Juhani Tammisen kommentit karsintasarjan loputtua

  • 167 498
  • 592

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tammisen käytöksen ymmärtää siinä valossa, että Sport on juuri hävinnyt ratkaisevan ottelun jossa on panoksena liigapaikka.
Onhan se selvää, että se pettymys jollain tavalla tulee esiin ja varsinkin jos elää jääkiekossa suurella tunteella ja sydänmellä niin kuin Tamminen tekee.

Mitä täällä sitten oltaisiin kirjoitettu jos Tamminen olisi tehnyt Seppo Rädyt?
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli tässä mieleen, vieläköhän Juhani jaksaa jauhaa näistä samoista asioista kahden viikon kuluttua alkavissa mm-kisoissa, tällä kertaa studion puolella? Olettaen, että Juhani vielä siis pääsee sinne....
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Toivottavasti Ape ja Tami ovat yhdessä Ylen studiossa analysoimassa MM-kisoja. Ja Rasmussen vielä myös kisoihin pelaajaksi.

Hyvä että persoonia riittää. Väriähän tähän on kaivattu. Mutta kommentit tyylii "Vaasassa paska jää, hyödymme Porin jäästä" ja seuraavaksi "miksi liigajoukkueella kotietu" ovat niin toisensa poissulkevia ja antavat puhujasta idiootin vaikutelman, että ehkä jotain rajaa. Fakta vain on, että Tamminen epäonnistui projektissaan. Nousua ei tullut. Tämän myöntäminen ei taida olla helppoa....
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Oikeastaan ainoat asiat jotka tossa vähän häiritsivät, olivat marina kotiedusta ja haastattelijan piikittely. Fakta oli kuitenkin se, että 7. pelissä Ässät oli suvereenisti parempi joukkue ja ansaitsi näin liigapaikkansa, vaikka itse toivoinkin Sportin voittoa. Jälkimmäisen noista kommenteista voisi ehkä laittaa vi****ksen piikkiin. SM-Liigan ja jääkiekkoliiton vetäjiin en ole itsekään tyytyväinen, joten siitä peukku.

Tämä englanniksi heitetty kommentti kertoo paljon, jos se tuli Sport-pelaajalta. Muuten sillä ei juurikaan ole mitään arvoa. Kuvaavaa on tietysti se, että Sportin kohdalla voitot olivat valmentajan voittoja ja tappiot pelaajien tappioita.

Kyllähän Tami tässä sarjassa itki ja valitti ihan kaikesta. Oliko kyseessä sitten tietoinen kikkailu vai mikä, mutta paljon se sai huomiota, joten siinä kai Tami onnistui. Vaan eipä siinä, onhan Suhonenkin kyllä sellainen rutisija, ettei paremmasta väliä. Suhosen "maailma on kova ja mä oon vasuri" -tyyli harmittaa itseäni enemmän kuin tämä Tamin "mä tiedän kaiken" -tyyli.
 

Luiro

Jäsen
Vaan eipä siinä, onhan Suhonenkin kyllä sellainen rutisija, ettei paremmasta väliä. Suhosen "maailma on kova ja mä oon vasuri" -tyyli harmittaa itseäni enemmän kuin tämä Tamin "mä tiedän kaiken" -tyyli.

Ainakin Suhonen antaa kiitoksen niille joille se kuuluu. Tosin Ape taitaa operoida väärässä lajissa, jääkiekkoilijat harvemmin ovat mitään kovin älykästä porukkaa, niin tuskinpa Apen johtamismetoditkaan siellä kovin hyvin toimivat.
 
Kyllä nuo Tammisen kommentit oli aika naurettavia. Mies vaikuttaa vähintäinkin vainoharhaiselta kun tuntuu että kaikki ovat salaliitossa tai muuten häntä vastaan. Taitaa noin itseään täynnä olevalla ihmisellä eläminen olla välillä todella hankalaa kun pitää asiallisesti kysymyksiä esittänyttä toimittajaakin alkaa sättimään. Itse olisin tuossa tilanteessa voinut heittää pari "hankalaakin" kysymystä mieleltään järkkyneelle aurinkokuninkaalle.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kotiedusta

Axe esittikin hyviä perusteluja, mutta täytyy vielä jatka aiheesta. Mielestäni kotietu kuuluu aina rankingissa korkeammalle sijoittuneelle joukkueelle. Liigakarsinnan alkaessa Ässät oli Suomen jääkiekkojoukkueiden rankingissa 14. ja Sport 15. Tällöin ainoa oikea toimintatapa on, että 14. aloittaa kotona ja 15. vieraissa. Ihan niinkuin puolivälierissäkin 4. aloittaa kotona ja 5. vieraissa.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hävettää

.
Sitä paitsi uskon, että Tami pystyisi hoitamaan toimittajienkin töitä jos niikseen tulee. Hänhän on vetänyt yritysvalmennustilaisuuksia, itsekin olen sellaisella ollut.
Noista yritysvalmennustilaisuuksista tulikin mieleeni, älä tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin minä opetan.

Kyllä Juhani ”saatana” Tamminen on viimeistään tämän ottelusarjan myötä totaalisesti unohtanut isänperintönsä ja omatkin hienot ajatelmansa joita hän yritysvalmennustilaisuuksissaan hehkuttaa.

Isänsä opetti kunnioituksen kanssaihmisiä kohtaan. Opetti, että ei koskaan pidä katsoa muita ihmisiä alaspäin, eikä liioin ylöspäinkään vaan aivan samalta lähtötasolta olipa hänen asemansa mikä hyvänsä.
No, tuo hullunrohkea naistoimittaja ei säikähtänyt vaikka kollegoineen olikin jo ennen kysymystään leimattu, ja alaspäin katsottu.
Itse tämä jääkiekkoleijona, maajoukkueen kapteeni, on prinsiipeissään tms. huoneentauluissaan, valistanut ihmisiä kannustamaan ja kiittämään. Kannusta, älä kritisoi- teesiä on istutettu monien junnujen kanssa työskentelevien päähän.
Näinä aikoina on kritiikkiä sadellut ihan joka suuntaan. Kiitosta ei minun ymmärtääkseni saanut kukaan muu kuin Tamminen itse…itseltään.
Kukaan pelaajista ei ilmeisesti ansainnut minkäänlaista kiitosta tai myönteistä mainintaa kuluneelta kaudelta tai eilisestä pelistä, vain Tamminen.
Veljet olivat pieniä.
Tamminen oli marssinut kuolleeseen Vaasaan ja voi mikä kiekkobuumi siellä oli alkanut. Hän oli aukaissut liigan makaamalla ”moottoritiellä”, hän oli sanonut Savolaiselle, hän oli yksin taltuttanut Rasmussenin hän oli tivannut jo syksyllä Vuoriselta, hän oli väistellyt piipertävää tietokonemiestä, hän, hän, hän.

Älä selitä, ystäväsi ei kaipaa selityksiä ja vastustajasi ei usko niitä
Niinpä, ei olisi kannattanut räkä roiskuen päästellä ”saatanoita” suustaan sillä Tammisen itsensä mukaan ”tunneäly ratkaisee”. ”Kohteliaisuus muita kohtaan on pidettävä päällimmäisenä mielessä. On hyvä muistaa myös, että tapahtumia emme voi kontrolloida, mutta voimme aina hallita sitä, kuinka reagoimme.”

Täällä on mainuttu, että Tammista ei pitäisi ottaa vakavasti. Miksi ei?
Vähän outoa, että jollain on oikeus meuhkata työpaikallaan tuolla tavoin ja ihmisten pitäisi vaan ajatella, että "joo, ihan pelle, Aurinkokuningas ja suurlähettiläs, siinähän meuhkaa".

Terveisin koo
 

d2uce

Jäsen
Noista yritysvalmennustilaisuuksista tulikin mieleeni, älä tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin minä opetan.

Tosin Tammiseen tämä ei täysin päde. Tamminenhan kritisoi pelaajiaan siitä, että tekivät itsensä liian pieneksi. Tamilta vastaavaa ei olla varmaan ikinä nähty, päinvastoin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Muista sitten, että jos sä olet Tammisen kanssa saunassa, niin ota housut pois. Vanha forssalainen sananlasku.

Näin forssalaisena joudun toteamaan että nyt ollaan väärässä tämän alkuperän kanssa. Tietojeni mukaan tämä sanalasku on ajalta jolloin Tami valmensi Ranskan maajoukkuetta
 

scholl

Jäsen
Tuo nainen ei tehnyt yhtään asiallista kysymystä vaan enemmän vittuili hävinneelle.

Aivan totta. Kovanluokan stalinisti, joiden luulin jo kadonneen Yleisradiolta. Saisivat hävetä, että lähettävät noin katkeran kommarin sinne Tammista haastattelemaan.

Hyvä veto Tammiselta tarjota takkia. "Tule itse tekemään paremmin" on ihan oikea vastaus tuollaisille.

Aivan. Liiga ja kaikki muutkin saisivat ottaa nyt opikseen Tamin puheista. Mies sai karsintasarjan kiinnostavaksi ja sitä kautta molemmissa kaupungeissa myytiin hallit loppuun etc. Paljon mitä hän sanoi sisältää sitä paitsi totuudensiementä. Uimalakkikerho ei oikeasti halua, että joukkueet liigassa vaihtuisivat. Sanotaan mitä sanotaan virallisesti.


En ymmärrä myös miksi jotkut toivovat ettei miestä tarvitse enää nähdä. Miksi näin? Kaverihan on mainiota viihdettä.

Ymmärtäisit, jos tietäisit heidän takataskussa pullottavasta hakaniemeläisestä puoluekirjasta. Normijengi on kateellista, katkeraa porukkaa, jotka oikeasti vihaavat Tamin tyylisiä henkilöitä. Varsinkin sitä, että Tamilla on enemmän fyrkkaa kuin normijengillä.

Saat nähdä niin sama jengi on morkkaamassa Mikael Liliusta ja vastustamassa eläkeiän nostoa.
 

Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
MIKKELIN JUKURIT
Axe esittikin hyviä perusteluja, mutta täytyy vielä jatka aiheesta. Mielestäni kotietu kuuluu aina rankingissa korkeammalle sijoittuneelle joukkueelle. Liigakarsinnan alkaessa Ässät oli Suomen jääkiekkojoukkueiden rankingissa 14. ja Sport 15. Tällöin ainoa oikea toimintatapa on, että 14. aloittaa kotona ja 15. vieraissa. Ihan niinkuin puolivälierissäkin 4. aloittaa kotona ja 5. vieraissa.

Mun mielestä tämmöinen ranking ei ole vertailukelpoinen, koska mitenkäs mestisjoukkue voisikaan olla rankingissa korkeamalla kuin liigajumbo, kun liiga on ollut 10 vuotta suljettuna ja näin liigajumbot Ässät ja SaiPa ovat saaneet perusteetonta hyötyä itselleen. Tasapuolisuuden nimissä kotietu voitaisiin antaa vaikka joka toinen vuosi mestisjoukkueelle ja joka toinen vuosi liigajoukkueelle eli ensi kaudella kotietu mestisjoukkueelle.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nimimerkki "Luiro" väitti Suhosen olevan "vasuri"! Eikös Suhonen ole julkidemari! SDP on ollut ehkä sata vuotta sitten vasemmistopuolue, mutta ei ole enää?
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Ensimmäinen haastattelu oli ehkä paras haastattelu, mitä olen nähnyt peleissä. Kyllähän Tami teki hieman pellen itsestään, kun alkoi viatonta toimittajaa ahdistelemaan. Mutta kyllä sieltä asiaakin tuli ja tuota systeemiä pitääkin kritisoida. Olenkin odottanut, että joku ottaa kovemmat sanat käyttöön. Liigan johto osoitti näiden karsointojen hoitamisessa, kuinka ammattitaidoton se on ja Tami antoi ihan aiheellista piiskaa. Hienoa, että joku puhuu muutakin, kun näitä tuttuja latteuksia. Apekin esiintyi mallikkaasti. Sarja tosiaan oli vastenmielinen, mutta viihdyttävyydessään aivan mahtava.

Sitten tämä toinen haastattelutilaisuus olikin täysi vitsi. Eikä ollenkaan Tamin takia. Tami oli onnistunut hieman rauhoittumaan ja selvitti hyvin perusteellisesti ja tunteella, mitä mieltä oli. Sitten kuvaan astui Sari Sirkkiä-Jarva. Vaikka suomalainen urheilumedia on pellejä täynnä, niin olen silti hämmästynyt kuinka alas voi toimittaja mennä. Seiskalle tai maikkarille töihin jos kohut ja provosointi kiinnostaa. Sieltä suunnalta tuollaiset kysymykset ymmärtää, mutta että YLE:n urheilutoimittaja tekee tuollaisen rimanalituksen on jo suoranainen häpeä. Naureskelin aikanaan peliuutisissa, kun Sari väitti että Pittsburghissa pelaa pistepörssiä johtava Alexander Malkin, mutta silloin kuittasin sen tyypilliseksi suomalaisen toimittajan huolimattomuudeksi, mutta tuo haastattelutilaisuus osoitti, ettei Sarilla ole mitään hajua jääkiekosta. Turha mennä kysymään mitään kunnioituksesta Tamilta. Kyllä itselläkin palaisi hihat näiden suomalaisten tonttutoimittajien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Wolf kirjoitti:
Mun mielestä tämmöinen ranking ei ole vertailukelpoinen, koska mitenkäs mestisjoukkue voisikaan olla rankingissa korkeamalla kuin liigajumbo, kun liiga on ollut 10 vuotta suljettuna ja näin liigajumbot Ässät ja SaiPa ovat saaneet perusteetonta hyötyä itselleen. Tasapuolisuuden nimissä kotietu voitaisiin antaa vaikka joka toinen vuosi mestisjoukkueelle ja joka toinen vuosi liigajoukkueelle eli ensi kaudella kotietu mestisjoukkueelle.

En oikein ymmärrä minkä ihmeen perusteella liigajumbot saavat itselleen "perusteetonta etua"? Eiköhän tuo kotietu ole yksinkertaisesti perusteltu sillä, että korkeammalle sijoittunut joukkue saa automaationa kotiedun? En näe mitään syytä miksi alemmalla tasolta nousua tavoittelevan joukkueen pitäisi saada itselleen kotietu.
 

kovalev

Jäsen
Aloin tuossa miettimään suomalaisia valmentajia, jotka eivät ole koskaan tehneet itse virheitä, vaan vika on aina ollut pelaajissa, tuomareissa, jäässä, otteluohjelmassa jne.
Mieleen nousivat kuin itsestään Jortikka ja Tamminen. Toki muitakin on, mutta ei välttämättä niin koomisessa mittakaavassa.
Kuitenkin Jortikalla on jotain meriittejäkin, joilla ainakin itselleen voi perustella sitä pöhöttynyttä egoiluaan.
Mitä J.Tamminen on voittanut valmentajana? Mielestäni aika vähän mieheksi, joka ei ole varsinaisesti epäonnistunut missään toimeksiannossaan.

Niin, ja se tuore Mestis-mestaruus ei mielestäni muuta tätä asiaa miksikään.
 

Luiro

Jäsen
Nimimerkki "Luiro" väitti Suhosen olevan "vasuri"! Eikös Suhonen ole julkidemari! SDP on ollut ehkä sata vuotta sitten vasemmistopuolue, mutta ei ole enää?

En väittänyt, eikä sillä ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa. Jotkut muut haluavat tuoda näitä asioita esiin tässäkin ketjussa.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Mun mielestä tämmöinen ranking ei ole vertailukelpoinen, koska mitenkäs mestisjoukkue voisikaan olla rankingissa korkeamalla kuin liigajumbo, kun liiga on ollut 10 vuotta suljettuna ja näin liigajumbot Ässät ja SaiPa ovat saaneet perusteetonta hyötyä itselleen. Tasapuolisuuden nimissä kotietu voitaisiin antaa vaikka joka toinen vuosi mestisjoukkueelle ja joka toinen vuosi liigajoukkueelle eli ensi kaudella kotietu mestisjoukkueelle.

Niinpä. SM-liiga ja Mestis on eri sarjoja. Tietääkseni ykkösdivaria ei ole enää olemassa. Oikeudenmukainen ratkaisu olisi ollut arpoa kotietu. Siitähän olisi saanut oivaa oheisviihdettä tilaisuuteen, jossa ennen pleijareita valmentajat käyvät patsastelemassa Kanada maljan ympärillä. Mutta mitä SM-liigan johto tietää viihteestä? Ei mitään
 

Roope-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu
"Hey coach - you're a fucking joke......god bless Pori!"

En ole ihan varma kuulinko tuon lopun oikein, mutta jotain blessin ja Porin kuuloista sieltä tuli. Eli 100% varmasti ulkomaalainen pelaaja/henkilö, ja melko varmasti Ässien leiristä. Rasmussen olisi hyvä arvaus koska Tami sivalteli Erikin Stanley Cup -tuulettelun suuntaan myöhemmissä haastatteluissa.

Ässien leiristä tuo huuto tuli, kun poistuivat ensimmäisen kerran jäältä juuri Tamin vierestä. Sitä en nähnyt, kuka sen huusi, mutta Ässien pelaaja joka tapauksessa.

Nimim. läheltä tilanteen nähnyt.
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
En oikein ymmärrä minkä ihmeen perusteella liigajumbot saavat itselleen "perusteetonta etua"? Eiköhän tuo kotietu ole yksinkertaisesti perusteltu sillä, että korkeammalle sijoittunut joukkue saa automaationa kotiedun? En näe mitään syytä miksi alemmalla tasolta nousua tavoittelevan joukkueen pitäisi saada itselleen kotietu.

Niin. Tuo kitinä kotiedusta on aivan käsittämätön. Ainahan ns. paremmalla joukkueella on ollut kotietu, joten miksi se ei sitä olisi ollut nytkin. Eikä tämä kotietu asiakaan tullut yllätyksenä, kun se tiedettiin jo syksyllä. On täysin kestämätöntä, että Tamminen koettaa kääntää tällaisilla argumenteilla katseet pois itse pelitapahtumista ja keksiä uusia syitä tappiolle.

Tuosta kotiedustahan tietysti voisi sentään keskustella, mutta sitten nämä väitteet tuomaritoiminnan ja koko järjestelmän puolueellisuudesta on kyllä jo niin lapsellisia, että näihin ei usko kuin yksi henkilö. Itse vähän odottelin sitä, että nämä ottelusarjan aikaisempien pelien lausunnot olivat enempi mediapeliä ja psyykkausta, mutta niin se vaan taitaa olla, että tuo höperö uskoo itsekin omat sanomisensa.

Viihdyttävä persoona Tamminen on. Tosin tuo kielenkäyttö alkaa olemaan sitä luokkaa, että Suhosta mukaillen mikään roolimalli kaveri ei kyllä ole. Tämän ottelusarjan takia moni katselee/kuuntelee Tamia YLEn kisastudiossa aika eri tavalla. Eikä se ole positiivinen asia. Minun puolestani Tami voi lajin parissa jatkaa, mutta ei ikinä, missään olosuhteissa tarvitse tulla Kuopioon sotkemaan konsepteja.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Niin. Tuo kitinä kotiedusta on aivan käsittämätön. Ainahan ns. paremmalla joukkueella on ollut kotietu, joten miksi se ei sitä olisi ollut nytkin.

Riippuu mitä tällä tarkoitetaan. Nythän sitä paremmuutta ei välttämättä olisi koskaan näytetty missään kohtaa, kun sarjat ovat olleet kiinni. Voisi olla mahdollista, että täysin uusi seura nousisi liigakarsintaan alimmalta sarjaportaalta, ja suljettuun piiriin aikanaan päässyt seura olisi ollut koko sen ajan liigassa. Ei minusta silloin voi sanoa, miten on osoitettu parempi joukkue.

Mitä tulee tähän "aina on ollut", aikanaan, kun liigaan karsittiin kahdella parilla oli niin, että liigan heikoin aloitti I divisioonan kärkeä vastaan vieraissa - liigan toiseksi heikoin aloitti kotona divarikakkosta vastaan. Tällä logiikallanne silloin "ns. huonommalla joukkueella" oli kotietu. Ei pidä siis paikkaansa, että aina olisi näin ollut. Ihan ottamatta kantaa siihen, miten nyt piti olla.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eipä sinänsä yllätä, että porukka vihaa/dissaa Tammista. Suomalaiset kateelliset paskat kun vihaavat kaikkia, jotka ovat sosiaalisia ja uskaltavat ilmaista mielipiteensä sekä olla jopa eri mieltä jostain asioista. Totta kai suomalaiset vihaavat Tammista, ei täällä saa puhua tai ollaan mitään mieltä asioista, hei!

Liigahan on kaivanut omaa kuoppaansa jo monta vuotta ja on vain ajan kysymys milloin tämä väsynyt rakas liigamme lopetetaan. Jotkut levoset viheltelevät viinanhuuruisissa unelmissaan japakortit taskussa monen promillen humalassa ja vuoriset homoilevat ja leikkivät vähän liigan sulkemista ja muuta kivaa. Toki tämäkin on ihan liigan linjan mukaista. Jos itse olisin tuomarina niin totta vitussa vetäisin samaisissa vähintään kahden promillen plekseissä kuin mitä nämä japat, reijot ym.

Tamin kritiikki on aivan vitun hyvä sivallus suoraan kohti tämän väsynyttäkin väsyneemmän liigan kasvoja. Tami pelasti tämän kevään lausunnoillaan, jotka kaiken lisäksi ovat muutamaa heittoa lukuun ottamatta faktoja.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
"Hey coach - you're a fucking joke......god bless Pori!"

En ole ihan varma kuulinko tuon lopun oikein, mutta jotain blessin ja Porin kuuloista sieltä tuli. Eli 100% varmasti ulkomaalainen pelaaja/henkilö, ja melko varmasti Ässien leiristä. Rasmussen olisi hyvä arvaus koska Tami sivalteli Erikin Stanley Cup -tuulettelun suuntaan myöhemmissä haastatteluissa.

Eli osataan se huono voittaminen Ässissäkin, vaikkakin tällä kertaa ulkomaalaisvahvistettuna. Ja toisekseen, ilmeisesti Tami-Show:lla on joku vaikutus vastustajan pelaajiin, kun pitää tuollaista mennä heittelemään TV-kameroiden kuvatessa (tapahtuisiko NHL:n pressitilaisuudessa?).
Kenen haastattelussa tuo heitto kuului? Urheilukanavan, Ylen vai MTV3:n ja löytyykö netistä?

Tuo YLE:n naishaastattelija herätti kyllä sellaisen myötähäpeän että oksat pois. Tuntui "madamella" olevan missiona nousta suomalaisen median sankariksi ja lytätä Tami. Harmi vain että Spora meni häviämään, olisi ollut ensi kaudella myös liigassa hieman lisäväriä näissä otteluiden jälkeisissä presseissä. Haukutaan Tamia sitten miten tahansa, mutta kovan suorituksen hän teki viedessään Sportin maalin päähän liigasta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Niinpä. SM-liiga ja Mestis on eri sarjoja. Tietääkseni ykkösdivaria ei ole enää olemassa. Oikeudenmukainen ratkaisu olisi ollut arpoa kotietu. Siitähän olisi saanut oivaa oheisviihdettä tilaisuuteen, jossa ennen pleijareita valmentajat käyvät patsastelemassa Kanada maljan ympärillä. Mutta mitä SM-liigan johto tietää viihteestä? Ei mitään

Minulla olisi helppo ratkaisu kotietuongelman ratkaisemiseen. Ei mitään karsintapudotuspelisarjaa, vaan kylmästi Ruotsin Elitserienin malliin (sekä myös vanhan SM-liigan karsintasarjan malliin 1990-luvulta) kahden liigajoukkueen ja neljän Mestis-joukkueen keskinäinen kaksinkertainen sarja. Sarjan kaksi parasta pelaisi liigassa, loput eivät.

Jokaisella viisi kotiottelua, viisi vierasottelua. Ei kitinää kotiedusta, koska jokaisella on tasamäärä otteluita. Lisäksi karsintahuuma leviäisi useammalle paikkakunnalle, ja voisin melkeinpä veikata, että hallit olisivat peleissä täpötäynnä joka paikkakunnalla.

Pelimalliksi vaikka ensin neljän viimeisen liigaseuran playoutit ja Mestiksessä puolivälierät, tämän jälkeen kaksi heikointa liigaseuraa ja neljä parasta Mestis-seuraa tähän mainittuun sarjaan. Tämän vuoden perusteella se olisi tarkoittanut karsintasarjaa, jossa olisivat pelanneet Lukko, Ässät, Jokipojat, Sport, Hokki ja TuTo.

Mestiksen puolellahan Sport ei suinkaan ole ainoa joukkue, jolla on liigahistoriaa, halua liigaan ja liigakelpoisen kokoinen halli. KooKoo putosi liigasta 1990 ja sillä on 6000 hengen halli (muuten Suomen seitsemänneksi suurin jäähalli). TuTo putosi 1996, ja Turussa on paitsi Kupittaan halli, myös viljasiilo. Jokipojat putosi 1992, ja silläkin on 4800 hengen halli. 1990-luvulla vielä liigaa pelanneet joukkueet ovat kärsineet huomattavasti liigan sulkemisesta, ja tämäntyyppinen karsintasarja toisi Mestiksen ex-liigaseuroille/kärkiseuroille varmasti lisää suomalaisen jääkiekkoilun kaipaamaa virtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös