Sanna Marin

  • 948 846
  • 8 461

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Niin ja jos viedään ääliömäinen kärjistäminen toiseen päähän niin palstan Sanna-kultin jäsenet ovat nähneet videoiden olevan deepfake-videoita, joita ei ole tapahtunut vaan on Putinin trollien ja ylilauta-jonnejen tuotosta. Ja vaikka olisikin, kukaan ei puhu mistään jauhoista tai vittu mikä fiilis tästä tulee, sanoi vaan että jallua ja että vittu missä mun viili on. Ne pupillitkin on muokattu lautasen kokoiseksi eikä tuollainen porukka yleisen elämänkokemuksen mukaan voi tietenkään olla missään tekemisissä bilehuumeiden kanssa.

Eihän nyt kukaan järkevä ihminen missään vaiheessa ole voinut ajatellakaan, että mikään esitutkintakynnys voisi ulottua, eli valoja nyt päälle. Mutta olisi aika huolestuttava tilanne demokratian kannalta, jos mistään muusta kuin esitutkintakynnyksen ylittävistä teoista saisi keskustella taikka esittää kritiikkiä. Mutta kultin syvässä päädyssä kaipaillaan selvästi pohjois-korealaista järjestelmää tänne.
Kiinnostavaa kyllä, miten nämä asiat koetaan.

Marin-kultti on kyllä olemassa, mutta ennemminkin jossain Twitterissä ja tällä palstalla paljon vähäisempänä jos lainkaan. Pari nimimerkkiä taisi vihjailla jostain deepfake-hommista, mutta siihen se jäi ja aika äkkiä.

Puoluepoliittisesti jokseenkin puolueettomana tarkkailijana (aika liberaalin maailmankuvan omaavana kylläkin, mutta ainoat merkittävät puolueet joille en koskaan ääntäni ole antanut ovat PS, KD ja demarit) näyttää minusta siltä, että tämän palstan kultti koostuu kyllä ennemmin noista Marin-vihaajista. Ihan helvetisti enemmän ja laajemmalta skaalalta nimimerkkejä noita lokaviestejä täältä on saanut lukea kuin mitään yksisilmäistä Marinin puolustelua.

Ja koska tätäkin pitää kai korostaa, niin en helvetissä niputa ketään asiallista kritiikkiä antavaa miksikään Marin- tai naisvihaajaksi. Mutta sitäkin täällä esiintyy ja varsinkin tässä ketjussa aika hiton paljon.

Yksi kiinnostava yksityiskohta on se, miten Marinista puhutaan täällä sekä vastustajien että puolella olevien keskuudessa usein pelkällä etunimellä. Sanna sitä, Sanna tätä. Minusta tuo on itsessään aika vähättelevää - enkä syytä ketään yksittäistä nimimerkkiä tässä vähättelystä, mutta onhan siinä puheessa ihan eri klangi, kuin viittaamalla asiallisesti sukunimeen. Kävin huvikseni vilkaisemassa tuota Sipilän ketjua eikä siellä yksikään nimimerkki puhunut Sipilästä pelkkänä Juhana, ja vaikea sellaista keskustelua olisi kuvitellakaan (toki otanta ketjusta on paljon pienempi). Myös Mariniakin halveksitumpi Antti Rinne saa yleensä henkilöviittauksen sukunimellään. Osansa voi tietysti olla Marinin omalla henkilöbrändillä, mutta kyllä tuo pelkän etunimen käyttö kuulostaa silti mielestäni melko vähättelevältä. Katsotaan, tunnetaanko esimerkiksi Orpo sitten hyvin todennäköisellä tulevalla pääministerikaudellaan pelkkänä Petterinä näin monessa viestissä. Tuskinpa vain.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jos on tehnyt virheen niin toisinaan riittää, että nostaa tassun pystyyn ja toteaa, että tein virheen. Toisinaan taas ei riitä mikään - ei edes virheen myöntäminen tai asemansa säilyttäminen vaan kritiikki voimistuu voimistumistaan - teki henkilö mitä tahansa.
Hyvää pohdintaa yleisellä tasolla normaaleiden ihmisten ja tapahtumien suhteen mutta ei tämä oikein liity Mariniin jonka on helpompi tirauttaa julkisesti krokotiilinkyyneleet kuin myöntää tehneensä virheen tai virhearvioinnin. Pahoittelukin on ollut nyt mallia että teidän ei pitänyt nähdä sitä asiatonta kuvaa.

Yhdeksän tonnin aamupaloissa vain söi niitä, ei tehnyt virhettä tai virhearviointia omasta mielestään vaan sen teki kanslia jonka ylin pomo Marin itse on. Oli hetken ihan ok vetää ilmaiseksi parempaa snackia. Pienituloisten äänitorven ja puolustajan.

Ymmärrätkö yhtään miksi monelta ei nyt sääliä ja ymmärrystä heru vaikka kuinka julkisia kyyneleitä kyynelehtisi. Omalla touhullaan ja valinnoillaan on itse itsensä tuohon nurkkaan maalannut. Nurkkaan josta täytenä teflonina pujahtaa taas helposti henkilökulttinsa ansiosta pois.
 
Viimeksi muokattu:

Animal

Jäsen
Mahtuuko Marin ja Kokoomus samaan hallitukseen? Tuskin.

Mahtuuko Marin ja Persut samaan hallitukseen? Ei.

Mahtuuko Heinäluoman/Lindtmanin SDP Kokoomuksen ja Persujen kanssa samaan hallitukseen? Siinäpä kysymys.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta ei. Eilen toki pyysi anteeksi Kesäranta-kuvaa, mikä oli jo hyvä askel, ja tänään tosiaan vielä lopullinen naula tähän kohuarkkuun. Mutta ei.

Tämä on se asia, joka tuntuu olevan monelle todella vaikea ymmärtää. Yleensä ihminen pyytää sellaisia asioita anteeksi, joissa kokee aidosti toimineensa väärin. Pääministerillä on oikeus vapaa-aikaan ja voin itse allekirjoittaa, ettei ole mitään sellaista, jota minusta tulee pyytää anteeksi. En minä pyydä anteeksi elämäni ihmisiltä siitä, että nautin heidän seurastaan. Ihmisellä on aivan 100 % oikeus kaikissa eri asemissa valita ympärilleen sellaiset ihmiset, jotka itse haluaa. Myös pääministerillä on vapaa oikeus valita itse ystävänsä - se, että sinun mielestäsi ystävät eivät ole laadukkaita ei tarkoita yhtään mitään.

Mielestäni tässä asiassa ollaan demokratian ytimessä: Tekojaan voi jokainen pyytää anteeksi, mutta itse en ikinä tule pyytämään anteeksi seuraa, jonka itse olen valinnut. Kukaan muu ei päätä sitä, kenen kanssa vietän vapaa-aikani eikä Suomen kansa päätä sitä, kenen kanssa Sanna Marin viettää vapaa-aikansa. Sellainen ei pääministerin instituutiokaan ole - eikä minkään ministerin. Ministerit, kansanedustajat ja kaikki poliittiset toimijat vastaavat teoistaan vaaleissa äänestäjille. Äänestäjät antavat mandaatin ja kuten Marin itse totesi monta kertaa, äänestäjät tekevät arvionsa aikanaan.

Jos kohujen tavoitteena on saada ihmiset pyytämään tällaisia asioita anteeksi niin kohuja tulee olla jatkossakin ja monta. Jos tällaiset kohut ravisuttavat maata ja pääministeriä, se on ihan ok, koska asia on sen arvoinen. Jos sinun arvosi ovat sellaiset, että omassa elämässäsi arvioit ihmisiä sen mukaan, missä seurassa he liikkuvat, se on sinun oikeutesi. On kuitenkin turha odottaa, että muut ihmiset jakavat tämän vision.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kai tästä kaikesta voi yhteenvetona päätellä että älypuhelimet ovat pilanneet maailman.
Aseet eivät tapa, ihmiset tappavat.

Tätä minä olen yrittänyt sanoa, mutta se ilmeisesti tekee minusta kulttilaisen. Että on turvallisuuden suhteen täysin käsittämätöntä jos tuollaisen tilan "suojeleminen" on Marinin vastuulla. Eikö siellä ole mitään mikä ilmoittaa jos tiedotushuoneeseen mennään? Miksi ovi ei ole ollut lukossa (onko tosiaan vain PMn muistin varassa?)?
Kyllä minä uskon, että turvallisuus on ollut kunnossa. Pääministerin työhuone on Valtioneuvoston linnassa, ja tuskin sielläkään tiedotustilassa säilytetään arkaa materiaali.

Mutta minä peräänkuulutan järjestyssääntöjen perään. Pääministeri saa puolestani pitää yksityisasunnossa millaiset jatkot haluaa, mutta Kesäranta on valtion edustustila, jossa pitää olla edustustilan säännöt. Marinin toiminnan takia olisi ehkä tarpeellista tarkistaa, pitäisikö pääministerin pyytää tästä lähtien VNK:lta erillinen lupa siviilielämän yksityisjuhlien järjestämiseen, ettei edustustilassa pidetä mitä tahansa jatkoja.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Mahtuuko Marin ja Kokoomus samaan hallitukseen? Tuskin.
Paljon oleellisempi kysymys on, mahtuvatko Marin ja Valavuori samalle jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle?

Sanna on nyt noussut vakavissaan haastamaan Valavuorta palstan kiinnostavimman henkilön tittelistä.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulihan se itku Sannalta vaikka viime viikolla sain täällä näpeilleni kun kerroin että ei oo itku kaukana.

 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tulihan se itku Sannalta vaikka viime viikolla sain täällä näpeilleni kun kerroin että ei oo itku kaukana.
"Siihen liittyy kaikenlaista kuvamateriaalia ja videomateriaalia, jota en itse haluaisi nähdä. Mitä minä tiedän, että te ette haluaisi nähdä. Siitä huolimatta sitä meille näytetään."

Varmasti kaikkea ei ole vielä näytetty, joten on hyvä vähän tirauttaa jo etupeltoon.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
"Siihen liittyy kaikenlaista kuvamateriaalia ja videomateriaalia, jota en itse haluaisi nähdä. Mitä minä tiedän, että te ette haluaisi nähdä. Siitä huolimatta sitä meille näytetään."

Varmasti kaikkea ei ole vielä näytetty, joten on hyvä vähän tirauttaa jo etupeltoon.
Kyllä tuossa vähän huomisen pelkoa on. Toki Seiska voi myös räväyttää yhtä paskan muka-skuupin kuin se tanssi Särkän kanssa oli. Kännitanssia - wuhuu!
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Etenkin kun palstan CSI-analyytikot ovat nähneet videolla päivänselvästi huumeita sekä viivana pöydällä että minigrip-pussissa kahvinkeitintä vasten. Ja pupillitkin ovat henkilöillä kuin lautaset ja jengi puhuu jauhoista ja linkusta ja huikeesta fiiliksestä ja ja ja… niin kyllä Suomen poliisi on todellisessa kriisissä, kun eivät osaa vetää samanlaisia yhtäläisyysmerkkejä asiassa kuin nämä meidän ylilautajonnet. Anteeksi, korjaan, CSI-analyytikot.
Tässä tosiaan on hyvä että Suomen Poliisissa on tietyt arvot, normit ja rajat joiden perusteella jokainen yksilö sen sisällä toimii. Tai jos ei toimi niin vastaa teoistaan sitten niihin tarkoitetuille tahoille.

Toisaalta olisihan sekin virkistävää jos vähän ravisteltaisiin tuollakin ja tutkintoja voitaisiin availla liberaalimin jos vaikka jostain tuntuisi että tuolla jotain hämäriä pusseja kahvinkeittimiin nojailee.

Noh, itse näen että todellakin hyvä että rajoja pidetään niin homma on selkeää eikä tälläsiä höpöhöpö juttuja tule.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mahtuuko Marin ja Kokoomus samaan hallitukseen? Tuskin.

Mahtuuko Marin ja Persut samaan hallitukseen? Ei.

Mahtuuko Heinäluoman/Lindtmanin SDP Kokoomuksen ja Persujen kanssa samaan hallitukseen? Siinäpä kysymys.
Marin ja persut eivät varmasti mahdu samaan hallitukseen. Ydinkysymys kuitenkin lienee, kumpi mahtuu paremmin kokoomuksen kanssa hallitukseen, demarit vai persut. Veikkaan vahvasti demareita, vaikkei heidänkään kanssaan kokoomuksen ole kovin helppo päästä molempia tyydyttävään lopputulokseen.
 

Teela

Jäsen
Tulihan se itku Sannalta vaikka viime viikolla sain täällä näpeilleni kun kerroin että ei oo itku kaukana.

Sannakin on vain ihminen. Meistä jokainen voi miettiä, miltä tuollainen tuntuisi omalla kohdalla. Väitän, että aika moni murtuu jo vähemmästäkin.

Tämä nyt ihan inhimmillisyyden näkökulmasta, ottamatta kantaa sen enempää tapahtuneeseen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Joo eiköhän noi kyyneleet ole juuri hänen äänestäjilleen osoitettu, kun ilkeät setämiehet ja oikeistolaiset kiusaavat ja ahdistelevat, koska halusi pitää vain hauskaa.

Ja uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

"Väärin myönnetty!"

"Vain ihminen" -puheet voi tulkita myös oman erehtyväisyyden myöntämiseksi. Tottakai puhe on SDP:n tilaisuudessa sen äänestäjille ja puoluekavereille suunnattu.

Hyvää pohdintaa yleisellä tasolla normaaleiden ihmisten ja tapahtumien suhteen mutta ei tämä oikein liity Mariniin jonka on helpompi tirauttaa julkisesti krokotiilinkyyneleet kuin myöntää tehneensä virheen tai virhearvioinnin. Pahoittelukin on ollut nyt mallia että teidän ei pitänyt nähdä sitä asiatonta kuvaa.
Onhan tässä melkein 24 h kun ON pyytänyt anteeksi tekemisiään. Lyhyt on muisti.

*****

Demaripiirien kattoarvio* tähän tulevien kulttimaalauksien todennäköisyydestä 130 %

* tällä kertaa kyse oli läpästä
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
"Väärin myönnetty!"

"Vain ihminen" -puheet voi tulkita myös oman erehtyväisyyden myöntämiseksi. Tottakai puhe on SDP:n tilaisuudessa sen äänestäjille ja puoluekavereille suunnattu.


Onhan tässä melkein 24 h kun ON pyytänyt anteeksi tekemisiään. Lyhyt on muisti.

*****

Demaripiirien kattoarvio* tähän tulevien kulttimaalauksien todennäköisyydestä 130 %

* tällä kertaa kyse oli läpästä
Häh? Pahoitteli että asiaton kuva on päätynyt kaiken kansan näkyville. Harkintakyvyssään ei tainnut nähdä mitään vikaa. Vaan siinä että Särkkä teki silleen vähän tyhmästi ja tiktokkasi. Ei tuo vastuunkantoa muistuttanut. Jos sinusta muistutti niin ei tätä meidän kannata jatkaa.

Sinällään toki olet oikeassa että edistysaskel tuokin oli tämän että edes vihjaa olevansa pahoillaan jostain suhteen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No onko se Marin tehnyt jotain väärää vai ei?

Siitä tässä on keskusteltu nyt sellainen 40-50 sivua kohta. Yksi gradu alkaa olla koossa meidän jengillä täällä jatkoajassa :D Toki vaatii vielä hieman lisätyötä, koska ainakin osittain toisto pitää poistaa ja päästä jonkinlaiseen lihavaan erimielisyyteen ja todeta loppupäätelmät.

Keskustelun ytimessä on juuri se, onko Marin tehnyt jotain väärää vai ei, joten kysyt siinä aivan oikean kysymyksen. Joidenkin mielestä Marin on tehnyt huomattavankin paljon väärää, mutta täyttä selkeyttä ei ole vielä saatu siihen, mitä se väärä eksaktisti on.

Alun perin kohun juurisyy on Marinin vapaa-ajan juhliminen.
Tästä juhlimisesta on vedetty ainakin seuraavat johtopäätökset:
Juhlimiseen on kuulunut alkoholia, huumeita mahdollisesti (konklusiivisen vastauksen antaminen on edelleen mahdotonta, joten se on pakko pitää mukana keskustelussa)
Juhlimiseen on liittynyt valtion tiloja (osittain)
Juhlimisesta on seurannut oletus pääministerin alentuneesta kyvystä tehdä päätöksiä.

Keskusteluun on liitetty erilaisin aasinsilloin useita erilaisia asiakokonaisuuksia:
1) pääministerin humalatila, onko soveliasta, onko koskaan soveliasta?
2) pääministerin seura - onko oikeanlaista seuraa? Kärsiikö instituutio?
3) valtion turvallisuus sekä tietoturva

Jos missasin jonkin pääteeman niin viestiäni toki saa täydentää.

Kuitenkin kohun juurisyy on se edelleen se juhliminen ja tämä on nyt polarisoiva aihe, joka on itse asiasta noiden sivuhaarojen kautta konkretisoitunut jo kohun edetessä siihen, että melko lailla kaikki pelot on pystytty osoittamaan vääräksi. Kohu liikkuu hieman palasissa - ensin ytimessä oli tämä valtion turvallisuus ja siitä on nyt yhä enemmän siirrytty takaisin alkuperäiseen teemaan eli onko juhliminen virkamiehelle sopivaa.

Jokainen varmaan tietää, että tällainen asia on sellainen, josta jokaisella meistä on mielipide. Keskustelu polarisoituu sen vuoksi, että tässä ollaan jo aika lailla moraalisissa asioissa osittain, koska faktapohjaiset analyysit ovat tietyllä tavalla mahdottomia. Voidaan tehdä oletuksia valtion turvallisuudesta ja tietoturvasta, mutta oikeastaan mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Venäjä ei hyökännyt Suomeen 6.8. eikä silloin sattunut ampumisvälikohtausta. Lomakin oli peruutettu, mutta sekin osoittautui vähän turhaksi, kun jälkeenpäin turhat faktat sotkivat asian - oli nimittäin niin, että valtioneuvoston ei tarvitse erikseen nimittää sijaista vaan sijaisjärjestys on voimassa jatkuvasti, jos tilanne sitä vaatii. Eli itse asiassa systeemi ei olekaan riippuvainen pääministeristä, joka omalta osaltaan vetää ilmat ulos tästä kohusta.

Itse suhtaudun hyvin intohimoisesti poliittiseen keskusteluun ja moraalisistakin asioista saa keskustella. Silloin on vaan hyvä tuoda siihen mielipiteensä kärkeen esille se, että nyt on kyse enemmänkin moraalisesta asiasta. Tässä kohussa yritetään voimakkaasti etsiä sieltä heinäkasasta neulaa, jota voisi käyttää faktana, muttei kuitenkaan voi. Mediaa hävettää itseäänkin, josta kertoo jatkuva juttujen korjailu ja tarkennukset, koska journalistinen taustatyö ei ole täyttänyt edes ammattimaisuuden mittoja. Kiire uutisoida on leimannut kohua - tärkeämpää on ollut tuottaa pikaisesti tietoa ja uutisoida ekana - se on ollut tärkeämpää kuin se, ovatko asiat nyt faktuaalisesti ihan oikein.

Palataan vielä siihen graduun - tässä olisi monenlaista hyvää materiaalia sekä mediatutkimukseen että poliittiseen tutkimukseen. Etiikkaa ja moraaliakin on saatu mukaan eli tästä voisi hakea useitakin erilaisia diskursseja. Polarisoivat aiheet ovat tästä hienoja, että niiden ympärille se tarina ja faktat rakennetaan kuin liikkuvaan junaan. Nyt ollaan pisteessä, jossa jäljellä on aika tylsä tarina ja enää se moraalinen koukku. Mitään faktoja siihen ei kylkeen saada kuin tällaisilla aasinsilloilla, joihin taas liittyy agenda.

Pääministeri on monenkin mielestä tehnyt väärin - yhtä monen mielestä täysin oikein. Se, mikä polarisoi on se, mitä sitten?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Demarien tapahan tuo on, että kun tehdään virheitä, pahoitellaan Kokoomuksen tekemisiä. Marin soveltaa tätä nyt Särkkään.
Siis pyysi hänen vastuullaan ollutta asiaa anteeksi ja sanamuoto ei tyydyttänyt kaikkia. Ja nyt on väärin myönnetty ja tirautettu...eikä anteeksi pyydelty. Näillä mennään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sannakin on vain ihminen. Meistä jokainen voi miettiä, miltä tuollainen tuntuisi omalla kohdalla.

Ei tuollaista pyöritystä voi tavan peruspena tai perusliisa kuvitella, kukaan muu ei sitä tiedä kuin pääministeri Marin itse. Nämäkin surut olisi voinut välttää etukäteen jättämällä bileet vähemmälle ja varsinkin olla itse poseeraamatta kameralle haaraasennossa lattialla. Myöskään Kesärantaan ei olisi tarvinnut kutsua tuollaista bileporukkaa kuvailemaan rinnat paljaina Finland-kyltin kanssa.

Niin makaat kuin petaat, en pysty tässä tilanteessa empatisoimaan Marinia.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt kun on itkuvideot äänestäjille tehty ja nähty, niin huomio pitää ehdottomasti kiinnittää 15:30 tiedotustilaisuuteen. Asettuuko SDP täysin rinnoin Marinin taakse ja samalla sinetöi kohtalonsa seuraavissa vaaleissa häneen vai tuleeko jonkinlainen irtautuminen?

Kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota lausemuotoiluun ja tuleeko sieltä oikeasti jonkinlaista "tuemme täysin, mutta" - näpäytystä.

Siellä varmaan moni oikeasti ajattelee tällä hetkellä, että jos nyt synninpäästö Marinille annetaan ja ennen vaaleja jokin uusi "mediakriisi" puhkeaa mitä sitten tehdään? Marinin asema ei ole SDP:ssäkään kiveen hakattu, vaan kyllä siellä erinäisiä blokkeja löytyy kanssa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä ihmettelemistä ja pilkkaamista itkussa on? En usko, että Marinin paljon tarvitsee näytellä, ehkä enemmänkin pidätellä itkuaan. Kotona hän on varmaan porannut viime aikoina paljonkin, jos on ”ihminen”.

Niin makaa kuin petaa. Marin on itse aiheuttanut kohun toilailuillaan ja on itse syypää siihen, että itkettää.

Silti, en ymmärrä, miten joidenkin ensimmäinen mielleyhtymä itkusta tuntuu olevan manipulointikeino.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nyt kun on itkuvideot äänestäjille tehty ja nähty, niin huomio pitää ehdottomasti kiinnittää 15:30 tiedotustilaisuuteen. Asettuuko SDP täysin rinnoin Marinin taakse ja samalla sinetöi kohtalonsa seuraavissa vaaleissa häneen vai tuleeko jonkinlainen irtautuminen?

Kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota lausemuotoiluun ja tuleeko sieltä oikeasti jonkinlaista "tuemme täysin, mutta" - näpäytystä.

Siellä varmaan moni oikeasti ajattelee tällä hetkellä, että jos nyt synninpäästö Marinille annetaan ja ennen vaaleja jokin uusi "mediakriisi" puhkeaa mitä sitten tehdään? Marinin asema ei ole SDP:ssäkään kiveen hakattu, vaan kyllä siellä erinäisiä blokkeja löytyy kanssa.
Eiköhän tuo seuraavat vaalit iloisesti täräytä menemään ja sitten ensi eduskuntakauden aikana puolue sitten miettii jatkajaa. Kokonaiskannatus näyttää melko suurelta yhä.
 

Schadowan

Jäsen
Tämä on se asia, joka tuntuu olevan monelle todella vaikea ymmärtää. Yleensä ihminen pyytää sellaisia asioita anteeksi, joissa kokee aidosti toimineensa väärin. Pääministerillä on oikeus vapaa-aikaan ja voin itse allekirjoittaa, ettei ole mitään sellaista, jota minusta tulee pyytää anteeksi. En minä pyydä anteeksi elämäni ihmisiltä siitä, että nautin heidän seurastaan. Ihmisellä on aivan 100 % oikeus kaikissa eri asemissa valita ympärilleen sellaiset ihmiset, jotka itse haluaa. Myös pääministerillä on vapaa oikeus valita itse ystävänsä - se, että sinun mielestäsi ystävät eivät ole laadukkaita ei tarkoita yhtään mitään.

Mielestäni tässä asiassa ollaan demokratian ytimessä: Tekojaan voi jokainen pyytää anteeksi, mutta itse en ikinä tule pyytämään anteeksi seuraa, jonka itse olen valinnut. Kukaan muu ei päätä sitä, kenen kanssa vietän vapaa-aikani eikä Suomen kansa päätä sitä, kenen kanssa Sanna Marin viettää vapaa-aikansa. Sellainen ei pääministerin instituutiokaan ole - eikä minkään ministerin. Ministerit, kansanedustajat ja kaikki poliittiset toimijat vastaavat teoistaan vaaleissa äänestäjille. Äänestäjät antavat mandaatin ja kuten Marin itse totesi monta kertaa, äänestäjät tekevät arvionsa aikanaan.

Jos kohujen tavoitteena on saada ihmiset pyytämään tällaisia asioita anteeksi niin kohuja tulee olla jatkossakin ja monta. Jos tällaiset kohut ravisuttavat maata ja pääministeriä, se on ihan ok, koska asia on sen arvoinen. Jos sinun arvosi ovat sellaiset, että omassa elämässäsi arvioit ihmisiä sen mukaan, missä seurassa he liikkuvat, se on sinun oikeutesi. On kuitenkin turha odottaa, että muut ihmiset jakavat tämän vision.

Mielestäni en mitään extra extra anteeksipyyntöä perännyt vaan ihan vaan toteamusta, että itsehän minä tämän kohun aiheutin ja siitä maksettiin nyt tämä hinta->eteenpäin. Mutta sitä ei saatu, vaan asetuttiin uhrin rooliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös