Ihmettelyketju

  • 6 391 274
  • 38 805

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Asioita voi kirjoittaa monella tavalla, minä kirjoitan kuitenkin omalla tavallani.

Toki voi. Mutta mikä on tämän suhde keskusteluun?

Itse ainakin nautin siitä, että saan lukea monelta elämän eri alueelta tulevia mielipiteitä, jos haluaisin seurata vain väitöskirjoja nyplääviä, niin en varmasti olisi viitsinyt näinkään kauaa jääkiekkoa ja jääkiekkoaiheista palstaa seurata.

Ettei kyse olisi enemmänkin siitä, että väitöskirjoihin ei niin helposti voi nimimerkin suojista huutaa "Vittu mitä viherpiiperryspaskaa"? Ehkä se anti tuleekin nimenomaan siitä (mitään varsinaisia asiallisia kriteereitä edellyttävästä) vastaamisesta?

Kuitenkin esimerkiksi Uskotko jumalaan -ketjuun laittamasi "olen samaa mieltä kuin turkulainen opiskelija"-viestisi on esimerkki argumentaatiovirheestä, argumentaatiovirheet eivät vie keskustelua yhtään minnekään. Ymmärsi sitä tai ei.

Onkos Viljuri nyt Aristoteleen lisäksi vihdoin ja viimein tutustunut kategorisiin argumentaatiovirheisiin? Noh, niihinkin kannattaa perehtyä pintaa syvemmältä.

Mitä tulee "turkulaisuuteeni", niin huolimatta siitä, että tosiaankin tällä hetkellä vaikutan Turussa, niin oikeampi viiteryhmäni olisi tuonne Tampereen suuntaan. Joten ensi kerralla voit sitten aivan hyvin sisällyttää tiedotusopin laitoksen ad hominem-argumentteihisi.

Miten sen voisi selkeämmin sanoa?.

Jos löydät tähän jonkin patenttiratkaisun osallesi, niin voin luvata, että koko palsta kiittää.

En ole jumaluusoppinut

Jumaluusoppinut? Hehheh.. Ei sillä, ettenkö olisi kirjoittaessa tuon ketjun ensimmäistä viestiäni (sinulle) tätä asiaa jo tiedostanut, mutta teet kyllä itsestäsi aikamoisen narrin, kun et vieläkään näytä ymmärtävän, mistä siellä ihan oikeasti keskustellaan.

Siinä missä päivän puoluepolitiikan osalta Viljuri kamppailee tasapäisesti Jatkoajan objektiivisuus-tittelistä Toejoen Veikon kanssa, saavat nämä puheet argumentaatiovirheistä ja "keskustelijoiden kunnioittamisesta" jo aikaan jonkinlaista Schollmaista väritystä. Suhtautumista/suhdetta näiden osalta voisi hieman verrata Neuvostoliiton vastaavaan, mitä tuli silloiseen perustuslakiin.

***

Ja kyllä, tämä viesti on täysin turhake eikä edusta mitään kovin glorifoitavaa. Mutta ehkä tämä kumpuaa niistä inhimillisistä motiiveista?

PS. Nyt on kyllä maksimaalinen taso saavutettu. Viljuri rupeaa selittämään ihmettelyketjuun, täysin kontekstista irrallaan olevaa kriittistä oikeuspositivismia, jonka olisi varmasti voinut sinne yv-boksiin myös tunkea.. Mites se meni se muiden keskustelijoiden kunnioittaminen ja kikkelin venyttäminen? Ei sillä, että itse yhtään eroaisin asiassa tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
Siinä missä päivän puoluepolitiikan osalta Viljuri kamppailee tasapäisesti Jatkoajan objektiivisuus-tittelistä Toejoen Veikon kanssa, saavat nämä puheet argumentaatiovirheistä ja "keskustelijoiden kunnioittamisesta" jo aikaan jonkinlaista Schollmaista väritystä. Suhtautumista/suhdetta näiden osalta voisi hieman verrata Neuvostoliiton vastaavaan, mitä tuli silloiseen perustuslakiin.

Sinuna minä olisin ensimmäisenä oikeasti huolissani osaamisestani. Kukaan juristi ei kirjoita, että perustuslakivaliokunta on vitsi, ethän sinäkään houkkapää niin tee? Vai teitkö? Juristeiksi haluavat tai varsinkaan valmiit eivät lyö tuomioistuimien ratkaisuista vetoa, löitkö?

Tunnetko nyt oikeasti yhden tentin perusteella sen valtiosääntöoikeudellisen tradition niin, että osaat suhteuttaa meidän "valtiosääntötuomioistuimemme" muiden maiden vastaaviin? Tunnetko? Nyt ei riitä ihan hallituksen esitöiden lukeminen tai yhden alan tutkijan näkökulma, pitäisi osata hakea ihan monografioita.

Homma-foorumin trollaamista. Sinä et vitt* sano minun poliittisista mielipiteistäni mitään, ymmärrätkö? Märkäkorvainen rasistireppana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotenkin ymmärrän, että joku haluaa keskustella minun kirjoitusteni oikeakielisyydestä, mutta sitä ihmettelen miten Käyttäjänimetön pystyy päättelemään minun ammattitaitoni, edes äidinkielen opetuksessa, tämän keskustelupalstan perusteella??

Ilmeisesti kyseinen nimimerkki tietää esimerkiksi miten valmistelen opetukseni, miten toimin luokassa, kuinka tarkka olen työssäni jne. Itse asiassa olen aika loukkaantunut tämän tyylisestä kirjoittelusta, tällä palstalla ja omalla ammattitaidollani ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tässä kohtaa Käyttäjänimetön on asettanut itsensä jumalan rooliin, hän pystyy määrittelemään ihmisen ja antamaan tuomionsa yliluonnollisten kykyjensä avulla.

Mielestäni tässä on erittäin hyvä esimerkki kiusaamisesta, Käyttäjänimetön on aikaisemminkin kertonut olevansa lähes kaikista asioista eri mieltä kanssani ja nyt tuli hyvä tilaisuus päteä, kiusata vähän ikävää nimimerkkiä.

Kun nyt jatkatte tätä debattia palstan oikeiakielisyydestä ja sen vaikutuksesta kirjoittajien todelliseen elämään, ammattitaitoon, ajokykyyn, seksuaaliseen halukkuuteen jne., sopiiko, että jätätte minut sen ulkopuolelle, kiitos.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Sinuna minä olisin ensimmäisenä oikeasti huolissani osaamisestani. Kukaan juristi ei kirjoita, että perustuslakivaliokunta on vitsi, ethän sinäkään houkkapää niin tee? Vai teitkö? Juristeiksi haluavat tai varsinkaan valmiit eivät lyö tuomioistuimien ratkaisuista vetoa, löitkö?

Osaamista kehitetään koko aika ja puutteet tiedostetaan. Mielipiteetkin tietenkin muuttuvat sen mukaan, miten tietämys karttuu. Ei se silti estä esittämästä mielipiteitä. En minä ole missään vaiheessa sanonut, että perustuslakivaliokunta on vitsi. Yksittäiset jäsenet siellä ovat sitten asia erikseen. Jos se "vedonlyönti" ei nyt siitä "viskipullosta" auennut ei-niin-vakavasti otettavaksi, niin en voi tarjota kuin sympatiaa. Korostin vielä, että olen sen asian suhteen mediatietojen varassa, ja kunnon arviointi edellyttäisi virallisen ratkaisun lukemista. Me nyt ihan totta ollaan keskustelupalstalla. Voin vakuuttaa sinulle, että sinulla ei ole mitään syytä olla huolissasi minun opiskeluista. :)

Tunnetko nyt oikeasti yhden tentin perusteella sen valtiosääntöoikeudellisen tradition niin, että osaat suhteuttaa meidän "valtiosääntötuomioistuimemme" muiden maiden vastaaviin? Tunnetko? Nyt ei riitä ihan hallituksen esitöiden lukeminen tai yhden alan tutkijan näkökulma, pitäisi osata hakea ihan monografioita.

Seikkaperäisesti en toki tiedä, mutta olen tännekkin jo kirjoittanut, että käytännössä ei asiassa ole ongelmia (juurikaan) ollut. Se on kuitenkin aivan eri asia kuin se, että periaatteellisia ongelmia on esim. oikeusvaltio-periaatteen osalta. Ja nämä eivät rajoitu pelkästään lainsäätämiseen. Olen asiaa tässä syksyllä tämän hetkiseltä oikeuskanslerilta kysynyt, mutta koska tämä vanhas-case oli silloin päällä, niin ymmärrettävästi mitään vastausta ei voinut antaa. Muuten sitten (seminaarin muilta osanottajilta) sain vastauksen, jonka argumentaatio perustui puhtaaseen käytäntöön.

Homma-foorumin trollaamista. Sinä et vitt* sano minun poliittisista mielipiteistäni mitään, ymmärrätkö? Märkäkorvainen rasistireppana.

Huomaatko tässä mitään viitteitä niistä mainitsemistasi kaksoisstandardeista tai ad homineista? =) Luuletko tosiaan, että minulla olisi aikaa surffailla Homma-foorumilla? Kaikille ei makseta keskustelupalstoilla makaamisesta, ja aika on niukka resurssi. Kyllä minä kuitenkin priorisoin edellä esim. tämän foorumin - puhumattakaan monesta muusta asiasta.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Uskaltaako tänne enää kirjoittaa, jos on joskus heikkona hetkenä maininnut, että on opettaja? En pysty kirjoittamaan täydellisiä lauseita kuten Ludwig Wittgenstein. Seulotaako myös muiden ammattien edustajien viestit yhtä tarkkaan? Ma vaan ihmettelen...

T: nimim. asian tuntija

Niin minusta tämä kertoo enemmän ihmisten asenteista ylipäätään kuin jatkoajan keskustelupalstasta.

Opettajat ovat ammatinharjoittajina meidän silmissämme "kaikkitietäviä". Vai kuinka moni voi sanoa, että osasi jo ala-asteiässä esittää kritiikkiä saamaansa opetusta kohtaan? Käsitystä tästä opettajien "kaikkitietävyydestä" tulee siis siitä, että me luotamme teihin opettajiin kuin vuoreen ja uskomme/luulemme teidän tietävän kaikki. Itse ainakin silloin, kun en vielä kyennyt tarpeeksi älykkääseen ajatteluun, otin kaiken totena, mitä opettajaneiti tai -herra suustaan suolsi.

Siksi haluaisinkin, että opettajille nimenomaan esitettäisiin kritiikkiä enemmän. Ei se aina välttämättä ole oikein, mitä opettaja opettaa. Päävastuu toki on opettajilla. Heidän pitää olla itse kaikista kovimpia kriitikoita opettamalleen asialleen. Ala-asteen nuoremmille opettaessa se saattaa jättää pysyviä seuraksia, jos opettaa jotain väärin. Vanhemmille(iältään vanhemmille opiskelijoille) opettaessa opetettavan asian tarkasteluvastuuta voisi sitten taas siirtää enemmän oppilaille. Heidän pitää olla siinä vaiheessa kriittisiä opettajan opettamalle asialle, toki myös silloinkin opettajalla on suuri vastuu.

Pääasiassa olen kuitenkin tyytyväinen saamaani opetukseen. Opetushan on yhdenlaista aivopesua ja ainakin tähän mennessä minusta tuntuu, että kaikki on oikeasti ollut niin kuin opettajat ovat minulle sanoneet asiat olevan. Tosin uskonnosta en perusta ja sen opetukseen olen alkanut suhtautumaan kriittisesti. Olisiko uskonnosta parempi luopua, kun se tuntuu olevan ~6 aineen sekoitus? Uskontoa voisi sitten opettaa seurakunnissa niille, keitä se kiinnostaa. Pari viimeistä lausetta ei enää kovin täydentänyt viestin sisältöä. Anteeksi siitä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mielestäni tässä on erittäin hyvä esimerkki kiusaamisesta, Käyttäjänimetön on aikaisemminkin kertonut olevansa lähes kaikista asioista eri mieltä kanssani ja nyt tuli hyvä tilaisuus päteä, kiusata vähän ikävää nimimerkkiä.
Minä uskon, että saatat olla siviilissä oikein hyvä roolimalli, vaikkapa niille erityisoppilaille. Ei liene kovin olennaista, että osaako hunningolla oleva nuori kirjoittaa "alun perin", vaiko sortuu käyttämään muotoa "alunperin".

Sen sijaan olennaista on, että opettajat kuitenkin osaisivat oikeinkirjoituksen salat ja taidon. Ei tarvita mitään yliluonnollista kykyä nähdä, että kuka mitenkin kirjoittaa. TosiFani kirjoittaa yhdyssanat kategorisesti väärin ja se varmasti indikoi TosiFanin oikeaakin persoonaa ja taitoja tällä sektorilla, siellä "oikeassa elämässä". Se osaamattomuus täällä ei minua ihmetetyä tai haittaa, ei keskustelupalstalta pidä liikoja odottaa. Mutta kun olet kertonut olevasi opettaja, niin kyllä minä ihmettelen taidottomuuttasi ja pidän huonona asiana, että opettajien tasokin lienee laskenut, ainakin mitä tulee oikeinkirjoitustaitoihin. Varsinkin kun väitit olevasi palstan eliittiä, niin siinä kohtaa oli sanottava.

Tämän lisäksi ihmettelen, ettet voi ottaa asioina asioina, vaan vedät mukaan jotakin täysin omaa keittiöpsykologiaasi, jossa yleensä solvaat minua. Naisasia-ketjussa aikoinaan väitit minun pettävän jatkuvasti. Ja sekin oli täyttä paskaa, kun en tee sitä ollenkaan. Ja monta muuta vastaavaa "loogista" päätelmääsi olen saanut havaita. Sinä pääasiassa solvaat minua ja sen jälkeen tulet sanomaan, että minä kiusaan sinua.

Suuruudenhullua sinun puoleltasi luulla, että nämä keskustelut, vaikkapa sinun kanssasi, vaikuttaisivat millään tavalla itsetuntooni. Mutta jos joku väittää paskaa oikeinkirjoitustaan hyväksi, niin ilmeisesti siitä sanominen on sitten kiusaamista ja kaikkea muutakin huonoa. Näin ainakin TosiFanin maailmassa.

Ihmettelen siis TosiFanin taustalla olevan ammatin pätevyysvaatimuksia. Pitäisi sitä kirjoittaa osata, osata luoda oikeita loogisia päätelmiä eikä istua sen pelisilmän päällä.

Keskustelupalstoille sen sijaan voi mahtua monenlaista "hiihtäjää". Se ei minua kiinnosta oikeastaan ollenkaan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Vai kuinka moni voi sanoa, että osasi jo ala-asteiässä esittää kritiikkiä saamaansa opetusta kohtaan? Käsitystä tästä opettajien "kaikkitietävyydestä" tulee siis siitä, että me luotamme teihin opettajiin kuin vuoreen ja uskomme/luulemme teidän tietävän kaikki. Itse ainakin silloin, kun en vielä kyennyt tarpeeksi älykkääseen ajatteluun, otin kaiken totena, mitä opettajaneiti tai -herra suustaan suolsi.

Siksi haluaisinkin, että opettajille nimenomaan esitettäisiin kritiikkiä enemmän. Ei se aina välttämättä ole oikein, mitä opettaja opettaa. Päävastuu toki on opettajilla. Heidän pitää olla itse kaikista kovimpia kriitikoita opettamalleen asialleen. Ala-asteen nuoremmille opettaessa se saattaa jättää pysyviä seuraksia, jos opettaa jotain väärin.
De facto, suurin osa ottaa varmasti kaiken totuutena, mutta ehkä olin sitten erilainen nuori tämän asian suhteen aikanaan.
Muistan vieläkin kaksi asiaa, joista ala-asteen opettajani oli täysin erimieltä kanssani.

Toisessa asiassa totesin yhdelle luokallani olleista tytöistä luokkamme paksun ja kiinni olleen puuoven takana osapuilleen näin:
"On se jumankauta väärin, kun Jaakko (nimi muutettu) sai kansalaistaidon kokeista 8- ja 8+, mutta todistukseen 10 ja mä sain 10 ja 10- ja todistukseen 8. Miksi sen open pitää aina lelliä Jaakkoa (koulumme johtokunnan jäsenen poika) tuolla tavalla?"

Miesopettaja tietysti oli ollut kuuntelemassa tätä keskustelua salaa oven takana ja sen jälkeen huusi minut vihaisena opettajanhuoneeseen puhuttelua varten. Puhuttelu tuli aiheesta selän takana juoruaminen ja lopuksi opettajan 10 minuutin huutamisen jälkeen kysyin perusteluita väärille arvosanoille. Perustelut olivat yhtä tyhjän kanssa ja lopuksi totesin, että minun meluamiseni luokassa (minulla ei kuitenkaan ollut juuri sinä vuonna yhtään jälki-istuntoa) ja Jaakon hyvä käytös oppitunneilla eivät olleet mielestäni oikeita syitä kyseisille väärille arvosanoille toisin kuin opettaja väitti.

Tästä kyseisestä episodista noin kolme viikkoa myöhemmin meillä oli maantiedon tunti. Neuvostoliitto oli hajonnut ja tunnin aiheena olivat maailman maat. Opettaja kertoi, että Neuvostoliiton hajottua Venäjä ei ole enää maailman suurin maa, vaan maailman suurin maa on Kiina, toiseksi suurin Kanada ja kolmanneksi suurin vasta Venäjä. Kysyin, että anteeksi mitä ja sain täysin saman vastauksen.

Totesin sen jälkeen ääneen, että nyt opettaja on kyllä väärässä ja maailman ylivoimaisesti suurin maa on Venäjä, ja Kanada on toiseksi suurin ja Kiina vasta kolmanneksi suurin. Tästä opettajamme sitten suuttuikin varsin pahanlaisesti, vaikka totesin vielä olevani tästä asiasta täysin varma. Opettaja huusi minulle ensin pari minuuttia luokan edessä ja sitten käski minut kesken oppitunnin opettajanhuoneeseen ja jätti vielä opettajanhuoneen oven auki suutuspäissään. Seuraavaksi hän kaivoi uuden karttakirjan hyllyltä ja otti sieltä kohdan jossa luetellaan maailman suurimmat maat. Sitten hän alkoi huutamaan, että tules nyt katsomaan, kun kyllähän opettaja tietää nämä hommat ja ta-dam... muistan vieläkin opettajan kasvojen värin muuttumisen paloauton punaiseksi, kun totuus selvisi hänelle.

Näistä kahdesta episodista johtuen seuraavat ja samalla viimeiset neljä kuukautta olivat sitten välillämme sangen hiljaista aikaa, koska opettaja ei suostunut puhumaan kanssani juuri mistään.

Lopputulos oli se, että todennäköisesti tästä johtuen minun käytösnumeroni tippui puolessa vuodessa kolmella numerolla yhdeksiköstä kuutoseen. Muistaakseni aikanaan arvosanaa ei olisi saanut nostaa tai ainakaan laskea enempää kuin kaksi numeroa edellisestä todistuksesta ilman erittäin hyvää syytä. Tosin seuraavan koulun syystodistuksessa käytösarvosanani oli taas yhdeksän, jolloin viimeistään ymmärsin opettajan itsetunnon liian vähäiseksi myöntämään virheensä, jonka jälkeen en oikein tiennyt itkeäkö vai nauraa.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Muistan vieläkin kaksi asiaa, joista ala-asteen opettajani oli täysin erimieltä kanssani.
Onhan näitä. Ala-asteella enkun ope ei millään hyväksynyt pingviiniä, kun piti luetella Afrikassa eläviä eläimiä. Toki ei sinänsä liittynyt hänen opetettavaan aineeseensa, eli ihan ymmärrettävää, ettei tuota tiennyt, mutta olisi ollut kiva, jos olisi seuraavaksi päiväksi tarkistanut asian ja myöntänyt olleensa väärässä. Pahempi fiba oli tullut lukiossani fysiikan sijaiselle. En tiedä, mistä tämä kaveri oli kaivettu, mutta väitti mm. että Maan ja Auringon välimatka on yksi valovuosi :)
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
En koe olevani kaikkitietävä/täydellisin kuviteltavissa oleva olento. Uskoisin tiedostavani aika hyvin omat puutteeni. Jos opetan vahingossa väärin, niin pyrin korjaamaan virheen ja pyydän oppilailta anteeksi. My bad. Ei romauta itsetuntoani.

Opettajat ovat ammatinharjoittajina meidän silmissämme "kaikkitietäviä". - clip -

Ihmettelen tässä keskustelussa myös sitä, että onko opettaja todellakin opettaja 24/7/365/366? Työajan loppuessa (luokan oven mennessä kiinni) minä olen minä, enkä vain ja ainoastaan opettajan roolissa oleva henkilö. Olen ollut siinä uskossa, että vapaa-ajalla olemme samanarvoisia ikään, varallisuuteen, uskontoon, rotuun tai sukupuoleen katsomatta. Aika monelle tämä palsta lienee vapaa-ajanviettopaikka. Suoltamani + 2300 viestiä on siis kirjoitettu vapaa-ajalla. En koe tuolloin olevani ns. opettajan roolissa vaan El Luteena - eli siis omana itsenäni. Mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.

Toivottavasti muiden ammattikuntien edustajat kertovat keskustelun alkuun ammattinsa, niin voidaan sitten kritisoida myös muitakin kuin opettajan ammattia. Töissä herra on herra ja narri on narri.

Kiitos ja anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan näitä.
Ala-asteella opettaja kirjoitti äikän tunnilla taululle, että "sanassa ei voi olla kolmea konsonanttia peräkkäin".
Luokan about jokainen poika tiesi lisäksi, että Lukon kapteenilla (ja tulevalla luokanopettajalla muuten) niitä konsonantteja oli sukunimessä 4 peräkkäin. Hiukan eri asia se toki, mutta pääsinpä sanomaan kuitenkin, silloin ja nyt.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Sen sijaan olennaista on, että opettajat kuitenkin osaisivat oikeinkirjoituksen salat ja taidon. Ei tarvita mitään yliluonnollista kykyä nähdä, että kuka mitenkin kirjoittaa. TosiFani kirjoittaa yhdyssanat kategorisesti väärin ja se varmasti indikoi TosiFanin oikeaakin persoonaa ja taitoja tällä sektorilla, siellä "oikeassa elämässä"...

Mistä sinä tiedät kuinka paljon teen töitä kirjoitukseni suhteen työssäni?? Mistä sinä tiedät, onko minulla esimerkiksi lukihäiriö ja erilaisia työvälineitä sen hoitamiseksi?? Mistä sinä tiedät miten minä opetan äidinkieltä? Mistä??

Edelleen, sinulla pitää olla yliluonnollisia voimia, kun pystyt tuomitsemaan minut huonoksi opettajaksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tämän lisäksi ihmettelen, ettet voi ottaa asioina asioina, vaan vedät mukaan jotakin täysin omaa keittiöpsykologiaasi, jossa yleensä solvaat minua. Naisasia-ketjussa aikoinaan väitit minun pettävän jatkuvasti. Ja sekin oli täyttä paskaa, kun en tee sitä ollenkaan. Ja monta muuta vastaavaa "loogista" päätelmääsi olen saanut havaita. Sinä pääasiassa solvaat minua ja sen jälkeen tulet sanomaan, että minä kiusaan sinua...

No, niin löytyihän se syy sieltä tähän myllytykseen, asia oli ilmeisesti jäänyt kaihertamaan, ottaisit asiat asioina. Pyydän anteeksi, että solvasin sinua silloin, mutta kirjoituksistasi sai sinusta kuvan Don Juanina, miehenä joka hommasi useampia puhelinnumeroita lähes joka kauppareissulla. Minä pyydän anteeksi käytöstäni, kun kuvittelein näiden kirjoitusten idikoivan oikeaan elämään...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Edelleen, sinulla pitää olla yliluonnollisia voimia, kun pystyt tuomitsemaan minut huonoksi opettajaksi.
En minä tuomitse, minulla on mielipide.

Enkä minä edes ole sitä mieltä, että välttämättä olet kokonaisvaltaisesti huono opettaja. Kerroin jo edellisessä viestissäni miksi niin voi olla. Jos et sitä siitä osaa nähdä, niin sitten en voi auttaa enempää.

Terkkuja "Mille naurat nyt" -ketjuun! (hymiön tynkä)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No, niin löytyihän se syy sieltä tähän myllytykseen, asia oli ilmeisesti jäänyt kaihertamaan, ottaisit asiat asioina.
Jos ihminen on sinkku ja sattuu yhdellä lounasreissullaan vaihtamaan kolmen eri naisen kanssa yhteystietoja, niin ei siinä silloin ketään petetä, kun kukaan ei seurustele kenenkään kanssa. Jos et nykyajan tapailukulttuuria ymmärrä, niin sille en voi mitään. Googlaa vaikka lisätietoja. Pettäminen on aivan toinen asia.

Tällä ihmettelyllä ei ole ollut, eikä ole, mitään tekemistä noiden muiden ketjujen kanssa. Paitsi toki siten, että niissäkin opettajana toimiva on osoittanut huonoa oikeinkirjoitustaitoa. Ei ole, vaikka miten yrität keittiössäsi varmaankin loppuun saakka löytää tälle jotain tuonlaisia syitä.

Suosittelen kaikella lämmöllä kaikkien argumentaatiovirheiden opettelemista, jotta et niihin jatkuvasti sortuisi vaan osaisit perustellla asiasi asioilla, etkä keittiöpsykologialla, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Varsinkin opettajan olisi hyvä osata perustella asiansa rationaalisesti oikein eikä "käsien heiluttelulla".

Luulisin.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ihmetyttää kuinka pienet tilat Volvon katumaasturissa on. Olin tänään taksissa, joka oli Volvon katumaasturi (jonka mallia en tiedä) ja olipas helvetin nihkeää kyytiä istua jalat suussa takana. Luulin, että katumaastureissa on tilaa yllin kyllin, mutta hädin tuskin saman verran kuin mutsin vanhassa Focuksessa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tällä ihmettelyllä ei ole ollut, eikä ole, mitään tekemistä noiden muiden ketjujen kanssa. Paitsi toki siten, että niissäkin opettajana toimiva on osoittanut huonoa oikeinkirjoitustaitoa. Ei ole, vaikka miten yrität keittiössäsi varmaankin loppuun saakka löytää tälle jotain tuonlaisia syitä...

Ymmärrän ihmettelysi koskien minun virheitä yhdyssanojen kanssa, mutta en ymmärtänyt sinun kiihkoaisi, viestien määrää, saman asian toistoa ja lopuksi minun ammattitaidon morkkaamista. Sitten sinä toit esiin Naisasiat-ketjussa käydyn keskustelun ja tästä on helppo tehdä päätelmä tämän myllytyksen todellisesta syystä. Aikanaan tuossa keskusteluketjussa minun virheellinen kirjoitukseni, paskapuhe sinun mukaasi, aiheutti sinussa rajun reaktion. Nyt oli vaan hyvä paikka iskeä. Sinusta tässä on argumentaatiovirhe, minusta looginen tapahtumaketju.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vlad on tyylilajiltaan omaa luokkaansa, vaikka hänen kirjoituksensa vilisevät suomen kielen virheitä.

Toivoisinkin, että joku rohkeasti opastaisi vaikkapa yksityisviestein, mikäli havaitsee räikeimpiä virheitä. Haluaisin parantaa ilmaisuani ja vähentää niitä lukuisia virheitä, mutta sokeana omille virheilleni - kiitos hahmotushäiriön - minun on suunnattoman vaikea huomata virheitäni, siitä huolimatta, että luen tekstini kerran ennen "lähetä viesti" -nappulan painamista.

Sen tiedostan, että yhdyssanoissa on ongelmia. Muutamat kirjaimet vaihtavat paikkaansa tahtomattaan, esim. n saattaa korvautua t:llä, mutta en itse välttämättä edes huomaa tätä virhettä, koska luen sanan "oikein" vaikka se on kirjoitettu väärin.

vlad.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ihmettelen, kuinka monta kymmentä sivua vielä saamme "ihastella" parin kirjoittelijan keskinäistä, täysin muille käsittämätöntä nokittelua. Minä kun olen luullut, että yksityisviestit olisivat noita varten.

Vai onko syynä vain se, että pitää todistaa jotain joille muille kirjoittajille? Miksi?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tässä asiassa et voi kiemurrella näköjään kuin menemälllä henkilökohtaisuuksiin ja etsimällä syitä jostakin keittiöpsykologiasta.

Edelleen, en ole koko ammattitaitoasi kokonaisuudessaan morkannut. Miten se voikin olla niin vaikeaa ymmärtää. Olen vain ihmetellyt miten heikkotasoista on opettajien oikeinkirjoitustaito ja itsekritiikki asian suhteen. Kaikki muu viestintäni on ollut sinun aiheuttamaa ylimääräistä olkiukkojen, -akkojen ja -nukkejen järjestelmällistä tuhoamista.
Sitten sinä toit esiin Naisasiat-ketjussa käydyn keskustelun ja tästä on helppo tehdä päätelmä tämän myllytyksen todellisesta syystä.
Kyllä sinulla tuo kausaliteetti taas heittää.
Sanoit ensin:
Mielestäni tässä on erittäin hyvä esimerkki kiusaamisesta, Käyttäjänimetön on aikaisemminkin kertonut olevansa lähes kaikista asioista eri mieltä kanssani ja nyt tuli hyvä tilaisuus päteä, kiusata vähän ikävää nimimerkkiä.
Jonka jälkeen mainitsin, että tokihan argumentaatiosi on ns. haitarista ja naisasiaketjussakin se on huomattu mutta sillä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tästä asiasta aloin keskustella.

Voit vaikka elämäsi alzheimeriin saakka luulla toisin mutta tässä oli vain kyse siitä ihan muusta, mistä olen jo sanonut moneen kertaan, mutta et sitä näköjään voi ottaa asiallisesti vastaa vaan menet keittiöpsykologian kautta henkilökohtaisuuksiin kerta toisensa jälkeen.

Minulle kyllä riittäisi tämän aiheen käsittely oikein hyvin! Toivottavasti et taas heitä jotakin aivan älyttömyyttä solvausta, niin ei tarvitse vastailla...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ihmettelen tässä keskustelussa myös sitä, että onko opettaja todellakin opettaja 24/7/365/366? Työajan loppuessa (luokan oven mennessä kiinni) minä olen minä, enkä vain ja ainoastaan opettajan roolissa oleva henkilö.

...

Toivottavasti muiden ammattikuntien edustajat kertovat keskustelun alkuun ammattinsa, niin voidaan sitten kritisoida myös muitakin kuin opettajan ammattia. Töissä herra on herra ja narri on narri.

Jottei tule väärinymmärrystä, niin en todellakaan vaadi, että opettajan on vapaalla oltava opettaja. Hänellä on oikeus omaan yksityiselämään, ilman, että tarvitsee miettiä kaikenaikaa kouluasioita ja pähkäillä sitä, että mitä häneltä mahdetaankaan vaatia vapaalla, koska tiedetään hänen olevan opettajan. Keskustelupalstalla hän olkoon samanarvoinen muiden kanssa - hyvine ja huonoine puolineen.

Ja kun tiedustelit palstalaisten ammattia, niin ennen toimin posti- ja logistiikka-alalla. Pyrin tuolloin täydellisyyteen, ja ajattelin aivan liikaa työasioita vapaalla - työt seurasivat siis kotiin, seuraus oli mikä oli. Samaa virhettä en enää tee, vaan tulevaisuudessa työ on työtä ja vapaa vapaata.

Nyt olen opiskelija ja valmistun sitten aikanaan, mutta en todellakaan aio toimia ammattilaisena vapaalla - muuta kuin tiettyjen tulevaan ammattiini kuuluvien vaatimusten mukaisesti.

vlad.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jonka jälkeen mainitsin, että tokihan argumentaatiosi on ns. haitarista ja naisasiaketjussakin se on huomattu mutta sillä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tästä asiasta aloin keskustella...

Tämä on viimeinen, lupaan sen. Lainaamasi kirjoitukseni taustalla on sinun minulle lähettämä yksityisviesti, jossa tämän asian kerroit. Tämä yv liittyi erään toisen kirjoittajan taustaan, mutta totesit tässä viestissä olevasi lähes kaikista asioissa minun kanssa eri mieltä. Minä en edes muistanut tätä Naisasia-ketjun yhteenottoa.

Sinä puhut argumentaatiovirheestä ja minä loogisesta tapahtumaketjusta.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kiitän hyvästä vastauksesta. Viestini ei toki ollut ihan sinulle (uskaltanen sinutella) kohdennettu. Ihmettelin vain yleisellä tasolla tuota hyökkäystä opettajan ammattia kohtaan.

Keskustelupalstalla hän olkoon samanarvoinen muiden kanssa - hyvine ja huonoine puolineen.
vlad.

Jep! Työ työnä ja vapaa-aika vapaana.
 

Heino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013
Ihmettelen Urho tvn uusinta laskua. Asun antennitaloudessa, jossa Urho on pyörinyt noin vuoden verran ~13€ kuussa. Kunnes tänään avasin uusimman laskun, niin hintaa onkin päätetty nostaa ~18€, ilman minkäänlaisia perusteluita. Tuskin sieltä ainakaan enempää jääkiekkoa tulee.
Noh, ei siinä, täytyypä huomenna soitella ja kysyä saanko takaisin tuohon vanhaan hintaan. Jos ei tipu, niin kiitän ja lopetan koko tilauksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös