissäni nyt enemmän mahdolliseen avauskokoonpanoon. Mahdollisia variaatioita on paljon, mutta kun en ole meedio en pysty muuhun kuin esittämään, miten itse ketjut kokoaisin.

HYÖKKÄYS

Marjamäki - Lee - Niinimäki

Ykkösketju jatkaa tutussa kokoonpanossaan. Mielellään Jessen vierellä näkisi paremman viimeistelijän, mutta joukkueesta ei selviä ehdokkaita lopulta löydy ja varsinkin tasaviisikoin tämä ketju osoitti olevansa hyvin tasapainossa. Ylivoimalla voidaan sitten kokeilla erilaisia ratkaisuja, mutta välttämättä niihinkään ei ole tarvetta nyt kun puolustuksestakin YV-osaamista löytyy kunnolla.

Rask - Myttynen - Sointu

Tämä ketju on selvästi parhaimmillaan hyökkäyspäässä, ja ainakin jalkoja löytyy. En lähtisi peluuttamaan Raskia sentterinä, sillä hänen avunsa (nopeus+suoraviivaisuus) tulevat paremmin esiin laiturin paikalla. Näin ollen Myttynen on selkeä kakkossentteri joukkueessa ja Rask luonnollisesti ketjun laidalla. Soinnun tilalle voi kokeilla Korhosta, mikäli puolustuspeli ei suju, tai Kerästä jos maaleja ei synny.

Korhonen - Tuominen - Keränen

Vähemmän selkeästi "yhden roolin" ketju kuin kaksi ensimmäistä. Korhonen ja Tuominen ovat vahvoja vääntäjiä ja hyviä etenkin puolustuspäässä, kun taas Keränen aivan toiselta planeetalta kevyenä taitopelaajana. Näen tällaisessa ketjussa kuitenkin potentiaalia erinomaiseen peliin tasaviisikoin. Laituriosastolle on helppo heittää Pellistä, Huhtalaa, ynnä muita mikäli peli ei kulje.

Pellinen - Kantola - Huhtala

Hyvin puolustava koostumus, jonka jokaiselta pelaajalta löytyy myös kykyä ratkaisuihin hyökkäyspäässä. Kantola taistelee Tuomisen kanssa peliajasta ja roolista sentteriosastolla, ja varsinkin alivoimaa tulee varmasti pelaamaan. Myös Pellinen kärkkyy paikkaa kärkiketjuista, vaikka viime kausi menikin hieman penkin alle. Huhtala olisi päässyt hakemaan läpimurtoa jo viime kaudella, ellei kesällä tullut loukkaantuminen olisi pilannut kautta. Nikkilä, Kuronen, Hintz, Kokkonen ja Wilenius aloittavat kauden junnuissa.

Puolustus

Koistinen - Glenn

Koistinen lähtee kauteen ehdottomana ykköspakkina, enkä sijoittaisi hyökkäysorientoitunutta Järventietä tämän pariksi. Glenn pystyy pelaamaan puolustavan peruspakin roolissa, vaikka varsinkin alkukaudesta välillä pahoissa vaikeuksissa olikin. Glennin tilalle voi kokeilla Tukiota, Jokipakkaa tai Bäckströmiä.

Järventie - Jokipakka

Fantasiamanagerin unelma, "HP-PP", hyökkäävä pakki ja puolustava pakki. Järventie pelasi erinomaisesti IFK:ssa Kankaanperän rinnalla, joten sijoittaisin Ilveksen tämän hetken varmimman peruspakin hänen parikseen. Ajatuksena myös kokemuksen ja nuoruuden yhdistelmä, vrt. Koskinen - Vatanen Jypissä, joskin roolit ovat päin vastoin.

Tukio - Peltola

Toinen kokemus+nuoruus -yhdistelmä, jossa "Tutkan" tehtävänä on tasapainottaa nuoren Peltolan peliä ja paikata tämän virheitä. Tukio on kiekollisena myös hyvä, joten käsien ei pitäisi tässäkään parissa jäätyä.

Reservissä ensimmäisenä pelipaikkaa kärkkymässä ovat Bäckström ja Kesä. Mikäli kokoonpanoon nimettävien kenttäpelaajien määrää kasvatetaan ensi kaudella 20:een, muodostavat he neljännen pakkiparin. Kesä on fyysisesti kova luu, mutta kiekon kanssa arvaamaton ja hidas. Bäckström saattaa syrjäyttää jonkun avauskuusikossa. Seuraavana jonossa on Laine, joka hakenee peliaikaa alkukaudella mestiksen puolelta. Mäkinen ja Västilä pelaavat lähtökohtaisesti junnuissa.

Maalivahdeista en juuri kirjoita, koska en tiedä miten heidän peluutustaan on suunniteltu. Lähtökohtaisesti hierarkia on Toskala-Wiikman-Aittokallio, mutta Samille on pakko saada reilusti miesten pelejä joko mestiksessä tai liigassa.
 

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
-One-:lla hyvää pohdintaa. Olisi mielenkiintoista nähdä mihin johtaisi, jos Ilves pelaisi neljällä pakkiparilla ja 3 kentällä + 1 hyökkääjällä. Niinimäki ainakin tykkäisi =)

Marjamäki - Lee - Niinimäki
Rask - Myttynen - Sointu
Korhonen - Tuominen - Kantola
+ Keränen/Pellinen

Koistinen - Glenn
Järventie - Jokipakka
Tukio - Peltola
Bäckström - Kesä

Toskala
Wiikman/Aittokallio
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
-One-:lla hyvää pohdintaa. Olisi mielenkiintoista nähdä mihin johtaisi, jos Ilves pelaisi neljällä pakkiparilla ja 3 kentällä + 1 hyökkääjällä. Niinimäki ainakin tykkäisi =)

Pitkässä runkosarjassa tämä olisi tuhoontuomittu tie. Pari muutakin pointtia sotii ehdotelmaasi vastaan; ensinnäkin kokoonpanopelaajien määrää ollaan kenties nostamassa siten että kahdeksan pakkia saattaa olla mahdollista ottaa kokoonpanoon ilman hyökkääjistön rokottamista. Toisinnakin, pakiston kärki on tällä kaudella sen laatuista, joka elää peliminuuteista.
 

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Pitkässä runkosarjassa tämä olisi tuhoontuomittu tie. Pari muutakin pointtia sotii ehdotelmaasi vastaan; ensinnäkin kokoonpanopelaajien määrää ollaan kenties nostamassa siten että kahdeksan pakkia saattaa olla mahdollista ottaa kokoonpanoon ilman hyökkääjistön rokottamista. Toisinnakin, pakiston kärki on tällä kaudella sen laatuista, joka elää peliminuuteista.

Ei tarkoitus ollut lähteäkään jokaiseen peliin, heitin vaan ideana kun harvoja jengejä missä tämä olisi ollut mahdollista.

Ja onhan siellä tosiaan pelihirmuja, mutta tällöin olisi ollut selvästi omat ylivoimapakit ja alivoimapakit. Mutta tosiaan. Tämä oli vain villi idea ja näitä on hyvä ehdotella virtuaalisessa mediassa, ei tätäkään tulla kuitenkaan toteuttamaan =)
 

Better

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Erittäin samaa mieltä Immortalin ja Kaukosäätimen kanssa Myttysen asemasta ja potentiaalista. Ei Ilves senttereihin kaadu, kuten ei mikään muukaan joukkue vastaavalla pakistolla.

Ainoat kysymysmerkit minulle tässä joukkueessa on näiden meritoituneiden kavereiden peluuttaminen sekä nuorten henkinen kantti sudenkuoppa- eli uran toisella kaudella.
Viime kauden työmoraalilla ja loppukauden maalivahtien peluuttamisella tästä kaudesta ei voi tulla kuin menestys. Jos Toskala pelaa kuitenkin valtaosan peleistä, vaikka imisi pari helppoa joka pelissä ja/tai nuoret luulevat olevansa valmiita SM-Liiga-pelaajia, niin säälijunastakin on vielä mahdollisuus pudota.

Noista viime kaudella junnuissa pelanneista odotan Nikkilältä ja Kuroselta eniten, koska he eniten erottuivat junnupeleissä viime kaudella. Lisäksi molemmat ovat puolustusorientoituneita kavereita, joten 3-4. kentän paikat sopivat heille kyllä myös myöhemmin uralla. Toki Hintz on myös erinomainen työmyyrä, mutta junnupelien perusteella hän on enemmän tyyliä anttihilden tai anttijussimiettinen eli ehtii usein kiekkoon ensimmäisenä, mutta ei sitä osaa hyödyntää. Liigassa pitäisi kuitenkin kiekolla jotain osata tehdä.

Ilves-fanin näkökulmasta katsoessa odotan ainakin Myttysen, Raskin ja Korhosen tuplaavan pistemääränsä. Jesseltä odotan jotain suurta, jotain, mikä ei jää liigakauden MVP-pelaajia valittaessakaan huomiotta.

Ja kun oikein mennään faniuden ja taikauskon sydämeen, niin omassa perhepiirissäni syntyi lapsi viimeksi 1984 syksyllä ennen kuin tämä kuiva kausi päättyi nyt tänä kesänä. Seuraavan kevään mestarista ei näillä näkymin pitäisi olla epäselvyyttä ;)
 

1931

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilman muuta mielenkiintoisin Ilves-kokoonpano sinä aikana kun olen joukkuetta fanittanut.
Olen sen verran vanha, etten voi sanoa ihan samaa, mutta pitkään aikaan mielenkiintoisin ehdottomasti. Kuulun siihen porukkaan, joka tykkää nähdä oman kylän poikia joukkueessa, joten viime aikojen siirtouutiset ovat maistuneet.

Koistinen ja Järventie ovat mistä tahansa näkövinkkelistä loistavia vahvistuksia. Toskalankin otan mielelläni joukkueeseen, mutta yhden vuoden sopimus vaikuttaa tosiaan aika erikoiselta. Toisaalta Vesku ei ole enää mikään nuori varsa, joten tässä voi olla varovaisuutta molemmin puolin.

Jos Rajala jää ja muutama muu nuori kehittyy odotetusti, niin tässä voi olla ainekset isoonkin yllätykseen. Sentteriähän tuo kyllä vielä huutaa. Ei sillä, että uskoisin tällä hetkellä olevan realistinen hankinta, mutta ilmeisesti Lindgrenin kanssa on Hiitelän aikana paikkailtu välejä?
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Samaa olen itsekin eri lähteistä lukenut/kuullut. Mikään ei niistä toki ole "totuudentorvi" mutta ei ipan ja Pertun suhde ainakaan huonompi voi nyt olla mitä se oli aiemmin.

offtopic: Niin, näin on varmaankin päässyt tapahtumaan. Kaikesta huolimatta kerran siivooja on aina siivooja, mun puolesta pelatkoon Lukossa tai vaikka Tapparassa uransa loppuun. Mulle on ihan sama vaikka roiskisi 100 pistettä kaudessa, mun Ilveksessä ei ole koskaan käyttöä juuri tuon tyyliselle pelaajalle.

Itse aiheeseen haluan vielä sanoa, että tämän kesän hankintojen jälkeen tulevan kauden Ilves on tiellä kohti hienoja aikoja. Mestaruutta ei varmaan vielä voiteta, mutta kentällä tullaan näkemään takuulla Ilvesläisen juonikkaita otteita ja hienoja maaleja, yli 200 kihausta.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
offtopic: Niin, näin on varmaankin päässyt tapahtumaan. Kaikesta huolimatta kerran siivooja on aina siivooja, mun puolesta pelatkoon Lukossa tai vaikka Tapparassa uransa loppuun.

Tästä kohdasta ihan samaa mieltä. Perttu on minulle ihan kuin kuka tahansa palkkaratsu tai ulkopuolinen pelaaja. Jos Ilvekseen tulee joskus, niin hieno juttu. Hyviä pelaajia on aina ilo saada joukkueeseen. Kuitenkaan minään seuraikonina tai "omana poikana" häntä on vaikea enää nähdä. Oli syy Lukkoon siirtymisessä sitten mikä/kenen tahansa.

Myttyseen itselläni on erittäin kova luotto ja uskon hänen vastaavan huutoon kakkossentterinä. Ulkopuolelta olisin toivonut joukkueeseen sentteriä ihan sen takia, että Myttynen olisi ollut ihan eliittiä kolmosen sentterinä SM-liigassa. Kakkosessa uskon hänen kuitenkin onnistuvat tarpeeksi hyvin. Sentteriosastoon Ilves ei tule kaatumaan.

Suurimpana pelkona itselläni on se, että menestyksekkään kauden jälkeen nuoret odottavat kehityksen jatkuvan samanmoisena ja kasvattavat turhaan erilaisia gorilloja niskaansa. Tällöin meillä on kentällä joukkue, jolla ei toimi jalat eikä pää. Silloin voitaneen sanoa hyvästit myös sääliviivalle. Uskoisin kuitenkin, että Helmisen rooli tämän välttämisessä on suuri. Hän on itsekin ollut osana nuorta Ilvestä, joka on lähtenyt hakemaan menestystä ja tietää tasan tarkkaan mitä nuoret käyvät läpi. Toivottavasti pystyy auttamaan nuoria ja pitämään heidän itseluottamuksensa kunnossa yhdessä Juupen kanssa
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kaikesta huolimatta kerran siivooja on aina siivooja, mun puolesta pelatkoon Lukossa tai vaikka Tapparassa uransa loppuun. Mulle on ihan sama vaikka roiskisi 100 pistettä kaudessa, mun Ilveksessä ei ole koskaan käyttöä juuri tuon tyyliselle pelaajalle.

Minusta nämä kuullostavat melko tyhmiltä ja oudoilta sanoilta kun luultavasti et tiedä yhtään siirron taustoja ja kuinka Lindgren, Ilves, Dallas, Lukko, Hautamaa, Lindgrenin agentti etc. etc. on käyttäytynyt neuvottelujan aikana tai aiemmin.

Niillä tiedoilla jotka itse olen kerännyt netistä lukemalla ja erilaisten henkilöiden kanssa keskustelemalla olen valmis toivottamaan Pertun takaisin Ilvekseen jos se vain on Ilveksen kannalta rahallisesti ja pelillisesti kannattavaa.

Uutta Raipea, jota Pertusta toivo(tti)in, ei miehestä kuitenkaan saada.
 
Viimeksi muokattu:

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ei mun tarvi tietää yhtään mitään taustoja. Silloin kuin tarve oli suuri, niin Perttu käänsi Ilvekselle selkänsä ja meni siivoushommiin, tässä on mulle kaikki oleellinen tieto. Sulla Kaukosäädin on oikeus lueskella nettiä ja toivotella ihan mitä haluat ja kenelle haluat, niinkuin meillä kaikilla muillakin. Uutta Raipea Pertusta ei tosiaan saada, toivottavasti ei uutta Mäkelääkään (Ilveksen toimintaan palaamisen osalta siis).
 

Fordél

Jäsen
Tästä kohdasta ihan samaa mieltä. Perttu on minulle ihan kuin kuka tahansa palkkaratsu tai ulkopuolinen pelaaja. Jos Ilvekseen tulee joskus, niin hieno juttu. Hyviä pelaajia on aina ilo saada joukkueeseen. Kuitenkaan minään seuraikonina tai "omana poikana" häntä on vaikea enää nähdä. Oli syy Lukkoon siirtymisessä sitten mikä/kenen tahansa.

Perttu on Ilveksen kasvatti, jolla on pari kautta takana edustuksessa eikä sitä muuta mikään. Pelasi noiden kausien aikana paikoin hienoa kiekkoa ja teki muhun suuren vaikutuksen eikä sitäkään muuta mikään. Toivotan Lindgrenin aina tervetulleeksi kuten muutkin omat pojat eikä hän ole koskaan mikään ulkopuolinen. En näe mitään syytä hylätä hienoa pelaajaa sen takia, että hän on pelannut kausia muissa seuroissa. Varmasti hänellä on siihen syynsä kun fiksu kaveri on. Mites se HIFK:lla menikään. Niin se oli jotain, että en gång IFK, alltid IFK. Sitä voisimme me Ilves-fanitkin soveltaa näihin ex-ilveslaisiin.

Myttyseen itselläni on erittäin kova luotto ja uskon hänen vastaavan huutoon kakkossentterinä. Ulkopuolelta olisin toivonut joukkueeseen sentteriä ihan sen takia, että Myttynen olisi ollut ihan eliittiä kolmosen sentterinä SM-liigassa. Kakkosessa uskon hänen kuitenkin onnistuvat tarpeeksi hyvin. Sentteriosastoon Ilves ei tule kaatumaan.

Myttynen on hyvä pelaaja, mutta ei mielestäni vielä kakkossentteritasoa tai ainakin on liian riskihaku siihen. Lisäksi sentteriosasto on liian kapea, joten siihen osastoon liittyy selkeästi Ilveksen suurimmat riskit. Välttämättä sentteristöön ei tulla kaatumaan, mutta todennäköisempää se on kuin vaikka pakiston huonoon pelaamiseen. Tässä kohdin Ilveksen johdolta turhaa riskinottoa vaikkakin arvostettavaa luottoa omiin nuoriin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Varmasti hänellä on siihen syynsä kun fiksu kaveri on. Mites se HIFK:lla menikään. Niin se oli jotain, että en gång IFK, alltid IFK. Ei ilmeisesti taitu tampereen murteelle tuo viisaus...

Ei tainnut olla kyllä Lindgrenista kiinni tuo siirto vaan siitä poispotkitusta urheilutoimenjohtajasta joka kohteli sikamaisesti Lindgrenin vaimoa. Kukapa sitä nyt sellaisen mulkun alaisuudessa haluaisi pelata. Hieno jos Hiitelä on saanut paikattua välejä ja Perttu vielä joskus viilettäisi Hakametsän jäällä.

On muuten käsittämätön asenne tuossa ylempänä, että ihmisen tulisi sietää mitä paskaa vaan, että saa pukea Ilveksen paidan päälleen. Rajansa se on kaikella.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Myttynen on hyvä pelaaja, mutta ei mielestäni vielä kakkossentteritasoa tai ainakin on liian riskihaku siihen. Lisäksi sentteriosasto on liian kapea, joten siihen osastoon liittyy selkeästi Ilveksen suurimmat riskit. Välttämättä sentteristöön ei tulla kaatumaan, mutta todennäköisempää se on kuin vaikka pakiston huonoon pelaamiseen. Tässä kohdin Ilveksen johdolta turhaa riskinottoa vaikkakin arvostettavaa luottoa omiin nuoriin.

Myttysellä on täydet valmiudet pelata kakkossentteriyden edellyttämällä tasolla, ensi kaudella (kenties) nähdään onko hän vielä valmis niin suureen vastuuseen. Siitä olen täysin samaa mieltä että sentteriosaston kapeus on suuri ongelma, jos tuosta vaikka Lee ja Myttynen tippuvat samaan aikaan telakalle, niin kusessa ollaan. Mutta eiköhän siinä tapauksessa ole valmiuksia myös asiaan reagoida.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Ei mun tarvi tietää yhtään mitään taustoja. Silloin kuin tarve oli suuri, niin Perttu käänsi Ilvekselle selkänsä ja meni siivoushommiin, tässä on mulle kaikki oleellinen tieto. Sulla Kaukosäädin on oikeus lueskella nettiä ja toivotella ihan mitä haluat ja kenelle haluat, niinkuin meillä kaikilla muillakin. Uutta Raipea Pertusta ei tosiaan saada, toivottavasti ei uutta Mäkelääkään (Ilveksen toimintaan palaamisen osalta siis).

Dynamo68 asiaa hieman jo edellä raottikin, mutta...

Et voi yksinkertaisesti olla tosissasi? Onpa todella viisasta kommentointia, mutta joo mitäpä niitä taustoja tutkimaan sillä eihän ne mitään meinaa. Kuullostaa siltä kuin Ilves olisi joku sekopää uskonlahko...

Et siis tiedä miten Perttua on Ilveksessä kohdaltu, halusiko Ilves edes Pertun, minne hänen pelaajaoikeutensa omistava Dallas on Pertun halunnut menevän, sekä millaisen rahanipun Lukko on tarjunut mahdolliseen Ilveksen rahatukkoon verrattuna.

Eihän nämä tietysti mitään paina... Sinusta siis Pertun olisi mm. pitänyt tulla Ilvekseen pelaamaan rakkaudesta vaikka Ilveksessä häntä olisi aikaisemmin kohdeltu miten tahansa Ilveksessä, Pertun olisi pitänyt polttaa sillat hänet varanneeseen NHL-organisaatioon toimimalla vastoin heidän tahtoaan ja ottaa tämän myötä ongelmapelaajan ja kusipään maine, Pertun olisi pitänyt myös tyytyä puolet pienempään palkkaan (Lukon rahat vs. Ilveksen rahat) vain Ilveksen takia. Etc.

Olet sinä aikamoinen.
 

Fordél

Jäsen
Ei tainnut olla kyllä Lindgrenista kiinni tuo siirto vaan siitä poispotkitusta urheilutoimenjohtajasta joka kohteli sikamaisesti Lindgrenin vaimoa. Kukapa sitä nyt sellaisen mulkun alaisuudessa haluaisi pelata. Hieno jos Hiitelä on saanut paikattua välejä ja Perttu vielä joskus viilettäisi Hakametsän jäällä.

On muuten käsittämätön asenne tuossa ylempänä, että ihmisen tulisi sietää mitä paskaa vaan, että saa pukea Ilveksen paidan päälleen. Rajansa se on kaikella.

En tiedä oliko viestini epäselvä vai mikä, mutta siis tiedän kyllä nämä huhut miksi ei pelaisi Ilveksessä. Kritiikkinikin oli suunnattu faneja kohti eli mielestäni lindgreninkaltaisiin pelaajiin pitää soveltaa juuri tuota HIFK-slogania. Valitettavasti kaikki Ilvesfanit eivät siihen näytä pystyvän ja heillä on toki siihen täysi oikeus.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Perttu on Ilveksen kasvatti, jolla on pari kautta takana edustuksessa eikä sitä muuta mikään. Pelasi noiden kausien aikana paikoin hienoa kiekkoa ja teki muhun suuren vaikutuksen eikä sitäkään muuta mikään. Toivotan Lindgrenin aina tervetulleeksi kuten muutkin omat pojat eikä hän ole koskaan mikään ulkopuolinen. En näe mitään syytä hylätä hienoa pelaajaa sen takia, että hän on pelannut kausia muissa seuroissa. Varmasti hänellä on siihen syynsä kun fiksu kaveri on. Mites se HIFK:lla menikään. Niin se oli jotain, että en gång IFK, alltid IFK. Sitä voisimme me Ilves-fanitkin soveltaa näihin ex-ilveslaisiin.

Olipas meikäläiseltä kaikinpuolin huono ja sekava viesti. Korjailen siis sanojani.. Eli toki on oma poika, kun on Ilveksessä ne pari hienoa kautta pelannut. Itselläni kuitenkin suurempi tunneside katosi Lukko-pestin myötä. Toivotan tervetulleeksi Ilvekseen, jos joskus palaa koska kyseessä on hyvä pelaaja. Se tyytyväisyys on kuitenkin puhtaasti pelitaitojen takia, toisin kuin esim. Toskalalla (hänen siirtoaan olen kritisoinut maalivahtitilanteen takia, mutta olen silti helvetin iloinen että vanha Ilves palaa kotiin).

Eli en ole hylkäämässä Perttua, mutta hän ei ole enää sillä jalustalla minun mielessäni, kuin mitä oli lähtiessään. Tuolloin hän oli potentiaalinen uusi Raipe, nyt vain yksi (taitava) vastustaja muiden joukossa.

Myttynen on hyvä pelaaja, mutta ei mielestäni vielä kakkossentteritasoa tai ainakin on liian riskihaku siihen. Lisäksi sentteriosasto on liian kapea, joten siihen osastoon liittyy selkeästi Ilveksen suurimmat riskit. Välttämättä sentteristöön ei tulla kaatumaan, mutta todennäköisempää se on kuin vaikka pakiston huonoon pelaamiseen.

Tämänkin asian ilmaisin huonosti. Eli olisin tosiaan toivonut Ilvekseen sitä kolmatta kiekolliseen peliin pystyvää sentteriä. Nelikko Lee-XXX-Myttynen-Tuominen/Kantola olisi ollut erittäin hyvä. Myttysen uskon kuitenkin hoitavan oman tonttinsa, oli se sitten kakkos- tai kolmosketjussa. Kuitenkin kokonaisuudessaan Lee-Myttynen-Tuominen-Kantola ei ole yhtä kova. Sentteriosastoon Ilves siis voi kaatua, mutta Myttysen panoksesta en usko sen olevan kiinni.

Pahoittelen huonosti ilmaistua edellistä viestiä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Dynamo68 asiaa hieman jo edellä raottikin, mutta...

Et voi yksinkertaisesti olla tosissasi? Onpa todella viisasta kommentointia, mutta joo mitäpä niitä taustoja tutkimaan sillä eihän ne mitään meinaa. Kuullostaa siltä kuin Ilves olisi joku sekopää uskonlahko...

Et siis tiedä millä tavalla Perttua on Ilveksessä kohdeltu, halusiko Ilves edes Pertun, minne hänen pelaajaoikeutensa omistava Dallas on Pertun halunnut menevän, sekä millaisen rahanipun Lukko on tarjunut mahdolliseen Ilveksen rahatukkoon verrattuna.

Eihän nämä tietysti mitään paina... Sinusta siis Pertun olisi mm. pitänyt tulla Ilvekseen pelaamaan rakkaudesta vaikka Ilveksessä häntä olisi aikaisemmin kohdeltu miten tahansa Ilveksessä, Pertun olisi pitänyt polttaa sillat hänet varanneeseen NHL-organisaatioon toimimalla vastoin heidän tahtoaan ja ottaa tämän myötä ongelmapelaajan ja kusipään maine, Pertun olisi pitänyt myös tyytyä puolet pienempään palkkaan (Lukon rahat vs. Ilveksen rahat) vain Ilveksen takia. Etc.

Olet sinä aikamoinen.

Kerro nyt sitten vaan miten huonosti Perttua kohdeltiin ja kuinka huonosti Hautamaa kohteli Pertun vaimoa. Kerro myös kuinka aukottomasti tiedät nämä asiat, äläkä viittaa mihinkään epämääräisyyksiin kuten vaikkapa joihinkin keskusteluforumeiden huhuihin. Eli valota taustat ja kerro nuo Ilveksen ja Lukon tekemät palkkatarjoukset, koska ilmeisesti tiedät ne sentilleen. Pystyt varmaankin näyttämään toteen Dallasin ehdottoman vaatimuksen, että Pertun pitäisi pelata Lukossa Ilveksen sijaan.

Fordel tuolla huhuilee ruotsiksi IFK:n sloganeita. Mennäänpä perinteiden alkulähteille ja kuvitellaan, että Montrealin alueelta kotoisin oleva huippuluokan keskushyökkääjä, Mr Dupond josta on kasvatettu Montrealissa pelimies valitsee Legendaarisen Canadiensin sijaan vaikkapa St Louis Bluesin joukkueekseen, vaikka tuo oma joukkuekin on pahassa sentteripulassa, ja Canadiensin toimitusjohtaja on luvannut julkisesti, että rahasta ei Mr Dupondin sopimus jää kiinni. Veikkaan että Montrealissa Dupond kirotaan, ja koko kaupunki sylkee tämän päälle niin kauan kuin tämä elää.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kerro nyt sitten vaan miten huonosti Perttua kohdeltiin ja kuinka huonosti Hautamaa kohteli Pertun vaimoa. Kerro myös kuinka aukottomasti tiedät nämä asiat, äläkä viittaa mihinkään epämääräisyyksiin kuten vaikkapa joihinkin keskusteluforumeiden huhuihin.

Molempien miesten kanssa käydyt keskustelut pysykööt miesten välisinä. Itse voit Ilves osiosta kaivaa Lindgreniä koskevan keskustelun ja tutkia sieltä Hautamaata vastaan kirjoitetut "yleisesti tiedossa olevat syytteet". Uskon että ne sieltä löytyy.

Eli valota taustat ja kerro nuo Ilveksen ja Lukon tekemät palkkatarjoukset, koska ilmeisesti tiedät ne sentilleen.

Itsekin haukut Perttua siivoojaksi ja eli sinullakin on tiedossa Lukon RTK:lta saama rahallien tuki. Kaikkihan sen tietää että Ilves ei pääse samalle tasolle tarjouksia tehdessä. Lukko käyttää noin miljoona euroa enemmän pelaajiin kuin Ilves. Ei viitsitä olla tyhmiä.

Pystyt varmaankin näyttämään toteen Dallasin ehdottoman vaatimuksen, että Pertun pitäisi pelata Lukossa Ilveksen sijaan.

Tässä kohtaa pidättäydyn yleisessä tiedossa, joka on se, että Dallasi halusi Pertun pelaavan jossain muualla kuin Tampereella äidin helmoissa.

Kerro sinä jos sinulla on tietoa että Dallas halusi Pertun nimenomaan Tampereelle.
 
Viimeksi muokattu:

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Eli olet onkinut jatkoajan keskusteluista joitakin pätkiä, jotka ovat sinun mielestäsi totuus. Mitään näyttöä huonosta kohtelusta Perttua ja hänen perhettään kohtaan ei siis ole. Raha-asioista kyseiseen tapaukseen saimme kaikki lukea aamulehdestä, että rahoitus Perun palkkaan olisi järjestetty, tämän julkilausuman kertoi silloinen hallituksen puheenjohtaja.

Tuo viimeinen kappale taas menee piikkiin urbaanit legendat. Nykyään pelaajat edunvalvojineen pystyvät varsin vapaasti sanelemaan jopa NHL-organisaatoiden kanssa miten tällaisissa tapauksissa toimitaan. "Yleinen tieto" mm viime kaudella case Lehtivuoren suhteen oli juuri tällainen harhaluulo, kunnes kävi ilmi, että Lehtivuori sai vapaasti tehdä päätöksensä seurasta mihin siirtyy. Minua itse asiassa hämmästyttää suuresti, että joku voi edes luulla NHL-organisaation välittävän tällaisista pikkujutuista. Missä muuten piilee logiikka, että ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen siirto Raumalle kasvattaa pojasta miehen tässä tapauksessa?

Onneksi kaudella 2011-2012 Lingren ei tule pelaamaan Ilveksessä. En toivo hänelle edelleenkään mitään pahaa, mutta ainoa toiveeni on, että kyseinen pelaaja ei enää Ilveksen pelipaitaa päälleen kisko. No tämä tästä aiheesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös