Paljonko käytät rahaa joululahjoihin?

  • 24 115
  • 214

Paljonko kuluu rahaa lahjoihin?


  • Äänestäjiä
    426

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvin yksinkertainen kysymys, eli paljonko käytät rahaa joululahjoihin? Itsellä on monia kavereita, jotka käyttävät ihan hervottoman summan lahjoihin. Toki tähän vaikuttaa pitkälti se, oletko perheellinen vai et.

Itsellä on "joululahjabudjetti" tänä vuonna sellaiset 200-250€. Tähän päälle vielä jouluruuat ja juomat, joista tulee vielä reilu satanen lisää.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Valitsin ensimmäisen vaihtoehdon eli 0-50 euroa, josta itse asiassa on jo 40 käytetty. Sellainen kutina on, että tämä taitaa olla viimeinen joulu, kun käytän noin vähän rahaa lahjoihin.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Vanhemmille, siskolle, vanhempien koiralle ja kummitytölle + parille tämän siskolle ja parille kaverille pitäisi paketit ostaa. Ajattelin selvitä noin 150 eurolla, siinä ja siinä voipi tosin olla. Tarkemmin ajatellen, taitaa se 200 e kuitenkin olla parempi varata budjettiin. Siinä olisi sitten keskihinta noin 20-25 euroa per paketti, toki hieman summat tulevat vaihtelemaan saajasta riippuen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nyt tulee ostettua joululahjoja hiukan viimevuotista enemmän, joten arvioisin, että loppusumma pyörii lähellä 150 euroa, jääden kuitenkin sen alle. Lähes kaikki joululahjat on jo ostettu, pari pientä lahjaa pitänee vielä ostaa, mutta siinä on sitten kaikki. Ehkäpä sitä rahaa meni hiukan liikaa lahjoihin mutta näin tänäjouluna!

vlad.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Oikeastaan kaikki on jo hommattu pitkin syksyä, vähän kuin vahingossa. Muijalle tarvii vielä jotain, siinäpä se. Mitäs noihin sitten on mennyt...jokunen satanen varmaan. Eniten pojalle tietysti, uusia lätkäkamoja ja muuta paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lapsille ostan tänäkin jouluna kaikenlaista mukavaa ja tarpeellista, johon kuluu varmaankin 500-700 euroa. Vaimo käyttänee lisäksi lasten lahjoihin vielä muutaman satasen. Isoja tavaramääriä en meinaa ostaa, muutama ns. vähän parempi lahja riittää. Esimerkiksi 9-vuotiaalle pikku kuvataiteilijalle ostin kunnollisen kameran, kun hän on osoittanut siihen vaadittavaa teknistä kiinnostustakin.

Vaimon kanssa on sovittu ettemme osta toisillemme ainakaan mitään kallista. Ajattelin jotain kirjaa, pientä vaatetta ja eksoottisia herkkuja.

Divareista tms. on tarkoitus ostaa luettavaa pukinkonttiin. Meillä ostetaan kaikenlaista second handia ympäri vuoden muutenkin, eikä esim. nippu vanhoja kirjoja tai sarjiksia olisi kenenkään mielestä yhtään hullumpi lahja. Tärkeämpiä ovat kirjat ja lehdet itsessään, siis että ne ovat mieluisia.

Joillekin muille sukulaisille annan myös muutanan pienen lahjan. Nämä nyt ovat lähinnä symbolisia, vaikkei nyt sentään mitään koriste-esineitä. Aikuisille ihmisille, siis muille kuin perheenjäsenille, on hieman pöhköä hankkia tavaroita joita he voivat hankkia itsekin, vain siksi että tänäkin vuonna on joulu.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Vituttaa taas koko saatanan joulu, eli mahdollisimman vähän. Olen vuosikausia sanonut, että älkää mulle mitään ostako, mutta silti saan lahjoja ja välttääkseni kömpelön tilanteen pitää jotain edes muodollista annettavaa olla muillekin. Oikea materialismin voitto järjestä ja omatunnosta tämä messiaan syntymän ja petteri punakuonon muistojuhla. Pitänee lähteä taas etsimään edes niitä konvehtirasioita, joissa lukee "Tästä tuotteesta -30%" .
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Yli 500 euroa menee aina. Lahjottavia on aika paljon, ja lähipiirissäni on aina ollut tapana antaa aika paljon ja arvokkaita lahjoja, rahatilanteen mukaan tietysti. Muijaan ja muksuun toki uppoavat suurimmat summat.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nolla euroa.

Joulu on perseestä.


Valitettavasti tänä jouluna ei pysty lähteämään minnekään, mutta joskus aion kyllä sulkeutua jouluksi yksin kotiin, puhelimet ja tietokoneet mykkänä, ja ottamaan rennosti.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mitenköhän minä olen jo äänestänyt vaikka ketju on vasta perustettu ja äsken huomasin sen ensimmäistä kertaa.. No, ilmeisesti olen tulossa hulluksi. Mutta sillain hyvällä tavalla, koska oli kuitenkin äänestänyt oikeaa kohtaa, eli 150-200 euroa.

Tärkeimmät lahjojen saajat ovat siskon muksut, joille pitää jotain hommata. Muuten sitten perheenjäsenille jotain pientä, vaimolle jotain extraa. Kauheasti en ole mitään vielä ostanut, joten kiire tullee tänä vuonnakin.

Joulusta olen kyllä aina tykännyt, enkä jaksa siitä mitään suurta stressiä ottaa. Ulkomailla ollessa ei pääse perheen kanssa olemaan, mutta Skype taisi olla viime vuonna 4 tuntia päällä taustalla joten tavalla tai toisella perheen kanssa tuota vietetään.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Lahjoihin menee noin kahdeksan tonnia ja muuhun joulunviettoon pari tonnia. Vastoin kuin valtaosalle jatkoaikaan kirjoittavista, joulu on allekirjoittaneelle vuoden parasta aikaa... Lisäksi tykkään lahjojen antamisesta ja läheiset ihmiset ovat minulle hyvin tärkeitä, joten rahanmeno ei haittaa ollenkaan. Alkais jo!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
0€ jollei omaa "joululahjaa" lasketa mukaan, eli pakoa aurinkoisiin maisemiin. Näin tehnyt jo viimeiset 6 vuotta ja useampi viikko tulee vietettyä jossain muualla, missä jouluun ei tarvi panostaa.
 

scholl

Jäsen
en tiedä. En ole varma, mitä ostan niin en tiedä, paljonko ne maksavat. Ei ole onneksi kovin montaa, kelle lahjoja pitää hankkia niin se menee nopeasti ja kivuttomasti. Olennaistahan joulussa on se, että avataan niitä paketteja. Siis se itse tapahtuma ja se että ne on ostettu ajatuksella, eikä suoranaisesti rahallinen arvo. Jokainenhan voi ostaa sitten ympäri vuoden aina sitä mitä sattuu haluamaan.
 

Surtr

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nolla euroa.

Näin on ollut jo pitkään ja näin tulee olemaan jatkossakin. Itse tulen todennäköisesti saamaan vanhemmilta jonkinnäköisen setelin ja se siitä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen aina tykännyt joulusta, osin ehkä siksi, että vanhempani panostivat siihen aina jollain tapaa lamankin aikaan, ja ennen porukoitteni raitistumista joulu oli ainoa juhla, jolloin isukkini piti korkin kiinni totaalisesti. Muutenkin tykkään joulun tunnelmasta, valmistelusta ja sitten siitä autuaasta pyhäpäivien joutilaisuudesta. Ulkoilua, ruokaa, pelejä, kirjoja, ruokaa...

Lahjoilla on osansa joulufiiliksessä. Lapset ovat etusijalla, mutta aikuisten kesken arvoimme jokaiselle yhden lahjottavan, jottei karkaa budjetit lapasesta. Vaimolleni toki ostan erikseen jotain pientä. Sovimme keskenämme, että vuoden vaihteen alennuksista voi sitten katsella jotain itselleen tarpeellista. Muksuille mulla ja vaimollani menee yhteensä n. 100 euroa per lapsi, mikä on ihan sopiva summa - sillä saa jo laadukkaan lelun sekä jonkun täydennyksen aiempiin sarjoihin. Lisäksi isovanhemmat ja tädit ostavat jotain heille, joten enempää krääsätulvaa en halua järjestää. Vielä tässä vaiheessa muksut ovat tyytyväisiä aika vähään, ja tuo tytön Lego Friends -hässäkkä on enemmän, mitä hän edes toivoi. No, ihan kiva noita muksuja on ilahduttaa, kun eivät kuitenkaan mitään suuria edes kinua. Vielä.

Pakko kysäistä Prof. Puckilta, että onko tuo sinun budjettisi euroina, ja jos on, niin koostuuko budjettisi muutamasta isommasta lahjasta, vai tyhjennätkö paikallisen cittarin leluhyllyn yksin? Ei sillä, ettetkö saisi rahoillasi tehdä mitä lystää, eikä mulle yksityiskohdat kuulu, mutta kiinnostaa vain.

Niin, ja lahjat on osittain jo hankittu. Ensi viikolla tunkeudun Helsinkiin, ja ajattelin sieltä etsiskellä loput. Lapsille tilasimme netin kautta isoimmat kamat. Ruokin tyttäreni alkavaa Ankka-friikkiyttä jollain kovakantisella ja käyn hakemassa itselleni joululahjan kirjastosta. Paketoin Zlatanin elämäkerran paperiin ja ihmettelen sitten sitä avatessani, että keltähän lie.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Aikaisempina vuosina max 20 euroa, mutta nyt reily kymmenkertainen määrä. Nyt mennyt 170 ja pari lahjaa vielä hankkimatta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Varmaan jossain tonnin zieppeillä tullee loppusumma olemaan. Lapselle leluja ja vaimolle jotain kallista ja turhaa, naiset tykkää sellaisesta. Itselleni ostan Kari Enqvistin uusimman, jotta saa joulunpyhät kulumaan.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Skippaisin joulun jos voisin...

Et ole tämän ajatuksen kanssa yksin. Jouluruoat on kinkkupaskaa lukuunottamatta jees, mutta ei se kata kaikkea muuta vitutusta. Voi jospa lahjaksi riittäisi se viinipullo ruokapöytään, mutta aina pitäisi olla rihkamaa kaikille. Joulu pitäisi kieltää lailla ja muuttaa ihan normaaleiksi työpäiviksi.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Haarukat saisi olla isommat. Menee kategoriaan 200-500e. Riippuen ihan millaisia "löytöjä" kauppapäivänä näkee jne. Eli ei mene mitenkään mahdottomasti rahaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Alle 300e olen laskenut tänä vuonna menevän. Helpottaa ihan saatanasti, kun ei ole mitään vaimoketta tekemään lovea taloudenpitoon ja etenkin lahjabudjetteihin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahoin pelkään, ettei 500 euroa riitä. Teinityttären toiveissa on digijärkkäri, joka jo yksin vie (melkein) tuon summan.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tähän mennessä on mennyt noin 100 euroa ja vielä tulee menenmänä noin 100-200. Ostan lahjoja oikeastaan vai lapsille, omalle pojalle, veljen muksuille jne. Lahjojen ostaminen juuri lapsille on ainakin minusta varsin mukavaan ja helppoakin.

Meinaan myös osallistua Joulupuu-keräykseen. Eli tähän Nuorkauppakamarien järjestämään keräykseen, minkä kautta voi toimittaa lahjan vähävaraisten perheiden lapsille. Lapsille ketkä muuten voisivat kokonaan jäädä ilman joululahjaa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Sympatiat: Seattle Kraken
Eiköhän siihen joku abouttirallaa 50 euroa mene. Tyttöystävälle jotain hyödyllistä. Sisarusten lapsille jotkut pehmolelut. Siinäpä tuo oikeestaan sitten onkin. Sisaruksille ja vanhemmille ei kuulemma tartte ostaa. Enpä kyllä olisi muutenkaan ostanut, kun en itsekkään mitään saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös