Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 333 983
  • 1 378

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
pohjapalkattoman työn aiheuttama stressi on myös paskaa. Ainoa kehumisen arvoinen asia on työporukka sekä työajat (08:00-16:00).

Itsekkin olin puhelinmyyntifirmassa jossa ei takuu/pohjapalkkaa ollut vaan ensimmäisen 3 kk jälkeen pelkkä provisio niin se stressi jo töihin mennessä oli aika kova, jos ei tuu kauppaa ei tuu palkkaa ja töiden jälkeen oli pakko mennä tunnin päivätirsoille, kun oli niin väsynyt vaikka työpäivä oli vain 6 tunnin mittainen ja siinä välissä oli 30 minuutin ruokatauko ja 50 minuutin välein sai/piti pitää taukoa en muista oliko 5 vai 10 minuuttia. Lehtiä ei myyty vaan homma oli varainkeruuta kahdelle eri hyväntekeväisyys yhdistykselle ja rahaa lahjoittaneet saivat kirjeensulkijamerkkejä, kun lain mukaan on kuulemma pakko jotain saada vastineeksi tuestaan. Työ aika oli mukava 9-15, mutta olin paljon paljon väsyneempi työpäivän jälkeen kuin 10-18 tekemäni työpäivän jälkeen myymälässä jossa oli itseni lisäksi vain omistaja töissä.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Joo kyllähän tuo myyntityö on vähän stressaavaa. Itse olen ollut nyt jonkin aikaa puhelinmyyjänä ja tuntuu kyllä kohdallani toimivan ihan mukavasti. Kyllä siinä osaavalla myyjällä on mahdollisuus päästä melko mukaville ansioille. Ihan mukavasti sinne yli 2000€/kk ansioille pääsee, kun ottaa oikean asennoitumisen työhön ja oppii muutamia kikkoja.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Suomen Energiayhtiö.
Onko kenelläkään kokemusta ?
erittäin agressiivisesti yritti myydä 5 % halvempaa sähköä siis.
Onneksi olen kipeänä ja sairaana muutenkin ja käski soitella myöhemmin uudestaan. Mietin vain että onkohan tämä jotenkin kusetusfirma ? koska tyyli miten yrittävät myydä on jotenkin outo. Mistäs vitusta ne muka tietävät että minkä hintasta sähköä mulla nyt on, koska mitään vertailuja eivät tehneet. Yleensä puhelinmyyjät vertaavat hintoja esimerkiksi liittymien kesken ja tarjoavat sitten halvempaa ratkaisua jos sellainen löytyy. Nyt eivät edes tienneet mikä minun sähköntarjoajani on.

puhelu alkoi vaan näin et " soitellaan Oulua läpi ja meillä on tällainen kamppanja käynnissä. Sinä saat nyt 5 % halvempaa sähköä. me tehdään nyt niin et saat yhden kuukauden ilmaiseksi joten säästät selvästi, joten, tehdään tällainen äänitallenne vielä" sitten vasta sain sanottua edes jotain...

Outoa on.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo kyseinen firma on tässä keskustelussa leimattu kusetukseksi, joten suosittelen pysymään erossa kyseisestä lafkasta.

Ainakin nimi oli heti tuttu, ja yhdistin kyseiseen keskusteluun. Kannattaa toki katsella ketjun aikasempia viestejä, sillä olen vain 99%:n varma.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomen Energiayhtiöstä löytyy jo Googlella kaikki tarpeellinen. Hölmöjen ihmisten kusettamista noin kärjistetysti sanottuna. Pysy kaukana.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Lienen niitä harvoja, joita Suomen Energiayhtiö ei kusettanut tai edes yrittänyt kusettaa. Testijakso kesti puoli vuotta. Se alkoi, koska en googlettanut asiaa ajoissa, ja loppui, kun puolen vuoden jälkeen hinta vaihtui jolloin asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus ilman mitään mystisiä sanktiomaksuja. Jopa tasauslaskun tuoma palautus maksettiin tililleni ajallaan.

En silti suosittele, koska ei sekään ollut mukavaa kun joutui jokaisen sähkölaskun käymään tarkasti läpi huijauksen pelossa.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Suomen Energiayhtiö.
Onko kenelläkään kokemusta ?
erittäin agressiivisesti yritti myydä 5 % halvempaa sähköä siis.

Mulle soittivat myös pari viikkoa takaperin. Tarjoushan sinänsä kuulostaa ihan hyvältä, joten pyysin sitä vielä kirjallisesti s-postiin, jotta voisin perehtyä tarkemmin asiaan. Yllätys oli, kun mimmi langan päässä sanoi, ettei hänellä ole siellä tietokonetta millä sen tarjouksen voisi lähettää (!?). Asian miettiminen oli hänelle täysin out of the question ja kauppa yritettiin closata siltä istumalta, joten katsoin parhaimmaksi kieltäytyä "näin hyvästä tarjouksesta".
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jahas, menin sitten taannoin halpaan. Tuosta firmasta (muistaakseni) soiteltiin, ainakin ne höpinät muistuttaa kovasti sitä mitä täällä kuvaillaan ja menin sitten suostumaan.

Perkele kun olisi silloin tajunnut, että kusetetaan... no se on myöhäistä nyt. Enpä osannut ajatella, että tälläkin tavoin ihmisiä jymäytetään.

Kiva lisä muutenkin vitutuksen täyteiseen päivään tämä tieto.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jahas, menin sitten taannoin halpaan.

Olen varmasti asiasta ennenkin avautunut, nimittäin sama homma täällä. Silloin tästä energiayhtiöstä ei ollut vielä suurempaa rutinaa missään ja en oikeastaan edes ymmärtänyt, mihin ryhdyin. Sähkölaskuni tulevat kuitenkin edelleen Turku Energialta eikä missään ole mainintaa tästä energiayhtiöstä. Laskujen summatkin ovat olleet samaa luokkaa kuin ennen tuota puhelua, joten olen olettanut, että siinä ilmeisesti kävi jonkinlainen virhe sillä myyjätytöllä enkä koskaan energiayhtiön asiakkaaksi siirtynyt. Pitänee seuraavan laskun yhteydessä jälleen tutkailla asiaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitänee seuraavan laskun yhteydessä jälleen tutkailla asiaa.
Joo, pitää itse tehdä samaa...

Että sitä voi tuntea itsensä aasiksi. Olen yleensä aika ehdoton, enkä ota puhelintarjouksia vastaan. Olen toki kännykkäliittymää joskus vaihtanut tuolla tapaa. Kai sitä jotenkin oletti, että sähkönjakeluyhtiötäkin voi kätevästi vaihtaa tällä tavoin. Ei ollut mistään korviin kantautunut, että olisi joku vedättäjäfirma.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Mulla on puhelinmuistiossa se litania puhelinmyyjien numeroista jonka voi ladata netistä. Tossa muutama päivä sitten siitä oli eka kerran hyötyä.
Koomistahan se oli katsoo kun puhelin soi ja näytöllä vilkkuu "Puhelinmyyjä".
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselle soitti lehtimyyjä hetki sitten. Kyseli että minkälaiset läpyskät meikäläistä kiinnostaisi ja sanoin että jos jotain lehteä alkaisin tilaamaan, olisi se joku urheilua koskeva julkaisu. Noh, Urheilulehteähän kaveri sitten tarjosi, mutta uskoi suosiolla kun kerroin että ko. tuotos on boikotissa niin kauan kuin eräs nimeltämainitsematon jääkiekon johtava analyytikko siihen kirjoittelee. Enkä ollut kuulemma ensimmäinen joka tästä syystä kieltäytyi. Oli muistaakseni kolmas kerta kun olen samaan syyhyn vedonnut ja aina on hyvin toiminut.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Suomen Energiayhtiöstä

Jänniä juttuja täällä näköjään. Yks kertoo, että kerkes purkamaan ennen kuin kusetettiin, ja muut kertoo ilman kokemuksia kuinka paskasta lafkasta on kyse. Itsellä on ollut nyt nelisen vuotta sähkö tota kautta, eikä mulla ole ollut mitään ongelmia.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jänniä juttuja täällä näköjään.

Niitä samaisia jänniä juttuja on internet täynnä. Kusetetuiksi tulleita on runsain määrin muuallakin kuin Jatkoajassa.

ja muut kertoo ilman kokemuksia kuinka paskasta lafkasta on kyse.

Ilman omakohtaista kokemustako ei voi olla tietoa? En mä Wincapitaankaan penniäkään sijoittanut ja tiedän sen silti olleen paska firma, noin niinkuin kärjistetysti verrattuna.

Kuningaskuluttajan juttu vuodelta 2006

Kuningaskuluttajan juttu vuodelta 2008

Nuo nyt ensimmäisenä silmään osuneet. Energiamarkkinavirasto ja kuluttajavirasto ovat molemmat joutuneet firmaa ojentamaan. Googlella löytyy kyllä paljon lisää. Toki hienoa, että sulla on homma toiminut moitteetta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ehkä soittajan nimi oli herra I. Ronic. Mitä ko. palveluun tulee, meikällä tuollainen (maksuton) on ollu käytössä jo jokusen kuukauden ajan ja hyvin on toiminut.

Jaa? Mitäs kautta tälläisen palvelun saa tilattua, maksuttomana tahi ei? Alkaisi nimittäin olla moiselle maailmanihmeelle käyttöä, sillä juurikaan minua ei enää kiinnosta onko minut valittu yhtään mihinkään ostaamaan/saamaan/näkemään/kokemaan shaatana yhtään mitään enää. Varsinkaan puhelimitse paperista päivän epistolaa värisevällä äänellä lukien. Ugh, olen puhunut.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kauppalehdestä ollaan ilmeisesti ainakin viikottain yhteydessä. Tänään mulla jo petti hyvä kotikasvatukseni kun kaveri ei sitten mitenkään tajunnut etten ole kiinnostunut, en ollenkaan. Lopulta jouduin väkivalloin keskeyttämään sen puhetulvan ja sanomaan että "minua ei todellakaan kiinnosta, soita seuraavalle, hei." Ja löin luurin korvaan. Että mua vituttaa tää ammattikunta, ihan järjettömän paljon.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kauppalehdestä ollaan ilmeisesti ainakin viikottain yhteydessä. Tänään mulla jo petti hyvä kotikasvatukseni kun kaveri ei sitten mitenkään tajunnut etten ole kiinnostunut, en ollenkaan. Lopulta jouduin väkivalloin keskeyttämään sen puhetulvan ja sanomaan että "minua ei todellakaan kiinnosta, soita seuraavalle, hei." Ja löin luurin korvaan. Että mua vituttaa tää ammattikunta, ihan järjettömän paljon.

Aika pitkälti sama. Mä oon jo kolmesti voittanut A-lehtien arvonnasta jatkopaikan seuraavalle kierrokselle ja nyt saisin kaikkea kauheasti, jos vaan tilaisin lehden x, y tai z. Kolmannella kerralla kun soittivat ja kysyivät, että arvaa mitä?: Vastasin samantien, että varmaan arvonnassa paikan seuraavalle kierrokselle, niin kaveri rupesi nauramaan ja totesi "oikein" ja toivotteli "hyvät päivän jatkot". Ei ole muuten sen jälkeen soitelleet enää.

On muuten harvinaisen rasittavia jotkut noista myyjistä, osa ymmärtää kyllä heti että ei nappaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Minulle ei oikeastaan soita kuin Veikkaajan myyjät. Vähän aikaa sitten tuli taas yhteydenottoa ja olikin ihan ok-tason tarjous. Kerroin taas, ettei potkupallot yms. kiinnosta, joten tarjousjakso alkaa vasta syyskuun alusta. Myyjä kertoi vielä halvimman tavan jatkaa tilausta SM-liigakauden loppuun.

Veikkaaja-lehdeltä siis tällä saralla kiitettävää toimintaa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
n. kuukausi sitten soitteli eräs lehtimyyjä, en enää edes muista mistä/mitä kauppasi. No, mainitsin silloin olevani kiireinen ja aikoi soitella myöhemmin uudelleen.. Nyt kuukausi myöhemmin on soitellut päivittäin, yhteensä n. 100 kertaa, enkä kertaakaan ole vastannut. Mielenkiinnolla odotan kauanko jaksaa kuluttaa työaikaansa soitellakseen minulle!
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Että mua vituttaa tää ammattikunta, ihan järjettömän paljon.

Miksi? Työtäänhän he vaan tekevät. Olisiko parempi jos kaikki puhelinmyyjät olisi sossun luukulla sitten?
Tässä tulee juuri meidän suomalaisten junttimaisuus esille, esim. ruotsissa vastaavaa asennetta valtaväestöltä ei löydy. Miksiköhän? Päinvastoin puhelinmyyjiä arvostetaan heidän tekemän työn vaativuuden ja raskauden vuoksi. Kuitenkin myyntityötä haukutaan suomessa huoraamiseksi yms mutta myyntityötä tekevien palkkatasoa sen sijaan kadehditaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Miksi? Työtäänhän he vaan tekevät. Olisiko parempi jos kaikki puhelinmyyjät olisi sossun luukulla sitten?
Tässä tulee juuri meidän suomalaisten junttimaisuus esille, esim. ruotsissa vastaavaa asennetta valtaväestöltä ei löydy. Miksiköhän? Päinvastoin puhelinmyyjiä arvostetaan heidän tekemän työn vaativuuden ja raskauden vuoksi. Kuitenkin myyntityötä haukutaan suomessa huoraamiseksi yms mutta myyntityötä tekevien palkkatasoa sen sijaan kadehditaan.

Veit sanat suustani. On muuten varsinkin henkisesti erittäin raskasta työtä. Kysyy ihan erilailla kanttia, kuin naamatusten myyminen. Molemmista omakohtaista kokemusta. Tosin puhelinmyynnissä mun myyminen jäi kolmeen päivään. Minunkin mielestäni pakkomyynti on perseestä ja sen takia työsuhde koeajalla myös purettiin. En siis ollut riittävän röyhkeä työhön, mutta arvostan korkealle ne ihmiset, jotka sitä työtä pystyvät oikeasti tekemään. Sillä pääsee hyville tienesteille, mutta itse pidän kasvotusten palvelemisesta. Vielä kun olisi töitäkin tarjolla.

Kehoitan ihmisiä kuuntelemaan sen minuutin, jotta soittaja saa esitettyä asiansa. Hänelle ei tarvitse lyödä luuria korvaan tai suoranaisesti halveksia. HE OVAT VAIN IHMISIÄ, jotka tekevät töitä voidakseen elää! Itse kuuntelen aina asian loppuun. Pari kertaa on myöskin käynyt niin, ettei ole tarvinnut oma-aloitteisesti tilata lehteä, vaan minulle on soitettu. Kyllä, olen tilannut puhelinmyyjiltä. Heiltä saa monesti hyvän tarjouksen. Viimeisimpänä Urheilulehti + Tuulilasi yhteensä 26 euroa puoleksi vuodeksi. Tottakai tartun moiseen.

Kiitos arvoisa puhelinmyyjä! Arvostan työtäsi.
 

Kersakovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AFC(NFL)
Kehoitan ihmisiä kuuntelemaan sen minuutin, jotta soittaja saa esitettyä asiansa. Hänelle ei tarvitse lyödä luuria korvaan tai suoranaisesti halveksia. HE OVAT VAIN IHMISIÄ, jotka tekevät töitä voidakseen elää! Itse kuuntelen aina asian loppuun.

Myös minä arvostan puhelinmyyjän työtä. Itse kyllä pyrin mahdollisimman kohteliaasti keskeyttämään myyjän, jos hän alkaa esittelemään esimerkiksi lehteä, joka ei minua kiinnosta pätkääkään. Olen järkeillyt asian niin, että ehtivätpähän soittaa useammalle asiakkaalle, kun ei tarvitse turhaan selitellä tarjousta henkilölle, joka ei lehteä aio missään olosuhteissa tilata. Eikös puhelinmyyjän palkka pääasiassa tule juuri myyntiprovikoista eikä siitä, että ehditään esittelemään tarjous jokaiselle asiakkaalle mahdollisimman täydellisesti?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Miksi? Työtäänhän he vaan tekevät. Olisiko parempi jos kaikki puhelinmyyjät olisi sossun luukulla sitten?
Tässä tulee juuri meidän suomalaisten junttimaisuus esille, esim. ruotsissa vastaavaa asennetta valtaväestöltä ei löydy. Miksiköhän? Päinvastoin puhelinmyyjiä arvostetaan heidän tekemän työn vaativuuden ja raskauden vuoksi. Kuitenkin myyntityötä haukutaan suomessa huoraamiseksi yms mutta myyntityötä tekevien palkkatasoa sen sijaan kadehditaan.
Koska minua vituttaa aivan äärimmäisen paljon se, että kun olen sen ensimmäisen kerran todennut EI KIITOS niin 90% jatkaa ja jatkaa. Duracell-meininki.
Minä kyllä tilaan sitten ihan itse jos haluan jonkun lehden/partateriä/kalsarit. Muutenkin hankin vain sellaisia tavaroita/hyödykkeitä joita ihan oikeasti tarvitsen. Jos se tekee minusta juntin tai tuo esille suomalaisen junttimaisuuteni niin sitten se on näin. Valitettavasti ruotsalaista valtaväestöä en tunne niin hyvin että voisin kommentoida mitenkään. Kiva jos siellä arvostavat puhelinmyyjiä, kivakiva, mutta mä en arvosta. Olkoon työ miten raskasta tahansa.

Minulle on todellakin ihan se ja sama jos kaikki puhelinmyyjät olisivat sossun luukulla. Pikkuisen taisit kärjistää, ei siinä mitään, mutta mä en ihan oikeasti ole kiinnostunut mitä he tekisivät jos ei tuota työtä. Soittelisivat vaikka sinne ruotsalaiselle valtaväestölle - kunhan jättävät vaan minut rauhaan. Tai siivoaisivat tai ajaisivat bussia tai jotain joka on jollakin tavalla tärkeää.

Ja oho! Myös minä olen myyntialalla.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
n. kuukausi sitten soitteli eräs lehtimyyjä, en enää edes muista mistä/mitä kauppasi. No, mainitsin silloin olevani kiireinen ja aikoi soitella myöhemmin uudelleen.. Nyt kuukausi myöhemmin on soitellut päivittäin, yhteensä n. 100 kertaa, enkä kertaakaan ole vastannut. Mielenkiinnolla odotan kauanko jaksaa kuluttaa työaikaansa soitellakseen minulle!

Minua ainakin vituttaisi saada ne 100 soittoa numerosta, jolle en halua enää vastata. Mieluummin sanoisin suoraan kiitos, mutta ei kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös