Jos mää nyt tänne taas noiden huomioiden kanssa.
JYP oli lempeästi sanottuna mankelissa koko pelin. Suurin syy minun nähdäkseni siinä, että työmaa rakentaa on tällä parivaljakolla megalomaaninen. Siinä missä toinen rakentelee ties monetta vuotta putkeen olevan identiteetin päälle, olematta ytimessä, JYP sitä vasta yrittää luoda ja tässä vaiheessa ei ihan tempokyky riitä moiseen kiekollisuuteen.
Mä en halua ryhtyä minkään yksilötason tai yksilöiden kautta purkamaan sitä minkä näin, vaan oleellista on mitä viisikkoina työstettiin.
Tähän viitaten, kiistatonta oli tasoero, mutta yksi asia, mitä Pennerborn on luvannut haastiksissa, on taistelu ja ihan sillä nämä pisteet kairattiin, ei millään yksilöpuuhastelulla, eikä ylivertaisella pelikirjalla. Koska tilanne on mikä on JYPin kannalta, on viisasta ja järkevää, varsinkin tuomarilinjan muutosten vuoksi, painottaa ylivoiman pelaamista. Kahden pelin otannalla homma on pointilla ja yv toimii.
Tottakai, alkukausi jne. ja kyllä Kalpankin kohdalla huolimatta työstön parempaa vaihetta, huomasi, että alkukausi on meneillään, jos osa JYP pisteitä voi laittaa sen piikkiin, että viisikot omiin jaksoi ja taisteltiin, niin osan kyllä kehtaa pistää sille, että kaverin ajoitukset huolimatta hallinnasta oli välillä itkeäkö vai nauraako osastoa. Siihen nähden ihan oikein, että kuokkaansa saivat.
Itse JYPin pelaamisesta ei niin ihmeitä saanut irti, kun lähinnä selviytymässä 3/4 pelistä oli, ehkä juuri sen, että muistutuksena tavan kyttääjälle, kuinka iso työmaa kilpailukykyiseksi paluuseen on. Hyvä lähtö sarjaan, mutta ei mitään ihmeitä, mikä ei ole ihme.
Toki, kauden ekat tömpsyt! Muistakaa tämä.