Paljonko käytät rahaa joululahjoihin?

  • 24 176
  • 214

Paljonko kuluu rahaa lahjoihin?


  • Äänestäjiä
    426

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Ois ehkä pitäny laskea ennenku äänestää :) 49,60€ meni tarkalleen, ja äänestin 50-100e. Noh, näin joulun alla niin eikait tuollainen pikkuvirhe mitään haittaa :)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ois ehkä pitäny laskea ennenku äänestää :) 49,60€ meni tarkalleen, ja äänestin 50-100e. Noh, näin joulun alla niin eikait tuollainen pikkuvirhe mitään haittaa :)

Ostat vielä huomenna Ässäarvan tai vastaavan, niin pääset oikeaan kategoriaan. Tai kaksi Bonbon-tikkaria kappalehintaan 0,25€.

Minulla meni sittenkin vähän yli arvioidun, excel-taulukkoni näyttää noin 240 euroa. Mukana myös pari työkaveria, joilta sain vastalahjaksi herkullista konjakkisinappia ja laatuteetä. Ostin vielä itsellenikin lahjaksi uudet kotimaiset nahkahansikkaat turkisvuorella, jotta pysyvät näpit joten kuten lämpiminä pakkasilla. Hansikkaisiin meni lähes 60 euroa, mutta mukava oli ne vetää käteen. Fits like a glove!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ostat vielä huomenna Ässäarvan tai vastaavan, niin pääset oikeaan kategoriaan. Tai kaksi Bonbon-tikkaria kappalehintaan 0,25€.

Minulla meni sittenkin vähän yli arvioidun, excel-taulukkoni näyttää noin 240 euroa. Mukana myös pari työkaveria, joilta sain vastalahjaksi herkullista konjakkisinappia ja laatuteetä. Ostin vielä itsellenikin lahjaksi uudet kotimaiset nahkahansikkaat turkisvuorella, jotta pysyvät näpit joten kuten lämpiminä pakkasilla. Hansikkaisiin meni lähes 60 euroa, mutta mukava oli ne vetää käteen. Fits like a glove!

Excel-taulukoilla on käyttöä muuallakin kuin naisten pään sisällä, niillä voi laskea vaikka joululahjabudjetteja.

Tänä vuonna mennään suurin piirtein samalla linjalla kuin aiemminkin, ehkä vähän vähemmällä. Joululahjoja eri ihmisille olen keräillyt pitkin vuotta, enenevässä määrin kesän ja alkusyksyn jälkeen. Kohtalaisen hyvin alkavat olla jo paketit paketissa. Osa pitäisi lähettää ihan postitse, osan toimitan henkilökohtaisesti perille ja osa tietysti paljastuu lähipiirin parissa kunhan pukki tyhjentää pussinsa matalasti mörähtäen jouluaattona. Jouluaattona on aina hyvä hetki manata metsän-musta-pukki-jolla-on-tuhat-lasta eli Shub-Niggurath jakamaan paketteja. Iä! Iä!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän mennessä on mennyt 31€ vanhemmille tuon verran mennyt. Vielä olisi sisarukset 4kpl ja kaksi veljen tyttöä joista toisen kummi olen. Toki isäpuoli myös joten yht. 7:lle ihmiselle vielä lahjat. Budjetti lopuille on n. 5-10€/kpl eli loppusummaksi muodostunee ~70€-100€

Äänestin silti ensimmäistä, koska nyt vasta laskin tämän. Eli eihän viiskymppinen mihinkään riitä. Tajusin sen nyt. Eli väärin äänestetty!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Varmaan kutakuinkin samoja summia kuin viime vuosina yleensäkin. Iso osa lahjoista on jo kerätty ja osa vaihdettukin asianomaisten kesken, kerään muutenkin pitkin vuotta sitä sun tätä. Jotain vielä varmaan ostankin. Lahjojen antamisen ja saamisen ilo on tärkeä elementti joulussa, vaikkei mitään tolkutonta materiaalimäärää tarvitakaan.

Saapa nähdä, pitäisikö jaksaa huomenna mennä Turun joulutorin avajaisiin, sieltä voi löytyä erinäistä pientä käsityötä sun muuta vaikkapa vanhemmille tai lähisukulaisille.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän riippuu laskutavasta. Siskon- ja veljenpojan lahjoihin meni reilu parikymppiä, löysin tarjouksesta pojille huisin hienot, kovaääniset robotit. Nämähän on niitä isin ja äidin mielilahjoja. Vaimon sisaruksille ja äidille varmaankin jotain suklaatia, tuskin niihin paljoa uppoaa.

Vaimolle ja itselle sitten aikaisena joululahjana viikon etelänloma, ensi viikon keskiviikkona lähtö. Tämän jos laskee mukaan, niin sittenhän lahjoihin menikin vähän enemmän. No puoliksi tuo maksettiin, joten voimme antaa matkan toisillemme lahjaksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vähän riippuu laskutavasta. Siskon- ja veljenpojan lahjoihin meni reilu parikymppiä, löysin tarjouksesta pojille huisin hienot, kovaääniset robotit. Nämähän on niitä isin ja äidin mielilahjoja.
Joo, kieltämättä näin. Lapset tykkää, mutta luulen, että saat siskoltasi ja veljeltäsi pitkän ja tyhjän katseen, kun kerrot, mitä paketeissa on.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Suurin osa joululahjoista on jo ostettu ja osa postitettu vastaanottajille kun välimatkojen vuoksi toimittaminen henkilökohtaisesti olisi ollut täysin mahdoton ajatus toteutuvaksi. Mitään kovinkaan kalliita lahjoja en ostanut, kallein yksittäinen lahja taisi maksaa rapiat 39 € - kyseessä oli kirja. Tähän mennessä lahjoihin on uponnut rahaa kokonaista 170 € ja kenties vielä yhden tai kaksi lahjaa postimyynnin kautta hankin, en nimittäin enää itse oikein jaksa lähteä haahuilemaan kauppoihin lahjaostoksille.

vlad.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lapset tykkää, mutta luulen, että saat siskoltasi ja veljeltäsi pitkän ja tyhjän katseen, kun kerrot, mitä paketeissa on.

No aivan varmasti näin. Vaan kyllähän nuo molemmat tietävät, että meikäläisen lahjat on valittu lasten, ei vanhempien mieltymyksien mukaan. Ikuisesti muistan sen, kun kakarana saadut pehmeät paketit ja muuten vaan tylsät lahjat ottivat pannuun. On mulle kunnia-asia, että mun ostamista lahjoista ei koskaan tulla ajattelemaan samalla lailla.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Minulla meni jo vaimon lahjaan 300€ ja 1v 6kk tyttärelle 150€ joten kalliiksi tulee tämäkin joulu. :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No aivan varmasti näin. Vaan kyllähän nuo molemmat tietävät, että meikäläisen lahjat on valittu lasten, ei vanhempien mieltymyksien mukaan. Ikuisesti muistan sen, kun kakarana saadut pehmeät paketit ja muuten vaan tylsät lahjat ottivat pannuun. On mulle kunnia-asia, että mun ostamista lahjoista ei koskaan tulla ajattelemaan samalla lailla.

Juu, toki sitä saajaa pitää ensisijaisesti miettiä. Pakko silti sanoa, että olen vanhempana alkanut arvostaa sitä, että myös vanhemman korvia ajatellaan. Pehmeät paketit pidän pannassa, ellei sitten ole joku tosi makea örkkipaita tai urheilutekstiili, mutta muuten ostan lapsilleni legoja, sankarifiguureja tms. äänettömiä leluja. Mutta en nyt siis arvostele sun valintaasi, vaan lähinnä lätisen lämpimikseni.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin, ja rahaa en ole vielä polttanut suoranaisesti yhtään, ellei itsenäisyyspäivän lounasta sukulaisille sellaiseksi lasketa. Kokkailin nääs kotona aterian heitille. Lapsille tulen ostamaan 50-60 eurolla, vaimolle kutakuinkin samoin. Sitten päälle pari lähetettävää joulumuistoa sukulaisille ja alle 150 euroon jäädään, reilusti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta en nyt siis arvostele sun valintaasi, vaan lähinnä lätisen lämpimikseni.

No en sanomaasi kyllä arvosteluna ottanutkaan. Ja kyllähän mä ymmärrän myös sen vanhemman näkökulman tässä asiassa. Kerran olen ostanut hyödyllisen ja äänettömän lahjan (sählymaali), mutta tämäkin oli lahjan saajan toivomus.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siskonpojan lahjan haen huomenna. Stiga-rattikelkan ostan, taitaa n.70 euroa maksaa. Siskontytölle sitten ajattelin ostaa lampaantaljan. Tytöllä ikää vasta viisi kuukautta, joten ei mitään ihmeellistä vielä tarvitse. Aikuisten kesken olemme sopineet, ettemme tänäkään vuonna toisillemme mitään osta. Parin lahjan ostamisella siis selviän.
 

Käppyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuli tänään pyörähdettyä jouluostoksilla ja pääosa joululahjoista hommattua. Rahaa meni noin 150 euroa. Muutamalle kaverille pitäisi vielä ostaa jotain mieluista, joten rahaa mennee kaikkiaan karvan verran yli 200 euroa. Enemmänkin olin varautunut satsaamaan, mutta hyvä näin.

Kirjapainotteiseksi menivät lahjat vanhemmalle väelle tällä kertaa. Sukulaisten ja läheisten ystävien pienille lapsille leluja.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin, ja rahaa en ole vielä polttanut suoranaisesti yhtään, ellei itsenäisyyspäivän lounasta sukulaisille sellaiseksi lasketa. Kokkailin nääs kotona aterian heitille. Lapsille tulen ostamaan 50-60 eurolla, vaimolle kutakuinkin samoin. Sitten päälle pari lähetettävää joulumuistoa sukulaisille ja alle 150 euroon jäädään, reilusti.

Vaimokkeen sisko osti pojalle lasten syntetisaattorin, aion kostaa kyseisen tempun jollain tapaa.

Lahjoihin menee muutama kymppi. Pojalle ostin jo kesällä muovisen työkalusarjan ja sille sopivan laatikon, uskoisin toimivan melko täysillä. Enempää tuskin ostan, koska sitä lelua sun muuta tulee joka suunnasta jo muutenkin niin paljon, kun on ensimmäinen lapsenlapsi molempiin suuntiin. Vaimokkeelle jotain pientä ja mutsille jotain vaikka kielsikin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
EI vielä euroakaan tänä vuonna. Viime vuonna meni kyllä ihan liikaa. Muutama satanen.

Mutta mitäs jos meistä jokainen heittäisi tänänä vuonna vaikka 10 egee tohon lastensairaalan keräykseen ? Oisko siinä ideaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan teen perinteisesti ja haen Virosta kymppipäkin vodkaa sukulaisille. Siskon muksuille ja pikkubroidille mulla on kanssa lahjat, mutta ne eivät maksaneet mitään. En mä varmaan muille.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika sama menee joka joulu, noin 500 euroa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lapsille pari hunttia molemmille käteistä ja rouvalle ostin tabin 460€. Mutsille sitten jotain pientä, mistä otetaan vinkkejä vastaan. Mitä mummolle jolla on jo kaikkea? Tonnin kieppeille menee.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Maksettuani kuukauden laskut voin todeta: en näköjään kovin paljon. Täytyy perkele printata töissä jotain hassuja väripapereita Comic Sansille vedetyillä jutuilla. Lämmintä kättä.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Vaimo kun alkaa olla tikissä kolmannen ja viimeisen muksun jälkeen, niin kyllähän sitä rouvan lahjoihin (kolttu ja korkkarit :) meni jonnin verran. Muksuille vielä peliä ja vaatetta, niin mennään tuohon 200-400 haarukkaan suunnilleen. Jouluruokia tehdään paljon itse, joten varmaan hieman säästöä tulee sitten sieltä. Raha tykkää kun sitä kulutetaan vai miten se meni..
 

SamTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tällä hetkellä on kassasta mennyt 75€ lahjoihin, mutta vielä pitäisi faijalle löytää jotain ja ajatuksissa olisi myös muistaa hieman kavereita ja isovanhempia. Äänestin 100-150€, koska mielestäni tällä rahasummalla saa hankittua lähes kaikille läheisimmillä edea jotain. Jouluun kuuluu ystävien ja perheenjäsenten muistaminen, joten tuo 150 euroakin on pieni raha, jos sitä vertaa vaikka tämän viikonlopun baari-iltaan...
 

SamTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mutsille sitten jotain pientä, mistä otetaan vinkkejä vastaan. Mitä mummolle jolla on jo kaikkea? Tonnin kieppeille menee.

Lukeeko hän kirjoja? Mielestäni siinä on hyvä lahja, jos tietää lukeeko kyseinen henkilö paljon. Niistä on kuitenkin iloa varsin pitkään joulun jälkeenkin.

Lämpimät sukat tai lapasetkaan eivät ole huono vaihtoehto. Ainakin allekirjoittaneen mummille ovat kelvanneet aina. Myös joku koottu kansio/albumi teidän perheestä ja lapsenlapsista voi olla mieluinen lahja. Vaikea sanoa, kun ei ihmistä tunne!

Itse taidan viedä mummille pullon glögiä Alkon valikoimasta. Onko ehdotuksia, mikä merkki olisi hyvää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös