Minun ihmettelyni ei ollut ollenkaan sitä, että joku ei osaisi kirjoittaa hyvän kieliopin mukaisesti, vaan sitä, että opettajana toimiva luulee kirjoittavansa äidinkielellisesti eliittitasoisesti, vaikka todellisuudessa on sysipaska - esimerkiksi yhdyssanojen osaamisessa.
Ymmärrän kyllä ihmettelysi aiheen varsin hyvin. Toisaalta ymmärrän tämän opettajafanin tavan kirjoittaa kieltämme siten miten kirjoittaa, opiskelijana olen huomannut millä tasolla opettajien kielellinen lahjakkuus on - kyseessä kyllä on ammatillinen koulutus, joten opettajat ovat erikoistuneet yhteen sektoriin, eikä heiltä vaadita äidinkielemme perusteiden osaamista - mutta tämä taso on paikoin kehno. Jopa minä, näillä taidoillani, olen monasti heitä parempi. Huh!
En myöskään ryhdy arvostelemaan näillä taidoilla ketään palstakirjoittelun tähden, vaikka aihetta kenties olisikin. Jopa opettajat jätän arvostelun ulkopuolelle, kun tällaisella palstalla sitä saattaa kiireessä suoltaa sormiltaan jos jonninlaista tekstiä - kieliopillisestikin tasoltaan sitä sun tätä.
Mutta joo, ymmärrän huolestuneisuutesi, ja kyllähän minäkin toivoisin, että teksti olisi vähintäänkin luettavaa ja vielä jos kappalejakoihin sun muihin panostettaisi, jotta kokonaisuus näyttäisi muultakin kuin jonolta kirjaimia ja epämääräisä sanoja.
vlad.