Paljonko käytät rahaa joululahjoihin?

  • 24 168
  • 214

Paljonko kuluu rahaa lahjoihin?


  • Äänestäjiä
    426

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nähtävästi viime jouluna olin vastannut, että rahaa oli mennyt se 100 - 150 euroa. Rahaa taisi lopulta palaa semmonen 120 euroa.

Tänä vuonna rahaa menee selkeästi enemmän. Pelkästään tyttöystävän lahjaan paloi noin 125 euroa. Yllättävän paljon.

Nyt tähän mennessä rahaa mennyt noin 170 euroa ja muutama lahja hankkimatta. Veikkaisin, että lopullinen lukuma on luokkaa 250 euroa. Saa nähdä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Vastasin yli 500€. Muuten ei menisi, kun abaut 150€, mutta pikkujätkälle tuli ostettua huoneeseensa 42 tuumanen taulutelkku seinälle, oli hänen ainoa toivomus. Telkku maksoi rapiat 600 ja tuohon päälle sitten vanhemmalle pojalle, emännälle ja vanhemmilleni jotain pientä. Ehkä liikutaan 800€ kieppeillä.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Jos alle 1000e selviää niin se on positiivinen yllätys. Joulu on kuitenkin niin hienoa aikaa, että kyllä se saa vähän kalliiksi käydäkin.
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ah, Joulu. Tuo taianomainen päivä, jolloin pienet lapset ympäri maailmaa pomppivat pitkin seiniä materialismitripin seurauksena. Tunsin velvollisuudekseni nostaa tämän ketjun ylös, jotta Jatkoajan palstatoverit voivat jälleen kerraan kilpailla, että kuka on haaskannut eniten rahaa Jeesuksen syntymäpäivän nimissä.

Tähän asti olen itse tehnyt vain muutamia lahjahankintoja, mutta rahaa on mennyt sitäkin enemmän. Pieniä paketteja, mutta sitäkin arvokkaampia. Siskon ja tyttöystävän lahjoihin mennyt pelkästään 220 euroa. Menoja tänä vuonna tosin hillitsee vanhimman siskon häät, joiden vuoksi on tehty erinäisiä sopimuksia, että lahjoja ei vaihdeta.

Lopullinen hassattu rahasumma tulee olemaan siis viime vuoden tapaan noin 250 euroa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tänä vuonna jää joululahjakustannukset reiluun kymmeneen euroon, kun ei kertakaikkiaan muuhun ollut varaa. Pitää korvata myöhemmin viemällä reissuun johonkin. Koetin valita kuitenkin semmoisia tuotteita kahdelle kummilapselle, joista iloa riittää. En siis sentään sukkia ostanut. Kummipojalle sormijalkapallopeli ja pöytätennissetti. Kummitytölle hamahelmikopio. Tigerista löytyi onneksi molemmille.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Noin viiskymppiä menee. Sovittu läheisten kesken ettei mitään osteta, mutta sitten on kummilapset joita saa muistaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämän joulun lahjabudjetti on reilut 200 euroa, jolla ostettu lahjat muutamalle läheiselle sekä parille ystävälle. Olin varautunut olennaisesti suurempaankin summaan mutta lopulta yllättävän vähällä selvisin.

vlad.
 

Ralph

Jäsen
Vähän yli viisikymppiä, arvoisin summaksi 53 euroa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä oikein yhtään. Tai no sukulaisille ja ehkä joillekin tutuille varmaan annan noita ulkomailta tilaamiani vaatteita, mitkä ei mulle mahtunut. Onhan sinnekin monta kymppiä mennyt. Ja siskon lapselle tilasin paidan oikein tarkoituksella, mutta sekin oli hyvässä tarjouksessa. Lisäksi joitakin pieniä juttuja, mitä itse olen ilmaiseksi saanut, saatan joillekin mätkäistä kassillisen käteen. Mä en esimerkiksi mitään firmojen mainospaitoja viitsi pidellä. Nettikilpailuistakin on joitakin juttuja tullut jne.

Joo meidän suvussa ei pahemmin lahjoja jaella. Paha mielihän niistä yleensä vaan tulee. No jos mulla joskus muksuja on niin niille kyllä ostelisin ja muutenkin enemmän perinteistä joulua viettäisin, mutta nyt en jaksa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Näköjään 300-400 tuli vastattua viimeksi ja näillä näkymin en pahasti valehtele jos totean tuon pätevän vieläkin. Monelle en lahjaa tule tänäkään vuonna antamaan, mutta tiettyä "laatua" odotan lahjuksilta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Varmaan noin 600e josta vaimon osuus on noin 350e-400e eikä se vittu edes osaa arvostaa sitä. Jouluna meikäpoika menee AINA vararikkoon! Onneksi joulu on kerran vuodessa vaan...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vaimolle ostin kirjan, 35 euroa. Pyysin myös jotain kirjaa vaimolta.

Sovittiin myös, että nyt ei osteta lapsille lukumääräisesti paljoa, mutta jotain parempaa. Jostain syystä pukki tuo tällä kertaa Applen vehkeitä. Vanhimmalle iPhone 5 ja nuorimmalle iPad, molemmat jotain vähän päälle 600 euroa.

Keskimmäinen ei halua tuollaisia, tahtoisi vaan kirjoja, säkkituolin tai Sims-pelin. Hän onkin aina ollut kohtuuden ystävä. Huomenna pitäisi melkein hänenkin lahjansa päättää. Myös junamatka etelästä Ouluun olisi hänen mieleensä, sisältäen hyvän hotelliyön mieluiten kylpylässä, sekä käynnin Tietomaassa ja kenties runoilijaystävän luona.

Muille sukulaisille jotain pientä, kuten suklaata, kirjoja, viintä. Lasten lahjat kustannetaan vaimon kanssa puoliksi, joten runsas tonni tuosta tulee minun päälle.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja keskiviikkona nousee ylös ketju "No mitäs pukki toi?" Ranskalaisin viivoin luetellaan urheilukirjat, deodorantit, leffaliput, suklaakonvehtit, ja 500€ käteistä rahaa, vaikka juuri sovittiin läheisten kanssa että mitään lahjoja ei jaeta.

Oma lahjabudjettini on 4 aikuiselle ja 3 sukulaislapselle yhteensä noin 50 €. Eli hyvin vaatimattomat paketit, kuten persaukisella on tapana ollut antaa.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reilun satasen olen tänä vuonna laittanut joululahjoihin. Aikuisille suut makeaksi ja muksuille leluja. Kummipojalle suostuin pitkin hampain ostamaan vaatetta, kun tuo on vielä niin pieni. Heti kun ikää alkaa olemaan sen verran, että jotain muistikuvia lahjoista voisi olettaa jäävän, niin en suostu enää pehmeitä paketteja hänelle hankkimaan.

Vaimon kanssa jätetään lahjat vaihtamatta ja tuhlataan ne(kin) rahat meidän mittapuulla astetta tasokkaampaan uudenvuoden vastaanottamiseen. Olen toivonut yhtä joululahjaa, eli rasiallista Pandan Juhlapöydän konvehteja, vaikka toki joku muukin klassikkokonvehtirasia käy. Esitin kyllä tämän lahjatoiveen anopille, että saa nähdä miten käy.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tänä vuonna lahjoihin uppoaa hieman alle tonni, mikä ei ole lainkaan huono juttu.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tänä vuonna meni sellaiset 50 euroa. Suhteellisen tavallinen summa. Tosin ei mun lähipiirissä liikaa noita kakaroita ole, joille ostella kaikenlaista.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Hieman päälle tonnin. Vaimoon suurinosa ja siskonlapsiin loput.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös