Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 414 094
  • 67 134

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kun kaalilaatikko oli valmista niin pistin perään pullat paistumaan. Menee tämä vapaapäivä näinkin. Kohta voisi vaikka lähteä hiihtämään naapurin pellon laduille. Paitsi että täällä on tunnin tuheltanut lunta niin voi olla että lumi takertuu suksen pohjiin. Ei ole ihan "joka-kelin-voitelut" kunnossa. Mutta ainahan sitä voi käydä kokeilemassa...
Kaalilaatikko on hyvää, olin pitkään harhaluulossa etten tykkää siitä, rohkaistuin tekemään itse ja olipa suun myötäistä apetta. Leipomuksissa olen varsin kädetön, onnistunut töpeksimään jopa pataleivän joka pitäisi onnistua vähän koulutetulta apinaltakin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kehtasin käydä Burger kingissä. Pari päivää sitten kun järjestin pienen shown siellä. Rasvattomalla maidolla ei ollut osuutta asiaan eikä kirnupiimällä. ES:stä tai Megaforcesta en kerro!

Pari päivää kun on telkkarissa vilissyt niitä mainoksia. Ehkä nyt saa sielu rauhan.
Siis, katotko sä telkkaria?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lapsi oli mennyt ja lukinnut itsensä postin pakettiautomaattiin. On varmaan ollut mukava kokemus...


Jotenkin tuntuu painajaismaiselta jutulta. Hyi helvetti.
 

Glove

Jäsen
Tulipa kokeiltua kuinka paljon mökää lähtee tietokoneen kaiuttimista. Omaan makuun ihan ok voluumeja tyrkkäs nuo Harman/Kardonin kaiuttimet, mutta en tiedä tykkääkö naapurit samasta musiikista kuin minä, niin pistin vähän pienemmälle.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tulipa kokeiltua kuinka paljon mökää lähtee tietokoneen kaiuttimista. Omaan makuun ihan ok voluumeja tyrkkäs nuo Harman/Kardonin kaiuttimet, mutta en tiedä tykkääkö naapurit samasta musiikista kuin minä, niin pistin vähän pienemmälle.
Kokeile vielä kovalla volyymillä. Jos naapurit tykkäävät, he jopa takovat seinään rytmiä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meinasin että olisin tilannut tänään etnisestä ravintolasta pizzaa itselleni, mutta toisaalta kun oli kuitenkin käytävä kaupassa niin ajattelin että teenpä pizzataikinan, jätän sen kohoamaan kauppareissun ajaksi ja teen sitten pizzaa itse. Parempi ratkaisu, kyllähän tuosta taas ähky tuli ja tekisi mieli syödä tuo koko pelti tyhjäksi. Mutta jätetään nyt pari slaissia huomiselle.
 
Meinasin että olisin tilannut tänään etnisestä ravintolasta pizzaa itselleni, mutta toisaalta kun oli kuitenkin käytävä kaupassa niin ajattelin että teenpä pizzataikinan, jätän sen kohoamaan kauppareissun ajaksi ja teen sitten pizzaa itse. Parempi ratkaisu, kyllähän tuosta taas ähky tuli ja tekisi mieli syödä tuo koko pelti tyhjäksi. Mutta jätetään nyt pari slaissia huomiselle.
Se on terveen ihmisen merkki että ruoka maistuu. Pitää syödä hyvin että jaksaa. Mitenkäs muuten joko kovasti odotat kesää ja salaisen agentin seikkailuja? Olettaen että televisiosta niitä jälleen tuleepi.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on terveen ihmisen merkki että ruoka maistuu. Pitää syödä hyvin että jaksaa. Mitenkäs muuten joko kovasti odotat kesää ja salaisen agentin seikkailuja? Olettaen että televisiosta niitä jälleen tuleepi.
Hirveän suuri ennustaja tässä ei tarvinne olla, kun kertoo Jameksien tulevan televisiosta ensi kesänä. Suurin kysymys lie, että kuka on seuraava Jameksi?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nykyään ei oikein tehdä leffoja kuten Charlie's Angels: Full Throttle...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nykyään ei oikein tehdä leffoja kuten Charlie's Angels: Full Throttle...
Ihan hyvä vaan kun se leffa on ihan paska. Toki kaikkea muuta paskaa tehdään kunnolla, että ei tilanne ole sen suhteen parantunut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kävin eilen vihdoin lääkärissä keskustelemassa tästä ihmeellisesti lähes pakkomielteeksi päähäni pyörimään jääneestä narsisti-epäilystä ja huolenaiheesta. Että pääsisin vihdoin tämän ajatuksen pyörittämisestä päässäni eroon. Se alkoi oikeasti kyllä olemaan jo ihan pakkoajatus suorastaan nyt jostain syystä, sen myönnän. Oli tosi vaikea jo vähitellen keskittyä muuhun elämään ja karkasi täysin ote elämästä. Pyörittelin pitkään päässäni vain tuota narsismi-korttia.

Minulla on psykologi helmikuussa jossa entistä enemmän varmaan pääsen vihdoin tästä ajatuksesta eroon. En ole ennen elämässäni kokenut mitään yhtä vastaavaa, näin voimakasta tiettyyn ajatukseen keskittyvää pohdintaa. Ja olokin on ollut aika kummallinen kun vihdoin olen lakannut ajattelemasta asiaa. Melkein pyörryttänyt kun olen tajunnut että maa kutsuu taas Vilperiä. Mutta kai tästäkin selviää, ammattiavun avulla ja kun omassa elämässä alkaa olemaan oletettavasti jos olen oikein tulkinnut niin tärkeämpiäkin ajattelun aiheita.

Kerroin silloin joskus että minulla on vähän tunteita yhtä työpaikan naista kohtaan. Siitä ei tullut mitään. Mutta nyt olen ajautumassa varmaan taas vastaavaan tilanteeseen. Nyt vain sillä erotuksella että olen ollut aistittavissa että tällä kertaa tunteita voi oikeasti olla molemmin puolin. Ollut sellaista ihanaa hymyilyä minulle tältä naiselta ja sellaista että hän on tullut tekemään vähän tikusta asiaa että on päässyt juttelemaan kanssani. Arvostan tosi paljon jos olen tulkinnut oikein näkemäni. Minulla itselläni alkaa olemaan aika voimakkaitakin tunteita jo vähitellen kun tämä nainenkin on vähän osoittanut että hänelläkin voisi olla tunteita minua kohtaan. Nyt ei taida olla kyseessä ihan niin kevyt- ja yksipuolinen sekä naivi juttu kuin silloin joskus. Mutta varovaisen optimistisesti eteenpäin mutta kyllä tässä täytyy silti koittaa jotenkin aika piankin tehdä jotain että selviää voisiko tästä oikeasti tulla jotain. Minulla itselläni kun alkaa olemaan jo aika voimakkaita tunteita. Ei tule sitten mahdollisesti niin isoa pettymystä.

Minulta pääsi vain tässä narsismi-epäilyn aikana ja asunnossa huutaessa huuto että tahdon panna tätä naista. No ei se nyt näyttänyt varmaan ihan kohtalokas virhe olla mutta se on nyt sitten levinnyt tässä kaiken myllerryksen keskellä aika monen tietoisuuteen. Ja ensin näemmä tulkittukin ihan päin vittua se, minua ensin pidettiin jo jonain kiimaisena pentuna työpaikalla ja kun heittelin samalla tätä narsismi-korttia ilmassa joka kanssa tulkittiin ensin arvosteluksi ja solvaukseksi, kunnes selvisi että oikeasti tiedän mitä se sairautena tarkoittaa. Niin ajateltiin että loukkaan vain naisia. Vaikka yritin hienovaraisesti heittää vähän korjaavaa kommenttia että en ole tässä ketään naista loukannut niin ei sitä silti ymmärretty ensin.

Oli pitkään niin puurot ja vellit sekaisin ja ihmiset ihan kuutamolla asioista. Kun muut ei ollut ottanut oikeasti selvää asioista. Se sekoitti tosi paljon pakkaa. Mutta kyllä nämä asiat tästä korjaantuu varmaan vähitellen. Sellainen vahva kutina nyt on.

Ja kyllähän minä tiedän mitä suustani lauon ja mitä sillä tarkoitan. Ja miten naisia kohtelisin. Kuinka arvostavasti. Se nyt vaan oli sellainen miehinen karjaisu kun tämä nainen alkanut pyörimään aika paljon mielessäni. Yritin korjata ja ihmiset ymmärtämään että ei se suinkaan loukkaus ollut. Eikä minun kanssa taitaisi seksi olla sellaista että minä sillä rehvastelisin jälkeenpäin. Siitä nyt lähti vähän väärät luulot ja huhut pyörimään tämän kaiken muun hässäkän keskellä. Mutta vielä sellainenkin korjaus siihen olisi että varmaan haluaisin vähän enemmänkin tämän naisen kanssa.

En ole kuitenkaan mies joka yrittää kiertää jokaista työpaikan naista vokottelemassa ja niillä rehvastella jälkeenpäin. En minä voi mitään sille että tämä kiinnostava nainen sattuu nyt olemaan samalta työpaikalta. Onhan hän minua vähän vanhempi mutta olen itsekin varmaan aika sellain lopulta henkisesti kypsä mies ja nähnyt kaikenlaista elämässä, paljon vakaviakin juttuja mikä on omaa henkistä kypsyyttä lisännyt.

Tuo panohuuto on nyt sitten valitettavasti levinnyt varmaan koko työpaikan tietoisuuteen. Mutta toivon hiljalleen yksityisyyttä itselleni silti ja vähän että ihmiset hiljalleen rauhoittuisivat koko asiasta. Se on lopulta vain minun oma henkilökohtainen asia ketä naista mahdollisesti haluan alkaa tapailemaan. Ja tietenkin tämän naisenkin. Olin vain niin vitun turhautunut ja sekaisin yhdessä vaiheessa että suustani pääsi yhtä ja toista mutta sekään ei silti tarkoita sitä että jatkossa mahdollisella naiskuviolla rehvastelisin.

No, ei tässä nyt vielä liian optimistinen kannata olla tosiaan tämän naisen suhteen. Mutta kun hänkin on antanut nyt kyllä selvästi olettaa että tunteita voisi olla molemmin puolin niin onhan tämä nainen alkanut pyörimään paljon mielessäni. Mutta tosiaan, vähän vielä jäitä hattuun sitten kuitenkin.

Oli vaan aika noloa kun minua oikeasti alettiin pitämään työpaikallani vähän jo pentuna joka kyttää kiimaisena kaikkia työpaikan naisia. Tätä pakkaa sekoitti varmaan vielä se nolo juttu että kun tämä tietty nainen pyörii niin paljon mielessä niin on vähän sellaista orastavaa seisokkiakin ollut välillä, helvetin noloa kyllä mutta tunteita on ollut tosi vaikea pitää kurissa tässä tilanteessa kun mahdollinen narsisti riehuu keittiössä, ryhmäpaine on ajamassa minua käyttäytymään tämän narsistin kanssa niin kuin ei pitäisi eli näyttämään enemmän tunteita ja sitten on pyörittänyt tätä pakkoajatusta päässä vaan sitkeästi. Kun itse omilla itse aikoinaan hankkimillani tiedoilla ja elämän kokemuksilla heti arvasin kun minua ensi kertaa yritettiin vähän manipuloida tunteilla että jaahas, sieltä taitaa kyllä nyt valitettavasti oikeasti narsistinen henkilö kuoriutua.

Ja sitten kun minulla alkoi olemaan taas tuota paniikkihäiriötä, säpsähtelen sellain oudosti, aivan kuin säikkyisin mutta sekin on sellainen sairaus, tulee pakonomaisesti.

Kauhea sekamelska ollut pitkään elämässäni mutta nyt on tunne että nämä asiat alkaa tästä avautumaan ja järjestymään. Ja saan taas elämäni hallintaan kun olen hakenut ammattiapuakin. Hirveästi ollut viime aikoina väärin ymmärryksiä.

Mutta eteenpäin hiljalleen sanoisi Jutikin. Ja koputtelemaan vaan nyt tällä kertaa rohkeasti kepillä jäätä tulisiko oikeasti nyt tämän työpaikan naisen kanssa jotain muutakin kuin harhakuvitelmaa. Selkeitä merkkejä on ollut kyllä nyt ilmassa molemmin puolin että tästä voi kyllä nyt oikeasti jotain kehittyäkin. Mutta jatkossa vähän hillitymmin ja yksityisemmin nämä naisasiat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Samalla tuntuu että tämä oma elämä on lähtenyt vähän liiankin julkiseksi tässä viime viikkoina. Halusin koko ajan vain vaikuttaa hyväntahtoisesti niillä tiedoilla ja kokemuksilla mitä mulla on haalittuna ja jouduin jankkaamaan niitä ihan liian kauan sosiaalisessa mediassa. Helvetin tyhmästihän se oli toimittu mutta kun kukaan ei kuunnellut niin minä jäin vain jauhamaan samaa levyä kerta toisen jälkeen.

Minua varmaan pidettiin ja pidetään vieläkin vähän sekaisin olevana mutta kyllä minä tästä vähitellen rauhoitun. Alkoi vaan niin helkkaristi lopulta turhauttamaan kun en saanut asioitani vietyä eteenpäin. Vaikka ne perustuivat oikeisiin kokemuksiin ja faktoihin. En minä koskaan sekaisin ole ollut vaan hoitanut kyllä vitun huonosti toisaalta asiat ja ollut helkkarin turhautunut lopulta. Enpä ole koskaan aiemmin vastaavaa elämässäni kokenut.

Hyvätahtoisesti lähdin vain tietojani ja kokemuksiani tuomaan esille ja taisihan se vähän vituiksi mennä. Mutta kyllä kai tämä tästä vähitellen lähtee koko tilanne avautumaan ja rauhoittumaan. Varmaan ihmiset on tosi paljon seurannut viime viikkoina tekemisiäni mutta haluan kyllä itse vähitellen taas yksityiselämän takaisin. Ja oman elämän taas lähtevän rullaamaan eteenpäin normaalisti, normiarjen koittavan.

Huolestuttaa vaan kun olen typeryyksissäni mennyt jauhamaan sitä narsismimahdollisuutta useissa viesteissäni, helvetin iso virhe minulta mutta kyllä minä tästä varmaan selviän mutta jos sieltä se narsistinen persoonallisuushäiriö vielä joskus selviää niin nyt kun moni ihminen on lukenut noita viestejäni ja on kartalla missä mennään niin ei varmaan läheisten silmissä tämä tilanne ole kyllä nyt mikään kaksinen joskus. Kyseessä on kuitenkin vakava sairaus, ei minullakaan ole mitään halua julistaa olleeni mahdollisesti oikeassa. Se ei ollut koskaan edes tarkoitus. Tämä homma lähti nyt kyllä hiukan lapasesta. Jos nyt kuitenkin saisin itse edes tavallisen oman elämän takaisin.

Hoidin hommani vitun huonosti toisaalta, ei näitä olisi näin kauaa pitänyt julkisesti jauhaa. Mutta nyt on varmaan aika käpertyä takaisin kokoonsa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Risteilyt on karmea keksintö. Lähdin kääntymään Virossa hakemassa tupakkaa ja alkoholia ja tämäkin reissu menee ihan ryyppäämiseksi. Pitää vielä käydä maissa ja kaupoilla, syömässä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Metsähommissa. Sahat laulaa ja puuta kaatuu. Ihan ei ole vielä aika laittaa makkaratulet ja kaivaa kahvit &kaakaota, eväsleivät ja (eilen tehdyt) lihapiirakan repusta. Sää on mitä mainioin, muuta aste pakkasta, aurinko paistaa pilvien lomasta ja on tyyntä (ei paljon tuule).
 

Liitteet

  • IMG_20220129_100644_HDR.jpg
    IMG_20220129_100644_HDR.jpg
    677,1 KB · kertaa luettu: 58
  • IMG_20220129_101128_HDR.jpg
    IMG_20220129_101128_HDR.jpg
    1 009,1 KB · kertaa luettu: 48

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oletko siis kertonut työpaikallasi huudelleesi moista kotona, vai onko huutosi kotona kuulunut työpaikalle asti vai miten työkaverit asiasta tietävät?

No tässä oli vähän sekaannuksia ja väärinymmärryksiä matkassa paljon. Jauhoin kai sellaisiakin asioita sosiaalisessa mediassa että muilla ei lopulta ollut niistä oikein oikeaa tietoa ja luulivat pitkään että olen jopa sekaisin. Kaikki tarinat ja näkemykset on kuitenkin totta mutta ei niitä ihan noin paljoa olisi tarvinnut jauhaa sosiaalisessa mediassa. Jäi vähän levy päälle.

Sitten kun ihmiset olivat itse pitkään sitä mieltä että minä olen se nynny joka ei uskalla alakynteen jäädessä sanoa vastaan tälle aika vahvastikin narsistisille esimiehelle hänen provodoisessaan. Mutta minä olen lopulta se vahva ihminen joka ei lähde noihin provosointeihin mukaan etten lähde tämän narsistin kiemuroihin. Parempi nöyryyttääkin itseään muiden edessä kuin provosoitua, kun sillä provosoitumisella ja sille tielle lähtiessä on paljon vakavammat seuraukset.

Tässä oli niin paljon ristiriitoja ja väärinymmärryksiä matkassa että ihmiset luulivat pitkään että olen jopa hulluksi tullut, viljelin kai sellaisia sanoja jotka kuullostavat törkyisiltä jos ei tiedä niiden oikeaa merkitystä.

Sitten ihmiset kai olettivat olemattomilla tiedoillaan että kun jään alakynteen työpaikalla ja haukun esimiestäni selän takana sairaaksi ihmiseksi ja narsistiksi. Vaikka tarkoitin nimenomaan vähän sellaista oikeasti narsistista persoonaa, kyllähän minä olen tiennyt mitä se tarkoittaa. Ihmiset sitten olettivat että haukun ja arvostelen muitakin naisia täällä asunnossani ja siitä lähti vähän väärinymmärrykset kiertämään.

Minun oli pakko vähän oikoa noita väärinymmärryksiä blogissani tänään että ei niistä ole tulevaisuudelleni liikaa hallaa. Tässä on ollut niin paljon väärinkäsityksiä matkassa ja olen sortunut veivaamaan aivan liikaa noita juttuja nyt sitten kuitenkin sosiaalisessa mediassa, jäi liikaa levy päälle. Ihmiset ei oikein pysyneet kärryillä ja minua luultiin hulluksi, rääväsuuksi ja vaikka miksi naisten solvaajaksi ja kiimaiseksi pikkupennuksi.

Kai nämä asiat tästä lähtevät vihdoin selviämään. Jouduin tosiaan vähän oikomaan rohkeasti noita väärinymmärryksiä blogissani että sain tietyssä mielessä vähän mainettani putsattua. Ja pysyy edes jonkinlaiset mahikset niihin oikeasti minun elämäni kannalta tärkeimpiin juttuihin. Onhan tuollainen blogiteksti minkä tänään jouduin kirjoittamaan niin helvetin noloa joutua kirjoittamaan. Mutta näin sen vain rohkeaksi ja hyväksi ratkaisuksi tässä vaiheessa elämääni.

Mutta nyt lopetan noiden narsismijuttujen kirjoittamisen sosiaalisessa mediassa. Ja menen elämässäni eteenpäin. Kai tämä oma elämäni vihdoin tästä taas alkaa sujumaan, en minä todellisuudessa niin sekaisin ja törkyturpa sekä pätijä ole kuin ihmiset olettivat. Nyt oli niin monta väärinymmärrystä matkassa että sekoittivat pakkaa perkeleesti. Mutta kai tämä elämä tästä taas minulla jatkuu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No tässä oli vähän sekaannuksia ja väärinymmärryksiä matkassa paljon.
Mikä se vastaus siihen @Rautapohkeet :n kysymykseen oli? Huusitko siis töissä että haluat panna tätä naista vai huusit kotona että haluat panna tätä naista ja tämä kotona tekemäsi huuto on nyt levinnyt työpaikalle?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikä se vastaus siihen @Rautapohkeet :n kysymykseen oli? Huusitko siis töissä että haluat panna tätä naista vai huusit kotona että haluat panna tätä naista ja tämä kotona tekemäsi huuto on nyt levinnyt työpaikalle?

No huusin siis kotona, aloin käymään siinä raivotessani liian kovaäänisesti omia tunteitani myös ääneen läpi ja naapurit ovat varmaan kuunnelleet ja levittäneet juoruja eteenpäin. Se on tulkittu loukkaukseksi ja törkypuheeksi vaikka ei se sitä nyt todellisuudessa ollut. Se oli aivan jotain muuta. Vähän liian lujalla äänellä kailottelin omia tunteitani ulos.

Ja se on sitten levinnyt työpaikankin tietoisuuteen. Helvetin noloahan se on joutua heti jo nyt tunnustaa toisaalta olevansa kiinnostunut tästä naisesta työpaikallani mutta kun tuon möläytyksen menin tekemään niin ei minulla oikein ole muuta ratkaisua kuin koittaa tunnustaa asiat ja korjata väärinymmärrykset.

Kun olen jauhanut noita juttujani sosiaalisessa mediassa niin monet ihmiset on alkanut seuraamaan minua. Mutta näistä on tullut niin helvetisti väärinkäsityksiä. Minulla on ollut oikeat itsekeräämäni tiedot ja kokemukset mutta ihmiset eivät pitkiin aikoihin niihin heidän varmaan olemattomilla tiedoilla uskoneet. Ja eivät taas pitkiin aikoihin voineet millään käsittää että minulla oikeasti on tietoa ja kokemusta asioista. Vittu mitä paskaa joku toteaisi mutta nyt tämä loppu ja toivottavasti nyt vihdoin saan oman yksityisemmän elämäni takaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös