Tatuoinnit

  • 255 677
  • 813

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ensimmäinen tatska piirrätettävänä, vielä pitäisi löytää joku "varma" hakkausmesta. Pellen pää (Ei liity mitenkään narreihin vaan ihan henkilökohtainen juttu) tulee vasempaan olkapäähän/ lapaluun päälle, ihan tarkkaa mestaa ei ole päätetty, ajattelin ottaa hakkaajan mielipiteen asiasta ennen paikan ihan tarkkaa sijaintia. Pari muutakin suunnitteilla, ankkuri ja pieniä enkeleitä (tän tyyppisiä) sekä ehkä jotain köynnöstä oikealle puolelle samaan kohtaan minne pelle tulee vasemmalle. Vasemmalle rintaan tulee jossain vaiheessa kaksi toisiaan kiehnäävää korppia.

Saas nähdä, eka tän vuoden puolella, loput varmaan ensi vuonna. Laittelen kuvia kun on jotain valmista.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuosta Dufva-projektista tuli mieleeni, että minkähänmoinen veto tämän tatuointitaiteellisen kuvatuksen ottamiseen on hävitty. Vai voiko ihminen olla yksinkertaisesti NOIN mökillä?

Tässä ketjussa ei kannata arvostella tatskoja sillä moni voi suuttua. Hienoja ovat kaikki ja jokaisen omia juttuja, joita pitää kehua yleisen tavan mukaan. Henkilökohtaisia juttuja mutta kuitenkin pitää tänne heittää ikäänkuin arvosteltavaksi....joita pitää sitten ylistää.

Itse sain kuulla kunniani kun arvostelin "liekkiranteita". Nyt kehun kaikkia kuvia ja ideoita. Vanhakin siis oppii...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No tuossa tinkezionen postaamassa kuvassa nyt on kuitenkin vähän eri asiasta kyse kuin liekkiranteissa, kun tuossa nyt jo osoitetaan aika huonoa makua ja moni voisi kokea tuon jopa loukkaavana.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No tuossa tinkezionen postaamassa kuvassa nyt on kuitenkin vähän eri asiasta kyse kuin liekkiranteissa, kun tuossa nyt jo osoitetaan aika huonoa makua ja moni voisi kokea tuon jopa loukkaavana.

Tuohan on hauska huumoritatska. Jokaisen oma asia ja erittäin henkilökohtainen jutska. Mikä minä olen tuomitsemaan...:D
 
Noh, tästä sitten päätin että seuraavalla reissullani ulkomaille menen näyttämään tuota riston päätä jollekin katutaiteilijalle joka karikatyyrejä tekee ja selitän mitä kuvaan haluan. Tämän jälkeen skannaan ja pienennän kuvaa ja vien sen artistin käteen. Voja Voja.

Noh, käväisin viikonlopun Pariisissa ja katu"taiteilija" pyysi kuvasta tehdystä pilakuvasta 80e. Pienen kinastelun jälkeen hinta tippui vain 30 euroa joka oli kuulemma viimeinen tarjous. Jäi ottamatta se piirros sitten.

Nyt onneksi kuitenkin piirrustustaitoinen kaveri alkoi työstämään kuvaa ja muutama versio RD:n kuvasta onkin jo tullut ja niistä parasta hiotaan vielä hieman ennen iholle siirtämistä...
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Hienompi homma Monsieur Norris!!!
Voidaan sit yhdessä joskus matsissa näytellä toisillemme JYP-aiheisiä tatuointeja ja juoda oluset niiden kunniaksi! :)
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Tuohan on hauska huumoritatska. Jokaisen oma asia ja erittäin henkilökohtainen jutska. Mikä minä olen tuomitsemaan...:D

Muistaakseni kyseinen Dufva-tatskaideakin oli alun perin vedon lopputulos eli kaikkea muuta, paitsi henkilökohtainen kuva... Siinä mielessä en ole lähtenyt kenenkään omia kuvaideoita torppaamaan, mikä ei ole koskaan ole tietenkään ollut tarkoituksenikaan. Jotkut kuvaideat nyt vain yksinkertaisesti ovat...öh no joo.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tässä ketjussa ei kannata arvostella tatskoja sillä moni voi suuttua. Hienoja ovat kaikki ja jokaisen omia juttuja, joita pitää kehua yleisen tavan mukaan. Henkilökohtaisia juttuja mutta kuitenkin pitää tänne heittää ikäänkuin arvosteltavaksi....joita pitää sitten ylistää.

Toki saa arvostella ja kehua tatuointeja ja haukkuakin niitä, mutta pitää myös muistaa, että kun ottaa tatuoinnin, niin sen pitää liittyä Suomen historiaan jollain tavalla ja näin ollen kunnioittaa rakasta kotimaatamme. Tai sitten sen pitää kertoa jokin tarina kantajastaan.

Tatuoinnin pitää myös olla mustaharmaa ja varjostettu ruskealla ja hieman valkoisella. Tai ei valkoisella, koska valkoista pigmenttiä iholle? En usko, että toimii.

Kaikki muut tatuoinnit on rumia ja kamalia "liekkiranteet" yms. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka sellaisia ottavat.
 
Nyt on sitten kolmas tatuointi otettu ja kuvahan on HIFK:n perinteinen kilpilogo olkapäässä mustaharmaana. Siihen on suunniteltu jo jatkoa, joka olisi tarkoitus toteuttaa heti, kun nakkikattila on tullut takaisin kotiin (taitaa jäädä ottamatta se tatuointi).
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Ei aukee.

Sulla on kaks (aika vanhaa) äitiä? Kaikenlaista...


Niin. Kuten tatuoinnin ottanut nimimerkki itsekin aiemmin sanoi, makuja on monenlaisia. Kyllä mielestäni sanan "Äiti" kantaminen kehossaan tatuointina missä tahansa yhteydessä on vielä jonkin verran mauttomampaa kuin esimerkiksi itselläni oleva tribaali.

Mutta makunsa kullakin sano koira kun...jne.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sheivasin ryijyn aamulla ensimmäistä ja viimeistä kertaa. Pakko se oli, kun muuten mestassa artisti olisi kiskaissut karvat veke niillä perkeleen pirkkaterillä. josta seuraa sata miljoonaa punaista näppyä tisseihin.

Saat anteeksi.

Pitäiskö laittaa muistakin mustekoukeroista kuvat tänne. Saisitte arvostella oikein urakalla :)

Laita toki.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sheivasin ryijyn aamulla ensimmäistä ja viimeistä kertaa. Pakko se oli, kun muuten mestassa artisti olisi kiskaissut karvat veke niillä perkeleen pirkkaterillä. josta seuraa sata miljoonaa punaista näppyä tisseihin.

Itse menen ottamaan ison kuvan ensi viikolla ja pari päivää ennen poistan karvat alueelta kemiallisella aineella. Tuo "pirkkaterä" on muuten niin totta:)

EDIT. Jos haluat tulla tsekkaamaan niin 8.10. olen Tompalla Puutorin kupeessa värjättävänä klo 13.00 lähtien. Ei tule valmista vielä samana päivänä ja jatketaan heti perjantaina. Tuo mulle samalla Heseltä jokin ateria...:D
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
No tuota... Tässäpä vähän sumuista kuvaa, mutta suuntaa ainakin näkyy täällä...
Itselle iso asia ja mielestäni erittäin onnistunut.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Nyt on kolmisen viikkoa kulunut kuvan ottamisesta. Vieläkin kuivaa tuo tatuointi aikalailla ja rupikin tuntuu vain möllöttävän siinä. Vissiin ihan perus bebanthen kuuri saa jatkua yhä? Muutaman kerran päivässä olen sitä tässä viimeisen viikon rasvaillut... Outoa vain miten hitaasti paranee. Muutamalla kaverilla meni 2 viikkoa ja ruvet poissa. Jänniä nää yksilöerot.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Nyt on kolmisen viikkoa kulunut kuvan ottamisesta. Vieläkin kuivaa tuo tatuointi aikalailla ja rupikin tuntuu vain möllöttävän siinä.

Kuulostaa omituiselta. Mulla on yleensä viikossa ollut ihan ok eikä rupeakaan ole tullut kuin kerran, ja väitän että se johtui ihan vaan siitä, että sen helvetin neulakoneen säädöt olivat viturallaan ja meni liian syvälle. En tiedä kuka on Bepanthenia suositellut, mutta itse olen käyttänyt aina Helosania. Se on antiseptinen ja haiseekin lisäksi miellyttävälle, se on toiminut aina ihan pirun hyvin.

Tokihan noi on yksilöllisiä aina miten ne paranee. Kannattaa rasvata edelleen ja laittaa aina ohuen kerroksen että se pääsee hengittämään samalla. Joskus huvitti eräs henkilö joka hölväsi vissiin puolen sentin kerroksen kerrallaan rasvaa tatuointinsa päälle. Perusteli, että tarvii rasvata harvemmin kun se imeytyy pitkän aikaa isona kerroksena. Joo varmaan imeytyy hitaasti, mutta mihin se imeytyy jos kaikki ihohuokoset ovat tukossa heti alkuunsa, onkin sitten ihan eri tarina...
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Itsellä nyt kulunut kotvasen jo tuosta ensimmäisestä kuvasta ja hyvin parani 2 viikossa. Kuva löytyy Vaasan Needle pointin tatuoijan sivuilta. Antin tekemään kuvaan tosi tyytyväinen koska suuri asia on nyt tatuoituna selkään. Kuva löytyy täältä tatuoijan omilta sivuilta Needle point -> tattoos-> Black and Grey 2009 ja sieltä ensimmäisenä kotka jonka siipien alta löytyy muksujen nimet.

Seuraavakin nyt mietinnässä ja täytynee piakkoin mennä varaamaan aikaa. Huomasinpa juuri että Tinkers tattoo lopettanut Vaasassa, mihin lie on kaveri lähtenyt.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan hyvin tuo kuva ainakin minulla Helosanilla parani, ja nopeasti. Helosanissa on se hyvä puoli verrattuna Bepantheniin että se ei sottaa niin paljoa, on jotenkin koostumukseltaan erilainen.
 
Nyt on kolmisen viikkoa kulunut kuvan ottamisesta. Vieläkin kuivaa tuo tatuointi aikalailla ja rupikin tuntuu vain möllöttävän siinä. Vissiin ihan perus bebanthen kuuri saa jatkua yhä? Muutaman kerran päivässä olen sitä tässä viimeisen viikon rasvaillut... Outoa vain miten hitaasti paranee. Muutamalla kaverilla meni 2 viikkoa ja ruvet poissa. Jänniä nää yksilöerot.

En tiedä mistä johtuu mutta mulla kävi samanlailla ensimmäisen kuvan kanssa. Paraneminen kesti helvetin kauan ja "rupi"-vaihe. Itse sitten kännipäissäni kun huomasin että rupi oli osittain lähtenyt niin raavin loputkin kuvasta esiin eikä mitään harmia tapahtunut... En tosin sano että niin kannattaa tehdä vaikka itse niin teinkin. Tuon ensimmäisen kuvan jälkeen muut kuvat onkin parantunut todella nopeasti ja vaivattomasti. Ihmeellistä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No niin...nyt on uusi kuva hakattuna oikeaan käsivarteen. Kuusi tuntia siinä meni kun urakalla laitettiin.

Aiheena tuo sivuaa Lord of The Ringiä, kelttiläisyyttä sekä viikinkejä. Nämähän ovat melko hyvin symbioosissa keskenään. Kuva on lähes yksi yhteen eräästä valmiista sabluunasta, jonka netistä kaivoin.

En osaa tuota kuvaa tänne linkittää mutta jos joku haluaa nähdä niin laittakoon yyveellä sähköpostiosoitteensa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mulla on nyt tällä hetkellä pari tribaalia, vasemmassa ja oikeassa hauiksessa ja nyt olis tarkoitus ottaa toiseen käteen jokin teksti ja tää toinen käsi sitten täyteen tribaalia, eli jatkaisin vanhasta.

Tuo teksti on mietityttänyt. Eli mikä lyhyt lause tai sana voisi merkata eniten itselleni. On pyörinyt kaikkea mielessä mutta nyt kun kuunteli metallicaa tuossa männä viikolla taas tehostetusti niin "and justice for all" biisi takertu mun visionääriseen päähäni ja näin jo sen käsivarressani.

...mutta onko tuo vähän kulunut läppä jo?

Haluaisin lähinnä jotain "badass" meininkiä. Toki tuo ehdottamani ei nyt kovin badass meininkiä ole mutta..hmm

Helvetin vaikeaa.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Toinen tatuointi mietinnässä, nyt omasta kuvasta. Kuva olisi oheinen liitteenä oleva kuva, kämmenen kokoisena. Oulussa hinta 300-500e, Kemissä 200-250e. Tietääkö kukaan, mistä kannattaisi kysyä ko. tatuoinnin hintaa?

Tässä se nyt on, kyseisestä kuvasta teetetty tatuointi :) onnistui kyllä erittäin hyvin :)
 

Liitteet

  • tatska.jpg
    tatska.jpg
    50,1 KB · kertaa luettu: 2 470
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös