Mitä lahjaksi? - Ketju mielikuvituksittomille

  • 81 036
  • 319

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Osta tälle broidille Vulva-"hajuvettä", jos on jo jossain iässä. Arvostaa varmasti.

Etsikää ite googlella, mitä se on.

Pitihän tuo perhana googlettaa....

No, jos/kun tuo broidi on jo kuitenkin sen iän ohittanut, missä tytöt olivat "hyi!", tällainen lahja on kuin sammuttaisi bensiinillä liekkejä - siinä alkaa olla vaarassa kaikki naapuruston kaksijalkaiset kanoista tikapuihin!!!

Tässä vielä linkki tuonne mainitun hajuveden mainokseen... maistuis varmaan m... eiku sullekin...
 

Ralph

Jäsen
Isovanhemmille on tosiaan vaikeaa ostaa lahjoja. Viime jouluna annoin sotaveteraani-isoisälleni Suomi-suklaata. Tämä isoisäni nimittäin tykkää todella suklaasta ja Suomi-suklaa on mitä parahin vaihtoehto sotaveteraanille.

En ole tosin nähnyt kaupassa viimeaikoina tuota suklaata niissä isoissa rasioissa, mutta voipi olla että olen ollut sokea.


Itse ajattelin vaimolleni ostaa OBH:n lämmitettävän viltin. Vaimo valittaa, että kämpässä on liian kylmä ja näin ollen tykkää raahata peiton aina makuuhuoneesta olohuoneeseen. Jospa tämä lopettaisi myös tuon touhun.

Osa samantien itsellesi ja koko huushollille ilmalämpöpumppu. Lämmittää mukavasti talon lähes joka kolkan. Nimimerkillä: Moisen laitteen omistaja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo itse menen ensi viikonloppuna käymään sukulaisten luona pohjoisessa. Kaksi pulloa vodkaa per nuppi aion viedä "joululahjaksi", paitsi naisille, jotka saavat kaksi pulloa Vana Tallinnaa per nenä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin poikamiehenä olen siitä onnellisessa asemassa, että ostan ainoastaan pari lahjaa yksin. Isosiskojeni kanssa ostetaan vanhemmillemme, elossa oleville isovanhemmille sekä nuoremmille sisaruksille. Toisen siskoni kanssa sitten aina ostetaan lahjat vanhimmalle siskolleni sekä miehelleen. Eli käytännössä ostan yksin lahjan ainoastaan yhdelle siskolleni. Yleensä olen ostanut kirjan. Tänä vuonna en vain ole lukenut kirjaa josta tietäisin hänen varmasti pitävän, joten ajattelin ostaa netistä lahjakortin kirjakauppaan. Saa sitten itse valita. Mielikuvitoksetonta, mutta ei aina jaksa liikaa ajatella.

Yhdelle kaverilleni tulee ostettua lahja joka vuosi. Muutama vuosi sitten ostin robotin, kotirobotin sivuilta. Viime vuonna hänelle meni Ramonesin live-DVD. Tänä vuonna harkitsen tuota täällä mainittua viskitoffeeta, sekä jotain hilavitkutinta esim. superkaupasta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hyväksyykö palstan armoton raati, vai onko parempia ideoita?
Ensinnäkin pahoittelut palstatoverin ääliömäisyydestä. Oma äskettäin edesmennyt isäni sairasti ensiksi mainitsemaasi tautia, vaikkei tähän suoranaisesti kuollutkaan. Mitä lie Uuhen päässä liikkunut, vai liikkuiko mitään. No, samantekevää.

Siitä lahjasta. Kuulostaa siltä, ettei vaari ole vielä aivan pitkällä sairauksiensa kanssa, ymmärsinkö oikein? Siis tunnistaa sinut ja muut läheiset, ja keskustelukin onnistuu sikäli kun muistaa mitä äsken puhuttiin? Yksi ehdotus voisi olla yksinkertaisesti isokokoinen valokuva tai valokuvakollaasi kehyksissä, vaikka sellainen johon on koottu lasten, lastenlasten ja muiden läheisten kuvia. Tai kuva mistä tahansa, joka on ollut lahjan saajalle joskus läheinen ja mieluisa. Yleensä alzheimerit muistavat vielä loppuviimeksi joitakin vanhoja asioita jotka ovat syöpyneet syvälle muistin syövereihin, kun taas kaikki äskettäin tapahtunut häipyy sairauden edetessä vähin erin eetteriin.

Vaatettakaan ei sovi kokonaan sivuuttaa, vaikka yllä mainittu voi olla hieman henkilökohtaisemman tuntuinen. Lämmin ja mukava päällepantava saa yleensä ikäihmisiltä arvostusta, jos se yhtään osuu kohdalleen.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itse aiheeseen: 8-vuotiaalle kummitytölle, 74-vuotiaalle isoäidille ja 79-vuotiaalle isoisälle pitäis keksiä jotain kivaa. Budjetti on n. 20€ per henkilö. Mitään lahjakortteja en viitsisi hankkia, ne ovat jotenkin persoonattomia. Kummityttö on saanut viime jouluna ja syntymäpäivänä Risto Räppääjä -kirjat minulta lahjaksi, sellainen voisi tulla tänäkin vuonna kysymykseen, ellei sitten joku keksi jotain todella mullistavaa.

Emäntä tilasi kummipojalleen lahjaksi henkilökohtaisen satukirjan. Kyseinen firma siis painattaa nuo kirjat tilauksesta jolloin lapsi pääsee seikkailemaan kirjan sivuille omalla nimellään. Avokin tilaama Batman oli ainaki suht lyhyt kirja, mutta sitäki persoonallisempi. Voisin kuvitella et 8-vuotias olis aivan innoissaan kun näkee oman nimensä vaikkapa jossain Prinsessa- sadussa.

Sivuilta lainattua:

"Henkilökohtainen satukirja painetaan yksin kappalein ja räätälöidään sinun lapsellesi. Satuihin sijoitetaan lapsen nimi, ikä, kotipaikka ja hänen 2-3 rakkainta ystäväänsä.

Ikioman satukirjan kansilehdelle painetaan lahjakirjan antajan nimi, lahjoittajan toivomuksen mukainen toivotus (enint. 35 merkkiä, välilyönnit mukaanlukien) ja mahdollinen päivämäärä / vuosi.
"
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Öö. Niinkin yksinkertainen juttu kuin mailapussi saattaa puuttua, osta sellainen. Todennäköisesti se on suht. turha, jos sitä ei valmiiksi löydy, mutta hifistelyä hifistelyä.

Mikä tuo mailapussi on? Näin Esportissa parilla juntilla sellaisen ja siis haloo. Luulin oikeasti, että ne kantavat lumilautoja mukanaan. Ennen mailaa pystyi kantamaan kädessä, pitääkö nykyään sählyspedeillä olla koko bägi kuten golfissa? Onko sählyssä nyt rankkarimaila, putteri, peruspelimaila, hyökkäysmaila, puolustusmaila vai mitä kaikkia muita mailoja siinä pussissa pitää olla kun vie saman tilan kuin lumilauta?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mikä tuo mailapussi on? Näin Esportissa parilla juntilla sellaisen ja siis haloo. Luulin oikeasti, että ne kantavat lumilautoja mukanaan. Ennen mailaa pystyi kantamaan kädessä, pitääkö nykyään sählyspedeillä olla koko bägi kuten golfissa? Onko sählyssä nyt rankkarimaila, putteri, peruspelimaila, hyökkäysmaila, puolustusmaila vai mitä kaikkia muita mailoja siinä pussissa pitää olla kun vie saman tilan kuin lumilauta?

Mailoja voi tosiaan olla useampi, tuskin kukaan kuitenkaan mainitsemallasi tavoilla mailoja nimeää.
No joo, se siitä. Minulta tuollainen "lumilautasäkin" kokoinen pussi löytyy ja arvatkaas mitä.
Sinne mahtuu pari stagaa, kengät, sortsit, pelipaita/paidat, pyyhe, hygieniavälineet ja vielä illan aloittelukaljatkin, jos jostain syystä on menossa suoraan treeneistä/peleistä juopottelemaan.
Ei ollenkaan huono sijoitus.
Toki minulta löytyy myös 12 vuotta vanha Fat pipen-mailapussi, johon menee kaksi stagaa ja se on täysi.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Mikä tuo mailapussi on? Näin Esportissa parilla juntilla sellaisen ja siis haloo. Luulin oikeasti, että ne kantavat lumilautoja mukanaan. Ennen mailaa pystyi kantamaan kädessä, pitääkö nykyään sählyspedeillä olla koko bägi kuten golfissa? Onko sählyssä nyt rankkarimaila, putteri, peruspelimaila, hyökkäysmaila, puolustusmaila vai mitä kaikkia muita mailoja siinä pussissa pitää olla kun vie saman tilan kuin lumilauta?

Henkilökohtaisesti kannan säbämailani (vaikka polkiessa) ilman pussia, mutta kun harrastus mainittiin, niin oli pakko ottaa asia esille. Tokihan, kuten Bruno sanoi, tuollainen iso pussi käy vallan mainiosti kaiken oleellisen kantamiseen. Eipähän tarvitse pitää reppua mukana kenkiä yms. varten.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä näistä varmaan mitään apua ole, mutta oma survival kit;

- vanhemmat joilla on mökki. Kunnon palo- ja häkävarottimet, joista pidän huolen että ovat ajan tasalla. Ovat vanhemmat tykänneet, ajatus on ollut, että sijoitetaan euroja varottimiin, jotka voivat pelastaa hengen. Ei haittaa, vaikka maksavat vähän enemmänkin.
- Noille mökkiläisille kaikenlaiset valaiset/kynttilät ja vastaavat on aina OK.

Jos mökkiä ei ole, mennään perinteiseen. Jotakin kaunista kukkaviritelmää/hedelmäkoria ja ihan hyvin kehtaa kotona vierailla. Äijänä yksi helppo on ostaa isukille kirja ja äidille jotakin kaunista/nättiä. Aika yksinkertaisia nuo ovat olleet ja ei ainakaan vielä ole välit poikki.

Sitten on luokka lapset ja kummit.

- Kummilapsien osalta aina kysymys vanhemmilta mitä tuon. Kaikki Batman ja Jokeri-kama menee, joten no problem.
- Vanhempi (tyttö 16 v kummi) lahja on rahaa. Yksiselitteisesti aina mukana joku kortti ja tieto, että hilloa joko kirjeessä tai sitten tilille. Tässä vaiheessahan olen lahjan jo sopinut, kerron että haluan muistaa, en halua ostaa hölmöä, laitan hilloa ja osta itse. Kaikki ovat tykänneet pirusti. Ajatus on se, että haluaa muistaa.

Broidit/kaverit ja muut kylän hemmot:
- sopimus ettei lahjoja
- riittävä jurri niin tarjoan ensin ja sitten tarjoaa lahjottu.

Näillä on hyvin selvinnyt.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Anopit, kummitädit, mummot ja siskot ovat tykänneet itse tehdystä lahjakorista. jokin hieno matala olkikori puolilleen paperipäällysteisiä konvehteja, sekaan punaisia omenoita, punaviiniä tai terästettyä glogiä. Viime jouluna jokaiseen pakettiin iskin vielä itsetekemääni aurajuustosinaappia, joka sai kehuja vappuun asti. Jos lahjan alhainen arvo mietityttää, tempaise keskelle pystyyn Pentikin tai HenkkaMaukan tai Gamestopin tai kirjakaupan parin kympin lahjakortti. Päälle sitten sellofaania ja rusetilla aukko suppuun.

Tuossa esimerkkikuvaa nopealla googlettelulla, tämä tosin hieman erilainen. Kori herkku, herkkukori.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Anopit, kummitädit, mummot ja siskot ovat tykänneet itse tehdystä lahjakorista. jokin hieno matala olkikori puolilleen paperipäällysteisiä konvehteja, sekaan punaisia omenoita, punaviiniä tai terästettyä glogiä. Viime jouluna jokaiseen pakettiin iskin vielä itsetekemääni aurajuustosinaappia, joka sai kehuja vappuun asti. Jos lahjan alhainen arvo mietityttää, tempaise keskelle pystyyn Pentikin tai HenkkaMaukan tai Gamestopin tai kirjakaupan parin kympin lahjakortti. Päälle sitten sellofaania ja rusetilla aukko suppuun.

Tuossa esimerkkikuvaa nopealla googlettelulla, tämä tosin hieman erilainen. Kori herkku, herkkukori.
Itse tehtynä varmasti toimiikin. Itse olen saanut herkkukorin, josta suurin osa meni "kiertoon", koska siinä oli paljon asioita, joista en satu pitänään/joita en voi syödä. Itse tehdyt lahjat on muutenkin ihania, kun tulee sellainen olo että sua varten on nähty vaivaakin :)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mikä tuo mailapussi on? Näin Esportissa parilla juntilla sellaisen ja siis haloo. Luulin oikeasti, että ne kantavat lumilautoja mukanaan. Ennen mailaa pystyi kantamaan kädessä, pitääkö nykyään sählyspedeillä olla koko bägi kuten golfissa? Onko sählyssä nyt rankkarimaila, putteri, peruspelimaila, hyökkäysmaila, puolustusmaila vai mitä kaikkia muita mailoja siinä pussissa pitää olla kun vie saman tilan kuin lumilauta?

Itsellänikin tuollainen on. Tarkoitus oli tuolloin ihan puhtaasti se, että kun mopolla joutui treeneihin ajelemaan, oli huomattavasti helpompi ajaa kun maila oli asiallisesti kuin repussa selässä. Lisäksi mailan grippi menee hienoon kuntoon kun jossain vesiloskassa ajelet useamman kerran viikossa. Sen jälkeen en tosin ole käyttänyt.

Kai siitä on siinäkin mielessä apua, että jos tosiaan vaikka menee yksi maila poikki ja kuljettaa varamailaa mukana, on helpompaa kun ne saa niputettua kuljetuksien ajaksi.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tuo mailapussi on? Näin Esportissa parilla juntilla sellaisen ja siis haloo. Luulin oikeasti, että ne kantavat lumilautoja mukanaan. Ennen mailaa pystyi kantamaan kädessä, pitääkö nykyään sählyspedeillä olla koko bägi kuten golfissa? Onko sählyssä nyt rankkarimaila, putteri, peruspelimaila, hyökkäysmaila, puolustusmaila vai mitä kaikkia muita mailoja siinä pussissa pitää olla kun vie saman tilan kuin lumilauta?
Nyt osui scholl suoraan asiaan. Jostain syystä unohti mainita kuitenkin seuraavat: tennismailapussi. Siis wtf? Omassa nuoruudessa maila kulki kädessä, mutta pitääkö tennisspedeillä olla nykyään koko bägi matkassa kuten golfissa? Ja syystä että? Pitääkö olla erikseen rystymaila, kämmenmaila, stopparimaila, verkkotolpanhakkausmaila ja ykkössyöttömaila? Vai mikä niitä juntteja vaivaa? Sama mäkihypyssä. Ennen sukset kulki olalla, mutta nykyään on joka kiitäjällä suksipussi matkassa. Onko niillä eri sukset ponnistusta ja alastuloa varten? Ja sitten, herranjumala sentään, keilaajat! Pallolaukku messissä, kun lähdetään kierittämään sitä tykinkuulaa hallille. Siinä pallossahan on reiät kantamista varten! Vai pitääkö hifistellä siihen malliin, että paikkopallo ja rännipallo on erikseen? Plus tietenkin pinkki pillunvonkauspallo päälle. Ja kaikkein pahin edessä, pidätelkää henkeä: Joku kynäniska tuli juoksukisaan varashortsit mukana (vyölaukussa tietysti toim. huom.). Siis haloo, kaverilla oli jo juoksutrikoot valmiiksi päällä. Oliko ne shortsit mahdollisten ohitustilanteiden varalle? Tosimiehet juoksee muutenkin ruk:n verkkareissa. Trikoot on homoille ja balettitanssijoille. Oho, nyt tuli turhaa toistoa viimeiseen lauseeseen.

Itse suosittelen vilpittömästi kaikille lapsille ja lapsenmielisille, ikään, rotuun, sukupuoleen, siviilisäätyyn, arvomaailmaan, uskonnolliseen vakaumukseen, suosikkisäbäjengiin ja seksuaaliseen suuntautumiseen huomiota kiinnittämättä joululahjaksi säbästagapussia.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Kerrankin tiedän mitä ostaa kellekin ja kaikenlisäksi olen ollut ajoissa liikkeellä. Pikkuveljelle hain Timanttisilta rannekellon. Certinan cronari, oikein tyylikäs laitos. Pikkusiskolle lahjakortti H&M myymälään, siskoni tuntien osuu ja uppoaa. Friidulle tarkotus kantaa jouluksi jotain kalliimpaa hajuvettä, ruotsinkielistä kirjallisuutta ja suklaata.

Kamalaa kulutusjuhlaa, mutta tykkään antaa. Ite toivoin lahjaksi isompaa uunivuokaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yritin kerrankin olla ovela, ja nappasin vaimoni kanssa jotain sisustusohjelmaa katsoessani hänen jutusteluistaan lahjan. Saa nähdä, osuiko lopulta kohdilleen, mutta pitäisi ainakin olla yllätys. Lahja on jo paketissakin, samoin lasten lahjat, joten hyvin menee. Molemmille muksuille tulee omiin suosikkilelusarjoihinsa jatkoa, tytölle Little Pet Shop-talo ja pojalla Salama McQueen-auto, jota saa rempata mukana tulevalla ruuvarilla.

Suvun aikuisten kanssa arvoimme lahjan ostajat ja kohteet. Arpani lankesi vaimon siskolle, joten pitää vielä se miettiä. Taidan päätyä Arabian emalikuppiin ja suklaaseen. Kotiin lähetän arpoja pikkusisaruksille ja itselleni ostan hyvän oluen.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kesäisin, kun antaa sukulaislapselle lahjaksi mahdollisimman ison puhallettavan rantalelun, niin lapsen ilo on suuri ja isän ilo on käänteisesti suoraan verrannollinen puhallettavan rantalelun kokoon nähden.

Nytpä saa näitä puhallettavia leluja talveksikin, kun on olemassa kaikenmaailman puhallettavia liukupatjoja... Tästä iloa koko perheelle!
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Ajattelin viedä vanhemmilleni jonkinnäköisen "joulukorin" aattona, kun sinne menen syömään. Nyt korin täytteeksi olen ajatellut erikoiskahvia, itse tekemää suklaata ja alkosta käyn hakemassa glögiä. Olisi kuitenkin mukava, että korissa olisi myös jotain pysyvää. En ole vielä mitään keksinyt, koriste-esineitä en viitsisi viedä, joten saisi olla jotain hyötytavaraa, mutta mikä olisi kohtuullisen halpa ja tarpeellinen ja jota ei kuitenkaan vielä joka kodissa ole?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Lohjan ABC ja siellä Deli Bakers. Harvinaisia herkkuja joka lähtöön. Esim. Wotkinsin erittäin laaja tuotevalkoima.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lohjan ABC ja siellä Deli Bakers. Harvinaisia herkkuja joka lähtöön. Esim. Wotkinsin erittäin laaja tuotevalkoima.
Jees, ja olutkellari on myös ihan kiva, vaikkei iso olekaan. Mutta kyllä, oikein hyvä mesta tuossa kulman takana meikäläisittäin. Juustoja, pastaa, olutta, makkaroita sun muuta.

Vinkkinä ohi ajaville, että joskus seiskan jälkeen, kuitenkin sulkemisaikaa lähestyttäessä tapaavat myydä kaikki leipomotuotteet puoleen hintaan pois. Halpaa kuin heinänteko, ja joskus vielä lämpöistä kamaa, vaikkei ehkä omaan makuuni ihan ykkösiä olekana koostumuksiltaan. Mutta silti, nyt kun ostaa ja antaa jouluna lahjaksi, niin varmasti kelpaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä lahjaksi hiihtoniilolle? Eli tarinan tausta siis sellainen että minä itse vihaan hiihtämistä sydämeni pohjasta, ja tämä henkilö jolle lahjaa olen suunnittelemassa on erittäin innokas hiihtäjä. Ja meillä on jatkunut jo monta vuotta kinastelu tuosta onko hiihtäminen älykästä puuhaa vai ei, joten haluaisin ostaa nyt jonkun huumoria sisältävän hiihtoaiheisen lahjan joka ilahduttaisi lahjan saajaa mutta samalla toisi esille syvän halveksuntani ko. lajia kohtaan. Onko mahdoton tehtävä?
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Ja meillä on jatkunut jo monta vuotta kinastelu tuosta onko hiihtäminen älykästä puuhaa vai ei, joten haluaisin ostaa nyt jonkun huumoria sisältävän hiihtoaiheisen lahjan joka ilahduttaisi lahjan saajaa mutta samalla toisi esille syvän halveksuntani ko. lajia kohtaan. Onko mahdoton tehtävä?
Osta vanhat armeijan puusukset. Niillä hiihtäessä tuntee itsensä taatusti älykkääksi ja samalla mukavasti nöyryytetyksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös