Naisasiat

  • 7 511 541
  • 26 570

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Omakohtaisesti voisin sanoa, että tärkeintä ei ole se seksi...vaan se valloittaminen. Seksi on pelkkä bonus, mutta se itse valloittaminen on se, joka tuo suurimman tyydytyksen. Kai se on sitten sitä oman itsetunnon kohottamista ja egobuustausta.

Toki puhun nyt lähinnä ajasta ennen nykyistä suhdetta, jossa olen ollut varsin uskollinen.

Hyvinkin totta tuo mitä sanot. Tähän sopii mainiosti vanha sanonta "it´s not the cunt, it´s the hunt.."
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Omakohtaisesti voisin sanoa, että tärkeintä ei ole se seksi...vaan se valloittaminen. Seksi on pelkkä bonus, mutta se itse valloittaminen on se, joka tuo suurimman tyydytyksen. Kai se on sitten sitä oman itsetunnon kohottamista ja egobuustausta.

Toki puhun nyt lähinnä ajasta ennen nykyistä suhdetta, jossa olen ollut varsin uskollinen.
Tuonkaltainen egobuustaus on pienimunaisten touhua.
 
Ja miehet pitävät siitä, ettei nainen ole huomaavinaan, kuten Ender00 kertoi?

Aika moni minun tuntemistani miehistä pitää myös huomiosta.

Varmasti pitää, mutta tuo lause ei ollutkaan se asian ydin. Mikään ei päde kaikkiin kuitenkaan, mutta kirjoittamani pätee moneen. Sama pätee varmasti miehiinkin jossain määrin, mutta miehet yleensä eivät reagoi huomioon samalla tavalla. Moni meistä suorastaan vaivaantuu siitä. Miehiin ei päde siis seksiä saadakseen samat periaatteet täysin kuin naisiin. Ts. jos haluaa saada, pätee naisiin useammin se, että näille antaa huomiota jopa liikaa entä kuin toisin päin.

EDIT: Siis varmasti moni mies pitää myös huomiosta, suurimmasta osasta ei ihan täysin päde. Huomiota pitää tietenkin ihmisiin, joiden kanssa toimii osoittaa. Se on normaalia.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Hmph. Argh. Miks naisten kanssa pitää olla niin vaikeeta? En kehtais mennä nyt nolaamaan itseäni ja kertomaan ajatukseni eräästä henkilöstä. Oon hieman pattitilanteessa.

Toosta ulkomaanmatkojen ihastumisisista jne vielä sen verran, että kaverin muija on jossain jenkkien tietämillä, kunhan ei vain löytäisi toista, en kyllä usko.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Aikanaan mun eräs lapsuuden ajan kaveri ja naapurin poika seurusteli tytön kanssa joka meni jenkkeihin vaihtariksi. Elämä oli heidän kohdallaan ihan reilassa aina kun puhuivat puhelimessa tai vaihtoivat maileja.

Kaksi viikkoa ennen paluuta tyttö soitti äidilleen ihan paniikissa, että mitä hän tekee kun hän on jo ehtinyt mennä naimisiin jonkun salskean quarterbackin kanssa. Sillä tiellä oli tyttö ainakin vielä jokunen aika sitten kun viimeksi olen asiasta kuullut joskin siitä on jo useampi vuosi, mutta pointti kuitenkin oli se, että kaikenlaista sitä voi vaan tapahtuakin.

Jätkä oli tilanteesta tietysti aivan tyrmistynyt.

Sanoin, etten puutu omiin asioihini ennen kuin juhannukset ovat menneet ohi, mutta sanokaapas kokeneemmat ja vanhemmat, että onko kovin väärin kirjoittaa naiselle, että mielestäni vallitsevassa tilanteessa, jossa hän nyt miettii omia tuntojaan, en vaadi mitään häneltä. Eli tällä tarkoitan sitä, että koska tavallaan ei ole mitään "meitä" juuri nyt, niin jos hän tekee jotain sellaista, mitä normaalisti suhteessa ei toki olisi sallittua, niin hyväksyn sen vaikken toki ehkä ihan haluaisikaan niistä asioista kuulla.

Eli tavallaan olen sitä mieltä, että molemmat olemme nyt erillään tahoillamme ja jos vielä yhteen palaisimme, niin sitten tietysti säännöt pätevät aivan kuten ennenkin. Mielestäni kun tuo asia todellakin on juuri niin vaikken nyt väittäisikään, ettei sen asian sanominen ehkä hiukan kirpaisisikin. Kuitenkin kun haluan antaa kaiken sen ajan ja tilan, mitä toinen osapuoli tarvitsee ja enhän tietenkään voi edes tietää, että millä tavoin hän juuri nyt ajattelee, että voihan olla, että mitään sellaista, mitä normaalisti suhteissa ei sallittaisi, ei tapahdukaan. No, aika näyttää. Itselleni nyt vain on niin perin tärkeää se, että tämä toinen osapuoli voisi tosiaankin katsoa asioita juuri niistä perspektiiveistä, mistä on tarpeen.

edit: Osaa taas kirjoittaa.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Sanoin, etten puutu omiin asioihini ennen kuin juhannukset ovat menneet ohi, mutta sanokaapas kokeneemmat ja vanhemmat, että onko kovin väärin kirjoittaa naiselle, että mielestäni vallitsevassa tilanteessa, jossa hän nyt miettii omia tuntojaan, en vaadi mitään häneltä.

Mielestäni siinä ei ole mitään väärää. Aina parempi sanoa tai kirjoittaa kuin jättää näin tekemättä. Ja tuskin se vastapuolikaan tällaista "ilmoitusta" osaa väärin ottaa. On vähintääkin reilua molemmin puolin, että tiedetään missä mennään vaikka missään ei mentäisikään. Tai jotain tuon suuntaista...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eli tällä tarkoitan sitä, että koska tavallaan ei ole mitään "meitä" juuri nyt, niin jos hän tekee jotain sellaista, mitä normaalisti suhteessa ei toki olisi sallittua, niin hyväksyn sen vaikken toki ehkä ihan haluaisikaan niistä asioista kuulla.

Siis miksi haluat kirjoittaa hänelle tuommoista? Minusta on aika ihmeellistä että jonkun juhannuksen tai parin viikon takia kirjoittaa "olet puolestani vapaa kuksimaan muita", eri asia jos hän muuttaisi ulkomaille vaikkapa vuodeksi. Suoraansanottuna proosa "Vapaus juhannukseksi" kuulostaa lähinnä oudolta.

Eiköhän ole järkevämpää antaa hänelle rauha ja jättää tuollainen kirjoitus väliin. Hänen halunsa ja omatuntonsa sitten päättävät haluaako hän muita vai pyöriä sinun kanssasi.
 

scholl

Jäsen
Onko omakohtaista kokemusta tästä asiasta??

Tottakai. Eikös jokaisella ole. Pääasiassa Suomessa toki. Osa on ihan hirveätä porukkaa, joiden kanssa ei halua olla tekemisissä - puhumattakaan siitä, että sietäisi sitä, jos yrittävät kiivetä selkään. Osa sitten on hyväksikäyttäjäjengiä. Ja sitten on puhtaita hipeliöitä. Joskus joku muija mm. nipisteli minua Kaivohuoneella. Loppui kyllä hyvin nopeaan. Toki ulkomaillakin on tapahtunut. Saksassa meillä oli aikoinaan Mädchen zum Kotzen -lista, jolle oli kronologiseen järjestykseen numeroitu oksettavia otuksia ja sellaisen nähdessä todettiin vain, että Number eins esimerkiksi on siinä. Kaikki olivat englantilaisia tai irlantilaisia ja heihin eivät pehmeät keinot edes tehonneet. Kerran jossain baarissa juuri se numero 1 tuli jonnekin lähelle ja oli aloittamassa lausetta Ich will... niin sveitsiläinen kaveri keskeytti ja sanoi Ich will ... daß du weggehst. Itselleni parikin noista numeroista yritti tulla vuoden aikana juttelemaan. Eihän siinä auttanut kuin brutaalit keinot.

Viime lauantaina taisin uhkailla viimeksi.
 

scholl

Jäsen
Siis miksi haluat kirjoittaa hänelle tuommoista? Minusta on aika ihmeellistä että jonkun juhannuksen tai parin viikon takia kirjoittaa "olet puolestani vapaa kuksimaan muita", eri asia jos hän muuttaisi ulkomaille vaikkapa vuodeksi. Suoraansanottuna proosa "Vapaus juhannukseksi" kuulostaa lähinnä oudolta.

Eiköhän ole järkevämpää antaa hänelle rauha ja jättää tuollainen kirjoitus väliin. Hänen halunsa ja omatuntonsa sitten päättävät haluaako hän muita vai pyöriä sinun kanssasi.

Aivan. Mitä järkeä hyväksyä, että olisi joku vapaus johonkin ja toisekseen juhannuksenahan yleensä vedetään viinaa kavereiden kanssa, joten ei yleensä tule edes mieleenkään ottaa jotain toista siihen tilalle kokeiltavaksi.

Jos nainen on ollut joskus jonkun toisen kanssa niin tuskin niistä kukaan haluaa keskustella. Se on ollut naiselta sillä hetkellä mahdollisesti harkitsematonta, kun ei ollut vielä muuta tavannut, mutta ei sellaiseen touhuun kannata ketään rohkaista. Kuten sanottua niin mietitäänpä sitä itsensä arvostamista ja pidättäytymistä kaikenmaailman tarjokkaista.
 

julle-jr

Jäsen
Mikä siinä tökki? Se, että suomisiskon mielestä ulkomaalaiset miehet ovat ihania flirttaamaan vai se, että suomalaiset miehet ovat ällöttäviä ollessaan täystuubassa ja menemällä suoraan asiaan.
Mitäs vikaa suoraan asiaan menemisessä on? Ei se asia paremmaksi tai huonommaksi muutu vaikka ensin jauhettaisiin jotain merkityksetöntä juttua, joka ei todellisuudessa edes kumpaakaan juurikaan kiinnosta. Itse etsin melko harvoin mitään yöseuraa baarista ja vielä harvemmin ehdotan kenellekään mitään, mutta silloin kun etsin ja ehdotan niin kysyn kyllä aikalailla suoraan, että kiinnostaisiko tulla luokseni pilkun jälkeen tms. Kyllähän siinä tilanteessa kuitenkin nainen pystyy nopeasti arvioimaan olenko hänen mielestään kiinnostavan näköinen ja siltä pohjalta tekemään päätöksen, eikä tähän prosessiin tarvitse näinollen kummankaan tuhlata hyvää biletysaikaa.
Sitä en tiedä, että onko kyseinen taktiikka toimivin, mutta mielestäni kuitenkin ehdottomasti järkevin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kuten sanottua niin mietitäänpä sitä itsensä arvostamista ja pidättäytymistä kaikenmaailman tarjokkaista.

Helvetti jäätyi. Scholl puhui filosofiaa itsensä arvostamisesta, joskin toki lyhyesti.

Mutta. Tämä asia nyt on kuitenkin sanottu ja mä vielä huomenna vaihdan muutaman sanasen asiasta kyseisen ihmisen kanssa. Kuitenkin itse nyt näin vain tarpeelliseksi sanoa asiasta, koska on melko todennäköistä, että tämä toinen osapuoli oli ollutkin täysin sitä mieltä, että tässä mennään niinsanotusti pidättyen siihen asti, kunnes homma on selvä. Kuitenkin kun toinen osapuoli lähtee juhannukseksi paikkaan, jossa on helppo tutustua moniin ihmisiin niin ehkä siksi halusin asian ilmaista, oli se nyt sitten typerää tai ei. En kuitenkaan usko, että tämä nyt mitään sen suurempaa ongelmaa asian tiimoille loi, tai mistäs helvetistä minä taas mitään naisten ajatuksista tiedän.
 

Ender00

Jäsen
Sanoin, etten puutu omiin asioihini ennen kuin juhannukset ovat menneet ohi, mutta sanokaapas kokeneemmat ja vanhemmat, että onko kovin väärin kirjoittaa naiselle, että mielestäni vallitsevassa tilanteessa, jossa hän nyt miettii omia tuntojaan, en vaadi mitään häneltä. Eli tällä tarkoitan sitä, että koska tavallaan ei ole mitään "meitä" juuri nyt, niin jos hän tekee jotain sellaista, mitä normaalisti suhteessa ei toki olisi sallittua, niin hyväksyn sen vaikken toki ehkä ihan haluaisikaan niistä asioista kuulla.

Ei kuulosta hyvältä idealta. Jos "teitä" ei ole olemassa niin miksi siitä pitää erikseen kertoa kirjeitse.

Jokainen tekee mitä tekee ja jokaisella on vapaus tehdä mitä haluaa, mutta luonnollisesti sitten kantaa seuraukset. Sen pitäisi olla itsestään selvää aina ja tuollaiset kirjeet minusta näin tarpeettomia.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän ole järkevämpää antaa hänelle rauha ja jättää tuollainen kirjoitus väliin. Hänen halunsa ja omatuntonsa sitten päättävät haluaako hän muita vai pyöriä sinun kanssasi.

Liekö AWen päättelyä tässä ohjaa tiedostamattomasti oma intressi eli se, että toisen rinnassa kytee tällaisessa tilanteessa keskimäärin kiihkeämmin, kun ei pidä mitään yhteyttä tai osoita mielenkiintoa suhdetta kohtaan?

En nimittäin oikein ymmärrä, miksei tuollainen avatarin kirjoitus voisi säästää jonkun moraaliselta painilta siinä tapauksessa, että löytää jonkun juhannussievässä tai muutenkin kuksautettavaksi kelpaavan?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kuitenkin itse nyt näin vain tarpeelliseksi sanoa asiasta, koska on melko todennäköistä, että tämä toinen osapuoli oli ollutkin täysin sitä mieltä, että tässä mennään niinsanotusti pidättyen siihen asti, kunnes homma on selvä.

No homma on varmasti selvä jos hän pistelee jotakuta muuta ja vieläpä se takaraivossaan että kuulostaa siltä niinkuin sinua itseäsi tekisi mieli jotain muuta tyttöä kun kerran puhut jostain oudosta luvasta olla yhden vlopun "oikeutettu" olemaan muiden kanssa. Se kuulostaa tytöstä joko ihmeelliseltä, koska hän tuntee olevansa vapaa muutenkin tekemään omat valintansa, tai ihmeelliseltä, niinkuin et kovin tosissaan haluaisikaan häntä.

Eikö siis ole järkevintä keskittyä omaan juhannukseen, toivottaa hänellekin hyvää sellaista ja antaa hänen sitten päättää kenen kanssa haluaa olla, sillä tuollainen viesti tuskin ainakaan parantaa mitenkään omia mahdollisuuksiasi.

En oikein ymmärrä, miksei tuollainen avatarin kirjoitus voisi säästää jonkun moraaliselta painilta siinä tapauksessa, että löytää jonkun juhannussievässä tai muutenkin kuksautettavaksi kelpaavan?

Onko tavoitteena nyt parantaa avatarin mahdollisuuksia vai ei? Miksi avatar haluaisi huonontaa omia mahdollisuuksiaan? Jos oikeasti omaa tunteita toisia kohtaan niin eikö silloin ole tarkoituskin käydä pientä moraalipainia?
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Jos täältä jonkun karskin miehen vinkin saisi, miten kertoa eräälle tyypille intresseistä häntä kohtaan, möläyttämästä sitä kuitenkaan suoraan?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
No homma on varmasti selvä jos hän pistelee jotakuta muuta ja vieläpä se takaraivossaan että kuulostaa siltä niinkuin sinua itseäsi tekisi mieli jotain muuta tyttöä kun kerran puhut jostain oudosta luvasta olla yhden vlopun "oikeutettu" olemaan muiden kanssa.

Siis itse tein hyvin selväksi sen asian, että itselläni ei ole mitään intressiä ketään muuta kohtaan vielä pitkään aikaan ja se kyllä onkin täysin totta, koska tunnetila tätä ihmistä kohtaan on vielä niin kovin suuri ja täten siis myöskin sanoin, että omalla kohdallani moista asiaa ei toki tulisi tapahtumaankaan.

Se kuulostaa tytöstä joko ihmeelliseltä, koska hän tuntee olevansa vapaa muutenkin tekemään omat valintansa, tai ihmeelliseltä, niinkuin et kovin tosissaan haluaisikaan häntä.

Niin, no ehkä miehet ja naiset ajattelevat näistä asioista sitten samalla tavoin, mutta kuitenkin itse jollain tapaa vain uskon, että naiset suhtautuvat tuohon asiaan hiukan eri tavoin.

Mailissani vain sanoin, että en suoranaisesti oleta, että hän miettisi tekojaan sen suhteen, miten minä ajattelen, mutta sen olen kyllä hyvin tarkkaan tehnyt selväksi, mitä itse hänestä ajattelen. Tavallaan ehkä vain halusin tehdä selväksi sen, että mitä hänestä ajattelen ja toivon, että hän osaa ottaa sen huomioon, mutta en myöskään voi mitään vaatia. Ehkä asia olisi ollut ihan bueno ilman koko jutun esilletuomista, mutta meni jo.

Sinusta nyt ehkä tuntui siltä, kuin olisin vain roiskaissut jonkun "kuksi ketä huvittaa jos niikseen sattuisi käymään, etc."-jutun vaan kyllä se oli melkoisen tarkkaan harkittu ja mietitty raapustus enkä nyt viitsi sitä tässä kokonaisuudessaan alkaa ruotimaan. Voi olla, että se oli sitten virhe, mutta toisaalta ehdin vielä huomenissa asiasta hänen kanssaan puhumaan ennen kuin informaatiokatkos maanantaihin saakka syntyy ja varmaan niin vielä teenkin. Joskin tässä nyt on se, että hän ehtii vastaamaan vasta huomenna, joten en nyt ole täysin varma hänen ajatuksistaan, mutta sinänsä tässä ei ole missään määrin mitään sellaista virhettä tapahtunut, että tunteiden osalta kukaan mitään väärin voisi ymmärtää.

Eikö siis ole järkevintä keskittyä omaan juhannukseen, toivottaa hänellekin hyvää sellaista ja antaa hänen sitten päättää kenen kanssa haluaa olla, sillä tuollainen viesti tuskin ainakaan parantaa mitenkään omia mahdollisuuksiasi.

Toki on järkevintä ja niin aion tehdäkin ja toki se hänen päätöksessään on ja siis kun ei tässä nyt olekaan mitään sellaista tilannetta, että olisi joku toinen vaan ihan puhtaasti se tilanne, että olenko minä sitä, mitä hän haluaa vaiko en. No, huomenna olen vähän viisaampi vielä tämän asian tiimoilta ja onneksi nyt pystyn vielä tästä asiasta puhumaan lisääkin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos täältä jonkun karskin miehen vinkin saisi, miten kertoa eräälle tyypille intresseistä häntä kohtaan, möläyttämästä sitä kuitenkaan suoraan?

Jos et suoraan halua sitä kerran tehdä niin mikä tahansa on hyvä, paitsi joku Excel-taulukko tai sähköinen nettijuttu, ellei kyseessä ole joku himokoodari. Myöskään itsensä tai elimensä paljastaminen, vouhotukset, "tosi hauskat" jutut, ei ensimmäisenä listalla.

Asialliset ja tyylikkäät lähestymiset, kyllä.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko tavoitteena nyt parantaa avatarin mahdollisuuksia vai ei? Miksi avatar haluaisi huonontaa omia mahdollisuuksiaan?

Ei minun tavoitteena ole parantaa kenenkään mahdollisuuksia. Totesin vain, että omaa intressiä ajatellen tuollainen säätäminen ei keskimäärin liene järkevää, mutta ei missään nimessä väärin silti ole. Päin vastoin - se voi tietyissä tapauksissa jopa olla oikein.

Tietenkin jos avatar tässä pelkästään viivasuorien käytännönneuvojen perään on, niin suosittelen, että ryhtyy ensiksi pelaamaan jääkiekkoa.

Jos oikeasti omaa tunteita toisia kohtaan niin eikö silloin ole tarkoituskin käydä pientä moraalipainia?

Takuulla on, mutta siveellisyyssäännöistä johtuen saatetaan painia sellaisessakin tilanteessa, jossa toisaalta ollaan kallellaan siihen suuntaan, ettei kärvistelyyn tunteiden takia ole syytä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Jos täältä jonkun karskin miehen vinkin saisi, miten kertoa eräälle tyypille intresseistä häntä kohtaan, möläyttämästä sitä kuitenkaan suoraan?

Miksi et voi sanoa sitä suoraan? Hommaa punainen ruusu (tai kysy vaikka Alamummolta, onko vaikkapa orkidea parempi) ja sano suoraan, että olen ihastunut sinuun ja haluaisin tutustua lähemmin. Neiti on varmasti imarreltu. Ja jos haluaa miettimisaikaa, niin sekin on jo puoli voittoa.

Minun suhteeni alkoi emännän nyrjäytettyä nilkkansa koulujen välisessä pesismatsissa pyörän ritsillä annetulla kyydillä ja neilikkakimpulla (jonka vatastin kotoa maljakosta). Oltiin kai viidentoista, eli reilu 30v takana, että ehkä en ole paras neuvonantaja kuitenkaan.

t. useista etäsuhdejaksoistakin selvinnyt hanu
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Liekö AWen päättelyä tässä ohjaa tiedostamattomasti oma intressi eli se, että toisen rinnassa kytee tällaisessa tilanteessa keskimäärin kiihkeämmin, kun ei pidä mitään yhteyttä tai osoita mielenkiintoa suhdetta kohtaan?

En nimittäin oikein ymmärrä, miksei tuollainen avatarin kirjoitus voisi säästää jonkun moraaliselta painilta siinä tapauksessa, että löytää jonkun juhannussievässä tai muutenkin kuksautettavaksi kelpaavan?

Niin siis kun tämän ihmisen kanssa me olemme puhuneet jonkin verran meidän edellisistä suhteistammekin ja vaikkemme nyt tietenkään mistään yksityiskohtaisista asioista, mutta kuitenkin mustasukkaisuus noin ylipäätään on hyvin vähäistä. Itse en ole mustasukkainen eikä ole hänkään. Millään tavoin en vain näe parhaana asiana sitä, että olisin vain hiljaa ja varsinkin kun kyseinen ihminen todella arvostaa sitä, että asioista puhutaan, aina, olivat ne sitten mitä tahansa. Voi olla, että metsään vielä menee, mutta jotenkin en itse nyt kuitenkaan niin vain näe. No, aika näyttää miten käy.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sinusta nyt ehkä tuntui siltä, kuin olisin vain roiskaissut jonkun "kuksi ketä huvittaa jos niikseen sattuisi käymään, etc."-jutun vaan kyllä se oli melkoisen tarkkaan harkittu ja mietitty raapustus enkä nyt viitsi sitä tässä kokonaisuudessaan alkaa ruotimaan.

Ei, vaan minusta tuntuu että sinä suurentelet asiaa, se raapustuksesi nyt kasvaa älyttömiin mittasuhteisiin, ottaen huomioon että nyt on kyse yhdestä hyvin lyhyestä ajanjaksosta. Tuollainen raapustus ja ele olisi järkeväkin jos kyseessä olisi joku pidempi ajanjakso, muutto ulkomaille. Sinä mietit liikaa asiaa jossa pitäisi vain malttaa hengähtää ja rauhoittua hetki, ja antaa se heti rauhaa myös toiselle. Siksi tuo juttusi kuulostaa oudolta.

Voi olla, että se oli sitten virhe, mutta toisaalta ehdin vielä huomenissa asiasta hänen kanssaan puhumaan ennen kuin informaatiokatkos maanantaihin saakka syntyy ja varmaan niin vielä teenkin. Joskin tässä nyt on se, että hän ehtii vastaamaan vasta huomenna, joten en nyt ole täysin varma hänen ajatuksistaan, mutta sinänsä tässä ei ole missään määrin mitään sellaista virhettä tapahtunut, että tunteiden osalta kukaan mitään väärin voisi ymmärtää.

Kuuntele nyt itseäsi. En halua irvailla, mutta "informaatiokatkos maanantaihin saakka" kuulostaa jo aikamoiselta ylireagoinnilta. Se on mitä, 4-5 päivää! Vain noin lyhyt aika...minä tiedän kyllä miten helvetilliseltä yksikin päivä odotusta voi tuntua. Rauhoittuminen on kuitenkin parasta, myös itsellesi. Ajattele asiaa edelleen myös omalta kantiltasi, miten tuo juttu muka hyödyttäisi sinua? On hyvä olla avoin ja puhua asioista, mutta on myös aika rauhoittua ja antaa toiselle hetki aikaa hengähtää. Etenkin kun olette jo sopineet asiasta, eli vietätte ajan erillään. Vai oliko niin että hän on päättänyt viettää sen toisessa paikassa, eli hän on jo ottanut vapauden? Siinä tapauksessa, antaisit siis vapaalle vapauden?

Toki on järkevintä ja niin aion tehdäkin ja toki se hänen päätöksessään on ja siis kun ei tässä nyt olekaan mitään sellaista tilannetta, että olisi joku toinen vaan ihan puhtaasti se tilanne, että olenko minä sitä, mitä hän haluaa vaiko en. No, huomenna olen vähän viisaampi vielä tämän asian tiimoilta ja onneksi nyt pystyn vielä tästä asiasta puhumaan lisääkin.

Kirjoitat nyt aikamoista kirjaimien pyörittelyä, hermoilua. Älä mieti liikaa vaan hengähdä, potkaise itseäsi henkisesti perseelle ja mieti että kyllä se tästä, luota nyt itseesi sen verran että myös hän tekee oikean päätöksen. Keskityt nyt omaan juhannukseen ja päästelet vähän höyryjä, kasvatat uskoa itseesi etkä surkuttele tilannettasi. Hätäilemällä hänen paluunsa mahdollisuus ei kasva, itseluottamuksella kasvaa. Toivotat hänelle hymyillen hyvää juhannusta! Tsemppiä avatar!

Suosittelen tilanteeseen Frank Zappan biisejä "Tears begin to fall" ja "Broken hearts are for assholes", ja tämä ei ollut sitten mikään vitsi, auttavat oikeasti eteenpäin, hyvällä ja heikolla hetkellä.

Millään tavoin en vain näe parhaana asiana sitä, että olisin vain hiljaa ja varsinkin kun kyseinen ihminen todella arvostaa sitä, että asioista puhutaan, aina, olivat ne sitten mitä tahansa. Voi olla, että metsään vielä menee, mutta jotenkin en itse nyt kuitenkaan niin vain näe. No, aika näyttää miten käy.

Niin ethän sinä ole hiljaa kun toivotat hänelle oikein hauskaa juhannusta ja turvallista matkaa, mitä ikinä hän päättääkään tehdä. Mieti asiaa niin että positiivisuutesi näyttää hänestäkin hyvältä, surkuttelu "no käy miten käy, toivottavasti hyvin, toivon että tunnet itsesi vapaalta" ei niinkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös