Taudinkuvana depressio

  • 546 942
  • 2 070

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Onkohan minun kirjoittamisessani jotain outoa, jotain mitä te muut huomaatte, mutta minä en. Se voi olla ihan tahansa. Jotain tyylissä, kirjoitusvirheitä, tavallista oudompia ajatuksia (ei siis pelkästään depressiivisiä) tai vaan omituisia ja vaikeaselkoisia lauserakenteita?
En nyt ole kirjoittamistasi kauhean tarkkaan seurannut, mutta ei minulla ainakaan ole mitään huomauttamista kirjoitustapasi tai -tyylisi suhteen. Jatka vaan entiseen malliin! Tsemppiä!
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En nyt ole kirjoittamistasi kauhean tarkkaan seurannut, mutta ei minulla ainakaan ole mitään huomauttamista kirjoitustapasi tai -tyylisi suhteen. Jatka vaan entiseen malliin! Tsemppiä!

Okei, tänks. Mietin tuon viestini kirjoittamisen jälkeen asiaa ja luin uudelleen ja uudelleen viestiäni, ja päädyin siihen tulokseen, ettei ole psykoottisuutta, mutta on kaikenlaista epäluuloisuutta, josta lääkäri aikanaan jo sanoi. Psykoottisuus ei ole sama asia kuin eskapismi, jota myös on. Tavallaan on myös pelkoa, että menettää todellisuudentajunsa, vaikka olisikin ihan järjissään. Tyhmä voin olla, mutta sentään tajuan missä mennään :)
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lääkärin kanssa pohdittiin puhelimitse vaihtoehtoja hoidoille ja hän ottaa huomenna uudemman kerran yhteyttä kunhan on puhunut psykiatrin kanssa vaihtoehdoista. Onko sitten terapiaa vai lääkkeiden jumppaamista vai sekoitus molempia. Vähän tuli parempi olo vaikka olin taas lähellä hajoamista, kuten monena muunakin päivänä lähiaikoina.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Lääkärin kanssa pohdittiin puhelimitse vaihtoehtoja hoidoille ja hän ottaa huomenna uudemman kerran yhteyttä kunhan on puhunut psykiatrin kanssa vaihtoehdoista. Onko sitten terapiaa vai lääkkeiden jumppaamista vai sekoitus molempia. Vähän tuli parempi olo vaikka olin taas lähellä hajoamista, kuten monena muunakin päivänä lähiaikoina.

Mitäs oli ratkaisuna? Ja millainen on olo nyt.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitäs oli ratkaisuna? Ja millainen on olo nyt.
Nostettiin lääkityksen tasoa, elokuussa pääsee psykiatrin kanssa juttusille vähän enemmän. Mielen kanssa menee vähän paremmin, mitä nyt vituttaa flunssa. Toki vitutus on parempi kuin lamauttava ahdistus tai masennus jossa ei tahdo poistua sängystä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Nostettiin lääkityksen tasoa, elokuussa pääsee psykiatrin kanssa juttusille vähän enemmän. Mielen kanssa menee vähän paremmin, mitä nyt vituttaa flunssa. Toki vitutus on parempi kuin lamauttava ahdistus tai masennus jossa ei tahdo poistua sängystä.

Okei, kohtuullisen nopeasti lääkäriaika. Mielesi vaikuttaa hieman omaltani, mutta minulla menee siellä pedissä filmi poikki. Saattaa kulua se viikko, kaks, ja sitten huomaa vaan, että on vaan maannut sen ajan täysin lamaantuneena sängyn pohjalla. Mutta toisaalta sitten minä saatan olla aktiivinenkin vastapainoksi, mutta se on harvinaisempaa. Tsemppiä sinulle, neuvon kirjoittamaan tänne jos siltä tuntuu, minä ainakin luen :)
 

Glove

Jäsen
Mää en jaksa. Jospa saisi vähän paluduttua ensi viikolla kun ei ole kuin kolmen päivän työviikko. On sitä aika surkea tapaus kun ei jaksa eds tätä osa-aikahommaa. Mutta kunm ei eläkkeellekään pääse.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mää en jaksa. Jospa saisi vähän paluduttua ensi viikolla kun ei ole kuin kolmen päivän työviikko. On sitä aika surkea tapaus kun ei jaksa eds tätä osa-aikahommaa. Mutta kunm ei eläkkeellekään pääse.

Ei se eläkkeellä siitä välttämättä parane, olo voi olla ihan sama kuin muissakin tilanteissa. Ihmiset ei aina ymmärrä, että eläke ei ole mikään lääke, joka tuosta noin vaan parantaa. Että kun jäät eläkkeelle, niin sairaus katoaa. Toki se tuo tiettyä turvaa elämään, mutta ei tosiaan vie mitään pois, ei edes pahoja jaksoja.
 

Glove

Jäsen
Ei se eläkkeellä siitä välttämättä parane, olo voi olla ihan sama kuin muissakin tilanteissa. Ihmiset ei aina ymmärrä, että eläke ei ole mikään lääke, joka tuosta noin vaan parantaa. Että kun jäät eläkkeelle, niin sairaus katoaa. Toki se tuo tiettyä turvaa elämään, mutta ei tosiaan vie mitään pois, ei edes pahoja jaksoja.
En minä sitä ajatellutkaan, että eläke mitään korjaisi tai tautia mihinkään poistaisi. Ei vaan olisi mitään velvollisuuksia, mihin pitäisi jaksaa herätä, mennä ja suorittaa. Näin univammaisena kun nukkuminen on mitä milloinkin niin usein on jo vitun raskasta päästä sängystä ja lähteä ajeleen töihin. Eläkeläisenä ei olisi velvoitteita ja voisi esimerkiksi nukkua silloin kun sattuu nukuttamaan, eikä väkisinmaata illasta aamuun.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En minä sitä ajatellutkaan, että eläke mitään korjaisi tai tautia mihinkään poistaisi. Ei vaan olisi mitään velvollisuuksia, mihin pitäisi jaksaa herätä, mennä ja suorittaa. Näin univammaisena kun nukkuminen on mitä milloinkin niin usein on jo vitun raskasta päästä sängystä ja lähteä ajeleen töihin. Eläkeläisenä ei olisi velvoitteita ja voisi esimerkiksi nukkua silloin kun sattuu nukuttamaan, eikä väkisinmaata illasta aamuun.

Joo kirjoitinkin yleisesti. Mutta tosiaan tuo on se etu eläkkeellä, että saa itse rakentaa omat rutiinit vailla mitään muiden luomaa pakkoa. Voi suunnitella elämää, sen eläke toi. Esimerkiksi ristiriitaisesti minä olen suunnitellut jotain liikunnallisia puuhiakin, joita pelkästään jossain tuella roikkumisella ei tullut mieleenikään suunnitella. Eli tuli aloitteellisuutta runsaasti enemmän tällä tavoin. Eli alleviivaan ihmisille vaan tuota, että ei eläkeläinen _aina_ ole vain jokin sohvalla makaava laiskuri. Jopa lääkärit ajattelevat näin, mikä on minusta pöyristyttävää. Eivät ne tunne minua, joten miten voivat heti olettaa, että elämässäni ei ole mitään sisältöä! Ihan käsittämätöntä!
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ei ole mt-puolelta muuta, mutta muuten kyllä diagnooseja riittää.

Okei, se sitten selittää kenties kaiken. Olen tässä vuosien varrella lueskellut/kuunnellut, kun mitenkään ei laiteta eläkkeelle, vaikka olisi selkä paskana, toinen käsi puuttuisi ja sitten päälle olisi vielä jokin masennuksen muoto. Ajatellaan, että jotain se voi tehdä, jos vaan jaloillaan voi liikkua paikasta toiseen. Mutta mt-ongelmat otetaan jotenkin vakavammin, jos näyttää sltä, että on paksu "pinkka" diagnooseja. Huonon kuulonkaan takia en voisi oikein mitään edes vähää sosiaalista työtä tehdä.

Toivon kyllä jotain ratkaisua sinulle. En tiedä mitä voisin tehdä.
 

Glove

Jäsen
Okei, se sitten selittää kenties kaiken. Olen tässä vuosien varrella lueskellut/kuunnellut, kun mitenkään ei laiteta eläkkeelle, vaikka olisi selkä paskana, toinen käsi puuttuisi ja sitten päälle olisi vielä jokin masennuksen muoto. Ajatellaan, että jotain se voi tehdä, jos vaan jaloillaan voi liikkua paikasta toiseen. Mutta mt-ongelmat otetaan jotenkin vakavammin, jos näyttää sltä, että on paksu "pinkka" diagnooseja. Huonon kuulonkaan takia en voisi oikein mitään edes vähää sosiaalista työtä tehdä.

Toivon kyllä jotain ratkaisua sinulle. En tiedä mitä voisin tehdä.
Kai tämä johonkin joskus ratkeaa. Onhan tämä tilanne jo parempi kun en enää mieti jokea ylittäessäni hyppäänkö sinne jokeen vai en. Tai jotain vastaavaa. Hoidot auttoi aikanaan ja lääkkeetkin saatiin kohdilleen niin pysyy jotenkin järjissään.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Voisin ostaa vaikka kaksi, jos se helpottaisi tilanettani.

Joskus mietin, että raha on vain välinearvotavaraa. Ei sillä ole mitään olemusta, merkitystä, mutta silti ihmiset kietoo kaikki tunteensa sen ympärille ja ahnehtii määrän takia lisää ja lisää. Rasittavaa ja väsyttävää kunnolla ajatellakin näitä asioita, mutta jengi vaan juoksee noin muuten rahan perässä kaikkialla ja kaikkialla.

Kerran olin siinä tilanteessa, että laskin koska rahat loppuu ja sanoin lääkärille, että sitten saatte kropan noutaa osoitteesta tästä ja tästä.

Olin tappaa itseni rahan takia. Nyt on vähän sama pimeä ajatus paikoin takana. Ihan absurdia, mutta tuntuu nahoissa todella, todella pahalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös