Jos saan nimimerkki Stonewallilta kysyä, kun nämä nyt kuitenkin on jo "todistettu", että mitä mieltä sinä olet näistä yksityiskohdista? Jos kerran vielä saisi vaivata, kun sinä näistä ymmärrät paljon enemmän kuin minä. Sama pätee psychodadiin mutta hänen näkemyksensähän tässä jo on… Varsinkin detaljeihin menevä lämpölaajenemis-skenaario minua kiinnostaisi.
Tein sitten lopulta poikkeuksen ja poistin ignore listauksen tuon lainatun tekstin lähettäjän osalta (väliaikaisesti), jotta saisin selvää mistä tuossa lainauksessa oli kysymys. Kyllähän se aivan totta on, että teräs ei sula alle sulamispisteensä. Toisaalta taas varsinaisesti sulaa terästähän ei löytynytkään. Helvetin kuumaa toki. Esimerkiksi
tässä jo moneen kertaan tänne linkitetyssä raportissa voit itse nähdä miltä WTC rakennusten teräs näytti korkeassa lämpötilassa tapahtuneen korroosin/eroosion jälkeen. Maalikkokin näkee, että osa teräksestä on liuennut. Sitä meni siihen rautapitoiseen nestemäiseen aineeseen, joka muodostui kemiallisessa reaktiossa noissa lämpötiloissa. Mainitsinkin asiasta vastikään. Maalikkokin näkee, että nämä teräskappaleet ovat vahingoittuneet kemiallisesti eivätkä räjähdyksen repimänä. Toki metallurginen analyysikin asian vahvisti, minkä voit myös lukea tuosta linkistä.
Lämpölaajenemista käsittelin jo edellisessä viestissä. Raju romahtaminen johtui siitä, että juuri ennen varsinaista videoissa näkyvää romahdusta käytännössä kaikkien jäljellä olleiden pylväiden kantokyky ylittyi. Nämä jäljelle jääneet pylväät antoivat siis periksi käytännössä yhtä aikaa ja loppu romahdus kestikin vain 6-7s. Tästä jotkut ovat innostuneet väittämään, että tuollainen saattoi olla mahdollista vain räjäyttämällä. Ilmeisesti tähän myös viitataan tuossa lainaamassasi osassa, kun siinä puhutaan taas romahtamisesta vapaan kiihtyvyyden nopeudella. Tosiasiassa seismografit tallensivat romahduksen kestoksi 18s, eli siitä kun ensimmäiset kappaleet rakennuksen sisällä alkoivat romahdusten takia näkyä värähtelyinä seisografien tallenteissa.
En ole saanut käsiini WTC pystypalkkien mittoja, mutta tuo aiemmin käyttämäni 3m lienee alakanttiin. Jokatapauksessa lämpölaajenemisen seurauksena yhden pilarin pettäminen johti ketjureaktioon joka eteni ensin talon sisällä 13sta kerroksesta ylöspäin. Ketjureaktion edettyä katolle ullakkohuoneisto ramahtaa, kuten videoista näkyy. Alas mennessään se tuohosi taas lisää poikittaistukia, ja romahdus eteni nyt itä-länsi suuntaisena edelleen rakennuksen sisällä. Palkkien romahtamisen seurauksena jäljelle jääneet palkit joutuivat kantamaan koko rakennuksen massan. Niinpä ne romahtivat yhtäaikaisesti kantokyvyn kadottua. Talo oli tontissa vajaa 7s myöhemmin.
Muuten omalta osaltani on kovin vaikeaa kommentoida asiaa enempää tässä vaiheessa. Itse en ole nähnyt mitään todisteita sulasta teräksestä (sulaa alumiinia taas oli). En ole nähnyt todisteita nanotermiitistä tai mistään muista räjähdysaineista. Ja nyt puhun kiistatomista todisteista. En tekaissuista, joita taas ihan kiistattomasti on tehty.
Seismografien tallenteet ovat kiistattomat. Mitään räjähdyksiä ei näy niissä juuri ennen romahduksia. Rakennuksen räjäytyksen käytettävästä räjähdysaineesta lähtee tosiaan lentokoneen ääntä kovempi ääni. Sellaista ei ole kuultavissa yhdeltäkään videolta.
Sen sijaan itse katson, että huolimatta hallituksen pöljäilyistä ja tiedon salaamisista itse rakennusten romahtamisen anatomian on tiede pystynyt selvittämään. En näe mitään mahdollisuutta ainakaan räjähdyspurulle, enkä myöskään keksi mitenkään mitään motivaatiota sille, koska tuho oli ilmankin ihan riittävä mihin vastatoimintaan tahansa.
Sitä minä en osaa sanoa oliko jollain taholla tai peräti hallinnon alalla oikeasti tietoa iskuista etukäteen. Epäilen sitäkin, mutta teoriassa se lienee mahdollista. Itselleni se onkin huomattavasti kiinnostavampi asia kuin vaikkapa WTC seiskan vatvominen, jota siis itse pidän selvitettynä.