Mitä lahjaksi? - Ketju mielikuvituksittomille

  • 81 095
  • 319

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Jaahas, katotaas..

- avokas: kamera ja koru
- isä: t-paita ja lohi
- äiti: herkkukori ja kalaa myös
- siskot: rahaa pikkusen
- mummot: toiselle pannu ja toiselle jalkahierontaan lahjakortti
- papat/ukit: muistokynttilät haudoille
- eno: päkki dumleja

Näihin paloi 350-400, mutta ihan kiva on myös muita muistaa, kun todennäköisesti myös mulle muutama paffiloota ojennetaan. Sisällöstä pelkkiä arvauksia...
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Jaahas, katotaas..

- avokas: kamera ja koru
- isä: t-paita ja lohi
- äiti: herkkukori ja kalaa myös
- siskot: rahaa pikkusen
- mummot: toiselle pannu ja toiselle jalkahierontaan lahjakortti
- papat/ukit: muistokynttilät haudoille
- eno: päkki dumleja

Näihin paloi 350-400, mutta ihan kiva on myös muita muistaa, kun todennäköisesti myös mulle muutama paffiloota ojennetaan. Sisällöstä pelkkiä arvauksia...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä en oikein ole koskaan ymmärtänyt tätä jouluksikin kutsuttua kulutushysteriaa, että pitää pakon edessä ostella kaikille jotain turhaa krääsää kun jouluna kuuluu tehdä niin.
Ehkä, jos saa kolme eriväristä sähköhammasharjaa, pussillisen pingispalloja ja kaksi rasiaa ukrainalaista suklaata.

Ei ole pakko ostaa krääsää, eikä lahjoja tarvitse hommata kahmalokaupalla. Voi ostaa hyvällä maulla ja sopivasti. Mun keskivertolahja maksoi alle kympin, vaimolle ainoastaan meni reilu 50 euroa. Ja kyllä minusta on myös ihan kiva saada muutama lahja, vaikka aikamies olenkin. Käsitöitä, vähän suklaata ja osuvia ideoita (mm. toissa vuonna aito hopeamarkka 1800-luvulta). Ihan kiva, että joku on käyttänyt aikaa miettiäkseen, mistä minä tykkään ja miten minua ilahduttaisi, ja itsekin tykkäsin hiukan kelailla, mitä oikeasti kannattaisi ostaa. Mutta toki kukin tyylillään, eikä se minua häiritse. Se häiritsee, että jouluun automaattisesti liitetään päätön tuhlaus ja loputon stressi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No juu, tänä vuonna ollut mukavampi ostaa lahjoja kun on varaa panostaa niihin jopa hiukan. Eihän nyt mitään ihmeellistä tule hommattua kuitenkaan. Sampion kanssa samalla linjoilla tuossa, että on hauskaa miettiä mitä toinen todella haluaisi ja pääsee joskus jopa hiuka yllättämäänkin. Elieli, mitäs sitä tullut hommattua.

- Muijakaverille rannekoru, no juu, tätä oli toivottu. Ekstrana Suomi-punkin historiaa parhaimmillaan, eli Hilse-lehden kaikki numerot kirjamuodossa.

- Pikkubroidille lahjakortti pelikauppaan, eli on 15-v, eipä tommoselle muuta oikein keksi, heh.

- Mutsille jotain überhyviä hoitoaineita ja shampooita, muijan valitsemia, kampaaja kun on.

- Tyttöystävän vanhemmille pari kirjaa ja uusin Indiana Jones-dvd. Tulee tykkäämään.

- Muijan veljelle kuuden dvd:n toinen maailmansota dokkari-boksi, kiinnostunut aiheesta kuitenkin.

Noilla mennään.
 

Glove

Jäsen
Eipä ole onneksi tarvinnut moneen vuoteen päätä vaivata näillä asioilla kun vaimo hoitaa lahjaostokset. Tänäkin vuonna aloitti jo kesällä jossain alennusmyynnissä kun osti yhteiselle kummilapsellemme jonkun lelun. Ei mun tarvi oikeastaan ostaa muuta kuin vaimolle jotain ja siinäkin riittää ihan tarpeeksi pähkäilyä kun ei se osaa sanoa mitä tarvisi. Enkä mitään rihkamaakaan viitti ostaa joka sitten pölyttyisi kaapin perällä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tänä vuonna tuli sitten kaivattu muutos kulutusjärjestelyihin kun ainakaan osa porukasta ei oikein tykännyt ostaa kaikille. Meitä kun tällä hetkellä on viettämässä joulua vain kuusi henkeä ja ikähaarukka 22-80. Sovittiin sitten, että arvotaan jokaiselle yksi lahjan antaja ja saaja. Itsellä kävi huonoin tuuri kun siskolle joutuu ostamaan ja faijalta saa omansa. Hah, 30e oli maksimina ja tuli sitten käytettyä sen 25 johinkin pyyhkeisiin yms. Faijan kanssa sovittiin, ettei juurikaan mitään tarvitse hommata. Päädyttiin sitten ostamaan maiharit työkäyttöön puoliksi. Molemmat ei yhtäaikaa tarvitse kuitenkaan.
 
Petelle vastausta:

Enää ei ole nuorien parissa mitenkään nörttiä pelien pelailu ja tietokoneella ajanvietto.
Ehkä sinun nuoruudessa nörtit pelailivat Dungeon & Dragonssia ja sinä kavereinesi imppailit jossain Sörkän kulmilla Erikeepperiä,
mutta lähinnä tuollaisia jätkiä pidetään pohjasakkana nykyään.

T. Tyytyväinen pelaaja
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Olisiko kenelläkään ehdotuksia, millaisen parisuhdelautapelin ostaisin siskolleni ja hänen miehelleen. Niitähän tuppaa olemaan monenlaisia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olisiko kenelläkään ehdotuksia, millaisen parisuhdelautapelin ostaisin siskolleni ja hänen miehelleen. Niitähän tuppaa olemaan monenlaisia.
Tiedät varmasti meitä muita paremmin että kyseiselle pariskunnalle jokin tällainen peli kannattaa ostaa, mutta itse olisin hieman varovainen vastaavassa tilanteessa.

Sain nykyisen vaimon ja entisen tyttöystävän (sama persoona) kanssa aikoinaan kolmekin "hassunhauskaa" parisuhdepeliä, joita sitten pelattiin muutaman kerran keskenämme ja kimpassa muiden kanssa. Vähän hohhoijjaa-fiiliksillä mentiin jo ekan pelisession aikana, joka pelin kanssa. Saatamme jonkun mielestä olla epäromanttisia, tylsiä ja leikkimielen puutteesta kärsiviä vanhoja vuohia, mutta nuo pelit ovat jääneet meillä pölyä keräämään. Vaimo taisi viedä ne jossain vaiheessa kirppikselle, en tiedä tarkkaan.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Huh, nyt loppui joululahjojen kanssa panikointi. Tyttöystävä oli se viimeinen lenkki, jolle piti jotain keksiä. Ja kun meillä on aika tuore suhde (n. 4kk), niin halusin sen olevan jotain kaunista, romanttista ja samalla yksinkertaista. Mutta jotain, mikä herättää tunteita.

Joten. Kävin ostamassa pienen pehmolelun. Ja sen jälkeen kaulakorun, jossa roikkuu pieni sydän. Sitten kävin tekemässä kopion omasta kotiavaimestani. Tarkoitus on nyt laittaa tuo sydänriipus avaimen kera roikkumaan tuon pehmolelun kaulaan ja antaa tämä paketti joululahjaksi.

Toivottavasti tyttöseni osaa arvostaa elettäni ja huomaa samalla, että osoitan kiintymystäni häneen tällä tavalla.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Huh, nyt loppui joululahjojen kanssa panikointi. Tyttöystävä oli se viimeinen lenkki, jolle piti jotain keksiä. Ja kun meillä on aika tuore suhde (n. 4kk), niin halusin sen olevan jotain kaunista, romanttista ja samalla yksinkertaista. Mutta jotain, mikä herättää tunteita.

Joten. Kävin ostamassa pienen pehmolelun. Ja sen jälkeen kaulakorun, jossa roikkuu pieni sydän. Sitten kävin tekemässä kopion omasta kotiavaimestani. Tarkoitus on nyt laittaa tuo sydänriipus avaimen kera roikkumaan tuon pehmolelun kaulaan ja antaa tämä paketti joululahjaksi.

Toivottavasti tyttöseni osaa arvostaa elettäni ja huomaa samalla, että osoitan kiintymystäni häneen tällä tavalla.

Toimii. Sain itse 11 vuotta sitten vähän samalla idealla nallen, hammasmukin ja hammasharjan. Ajatus oli että harjaa säilytettiin tyttöystävän (nykyinen vaimo) kämpällä. Nalle ja muki on edelleen tallessa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisiko kenelläkään ehdotuksia, millaisen parisuhdelautapelin ostaisin siskolleni ja hänen miehelleen. Niitähän tuppaa olemaan monenlaisia.

Jep, kaikki vastaani tulleet parisuhdepelit ovat olleet enemmän tai vähemmän syvältä. Ennemmin kannattaa ostaa joku oikeasti hyvä lautapeli ja lupautua vaikka joskus seuraksi pelaamaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä mitä ostaisin lahjaksi melkein 30-vuotiaalle veljelleni? Hän on sinkku, asuu yksin. Kaikki lähes tarvittava asunnosta taitaa kuitenkin jo löytyä. Hyvin kiinnostunut urheilusta, historiasta ja maantiedosta. Viettää aikaa paljon tietokoneella ja harrastaa sählyä. Siinä varmaan tärkeimmät tiedot veljestäni. Onko jollain heittää hyviä lahjaideoita?

Ei viitsisi taas tänäkin vuonna ostaa dvd:tä tai kirjaa kun tuntuu, että olen joka vuosi hänelle joko dvd:n tai/ja kirjan ostanut, kun muutakaan en ole keksinyt. Jotain persoonallisempaa olisi kiva ostaa...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä mitä ostaisin lahjaksi melkein 30-vuotiaalle veljelleni?

Hyvin kiinnostunut urheilusta, historiasta ja maantiedosta.
Pullo hyvää juomaa ja lahjakortti kirjakauppaan.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Tilaa joku Historiaan (tai johonkin hänen harrastukseensa) liittyvä lehti hänelle vaikka puoleksi vuodeksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei viitsisi taas tänäkin vuonna ostaa dvd:tä tai kirjaa kun tuntuu, että olen joka vuosi hänelle joko dvd:n tai/ja kirjan ostanut, kun muutakaan en ole keksinyt. Jotain persoonallisempaa olisi kiva ostaa...
Osta sille kaksi kokoa liian pienet bokserit, ompele lahkeensuut kiinni ja täytä ne anjovisfileillä. Ei varmasti ole ennen saanut. Siis tuollaista lahjaa.

Heh heh. Mutta joo, Evilin mainitsema lahjakortti kirjakauppaan on varma ratkaisu, maustat sitä jollain lempisuklaalla tai -juomalla. Tai sitten marssit antikvariaattiin, ostat jonkin edukkaan vanhan setelin ja kehystät sen sopiviin raameihin.
 

scholl

Jäsen
Olin eilen Stockalla, enkä löytänyt mitään, mitä olisin voinut ostaa lahjaksi. Itselleni löytyisi vaikka mitä, mutta toisille on vaikeata ostaa. Korkeintaan broidille se menee suht helposti, muut ovat yhtä tuskaa.
 

scholl

Jäsen
Viettää aikaa paljon tietokoneella ja harrastaa sählyä. Siinä varmaan tärkeimmät tiedot veljestäni. Onko jollain heittää hyviä lahjaideoita?

Ehdottomasti jotain, mikä lopettaa tietokone- ja sählyhommat. Eli Keke Rosbergin elämänkerta.

edit. JustInCaselle sanoisin, että toivottavasti avain ei käy oveesi. Muuten olet todellisissa vaikeuksissa melko pian.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Olin eilen Stockalla, enkä löytänyt mitään, mitä olisin voinut ostaa lahjaksi. Itselleni löytyisi vaikka mitä, mutta toisille on vaikeata ostaa. Korkeintaan broidille se menee suht helposti, muut ovat yhtä tuskaa.

Tämä taitaa olla melko yleinen ongelma. Pahinta on yrittää keksiä hyödyllinen ja silti omaperäinen lahja ihmiselle, jolla on kaikkea muuta muttei huumorintajua. Tällaiset ihmiset kun tapaavat ottaa lahjoista nokkiinsa, esim. lahjakortti kampaajalle on saajan mielestä viesti siitä, että hänen hiustyyli on ruma. Kyllä, puhun naisista. Ei pitäisi yleistää mutta teen sen silti. Miehille kun antaa viinapullon ja tyttökalenterin niin siinä on parempi lahja kuin mitä on uskaltanut toivoa.

Tähän mennessä rahaa palanut vajaa satanen ja sillä on hankittu vasta yhdelle ihmiselle paketti. Kalliiksi käy tällä tahdilla.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Olin eilen Stockalla, enkä löytänyt mitään, mitä olisin voinut ostaa lahjaksi. Itselleni löytyisi vaikka mitä, mutta toisille on vaikeata ostaa. Korkeintaan broidille se menee suht helposti, muut ovat yhtä tuskaa.

Kultaharkko. Siinä lahja, joka ei menetä arvoaan ja huonona päivänä tuon voi myydä eteenpäin.

http://www.tavex.fi/index.php?main=126&productID=308

Tuohon mukaan pullo viinaa, niin luulis kelpaavan.
 

scholl

Jäsen
parempi lahja kuin mitä on uskaltanut toivoa.

Niin paras lahja on sellainen, mitä ei itse tajua ostaa. Tänä vuonna en ole vielä vaan keksinyt mitään sopivia. Jos olisi ollut enemmän aikaa esim. Kölnissä nyt joulukuun alussa tai jollain muulla reissulla niin olisin ostanut lahjat samalla. Yleensä toisessa ympäristössä keksii sellaisia hyviä juttuja paremmin kuin himassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös