Perussuomalaiset

  • 5 448 970
  • 43 845

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tai sitten sinulta loppuvat argumentit keskusteluun. Totesin, että kukaan ei ole esittänyt mitä hyötyä homojen kirkkovihkimisestä on yhteiskunnalle.

Pitääkä kaikesta toiminnasta olla hyötyä yhteiskunnalle? Eikö muu hyöty riitä, esim. homo-parien kirkkovihkimisessä heidän itsensä saama hyöty, hyväksyntä siitä, että uskovina saavat jumalan siunauksen liitolleen? Minusta tämä, näin ei-uskovanakin ajatellen, on aivan riittävän merkityksellinen syy sille, että homo-parilla tulisi olla oikeus kirkkovihkimiseen. Toisekseen kirkollisesta vihkimisestä hyötyisi myös kirkko, se loisi entistäkin vakuuttavamman kuvan siitä, että kirkko on tava-arvoinen instituutio yhteiskunnassamme ja kannattaa tasa-arvoa kaikella mahdollisella tasolla, mikäli kirkko ei näin tee, minusta olisi varsin luontevaa, että kirkko ja valtio erotettaisi toisistaan. Tämän jälkeen kirkolla olkoot oikeus toimia parhaaksi katsomallaan tavalla, tai edes jotakuinkin siten.

vlad.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole, mutta se on osoitus siteestä miehen ja naisen välillä ja siinä sivussa lasten on mahdollista saada hyvä kasvualusta. Toisen puolison kuoltua, myös perintö - ja leskeneläkeasiat luovat tietynlaista turvallisuuden tunnetta.
Näin ollen siitä on hyötyä yhteiskunnalle.

Miksi homopareille ei pidä myötää samoja oikeuksia? Eivätkö he tarvitse turvaa eläke- ja perintö- ja leskeneläkeasioiden muodossa? Eikö siitä näin ollen olisi myös hyötyä yhteiskunnalle ihan samoin perustein?

Tähän kysymykseen odotan vastausta mielenkiinnolla.
 

scholl

Jäsen
Eikö muu hyöty riitä, esim. homo-parien kirkkovihkimisessä heidän itsensä saama hyöty, hyväksyntä siitä, että uskovina saavat jumalan siunauksen liitolleen?

Jos joku tekee tietoisesti syntiä niin miksi siihen pitäisi saada hyväksyntä? Homoilu on ihan ok, koska ihmiset saavat tehdä kuten tahtovat ja on olemassa esim. ripittäytyminen. Sinne voi mennä sanomaan panneensa b-rappuun ja sitten pappi sanoo: se on ihan ok ja kaikki jatkuu kuten ennen, mutta ei siihen mitään hyväksyntää alttarilla pidä antaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Toisekseen kirkollisesta vihkimisestä hyötyisi myös kirkko, se loisi entistäkin vakuuttavamman kuvan siitä, että kirkko on tava-arvoinen instituutio yhteiskunnassamme ja kannattaa tasa-arvoa kaikella mahdollisella tasolla, mikäli kirkko ei näin tee, minusta olisi varsin luontevaa, että kirkko ja valtio erotettaisi toisistaan. Tämän jälkeen kirkolla olkoot oikeus toimia parhaaksi katsomallaan tavalla, tai edes jotakuinkin siten.

vlad.

Suomi on yksi harvoja ei-islamilaisia ja ei-katolilaisia maita, joissa maallinen ja hengellinen valta vielä ovat toisiinsa jollakin tavalla kytköksissä. Minusta hyödyllisempää kuin kiistellä siitä, pääsevätkö homoparit kirkossa vihille olisi tehdä avioliitosta puhtaasti siviilioikeudellinen instituutio. Naimisiin menneet voisivat toki käydä hakemassa papilta liitolleen siunausta kuten tähänkin asti.

Kirkkokunnille olisi itselleenkin parempi kun keskittyisivät omaan ruisleipäänsä, eli ihmisten sielun hoitamiseen ja jättäisivät valtion virkamiehenä toimimisen muille.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pitäisikö ihmisen saada avioitua koiran kanssa? Jos ei niin miksi ei? Eikö siinä syrjittäisi makkarileikkien perusteella?
Mielestäni sääntöjen tekijöillä tulisi olla myös vastuu yhteiskunnan tulevaisuudesta ja terveestä yhteisöstä. Valitettavasti äänien toivossa alistutaan tekemään kansakunnan kannalta haitallisia päätöksiä ja jäljet näkyvät viiveellä. Ihmisten tulee olla yhdenvertaisia, tekojen ei.

En tiedä esititkö tämän kysymyksen tosissaan vai leikillisesti mutta homoparien parisuhteella ja miehen/naisen ja koiran vihkimisellä/parisuhteella on yksi merkityksellinen ero (tai itseasiassa kaksi). Toinen niistä on hyväksyttyä toimintaa ja toinen ei, mutta vielä merkityksellisempi asia on minusta se, että toinen liitoista perustuu vapaaehtoisuuteen, tasa-arvoisuuteen ja rakkauteen, toinen taasen ei perustu tasa-arvoisuuteen ja vapaaehtoisuuteen - koiran ja isännän välistä rakkautta kyllä voi olla olemassa. Eli yhteiskunnan ei tule hyväksyä liittoja, jotka eivät perustu tasa-arvoiseen suhteeseen ja vapaaehtoisuuteen. Koiralta ei tässä tapauksessa voi kysyä "haluatko sinä mika-petterin aviomieheksesi" sen sijaan miehen ja miehen tai naisen ja naisen liitossa näin voidaan kysyä ja kumppanilla oikeus vastata haluamallaan tavalla. Yksinkertaista.

Millainen on sitten terve yhteisö? Onko terve yhteisö sellainen, jossa lapsi joutuu elämään perheessä, jossa hän ei saa rakkautta ja turvallisuutta osakseen? Onko terve yhteisö sellainen, jossa kotona tapahtuu raiskauksia tai väkivaltaa? Onko terve yhteisö sellainen, jossa harjoitetaan koulu-/työpaikkakiusaamista? Tietenkin homoperheissä voidaan harjoittaa väkivaltaa, tietenkin homo voi olla osallisena työpaikkakiusaamisessa kiusaajana mutta kokemukseni mukaan hän on useammin kohteena. Terve yhteisö on hyvin moniselitteinen termi, ja se, että yhteisön ulkopuolelle rajataan homoparit, tai yhteisö jossa heitä elää ei pidetä terveenä, on mielestäni olemukseltaan hyvin sairas. Terveyhteisö on sellainen, jossa hyväksytään myös erilaisuus - tiettyyn rajaan saakka, ja homoparit tai homot/lesbot eivät todellakaan ylitä tällaista rajaa. Väkivalta - fyysinen tai psyykkinen, epätasa-arvo, rasistisuus tms. ovat asioista jotka tekevät yhteisöstä sairaan.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jos joku tekee tietoisesti syntiä niin miksi siihen pitäisi saada hyväksyntä?

Jeesus sanoin fariseukselaisille "Se teistä, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven". Oletko sinä synnitön heittelemään näitä kiviä homostelijoiden niskaan?

vlad.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sinne voi mennä sanomaan panneensa b-rappuun ja sitten pappi sanoo: se on ihan ok ja kaikki jatkuu kuten ennen, mutta ei siihen mitään hyväksyntää alttarilla pidä antaa.
Ei kai B-rappuun paneminen mitään syntiä ole? Jos on niin mielellään lähde tähän. Tätähän voivat harrastaa vaikka mies ja nainen avioliitossa keskenään.

Minun mielestäni B-rapusta puhuminen ei ole sitä paitsi edes off-topicia kun ketjun aihe on perussuomalaiset.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jeesus sanoin fariseukselaisille "Se teistä, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven". Oletko sinä synnitön heittelemään näitä kiviä homostelijoiden niskaan?
Minä voisin muuten ilmoittautua, sillä minä en itse pidä mitään sellaista jota harrastan syntinä. Tai siis tarkennettakoon että muuten voisin, mutta kun pidän kivien heittäminen toisten niskaan syntinä, ja siksipä en siihen hommaan lähde.
 

scholl

Jäsen
Minusta hyödyllisempää kuin kiistellä siitä, pääsevätkö homoparit kirkossa vihille olisi tehdä avioliitosta puhtaasti siviilioikeudellinen instituutio. Naimisiin menneet voisivat toki käydä hakemassa papilta liitolleen siunausta kuten tähänkin asti.

Kannatan ehdottomasti tätä. Sen pitäisi mennä niin, että tuleva aviopari kävisi ns. arkisemmin pukeutuneena (miehellä tumma puku normaalilla solmiolla) ensin maistraatissa siviilivihkimisessä, sen jälkeen mentäisiin laittautumaan kirkkohäitä varten. Siihen tulisi vain yksi ohjelmanumero tuolle päivälle lisää, joka estäisi sen, että valtio ja kirkko sotketaan yhteen.

Ei kai B-rappuun paneminen mitään syntiä ole? Jos on niin mielellään lähde tähän. Tätähän voivat harrastaa vaikka mies ja nainen avioliitossa keskenään.

On se mielestäni miehen ja naisenkin välillä syntiä tai ainakin väärin, koska en ole sillä tavalla uskovainen, jotta tietäisin, mikä on kirkon mukaan syntiä ja mikä ei. Ei tulisi mieleenkään harrastaa sitä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Sen verran on pakko korjata, että ytimien hajoamisia ei maan alla enää missään nimessä tapahdu.
Tottakai tapahtuu, radioaktiivisten ytimien hajoaminen on aivan luonnollinen tapahtuma. Sitä tapahtuu ihan normaalisti kaikessa materiaalissa jossa on radioaktiivisia ytimiä eli jotakuinkin kaikessa missä on hiiltä, kiveä yms. Radioaktiivinen ytimien hajoaminen on se syy, miksi radioaktiivisella aineella on puoliintumisaika.

Ketjureaktiota sen sijaan ei maan alle loppusijoitetussa ydinjätteessä nähdä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa. Kunhan ymmärrät, että homouden esiin tuomista ei ole esimerkiksi perheestään kertominen työpaikalla, kumppaninsa kädestä pitäminen tai pussailu julkisella paikalla.


Tämä on sitten taas mielenkiintoista, että ensin sanotaan, että homot eivät kuulu ev.lut.kirkkoon, koska he ovat kirkon opin mukaan 'syntisiä', mutta sitten, jos he haluaisivat perustaa oman kirkon tai seurakunnan, niin sekin on väärin? Onko se niin vaikea ymärtää, että homokin voi olla uskovainen? Ja sitä en tajua, mitä sellaisen kirkon olemassaolo sinua liikuttaisi?
Kuulehan nyt mico.. Nyt kun huomaat että ongelmaa ei ole, niin miksi ihmeessä jaksat vieläkin tuputtaa tuota homonäkemystäsi? Kerrottakoon että minulla on jopa esimiehenä homo, eikä sekään haittaa minua yhtään. Se taasen haittaisi, jos hän väen vängällä alkaisi selittämään minulle omista kotipuuhistaan poikaystävänsä kanssa ja toisi itseään esiin tuolla tavalla jota sinä pidät normaalina. En minäkään selittele kenellekään että mitä minä teen vaimoni kanssa lauantaisin saunassa käynnin ja lottoarvonnan välissä :) Ja tuskin se ketään kiinnostaisikaan.

Kakkosen keskustelussa homojäsen sanoi että voisi mennä kirkkoon jos kyseessä olisi gay-jumalanpalvelus. Siinähän olikin taas paskapuhetta yhdessä lauseessa kerrakseen. Miksi pitäisi olla gay-jumalanpalvelus? Jos sellaiselle on tilausta, niin miksi gayt eivät itse sellaista perusta? Nyt kun gayt julistavat niin kovasti että he haluavat olla tasavertaisia yhteiskunnan jäseniä eivätkä mitään friikkejä, niin miksi he eivät käyttäydy kuin tasavertaiset yhteiskunnan jäsenet? Jatkuvaa itsensä esilletuontia ja kaiken maailman erikoisuudentavoittelua. Ironia tässä siis on se, että omalla tavallaan homot ovat käytöksestään johtuen itse oma ongelmansa.

Minä pidätän oikeuden itselläni ajattelutapaani. Mielestäni homoilu on itsessään ällöttävää, enkä halua että lapsenikaan näkevät moista. Se on, niinkuin jo itsekin totesit, yksi tapa sekoittaa nuoren ihmisen mieltä. Muistan kyllä itsekin kuinka minua pienenä hämmensi kun näin yllättäen kahden miehen halailevan ja suutelevan toisiaan, vaikka tiesinkin että tuo puuha on naisen ja miehen välistä hommaa. Onneksi isäni vähän valaisti minua kun menin kysymään että ovatko nuo kaksi hulluja :)

Näkemykseni ovat omiani, eivätkä sinällään liity Perussuomalaisiin mitenkään. Mutta nähdäkseni se on ainoa puolue joka edes yrittää ajaa asiaa joka koskettaa minua ja suurinta osaa muistakin suomalaisista. Siksi aion äänestää ko. puoluetta.

Voisimme alkaa höpöttämään maahanmuutosta ja homoilusta ja kaksikielisyydestä ja vaikka mistä, mutta minä en sitä aio aloittaa. Uskon että mielipiteeni on selvä kaikille tämän viestin luikijoille, mutta voin kyllä perustella asiaa mikäli jonkun taas tekee mieli kyseenalaistaa päivänselviä asioita.

Kerrotaan nyt pähkinänkuoressa: Suomeen saa tulla jos haluaa tässä maassa töitä tehdä. Mutta tänne ei mielestäni sovi tulla rikoksia tekemään tai lonnimaan sossun jonoon. Tokihan työttömänkin suomalaisen elämä on helpompaa kuin työtä tekevän somalin. Ymmärrän tietysti että afrikan pojat haluavat tulla tänne elämään helppoa elämää tekemättä mitään, mutta kyse on kuitenkin siitä että meidän yhteiskuntamme on vahva ja pitää omistaan huolta. Siihen ei ole varaa että tänne tunkee lauma siipeilijöitä nauttimaan veronmaksajien rahoista. Ei ole meidän vikamme että heidän oma maansa ei pidä heistä huolta, eikä meillä ole varaa heitä elättää. Ja kun joku älypää kuvittelee että maahanmuuttajat tulevat tänne hoitamaan meidän vanhukset, eikä se maksakaan kuin euron/tunti, niin nämä ajatukset menevät päin honkia. Suurin osa maahanmuuttajista ei tule tänne lähtökohtaisesti töitä tekemään, vaan yksinkertaisesti elämään. Ja täällä meillä elää vaikkei tekisikään mitään.

Homot saavat olla puolestani homoja jos kerran haluavat. En silti halua nähdä homoilua tai muutakaan "normaalista poikkeavaa", sillä se on mielestäni ällöttävää. En myöskään halua että lapseni näkee moista. Homot haluavat kirkossa naimisiin, mutta eroavat sankoin joukoin kirkosta. Eikös tämä keskustelu ole näinollen turhaa? Haluaa kirkossa naimisiin, mutta eroaa kirkosta? Varsin ristiriitaista. Kaikkea ei voi saada. Oikeuksien vaatiminen ja velvollisuuksien välttäminen kuuluu tähän meidän toisen (silkkihousuihin ja valtavaan mekkoon pukeutuvan) vähemmistön puuhasteluun. Enkä minä heistäkään pidä.

Suomessa pitää mielestäni olla vain yksi virallinen kieli. Eli suomen kieli. Ruotsi on muinaisjäänne. Koulussa pitää mielestäni opettaa toisena kielenä lähtökohtaisesti englantia ja valinnaisena kielenä saa lapsi opiskella vaikka mandariininkiinaa jos haluaa. Tai vaikka ruotsia jos haluaa. Virallinen kieli pitäisi silti olla suomi. Kyllä suomalaisen pitäisi jo lähestulkoon sadan vuoden itsenäisyyden jälkeen saada olla isäntä omassa maassaan.

Jos näkemykseni ovat jonkun mielestä rasistisia tai jotain muuta, niin olkoot. Omasta mielestäni näen asiat hyvinkin järkevästi, enkä lainkaan syrjivästi. Mielestäni vähemmistöjen tulee tulla toimeen valtaväestön päättämällä tavalla ja jos se ei miellytä, niin menkööt muualle. Tämä maa on siitä hyvä paikka, että täältä pääsee aina pois. Minäkin elän yhteiskunnan minulle asettamilla ja hiljaisesti hyväksytyillä säännöillä. Jos muutkin tekisivät niin, olisi tämä paljon helpompi ja mukavampi paikka elää.
 

scholl

Jäsen
Asuntolainalla ja yhteisillä lapsilla sitoudutaan paljon enemmän ihan reaalisesti.

Mielestäni on aivan älytöntä, jos asuntolaina on joku sellainen, jolla sitoudutaan. Kyllä se pitää sitoutua rakkaudella ja oikealla parin valinnalla, eikä millään muulla. Mitä jos ei osta asuntoa lainalla tai jos asuu vuokralla, kuinkas sitten käy?

Suomessa pitää mielestäni olla vain yksi virallinen kieli.

Miksi pitäisi olla yksi virallinen kieli? Sveitsissäkin on neljä.

Jos joku kieli pitää noista kahdesta valita niin kyllähän ruotsin pitäisi olla se virallinen kieli. Se on germaaninen kieli, jolla on enemmän yhteistä muiden kielien kanssa kuin suomenkielellä. Lisäksi jo historiasta johtuen keskimäärin paremmat tyypit ovat puhuneet ruotsia kuin suomea. Suomi on ollut lähinnä kouluttamattomien junttien kieli.

Koulussa pitää mielestäni opettaa toisena kielenä lähtökohtaisesti englantia

Mielestäsi. Niin nämä ovat mielipideasioita. Minun mielestäni taas pitäisi opettaa lähtökohtaisesti saksaa ja ranskaa. Jopa latinan opetusta pitäisin suotavana, mutta ehkä siitä voidaan tinkiä. Liike-elämään ja pragmaattiseen elämänmenoon riittäisi saksa ja ranska olisi sitten kielenä kulttuuririennoissa kuten ravintoloissa.

Itseasiassa englanninkieltä ei tarvita lainkaan ainakaan Euroopassa. Saksa ja ranska riittävät. Sitten jos haluaa olla USA:n jne. kanssa tekemisissä niin englanninkieltä voisi opiskella. Jos on päässä muutakin kuin sahanjauhoja niin henkilö opiskelee kuitenkin vähintään sen viisi kieltä.
 

Viljuri

Jäsen
Jos on päässä muutakin kuin sahanjauhoja niin henkilö opiskelee kuitenkin vähintään sen viisi kieltä.

Vain myyntimiehet ja humanistit ajattelevat näin. Itse olisin Lauri Viidan kannalla tässä asiassa muilta osin. Sanoisin kuitenkin, että kaikkien olisi osattava kielistä jonkin verran matematiikkaa ja englantia, jotta edellytyksiä hahmottaa maailmaa olisi.

Kansainvälisen kanssakäymisen kannalta useamman kuin yhden kielen osaamisesta on konkreettista hyötyä, sivistyksellisten itseisarvojen lisäksi. Mutta ei kieliä pidä osata pelkästään kielten itsensä vuoksi, ellei sitten harrasta kielitiedettä.
 
Pitääkä kaikesta toiminnasta olla hyötyä yhteiskunnalle?
vlad.

Jos tehdään yhteiskunnallisia päätöksiä ja ratkaisuja, niin kyllä minä näkisin, että niiden tulisi palvella yhteiskuntaa. Toisaalta voidaan esittää kysymys, onko yhteiskunnalla oikeus rajoittaa yksilöä ja tämän kysymyksen äärellä ainakin minä mietin vastuuta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni on aivan älytöntä, jos asuntolaina on joku sellainen, jolla sitoudutaan. Kyllä se pitää sitoutua rakkaudella ja oikealla parin valinnalla, eikä millään muulla. Mitä jos ei osta asuntoa lainalla tai jos asuu vuokralla, kuinkas sitten käy?

....

Olet oikeassa. Toki minäkin olen samaa mieltä, mutta kun tätä avioliittoasiaa puhutaan, niin se on ihan samanlainen ulkoinen merkki sitoutumisesta tai jotain sinne päin, mutta kyllä parinvalinta pitää olla kohdallaan ja rakkaus sekä kunnioitus siinä takana.

Voidaankin ruveta keskustelemaan, että mitä ihmettä tuo sitoutuminen sitten tarkoittaa, mutta ehkä vaikka naisasiaketjussa tai muualla. Persut eivät ole sitoutuneet kuin maahanmuuttopolitiikaan, jonka toki antaisin mielelläni heidän hoidettavaksi.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Homot saavat olla puolestani homoja jos kerran haluavat. En silti halua nähdä homoilua tai muutakaan "normaalista poikkeavaa", sillä se on mielestäni ällöttävää. En myöskään halua että lapseni näkee moista. Homot haluavat kirkossa naimisiin, mutta eroavat sankoin joukoin kirkosta. Eikös tämä keskustelu ole näinollen turhaa? Haluaa kirkossa naimisiin, mutta eroaa kirkosta? Varsin ristiriitaista. Kaikkea ei voi saada. Oikeuksien vaatiminen ja velvollisuuksien välttäminen kuuluu tähän meidän toisen (silkkihousuihin ja valtavaan mekkoon pukeutuvan) vähemmistön puuhasteluun. Enkä minä heistäkään pidä.
Ei sulla olisi lähdettä näistä sankoin joukoin kirkosta eroavista homoista, jotka haluavat kirkossa naimisiin? Meinaan hieman veikkaisin että nyt löytyy ristiriita jostain hieman muualta...

Anyway, homoseksuaali voi mielestäni ihan hyvin puoltaa homojen avioliitto-oikeutta, vaikka ei kuuluisi kirkkoon. Eihän se tarkoita että hän itse haluaisi mennä kirkossa naimisiin. Nauravalla Sialla on kuitenkin varmasti sankoin joukoin tiedossa näitäkin ristiriitaisia homoseksuaaleja, jotka haluavat kirkossa naimisiin kuulumatta kirkkoon.

Kyllä tätä ketjua lukiessa tulee vahvasti mieleen että en ihan äkkiä haluaisi että lapseni näkisivät perussuomalaisia tai olisivat heidän kanssaan missään tekemisissä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos näkemykseni ovat jonkun mielestä rasistisia tai jotain muuta, niin olkoot. Omasta mielestäni näen asiat hyvinkin järkevästi, enkä lainkaan syrjivästi. Mielestäni vähemmistöjen tulee tulla toimeen valtaväestön päättämällä tavalla ja jos se ei miellytä, niin menkööt muualle. Tämä maa on siitä hyvä paikka, että täältä pääsee aina pois. Minäkin elän yhteiskunnan minulle asettamilla ja hiljaisesti hyväksytyillä säännöillä. Jos muutkin tekisivät niin, olisi tämä paljon helpompi ja mukavampi paikka elää.

Rasismista en tiedä, typeriä nuo käsitykset kuitenkin ovat. Suomi ei ole mikään enemmistön diktatuuri vaan liberaalidemokratia, joka takaa kaikille oikeuden elää lainsäädännön puitteissa niinkuin lystäävät. Homous oli kauan rikos ja keskiajalla siitä rangaistiin barbaarimaisella kidutus-kuolemalla. Yhteiskunnan primitiivisyyden mittarina toimiikin oikein erinomaisesti sen suhtautuminen seksuaalisiin vähemmistöihinsä. Ellei sinua huvita se, että homot saavat tässä maassa esiintyä ihan niinkuin heitä huvittaa niin kipin kapin vain Iraniin. Se maa vaikuttaa juurikin sellaiselta paikalta, jossa eletään valtaväestön sanelemilla hiljaisesti hyväksytyillä säännöillä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä, ehkäpä se olenkin minä joka tässä maailmassa on vikana. Ja kaikki ystäväni, jotka jostain syystä sattuvat olemaan hyvin pitkälle samaa mieltä ko. asioista kanssani. Kaikki myös tietävät sen, että nyky-Suomessa ei saa ääneen sanoa vastustavansa maahanmuuttoa ja että homoilu aiheuttaa oksennusreaktion. Edelleen, homot saa homoilla minun puolestani niin paljon kuin lystäävät, kunhan tekevät sen jossain muualla kuin minun silmieni edessä. Minulla kuitenkin lienee oikeus olla tätä mieltä asiasta? Eikä tämä oikeastaan ole edes mielipide, vaan ällötys tulee ihan luonnostaan. Mutta ehkä minä sitten olen joku luonnonoikku ja ne homot ovatkin evoluution seuraava askel. Mene ja tiedä.

Ja jos jollekin tuli mieleen että olen joku homoja hakkaava hyypiö, niin tiedoksi vaan että en ole. Ei niin etteikö se minulta onnistuisi, mutta en ajattele niin että väkivalta ratkaisee mitään. Tosin, jos minua joku ukko tulisi kourimaan esim baarissa kun olen hieman päissäni, niin tod näk ensireaktio olisi se, että antaisin pienen isällisen. En kuitenkaan pidä tätä skenaariota todennäköisenä, sillä minusta ei hyvällä tahdollakaan saa mitenkään viehättävää miestä. Eihän niitä rumia naisiakaan paljon baareissa lähmitä? :)

Mitä tulee siihen kun joku kyseli tilastoja kirkosta eronneista homoista, niin eihän minulla luonnollisesti sellaisia ole. Niinkuin ei kenelläkään. Olen vain ymmärtänyt asian niin, että jos kerran kirkko jäi homokeskustelussa jonkun mielestä "tappiolle" , niin homot ja homouden tukijat ovat ottaneet asiakseen irtautua sieltä. Tämä on mielestäni ihan ok. Ei kirkkoon ole kenenkään pakko kuulua. Maistraatissa pääsee naimisiin ja nykyään hautapaikatkin on kai saman hintaisia kaikille. Kummiksi ei tosin pääse, mutta miksi kirkosta eronnut sellaiseksi haluaisikaan? Sehän edustaa kristinuskoa, jota kirkosta eronnut ei tod näk tunnusta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Yllättävän paljon tuntuu jatkoajassa homoseksuaalisuuteen myönteisesti suhtautuvia eli jonkin asteista homoutta piilee paljon tällä palstalla. Ikävä asia.
 

scholl

Jäsen
osaamisesta on konkreettista hyötyä, sivistyksellisten itseisarvojen lisäksi. Mutta ei kieliä pidä osata pelkästään kielten itsensä vuoksi, ellei sitten harrasta kielitiedettä.

Kyllä niistä on konkreettista hyötyä. Voidaan kohdentaa jokainen kieli siihen, missä se on parhaimmillaan. Saksa voisi olla talouden kieli, espanja rakkauden (rouva sanoo aamulla buenos días kun herra herää), italia ja ranska voisivat olla kulttuuriin, ruokaan ja muotiin keskittyviä kieliä. Eri kielissä on erilaisia vivahteita, joten tuo työnjako sopisi varmaankin erittäin hyvin. Silloin esim. ranska ei pääsisi sekoittamaan talousasioita, joista se ei ymmärrä mitään. Englannin rooli jäisi sitten kommunikoinniksi pakolaisten ja sivistymättömien ihmisten kanssa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Edelleen, homot saa homoilla minun puolestani niin paljon kuin lystäävät, kunhan tekevät sen jossain muualla kuin minun silmieni edessä.

Onko sinulla yleensä tapana ajautua tilanteisiin, missä pääset seuraamaan esim. naapurin lauantai-illan saunapuhdasta nussintaa vaimonsa kanssa?
 
Viimeksi muokattu:

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Mitä tulee siihen kun joku kyseli tilastoja kirkosta eronneista homoista, niin eihän minulla luonnollisesti sellaisia ole. Niinkuin ei kenelläkään. Olen vain ymmärtänyt asian niin, että jos kerran kirkko jäi homokeskustelussa jonkun mielestä "tappiolle" , niin homot ja homouden tukijat ovat ottaneet asiakseen irtautua sieltä.
Niin. Kirjoitit että kirkosta on eronnut sankoin joukoin homoja, jotka haluavat silti kirkossa naimisiin. Samoin kirjoitit että he haluavat oikeuksia, mutta eivät vastuuta.

Eli voit nyt suoraan sanoa että kirjoitit paskaa ja sait ihmisryhmän näyttämään tyhmältä vaikka tosiasiassa olit itse se, joka uunoili. Ei sillä, onhan hyvin mahdollista että kirkosta on nyt eronnut 20 000 homoa ja he kaikki ovat niin typeriä että haluavat ja vaativat silti päästä kirkossa naimisiin, mutta aika epätodennäköiseltä tuo näyttää.

Edelleen, homot saa homoilla minun puolestani niin paljon kuin lystäävät, kunhan tekevät sen jossain muualla kuin minun silmieni edessä. Minulla kuitenkin lienee oikeus olla tätä mieltä asiasta? Eikä tämä oikeastaan ole edes mielipide, vaan ällötys tulee ihan luonnostaan.
Tottahan toki saat olla sitä mieltä. En mäkään homoseksiä harrasta, muttei se kyllä minua pätkän vertaa häiritsekään saati ällötä. Kokemuksia asiasta kun ei ole kertynyt, koska en kuluta homopornoa (kyseessä siis miespuoleinen homoporno) tai muuten ole miesten kanssa seksuualisessa kanssakäymisessä.

Se minua vaan on aina ihmetyttänyt teissä, jotka homoseksin koette ällöttävänä ja vastenmielisenä, että mistä ihmeestä te ne kokemukset oikein keräätte?
 

Viljuri

Jäsen
Kuten Sparta, miten sille kävikään?

Sinä olet kyllä osoittaunutkin noita lakonofiilin piirteitä tällä palstalla useampaan kertaan.

Sillehän kävi kuten Neuvostoliitolle, helootit eivät loputtomasti jaksaneet kuunnella tyhjää kökköä, jota myös retoriikaksi nimitetään. Kiitos myös roomalaisten, Spartan yhteiskuntamalli romahti, kuten reaalisosialismikin koki haaksirikon.

Uudelleenvirityksistä huolimatta.

Ilmaistaan tähän se kanta, että kokoomuksessa kannatetaan ihmisten tasa-arvoa. Kysymys on täysin selvä asia yksilönvapauksien ja yksilöautonomian ydinalueen kautta, joiden heijastumisesta yhteiskuntaan nyt puhutaan. Konkreettisesti, yhteiskunta koostuu ihmisistä ja perheistä sekä abstraktimmilla tasolla ihmisten ja perheiden yhteenliittymistä. Mitään muuta abstraktiota tähän ei tarvitse sotkea mukaan.

Siltä osin jos raamatunlukijat, seksuaalisuutensa kanssa kamppailevat ja koraanintutkijat tunnustavat myös muiden yksilönvapaudet, niin aina vain parempi. Mutta kaikkea ei voi saada, on hahmotettava, että yhteiskunnassa esiintyy aina myös vähemmän hyväksyttäviä "pohjavirtauksia", ennakkoluuloja ja puhdasta pahaa tahtoa sekä matalimpia yhteisiä nimittäjiä.

Lainsäädännöllä ei voi muuttaa ihmisluontoa. Voimme ainoastaan vaikuttaa siihen, että tämä ihmisluonto ei lainsäätäjän tai lainsäädäntöalamaisen roolissa saa liian korostunutta roolia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös