Paljonko käytät rahaa joululahjoihin?

  • 24 163
  • 214

Paljonko kuluu rahaa lahjoihin?


  • Äänestäjiä
    426

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole laskenut summia, mutta olisiko 300-350 euroa. Teen kolmen lajin illallisen sukulaisille, omille lapsille on lahjat ja samoin mulle ja vaimolle yhteinen. Noihin menee suurin osa. Olut veljelle ja kaverille, Järvis-pipo isälle ja jotain karkkia muutamille sukulaislapsille, siinä se.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
About 20e tänä vuonna. Tämä vuosi on ennätys kun ostan jopa neljälle lahjat. Aiemmin oli jokavuotinen perinne ostaa molemmille vanhemmille Fazerin sininen tai sitten joku konvehtirasia, veljelle taas ostan jonkun DVD:n jonka haluan itse nähdä (lainaan joskus pyhien jälkeen ja katson itse). Tänä vuonna tuli sitten ostettua vielä eräälle neidille konvehtirasia. Emme seurustele, mutta kun tuo jo toista vuotta peräkkäin tuo tänne jotain suklaarasiaa niin täytyi nyt ostaa tälle vastavuoroisesti myös jotain. Itsehän en toivo ikinä mitään lahjoja. Olen sen verran nuuka mies että en jaksa ostella lahjoja, ja vielä vähemmän toivon niitä itselle. Nyt on vielä helppoa kun ei ole lähipiirissä lapsia keille tarvitsisi paljon lahjoja ostaa.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Olen niin hiton mukava ja lapsellinen, että toimin itse niiden lahjojen saajana eli en käytä yhtään fyffeä joululahjoihin.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Lähinnä veljen lapsille, vielä kun toinen niistä on kummipoika. Kyllä niihin sellainen 50-100 euroo saa hujahtamaan, kun nuo penteleen lelut on nykypäivänä niin kalliita.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tarkka summa on vielä hieman auki, kun anopille ja vaimolle on paketit hankkimatta. Omien muksujen lahjoihin ja veljen tyttären lahjaan meni noin 70 euroa, eli varmaan noin 150 euron nurkille päädytään kaiken kaikkiaan.
 
En yhtään. Perheessämme on päätetty, että aikuiset eivät tarvitse lahjoja. Yhdessäolo, lepo ja kirjojen lukeminen sekä syöminen ja juominen riittävät lahjaksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sama summa kuin edellisinäkin jouluina eli nolla euroa. Enkä koe olevani parempi tai huonompi ihminen, mutta en myöskään ymmärrä miksi niihin pitäisi jotain käyttää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Varsinaista joululahjabudjettia minulla ei ole, mutta lasten ja vaimon lahjoihin menee muutama satanen. Mitään kovin kallista en osta tällä kerralla, pakettiin päätyy lähinnä kirjoja, syötävää ja lasten harrastustarvikkeita. Futiskausikortteja ostin pojalle ja itselleni, menkööt nuokin nyt lahjoina.

Vanha äitini on monet vuodet kieltänyt ostamasta lahjoja, mutta jotakin mukavaa aion mummolle väkisin viedä. Tarkoittanee isoa suklaarasian ja kukkaa. Mitään ikäihmisten torkkupeittoja, aamutossuja ja lämpötyynyjä on turha viedä, koska nuuka mummo ei raaski ottaa niitä edes pakkauksesta pois, ovat sitten kunnossa kun joskus tarvitaan (= ei avata koskaan, tavarat tulisivat aikoinaan vain olemaan jäämistössä jälkipolvien ihmeteltävinä).
 

Ralph

Jäsen
En ole vielä edes miettinyt lahjoja, mutta kaksi tai kolme tulen ostamaan ja budjetti lienee alle 30 euron.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
110 eekkiä ja vielä muutama lisää sentteineen meni tällä kertaa. Kolme lahjaa, joten ei nyt niin kalliiksi lopulta tullut, jos miettii paljonko niihin upposi rahaa per paketti. Tyttöystävällehän nuo menee, muille en ole ikinä mitään lahjoja hankkinut. Tai no joskus 8-vuotiaana annoin muovisen lepakon kaverille, eikä tällä nyt tarkoiteta mitään xxxlesbon sylitanssia.
 

Jeffrey

Jäsen
Joskus aikanaan kun parempi tuloisia töitä teki ja vielä seurustelikin kaupanpäälle, lahjoihin meni yli 500 euroa. Nyt opiskelijana yllätyn, jos ostan yhdenkin lahjan?

Sisarusten lapsille ehkä jotain pitäisi, mutta kun ei niistä lahjoista saa itse mitään kredittiä kun pukilta tulevat, ja saat varmasti muutenkin aivan riittämiin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sisarusten lapsille ehkä jotain pitäisi, mutta kun ei niistä lahjoista saa itse mitään kredittiä kun pukilta tulevat, ja saat varmasti muutenkin aivan riittämiin.

Itse olen ajatellut niin, että joulupukkiin uskoville kakaroille on hyvä ostaa jotain halpoja ja paskoja lahjoja. Syy menee kuitenkin sen karvanaaman niskoille.

Tänä jouluna en osta kenellekään mitään.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kaikkineen lahjoihin meni jopa reilu satanen. Kummipojalle ja kihlatulle tuli ostettua. Osa tästä meni Kerhon fanikauppaan, joten sikäli sijoitin ilolla siihen lahjaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
En yhtään. Perheessämme on päätetty, että aikuiset eivät tarvitse lahjoja. Yhdessäolo, lepo ja kirjojen lukeminen sekä syöminen ja juominen riittävät lahjaksi.

Meil samat.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Nyt tuo meni vanhempien,veljen ja mummon lahjojen yhteisarvo tuonne päälle 100 euroon.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Noin 200 euroa.
Itselleni ostin lisäksi kasan musiikkia digimuodossa ja liput Ismo Alangon keikalle huhtikuussa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ostitko kasan mukeja joululahjaksi?

Ei tullut Sailiota eikä Antti Bruunin pätkäsopimuksella ei vielä mukeja ostella. Vaatetta tuli hankittua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös