Mitä lahjaksi? - Ketju mielikuvituksittomille

  • 81 042
  • 319

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Mitäs kuusikymppiselle faijalle jolla on jo kaikkea?

Jos on kaikkea materialista, osta jokin palvelu;
- Illallislahjakortti paikkakunnan parhaaseen ravintolaan
- kylpyläloma
- massage (with happy end)
- golf-alkeiskurssi
- liput johonki tapahtumaan (peli, konsertti jne)
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC

Jotain tämmöistä olen itsekin miettinyt. Ongelmana on se, että ulkomailla asuu ja olen siis menossa visiitille vieraaseen kaupunkiin. Muutenkin faija reissaa todella paljon eikä oikein havaintoa (hänellä itselläänkään) missä milloinkin on. Voisi tietenkin Suomeen ostaa jonkun ravintolalahjakortin tms. Pitääpä mietiskellä. Onneksi ei ole viimetinkaan jätetty, lähtökin on vasta torstai-iltapäivänä.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Mitä varpajaislahjaksi?

Konjakki ja sikarit taitavat olla aika yleisiä lahjoja. Onko kenellekään ideoita jostain vähän poikkeavasta?
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Suosikkijoukkue
Arsenal
Etsivä löytää sitten kun löytää. Eli tämäkin ketju löytyi vasta kun esitin tyhmän kysymykseni muualla.

Mitä vaimolle joululahjaksi? Mitä äidille joululahjaksi?

Olen stressannut asiasta vasta toukokuusta asti. Muut on niin helppoja ja lapsille kelpaa kaikki lahjat, mutta nuo kaksi.

Mitä vaimolle, kun se kuitenkin odottaa jotain a) yksilöllistä, b) kallista, c) romanttista, d) hauskaa, e) tarpeellista? Uusi mies? Äidillä taas on kaikkea, paitsi poika joka osaisi ostaa lahjoja naisille.

Budjetit: vaimolle alle satku, äitille 20-30 euroa. Vaimo: kotona viihtyvä, liikunnasta tykkäävä, käsitöitä tekevä nainen. Ja nyt säikähdin; kaikki edellä mainitut sopivat myös äitiini. Äiti lisäksi tykkää ruoanlaitosta.

Kappas, se on taas vuosi mennyt kun pitää tämä viesti kaivaa esiin. Tilanne on sama kuin vuosi sitten, paitsi että edellisjouluna on taas käytetty yksi lahjaidea, äitienpäivänä, synttäreinä ja reissuista tuliaisina vielä muutamat lisää. Reilu kaksi viikkoa jouluun, hankittuna tasan nolla (0) lahjaa.

Viime jouluna täällä tuli varsin hyviä ehdotuksia, kiitos vaan. Kiitoksia erityisesti TQoFE:lle niistä. Auttakaa tänäkin jouluna. Pelastakaa joulu, jooko. Tämä joulustressi tekee hulluksi. Ei voi edes ajaa akkaa ja lapsia hankeen jouluksi, kun ei ole hankea täälläpäin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen ostanut CityDealista jo 3 lahjaa tässä viimeisen kuukauden aikana. Mutsille 90€ arvonen hierontalahjakortti 24 eurolla, systerille swarovskin korvakorut+kaulakoru (arvoltaan kuulemma 90€) 19€ ja faijalle ja sen vaimolle 120€ arvoinen hotellilahjakortti Tallinnaan 60 eurolla. Suosittelen muillekin.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Itse päätin, että täksi jouluksi hommaamani muutama joululahja tulevat olemaan viimeiset - ikinä. Täysin turhaa rahanmenoa ja tavaran haalimista, josta eniten hyötyvät vain helppoheikit.

Parasta on, kun antaa lahjaksi oman läsnäolonsa läheisille. Siis tietenkin sillä olettamuksella, että kumpikin osapuoli kestää toistensa seuraa. Fiksuahan on sekin, ettei vittumaisiin ihmisiin vain jonkin tavan takia uhraa senttiäkään rahaa.
 

chubster

Jäsen
Alustus: Olen maailman paskin lahjojen ostaja.

Tyttöystävää valmistuu ammattikorkeasta ja ensi viikonloppuna on valmistujaisjuhla. Kovasti vihjailee, että jotain olisi kiva saada valmistujaislahjaksi minulta. Mutta ei mitään hajua mitä ostaisi, ei pienintäkään ideaa. Joululahjaideoita myös arvostaisin.

Tyttöystävä on tietääkseni 23 vuotias ja rakastaa urheilua/liikuntaa. Muita mieliasioita hänellä on naputtaminen ja yleinen paheksunta minun toimia kohtaan. Mitä siis ostaa?

Viime jouluna ostin sellaisen nomination rannekorun johon olen sitten aina välillä ostellut uusia paloja. Nyt en kuitenkaan tahtoisi ajautua taas ostamaan siihen jotain uutta, kun tuntuu liian mielikuvituksettomalta ja ennalta arvattavalta.

Löytyisikö apu arvon palstatietäjistä? Sanotaan nyt vielä se, että mitään ihan hirmuisen kallista ei mielellään, kun tuota rahaa ei ole rosvopäälikön tyyliin. Itsekkin opiskelija kun vielä olen.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alustus: Olen maailman paskin lahjojen ostaja.

Tyttöystävää valmistuu ammattikorkeasta ja ensi viikonloppuna on valmistujaisjuhla. Kovasti vihjailee, että jotain olisi kiva saada valmistujaislahjaksi minulta. Mutta ei mitään hajua mitä ostaisi, ei pienintäkään ideaa. Joululahjaideoita myös arvostaisin.

Tyttöystävä on tietääkseni 23 vuotias ja rakastaa urheilua/liikuntaa. Muita mieliasioita hänellä on naputtaminen ja yleinen paheksunta minun toimia kohtaan. Mitä siis ostaa?
(clip)

Löytyisikö apu arvon palstatietäjistä? .

Osta typylle Green Card kurssi kevääksi. Jos naputtaa, niin käske lähteä golfaamaan. Takaan että tulee takaisin paremmalla tuulella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Meillä on jo jokusen vuoden menty suht edullisilla mutta sitäkin mieluisimmilla lahjoilla, itse tehdyillä tai lähiseudun tuotteilla. Ensinnäkin molemmat suvut ovat niin laajoja, että vaikka jengiä karsisikin, jää silti muistettavia parikymmentä kaikkine siskontyttöineen. Toisekseen, joku 250g pussi laatukahvia tai itse tehty chutney on varmasti mieleisempi aikuiselle kuin joku rihkama, vaikka toki vaimolle yritän keksiä jotain pientä materiaa. Isommalle muksulle tulee varsinainen lahja jo jouluksi, kolmevuotiaalle ostetaan pikkulahja aatoksi ja varsinainen lahja alennuksista, kuten myös meille vanhemmille. Jouluna tulee toki jotain antaa ja saada, mutta ei tuollainen pikkumuksu vielä niin ymmärrä tavaran päälle, kun kuitenkin molemmat isovanhemmatkin lahjovat.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Hyvälle ystävälle lupailin joitakin leffoja ostella, mutta tuntuu, että äijä on jo miltei kaikki nähnyt. Suositelkaapa jotain hemmetin hyvää ja mielellään vähän tuntemattomampaa elokuvaa miehelle, jonka suosikkilistalle kuuluvat mm. Heat, Gran Torino ja Pulp Fiction.

Muuten on lahjat jo lähipiirille hankittu hyvissä ajoin. Isälle työkaluja, äidille muutama lahjakortti, tyttöystävälle koruja ja veljelle hieman lukemista. Parille kaverille tosiaan voisi vielä jotain ostaa, mutta aikaahan tässä on vielä runsaasti.
 

scholl

Jäsen
Mitäs kuusikymppiselle faijalle jolla on jo kaikkea?

Itse ostan usein faijalle esim. whiskya.

Jos on kaikkea materialista, osta jokin palvelu;
- Illallislahjakortti paikkakunnan parhaaseen ravintolaan
- kylpyläloma
- massage (with happy end)
- golf-alkeiskurssi
- liput johonki tapahtumaan (peli, konsertti jne)

Itse olen ostanut CityDealista jo 3 lahjaa tässä viimeisen kuukauden aikana. Mutsille 90€ arvonen hierontalahjakortti 24 eurolla, systerille swarovskin korvakorut+kaulakoru (arvoltaan kuulemma 90€) 19€ ja faijalle ja sen vaimolle 120€ arvoinen hotellilahjakortti Tallinnaan 60 eurolla. Suosittelen muillekin.

Noi on juuri sellaisia, mitä voi ostaa, jos ei keksi mitään. Diners Clubilla on kanssa esim. ravintola- ja hotellilahjakortteja, joita voi tilata raha+pisteyhdistelmällä. Silloin niiden lahjansaajien on pakko lähteä jonnekin, kun sellainen lippu on olemassa.

Tänä vuonna on muuten erikoinen tilanne, kun olen ostanut jo kaikki lahjat. Ei tule mitään häsää ennen joulua.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieno ketju. Onko kukaan tuollaista hihahuopaa viimeaikoina nähnyt missään, mistä aloitan etsinnän? Anttila, Honkkari, Tarjoustalo?
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Ihmiselle, jolla on jo kaikkea ja/tai kehitysavusta kiinnostuneelle: Kiva.org:in lahjakortti.

Kiva.org on mikrolainoja kehitysmaihin tarjoava yritys. Lainaaja maksaa sovitun aikataulun mukaan lainan takaisin, jolloin sen voi kiva-tililtä lainata uudestaan. Lainauskohteen ja -paikan saa valita itse. Helppo ja mukava tapa tehdä hyvää.

Lisätietoja mm. tästä blogista.

Linkit: Kiva.org ja saaste.net-blogikirjoitus.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ostakaa vanhoja retropelejä digitaalisesti ladattavana. GOG.com -kauppa eli Good Old Games tarjoaa vuoden loppuun kaikki pelit -50%, eli vanhoja klassikoita lähtee 2-4 eurolla. Eivätkä ne kaikki pelit edes ole niin retroja, muutaman vuoden takaisia ovat uusimmat. Vanhimmat ovatkin sitten 1980-luvulta.

Jos ei Wing Commander, Ultima 7, UFO: Aftermath yms. ilahduta lahjan kohdetta, niin sitten on jossain vikaa. Luultavasti siinä, että lahjan kohde on 90-vuotias. No, sitten voi aina ostaa itse itselleen joululahjaksi vanhoja hyviä pelejä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos joku tuntee sellaisen henkilön, joka ei missään nimessä halua lapsia ja jättäisi mahdollisen naisensakin perinnöttömäksi, sekä pitää duunarihommien palkkatasoamme yleisesti liian korkeana, niin tuolle tyypille suosittelen joululahjaksi Charles Dickensin joulutarina -kirjaa. (linkki vie Wikipediaan)

Löytyy myös DVD:nä, Saiturin joulu -nimellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös