Mitä lahjaksi? - Ketju mielikuvituksittomille

  • 81 221
  • 319

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Kummilapsille jälleen kasapäin lahjoja. Myönnän, olen materialistikummisetä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Velipoika vaimoineen saa rasian paikallisen chocolatierin vääntämiä suklaapalleroita, vanhemmille kuvakirja lapsistamme ja nuorimmat sisarukset saivat Bandun-lautapelin. Tyttärelle ostin kuulokkeet mp3-soittimeen sekä Petshop-pelin. Vaimolle koru ja Kultasuklaan minttu-valkosuklaalevy, vaimon siskolle perheineen Bandu, sinkkusiskolle pullo luomulimua ja paketti apteekkarin salmiakkia, appivanhemmille yhteisesti kuvakirja lapsistamme sekä erikseen anopille Kultasuklaan levy ja apelle pussi lakritsia. Niin, ja kummipojalle kymppi käteistä.

Sampio-jr:lle en ole vielä keksinyt mitään. Eihän tuollainen alle vuoden vanha oikein tarvitse mitään. Vaatteita se saa sukulaisilta ja kasvaa niistä nopeasti ulos, leluja on... ehkä jonkun korun voisi hommata. Nuo kuvakirjat tietysti ovat yhteisesti vaimoltani ja multa mutta tulipahan mainittua.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aina se vaan joka vuosi tulee, nimittäin kiire lahjaostoksille. Tässä vähän kaavailuja:

Kauniimpi puolisko: Kirja, joku koru sekä pehmeeseen pakettiin joku tosi härski yöpaita tai jotain.
Äiti: Kirja ja ehkäpä sitten jotain perus suklaata.
Isä: Jaahas, mitähän sitä tälle keksisi? Varmaan kirjalla mennään tänkin kohdalla.
Koira: Ei varmaan osaa arvostaa ns. "pehmeetä pakettia", joten jotain nannaa syötävää on kaverille keksittävä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kummilapsille jälleen kasapäin lahjoja. Myönnän, olen materialistikummisetä.


Onko sun oikea etunimi Vito?

No joo...lahjat on paria lukuunottamatta hankittu. Netistä olen tilaillut kun käy niin hemmetin kätevästi.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Isä: Jaahas, mitähän sitä tälle keksisi? Varmaan kirjalla mennään tänkin kohdalla.

En tiedä teidän isästä, mutta omalleni ostin kirjan Rakettimiehiä isänpäivälahjaksi ja lahja oli pidetty. Kunhan saan oman kirjaprojektini valmiiksi (tammikuussa aloitettu Tsehovin kirja), niin tarkotus olisi tuo lainata.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Äidille: muutama hanuri-partio CD


Tämä kuulostaa todella sairaalta... Tai sitten se johtuu mielentilastani oltuani taas iltavuorossa töissä.

Joo kai jotai paketteja tarvis keksiä. 2v-kummipojalle saa vaimo keksiä jotain kivaa, kun mä ostaisin kuitenkin jonkun todella hienon autoradan, jolla lapsen isä ja minä sitten leikittäisiin. Lapselle sitä ei voisi antaa, kun on niitä irtoavia osia.

Vaimolle sitten jotain kanssa. Sopimus on, että korkeintaan kolme lahjaa. Eli XBoxille jokin Crash Bandicoot-peli. Niitä se aina tykkää hakata. Kirja ja suklaata. Sitten varmaan pari ylläri lahjaa, jotta se ei kaikkea arvaisi. Hiusten suoristajaa tai jotain se on kyllä pyytänyt. Tiedä sitten mitä se silläkin tekee. Kai se on pakko ostaa.

Siskot meneekin helpon kaavan kautta eli karkkia/suklaata. Siskojen lapset onkin sitten pahoja 13- vuotias poika jotain 2-3-v poika ja 4-5 v-tyttö? Vanhemmille pullo hyvää viiniä kelvatkoon. Vaimo saa keksiä veljelleen ja vanhemmilleen jotain niin kuin aina. Kivaa kun kaikki on vielä ostamatta ja iltavuoroa pukkaa töissä. No onneks ens viikollakin vielä ehtii.
 

Lexa

Jäsen
Koira: Ei varmaan osaa arvostaa ns. "pehmeetä pakettia", joten jotain nannaa syötävää on kaverille keksittävä.


Tähän kohtaan voisin ehdottaa Puustisen lihatikkuja. Saatavuus tosin voi olla pieni ongelma, mutta ihan markettitavarasta on kuitenkin kyse. Tätä herkkua monet kissatkin vetävät posket lommolla. Kyseessä on eräänlainen koirien/kissojen Beef jerky.
 

tutzba

Jäsen
Kivaa kun kaikki on vielä ostamatta ja iltavuoroa pukkaa töissä. No onneks ens viikollakin vielä ehtii.

Piti eilen mennä ostamaan lahjat valmiiksi, mutta eihän siitä mitään tullut. Kauniimmalle osapuolelle tuli ostettua yksi lahja, muutama pitäisi vielä siihen päälle kasata. Vanhemmille ja sisaruksille kun vielä keksisi jotain, niin siinä olisi joulu hyvin pulkassa. Näillä näkymin käyn vielä 23. päivä aamupäivällä ostamassa jotain ja äkkiä pakettiin ja jakoa odottelemaan.

Jotenkin aina sitä onnistuu ahdistumaan tästä jokavuotisesta lahjarumbasta. Toki se on ihan omaa syytä, voisihan ne lahjat ostaa ajoissakin. Ei vaan saa mitään aikaiseksi. Kaipa se johtuu siitä, etten ole vielä edes oikein tajunnut joulun tulevan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joulun ainoa lahja on ostettu. Perheen kanssa laitettiin nimet hattuun ja jokainen ostaa maksimissaan 50 euron arvoisen lahjan sille kenen nimen sai, muut lahjat on kiellettyjä.

Kihlattu sitten ostaa itselleen joululahjan ja minä myös, oman valinnan mukaan.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Itsehän vietimme tyttöystävän kanssa jo etuajassa joulun. Sain kieko,säbäpallon ja yökkärihousut, ja tietty mässyä. Hän sai riipuksen, jota itse vähättelen ääneen edelleen. Vielä olisi yksi lahja oman Äitini puolesta ostettava hänelle. Tuo Finlandia palkittu Sofi Oksasen kirja. Kirjan esittelyä tuossa äsken lukiessa, totesin sen olevan pirun rankka kirja. Onko jollain JA-kolleegalla heittää omaa tietoa kirjasta?

Ja kaitpa sitä voisi vielä jotain ostella emännälle ihan itsekkin. Jos, vaikka huomenna jääkiekkomuseosta löytyisi jotain mielenkiintoista.

Isälle ostan jonkun halvan kirveen, jos sattuu silmään. Muut saa odottaa vielä ainakin yhden vuoden.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänä vuonna mennään sattuneesta syystä minimalistisella lahjalinjalla. Cittarit ja Prismat eivät siis meistä lahjajonottajia saa.

Vuoden 2009 kalenteri omasta albumista kerätyillä valokuvilla on hyvä lahja läheisille. Myös pari vuoden aikana tullutta vinkkiä on huomioitu ja nekin paketit vaatehuoneen perältä löytyvät. Vaimo saa mitä tilasikin ja vanhemmille ostin pari käytännöllistä pikkujuttua. Sekä tietenkin sen, että menemme heille Jouluksi.

En tietysti kiellä keltään lahjahässäkkää ja stressintäyteistä jonottamista sekä muuta kohellusta. Tänä Jouluna meillä kuitenkin korostetaan yhdessäoloa, läheisten viihtymistä, hyvää ruokaa ja juomaa sekä lämminhenkistä stressitöntä oloa. Siis juuri sitä mitä koko vuoden on odottanut.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Joku humalainen sanoi junassa muijaa Salkkareiden Sallan näköiseksi. Meinasin jättää koko muijan, mutta ostin sitten sille Wii fitin. Spurgulle mitalli.

Jatkossa kyllä liityn hippijengiin. Joku pieni mielenosoitus kaupallisuutta vastaan joulun alla on huomattavasti stressittömämpi vaihtoehto kuin ainainen pakko-ostelu. Antaa joululahjat vaan penskoille ja rakastajattarille.

Toinen vaihtoehto tietysti käydä ostoksilla Cooperin testin hengessä. 12 min aikaa, ja sit katotaan, miten pitkälle pääsi, kuka saa ja kenelle annetaan. Toteutan samaa siivoushommissa himassa, toimii. Cooperille mitalli myös.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jatkossa kyllä liityn hippijengiin. Joku pieni mielenosoitus kaupallisuutta vastaan joulun alla on huomattavasti stressittömämpi vaihtoehto kuin ainainen pakko-ostelu. Antaa joululahjat vaan penskoille ja rakastajattarille.

Ite olen taas tässä (-kin?) valossa outolintu, sillä itse justiin nautin ja pidän yhtenä jouluun liittyvistä asioista ihanimpana sitä lahjojen ostelua ja keksimistä sun muuta.

Menet kauppaan tahi nettikauppaan ja saat sen päähänpiston et jumattsukke, täähän sopii esim. siskolle kuin nenä päähän. Sitä fiilistä ei voita mikään. Sitten käärit lahjat pakettiin ja odotat sitä joulua. Siksi lähinnä joulua odotankin. Silloin saa kuulla mitä se toinen on mieltä siitä lahjasta.

Ai, että... nautin todella koko lahjaprosessista...

Ja itse ketjun kysymykseen vastaus: En ole vielä aivan kaikkia lahjoja ostanut. Jokunen uupuu...
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Perskele, huomenna täytys lähtee hakeen likalle jotain little pet shop - kuntokeskusta jostain...ei oo mukavaa ei.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Perseestähän tuo lahjojen keksiminen on, kun kaikilla on kaikkea jo valmiiksi. Yritin siis krääsän sijasta ostaa jotain sellaista, josta on hyötyä pidempään kuin Tapaninpäivään asti.

-Lapsille ostin Olipa Kerran... DVD-setin ja Disney-aiheiset Shampoo/saippua jutut.

-Mutsille tilasin muksuista kuvat seinälle, kun edelliset ovat jo melko kaukana totuudesta.

-Kummilapsille ostin molemmille laadukkaat pyyhkeet ja heidän vanhemmilleen hyvät viinipullot.

-Itselle ostin Tallinnasta riittävästi tupakkaa ja alkoa, että pärjää joulun yli. Vietän joulun tällä kertaa ihan yksin. Otin vielä duunistakin päivystyksen koko jouluksi. Lisäksi samalta reissulta ostin dödöä ja EdT:a.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Perskele, huomenna täytys lähtee hakeen likalle jotain little pet shop - kuntokeskusta jostain...ei oo mukavaa ei.

Pakko kompata, mutta siirsin asian Perjantaille, että voi reissun jälkeen ottaa pari virkistävää. Ja ihmettelen, että paljon noita olioita lopulta tarvitseekaan, kun nytkin niitä on aivan pirusti. Ei tosin minun hankkimia.
Tai siis olen siirtänyt kaikkien lahjojen ostoa, koska haluaisin olla jotenkin varma, että ko. tuotteet eivät olisi kertakäyttöisiä ts. menisivät tarpeeseen. Ostamisen ilosta en halua ostaa mitään. Ja kuten olen eteenpäin ilmaissut, en halua keneltäkään mitään, koska en koe tarvitsevani mitään.
Tai, niinno, olishan yks juttu, mutta on täysin mahdoton, joten sitä en edes sano ääneen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Paria lahjaa vaille kaikki hankittu. Kokonaiskustannuksia en osaa sanoa, mutta varmaan jäädään 200 euroon. Sillä hankitaan vanhemmille, rouvalleni, parille serkulle, kummitädille ja -sedälle, kahdelle kummilapselle ja muutama viinipullo parille tädille kun on tapana.
Asiaa auttoi hitosti, kun tuli tuotua reissusta vaatteita ja muuta tavaraa. Olivat rapakon takana kaikki Suomen hintoja huomattavasti halvempia.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Old Leniltä hyvä vinkki! Laittaisitko vinkkiä linkistä, tai saako sitä esim. Turusta?

Kiitoksia muillekin vinkkejä viskoneille! Poika sai/saa vaatelahjoja (lahjakortteina) makunsa mukaan (ainakin 15cm kasvua viime talvesta, eli tarpeeseen), hyviä(?) kirjoja, kaulaketjun ja sitten sitä muuta tarpeellista.
Vaimolle hankin uudet kunnolliset talvilenkkarit ja kultasepänliikkeestä vielä helyt korviin. Pakko oli heltyä ison torkkupeitonkin ostoon. Sen alla voi itsekin saada kyydit... päiväunille.

Sitten kundi sai vielä keuhkokuumeen, kolme lääkärikäyntiä (to-ota ykskänlääkettä, la-heti maanantaina lääkäriin + antibiootit, ma-sairaalaan, eiku kotiin, koska kotona on paremmat tv-ohjelmat), röntgenin (80e!!) ja kahdet verikokeet ja kunnon lääkkeet. Tänään sitten lisänä keuhkopussin tulehdus. Elämä on...

Edit. Mulletoista se palapeli löytyi
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Onneksi lahjojen ostaminen on helppoa kuin heinän teko (vaikka sekään ei kuulemma ole helppoa) kun ei ole lapsia, kummilapsia tai muitakaan kakaroita lähipiirissä joita pitäisi lahjoa epämääräisillä tuotteilla. Eipä lähipiiriin kuulu juuri muitakaan kenelle lahjoja olisi ostettava, eivät juuri näet vietä joulua, ja heille jotka viettävät, ostin lahjoja joita tiedän heidän arvostavan. Tietty itselleenkin oli jokunen tarve-esine ostettava "lahjaksi"...

vlad.
 

dimmu

Jäsen
Itsellä ei ole ostettavaa kuin tyttöystävälle, joten pistäkääpä vinkkiä tulemaan..

Sisarusten ja vanhempien kanssa sovittiin, ettei minun tarvitse ostaa kenellekkään mitään, koska ei niitä tuloja vielä ole. Todennäköisesti kumminkin ostan jotain pientä kaikille, vaikka he sanoivat ettei tarvitse.

Mutta tosiaan, pistäkääpä vinkkejä tulemaan mitä tyttöystävälle voisi ostaa. Hän on 17 v.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
^ Tuon ikäisenä hommasin muijalle yhteisen risteilyn. Oli aivan sekaisin onnesta tai ainakin teeskenteli hyvin. Risteily ei varmaan tänä päivänä ole kauhean IN (ikärajojakin on vissiin), mutta samalla ajatuksella lahjoita jotain yhteistä arjesta irroittautumista. Lippupalvelusta tai jostain tekemistä josta varmasti tykkää (mökkiviikonloppu, laskettelua, konsertti tms.) ...budjetin mukaan.

Omalle kolmikymppiselle tapaukselle ajattelin hommata jonkun vähän "liian lyhyen" kylpytakin, enkä muuta... paitsi että takin taskusta löytyy sitten se oikea lahja, eli joku vähän arvokkaampi juttu, jota en ole vielä miettinyt. Onhan tässä aikaa.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
No nyt on lahjat ostettu. Kerrankin oli fyffeä näin joulun alla, kun palkkakin tuli maanantaina. No nyt on kyllä koko tili mennyt, että ei siinä mitään.

Broideille ostin lahjat ja tyttöystävälle sitten vähän enemmän kaikkea. Saas nähä mitä sieltä tulee takaisin päin, toivottavasti edes pesää sais.

Helpottunut olo kun tuo paska (lahjojen ostaminen) on ohi, mutta samalla hirvittää katsoa pankkitiliä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
No nyt on lahjat ostettu. Kerrankin oli fyffeä näin joulun alla, kun palkkakin tuli maanantaina. No nyt on kyllä koko tili mennyt, että ei siinä mitään.

Broideille ostin lahjat ja tyttöystävälle sitten vähän enemmän kaikkea. Saas nähä mitä sieltä tulee takaisin päin, toivottavasti edes pesää sais.

Helpottunut olo kun tuo paska (lahjojen ostaminen) on ohi, mutta samalla hirvittää katsoa pankkitiliä.

No taas saa kompata Doaneria. Itsellä aikalailla sama homma, nyt on se pari-kolme sataa mennyt lahjoihin, mutta eipähän tarvitse enää ennen joulua juosta kaupoilla.. Alkaaa ahistamaan tuo tungos mitä siellä viime viikonloppuna oli. Onneksi ei tarvitse tänä viikonloppuna lähteä.

Loppujen lopuksi, vaikka ei pitäisi ostaa mitään, niin silti sitä yrittää nykyään vähän kaikkia muistaa. Onneksi veronpalautukset tuli, niillä on saanut hoideltua lahjat ja parin kuukauden lasku.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä en oikein ole koskaan ymmärtänyt tätä jouluksikin kutsuttua kulutushysteriaa, että pitää pakon edessä ostella kaikille jotain turhaa krääsää kun jouluna kuuluu tehdä niin. Moneen vuoteen en ole juuri lahjoja ostellut muille kuin lapsille, joille ne lahjat tietysti on tärkeämpiä. Tänäkään jouluna lahjoja ei saa muut kuin kummityttö ja siskon tytöt, ja heidänkin kohdallaan valitsin sen "helpon tien" eli kysyin vanhemmilta mitä muksut tarvitsee/haluaa ja marssin kauppaan lahjalista kädessäni. Sen enempää en aio joululla ja joululahjoilla itseäni stressata, ja tämän toiveen olen esittänyt kaikille läheisille että tekisivät samoin minun kohdallani. Minä ostan mieluummin itse ne asiat mitä tarvitsen ja toivon että muutkin käyttävät omat rahansa mieluummin siihen että ostavat itselleen jotain mitä tarvitsevat sen sijaan että käyttäisivät ne jonkun täysin turhan lahjan ostamiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös