Paljonko käytät rahaa joululahjoihin?

  • 24 168
  • 214

Paljonko kuluu rahaa lahjoihin?


  • Äänestäjiä
    426

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran on kaikkea turhaa sälää kertynyt että lahjoiksi riittää. Tosin annan noita vasta kun näen niitä sukulaisia, eli varmaan joskus keväällä. Mä en tykkää keräillä krääsää nurkkiin tai koristeeksi hyllyyn.

Sattumoisin tänään tuli yhdestä nettikilpailusta joku kynttiläjuttu ja pari viikkoa sitten tuli hajuvesi. Paljon on kanssa nettikaupoista tilattuja vaatteita, jotka ei ole sopinut mulle. Niitäkin vois jollekin antaa tai sitten lahjoittaa johonkin keräykseen.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Tossa yläpuolella taas aika sekstistä juttua ja naista halventavaa. No itselläni meni balttiarallaa 300€ hyvän omantunnon ostamiseen tänä Jouluna. Ja puhun siis joululahjoista.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitään seksististä oo vaan seksiä ja naista tyydyttävää. Taas väännetty vihreässä kuplassa asiat väärin päin. Ja punaisessa. Huomaa että rasvalettiä ja hammaslovikkoa äänestetään.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Älä sinä siellä puutu mun kupliini. Ainoat kuplat mitkä tässä taloudessa on ni on kupla mun ikuisesta nuoruudestani eikä siinä ole mitään punaista tai vihreää. Siinä kuplassa ei ole värisävyjä ollenkaan, vaan keski-ikäinen mies taistelemassa ikääntymistä vastaan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suhtkoht persaukisella ei ole juuri varaa joululahjoilla brassailla. Max 40€ taitaa tänä vuonna mennä. No mutta, tärkeintä ei ole materian määrä, vaan lämmin ajatus (ja muita kliseitä...)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen näköjään aikoinaan vastannut "0-50 euroa", mutta tänä vuonna taisi mennä lähemmäs sata euroa. Yleensä tuo viitisenkybää riittää kuitenkin ko. hankintoihin.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Melkein kaikki lahjat hankittu, tällä hetkellä summa on noin 2200 euroa.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Arvioisin, että joulupukki maksaa noin 50-70€ ja eikös se pukki sitten tuo ne lahjat? Viisas pääsee halvemmalla.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tavoitteena oli selvitä satasella, mutta lopputulema on kuitenkin melko lähellä 300 euroa. Näemmä olen joskus aikaisempina vuosina tähän äänestykseen vastannutkin 200-300€, joten sinällään ihan linjassa meni tänäkin vuonna.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
10€
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
On kyllä jännä ketju. Tästä voisi kai sitten päätellä, että jatkoaikalaiset ovat: lapsettomia, sukulaisettomia, yksineläjiä, joita ei kiinnosta hevon vatulan vertaa, että mitä pukki tuo, tai on tuomatta.

Jännä juttu, että palstalla, missä mm. poliittisesti jakaudutaan aika tasaisesti, niin jolulahjojen suhteen jakauma on varsin selkeästi luokkaa lapselle pienen pieni legopaketti ja akka saa munaa. Tai no, ukolle jos antaa piparia niin on halpaa. Toki otanta on jo useamman vuoden mittainen ja inflaatiota pitää ymmärtää, mutta mitä helvettiä edes saa 50, tai 100 eurolla? Ja kysyn tätä ihan vilpittömästi. Eikä kaikilla tosiaan ole rahaa, se on täysin ymmärrettävää, en minäkään rahoissa kieri, mutta silti joku 50€ joululahjat olisi lähes mahdoton suoritus. Jo pelkästään joulukortteihin palaa rahaa melkein 30 euroa, vaikka ne eivät ole edes lahjoja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä jännä ketju. Tästä voisi kai sitten päätellä, että jatkoaikalaiset ovat: lapsettomia, sukulaisettomia, yksineläjiä, joita ei kiinnosta hevon vatulan vertaa, että mitä pukki tuo, tai on tuomatta.
Lapset nyt erikseen, mutta noin muuten ei kait aikuiset ihmiset ostele toisilleen lahjoja, ellei sitten ole jotain pinnallisia tai vanhoillisia tms. No ehkä just jonkun pienen voi viedä tuliaiseksi, minkä muutenkin veisi.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä jännä ketju. Tästä voisi kai sitten päätellä, että jatkoaikalaiset ovat: lapsettomia, sukulaisettomia, yksineläjiä, joita ei kiinnosta hevon vatulan vertaa, että mitä pukki tuo, tai on tuomatta.

Itse olen ainakin sopinut kaikkien sellaisten kesken, jotka minulle saattaisivat lahjan ostaa, että ei osteta. Säästyy turhalta stressiltä, ja keskimäärin rahat tulee käytettyä paremmin, kun ne käyttää itse parhaaksi valitsemallaan tavalla.

Lapset sitten erikseen, ja sinne omakin panostukseni menee.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kai me ihmiset vain nähdään asiat eri tavoin. Mulle se reilun 20€ konupullo enolle ei ole mikään iso juttu. Vaikka sitä rahaa ei kauheasti ylimääräiseen olisikaan. Eno ostaa sitten jotain Pentikkiä kuitenkin, niitähän on jo kaapit pullollaan, mutta ei haittaa mun elämää. Toimii kuin junan vessa. Ei toki selviä joulusta kymmenellä eurolla, ei varsinkaan kun on kummilapsia jne. mutta ei kai se ole joulussa tarkoituskaan? Ihmettelen vain tuota, että miten suuri osa ihmisistä ei muka, huom. siis muka osta mitään.

Prosentuaalinen suhde on varsin vinoutunut kun vertaa siihen miten paljon rahaa ja aikaa käytetään joulun markkinointiin ja miten paljon jouluna sitä rahaa liikkuu. Ilmeisesti tässä on joku suomalainen kateus juttu, pitää sanoa, että "enhän minä nyt ainakaan". Jos ei sano, niin sitten on leuhka, tai jotain. Kai sillä saa myös jatkoajassa e-penistä ettei osta lahjoja. Mä en muista joulua, että olis emännän lahjasta/lahjoista selvinnyt alle parin sadan ja kun se ei ole ainoa jolle lahjoja ostan.

Niin ja minä olen materialistinen mulkku, jos ei se jo tullut selväksi. Nih.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja jos tyttöystävä on sellainen niin sopii vaikka että max kympin lahja.

Millainen aikuinen ihminen muuten edes kaipaa jotain lahjaa? Aika turhamainen pitää olla. Ja moni kun ajattelee silleen niin miksi pahoittaa mielensä lahjojen vaihtelusta. Joku ostaa satasen lahjan ja toinen kympin niin mahdollisesti molemmille saattaa tulla paha mieli. Tai entä jos joku ostaa sulle esimerkiksi 30e maksaneen kirjan/leffan/pelin/kulhon/vaatteen, mistä itse ei maksaisi paljoakaan niin vituttaisi kun sillä meni rahaa hukkaan. Ja puhumattakaan siitä lahjojen ostamisen vaivasta ja mahdollisesta stressistäkin. Joillain materialisteilla nyt on usein joku juttu mitä ne himoitsee. En mä tarvitse mitään. Vessapaperia ja kaljaa ja sellaisia ehkä.

Suvussa joskus vaihdettiin perinteen vuoksi kaljatölkkejä. Etelän mies sai Lapin Kullan ja pohjoisen mies Koffin ja sitten kun ringissä saattoi olla useampia niin moni halusi omansa takaisin, ja kaikilla oli parempi mieli.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suvussa joskus vaihdettiin perinteen vuoksi kaljatölkkejä. Etelän mies sai Lapin Kullan ja pohjoisen mies Koffin ja sitten kun ringissä saattoi olla useampia niin moni halusi omansa takaisin, ja kaikilla oli parempi mieli.
Tyhjentävästi kuvailtu.

Minä vain ihmettelen, miten yli 60% ei käytä lahjoihin kuin max. 150€. Samat "nuoret vihaiset miehet", joilla on kausikortti halliin ja viimosen päälle joukkueen pelipadat ja muut rensselit, kaapitkin notkuu joukkueen mukeja. On ruutu palvelu tilattuna, on netflixiä ja mtv3 sporttia, että voi katsella vormuloita. Kaljaakin joka pelissä ja se nakkimuki, tai lihis kuuluu asiaan. Autojen renkaatkin vaihdetaan liikkeessä ja renkaat säilötään rengashotelliin. Käydään kaikki mahdolliset keikat, oli se sitten Metallica, tai Keekki ja telkkarista katsellaan kun Sara Aaalto laulaa finaalissa ja jos haluat miljonääriksi ohjelmaan pääsis, niin vedetään pelkästään riskillä, kun eihän sinne kukaan lähde vain muutaman satasen tähden. Samat joiden vedonlyönnit on aina vain voittavia ja pelitilit pelkästään plussalla. Miehet joilla on varaa juoda kaljaa, joka päivä ja reissata ulkomailla katsomassa änäriä kerran vuodessa, tai no vähintään Thaimaassa olla pari viikkoa ja vähän Euroopassa katsoa mömmömmeitä.

Jotenkin minun logiikkani nyt ihan hieman sotii tätä kokonaisuutta vastaan, mutta hei ei ole minulta pois, kunhan lämpimikseni länkytän.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin minun logiikkani nyt ihan hieman sotii tätä kokonaisuutta vastaan, mutta hei ei ole minulta pois, kunhan lämpimikseni länkytän.
Niin sä puhut rahasta, vaikka eihän tää siihen liity. Ja aiemmin vielä sanoit ettei joillain olisi sukulaisia jne. Vähän tulee mieleen että elätköhän mahdollisesti jonkinlaisessa kuplassa.

Joo onhan täällä paljon nuoria ja se saattaa hieman vääristää äänestyksen tulosta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin sä puhut rahasta, vaikka eihän tää siihen liity. Ja aiemmin vielä sanoit ettei joillain olisi sukulaisia jne. Vähän tulee mieleen että elätköhän mahdollisesti jonkinlaisessa kuplassa.

Joo onhan täällä paljon nuoria ja se saattaa hieman vääristää äänestyksen tulosta.
Ai eikö tän ketjun aihe ollutkaan raha? Taisin eksyä.

Mutta, kyllä ehdottomasti elän kuplassa, se on hyvä kupla se.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllähän niihin kolminumeroinen summa menee, lahjoihin. Kivahan se on lahjoitella. Mähän ostin jo itelleni lahjoja yli 200 euron edestä, kun hankin parit liput ensi kesän tietyille keikoille.
 

Ralph

Jäsen
Taitaa tänä vuonna lukema mennä yli 50 euron.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tänä vuonna meni noin 63€. Molemmille lapsille kaksi pakettia. Aikuisille ei tänäkään vuonna mitään. Ostakoon he itselleen, jos niin haluavat.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noin 100€ meni tänä vuonna, niin kuin edellisinäkin. Neljässä paketissa kirjoja, yhdessä kimppa-lahjakortti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös