Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 361
  • 467

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei ole edes lätkämailaa, kaukalopallomaila vuosimallia about -95 löytyy: TAC Graphite 56 -mailan kunto ei ole enää häävi- jolla pelaan pihalla 6v. poikaani vastaan. Turpiin tulee joka kerta (Onhan se pakko kun juniori on aina Sportti tai Suomi ja minä joudun olemaan Jukurit tai Ruotsi).

Jos jostain saisi hankittua 70-luvun legendaarisen Koho 221-mailan niin olisin todella onnelinen. Kerran oli semmoinen (Sport-pelaaja Kari Tammisen #13) mutta kun se oli rightti. Perskules!
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Pakko myöntää, että olen langennut ja pelaan nykyään keltaisella Eastonin synergyllä. Perkeleen kova staga ja tatsikin on melkein jo sellainen että mä uskallan kiekkoa pitää.
Pääasiassahan maila on mulle lyömäväline, ja onhan ne pakit vähän helpommin älähtäneet nyt kun tällä komposiitilla täräytää nivusiin.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Red Devil kirjoitti:
CCM Vector V110 tällä hetkellä käytössä.

Ostin vähän aikaa sitten pari uutta v110:ä. Toinen kesti kaksi harrastekiekkopeliä ja toinen yhden, molemmista lavan päät halki. Ilmeisesti pienikin kolhu saa lavan jo halkeamaan.

Olen kuullut muilla käyttäjillä olevan samoja vikoja CCM:n komposiittimailoissa.
 
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät joukkueet.
Red Devil kirjoitti:
...molemmista lavan päät halki. Ilmeisesti pienikin kolhu saa lavan jo halkeamaan.

Olen kuullut muilla käyttäjillä olevan samoja vikoja CCM:n komposiittimailoissa.


Tähän on pakko tarttua, itselläni myös ccm, ei kuitenkaan komposiitti, vaan tämä groovelite ( erinomainen maila, harmi että valmistus näköjään lopetettiin?). Kuitenkin itse asiaan, ccm mailoissa lavan kärki hajoaa hyvinkin helposti, itse olen saanut mailan elinikää lisättyä vain sillä , että olen erkannut mailan koko lavan. Eli kannattaa heti aluksi teipata se kärki, se nimittäin hajoaa hyvin nopeaa kuten jo sanoit. Puumailat kunniaan !
 

Jusbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Chelsea FC
Pari päivää sitten hain takuusta CCM Vector 130:n tilalle TPS:n punaisen varren ja groovelite-lavan. Kesti tuo Vector viikon pelaamisen ja lapa halki..
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
kädetön_pakki kirjoitti:
...itse olen saanut mailan elinikää lisättyä vain sillä , että olen erkannut mailan koko lavan. Eli kannattaa heti aluksi teipata se kärki, se nimittäin hajoaa hyvin nopeaa kuten jo sanoit.

Näin olen nyt tehnytkin, toivottavasti kestää vielä pari peliä.
 
Viimeksi muokattu:

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Jusbe kirjoitti:
Pari päivää sitten hain takuusta CCM Vector 130:n tilalle TPS:n punaisen varren ja groovelite-lavan. Kesti tuo Vector viikon pelaamisen ja lapa halki..

No eipä tarvii hankkia tuotakaan mallia, ensi kaudeksi voisi ajatella Montrealin uutta nanotekniikalla valmistettua mailaa. Pitäisi olla vieläkin kevyempi ja ennenkaikkea kestävämpi kuin nykyiset komposiitit.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostetaas vanha ketju ylös.
Itsellä on Easton One ja NikeBauer one50 komposiittimailat. Hyvin on tullut noilla kynäiltyä ja vedot lähtevät ainakin omalla kohallani hyvin.
Suositelkaas jotain hyvää mailaa hintaluokkana 80-150e?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Meinasin ostaa Reebookin mailan, tai siis RBK se taitaa nykyään olla. Aika outo fiilis..Kun itse olin junnu, teki Reebook lenkkitossuja. Punainen Montreal-99 tai Musta-keltainen Lemieux -KOHO oli ennen vanhaan joka kakaran haave ja nyt pelataan lenkkitossumailoilla. Ei voi ymmärtää..
Oli ihan asiaakin, mitä mieltä noista RBK:n mailoista perus ulko/kaukalokäyttöön?

Tekis mieli ostaa joku erikoisempi hiilikuite/komposiiti-keppi, TPS tai Sherwood, mutta noi taitaa olla vähän liian arvokkaita ulkojäille.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla on sellainen kelta-musta Niken maila. Oliskohan Quest jotain. Useampana talvena olen päässyt sille jo ulkojäitä näyttämään. Hyvä keppi.

*edit* Jossain mulla taitaa olla myös pari niitä markan Karjaloita.
 
Viimeksi muokattu:
Miulla on tällä hetkellä käytössä:


Bauer Vapor x6 Stiff-varsi + CCM 8.0 Vector Vopat-lapa.

- Käsittämättömän vahva kevlarilla päällystetty varsi, jolla on useiden vastustajien mailat lyöty maailedustalla rikki. Lapa on kaikkien "peilien" isä ja maila on nykyään lähes aina kuivauskopissa.

Montreal Max Stiff

- Jäykkä vartinen pelimaila, jossa peruslapa. Tällä on kiva pelailla, mutta
vedot lähtevät heikommin.

CCM Vector 8.0 + RBK Lostedt-lapa

- Peruspakkimaila, vedot lähtee hyvin ja on pidempi kuin muut kepit.
 
Suositelkaas jotain hyvää mailaa hintaluokkana 80-150e?

Periaateessa, Montrealilta saa tuohon hintaaluokaan hyvän mailan.
Toisaalta kysymys on ihan täysin siitä, mistä mailansa saa ostettua, esim. Turussa saa Kai Nurmisen viime kauden Bauer Vapor Lite XXX Mailan 99 eurolla
ja kyseessä on kuitenkin moninkerroin arvokaampi maila.

Lähtökohta maillojen suhteen:

CCM: Melkoisia hammastikkuja, varsinkin viime kauden mailat. Yksi maila ei riitä
Bauer: hyvä valikoima, hinta/laatusuhde loistava
Easton: kallis ja hyvä, jos tarjouksessa osta.
Louisville TPS: Hyviä pro-tason mailoja, surkeita harrastekeppejä.
Montreal: Tasaisen varmoja mailoja, hyvä hinta/laatusuhde.
RBK: Katso CCM, tosin vielä heikompi kestoisia.
Sherwood: Ylihintainen, hinta/laatusuhde ei parane tarjousten muodossa.
Warrior: Toisataiseksi ylihintainen, kuitenkin loistavia mailoja.

Kun itse ostan mailan, pyrin aina ostamaan automaattisesti pelkän varren. Näin pysty paremmin samaan mailalle takuusuhdetta ja selvää "jatkoa". Jossain maila merkeissä esim. lavat ovat surkeaa tasoa ja ne menevät poikki lähes välittömästi. Jos raha ei ole esteenä, Easton tai sitten Bauerin, TPS tai Warriorin varsia, Eastonin-lavalla.

ps. Kai kaikki muuten sitten tietää, ettei hiilikuitulapoja lämmitellä?
 

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselläni on Jokke Heinäsen aikoinaan käyttämä maila ja veljelläni Rauli Raitasen vanha maila. Kumpaakaan emme tietenkään ole käyttäneet itse pelatessamme. :)
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Eastonin Ultra Lite, 85 Flex.

Hyvä varsi. Lapana joku normi CCM, mutta se olisi tarkoitus vaihtaa Eastoniin, kunhan vain jaksaa.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
CCM: Melkoisia hammastikkuja, varsinkin viime kauden mailat. Yksi maila ei riitä.
Montreal: Tasaisen varmoja mailoja, hyvä hinta/laatusuhde.
RBK: Katso CCM, tosin vielä heikompi kestoisia.
Itse olen pelannut viime talvesta lähtien CCM:n Vectoreilla (hajottanut huikeat 3 mailaa reilussa puolessa vuodessa) ja sitten RBK:n varrella, johon istuttanut CCM:n 11-lapaa (lapoja mennyt 3), mutta varsi kestänyt.

Nuo CCM:n Vectorit ovat keveitä, joka on itsellä tärkeä valintakriteeri. Kestosta en osaa sanoa. Kaikki mailat ovat tähän saakka hajonneet. Aikoinaan Buschin täyshiilikuidut olivat kestäviä ja hyviä mailoja. Vieläköhän noita jostain saa?

Tänään hajotinkin pelissä sitten mailan ja irtolavan toisesta kepistä. Kävin eräässä paikallisessa urheiluliikkeessä tänään ja hämmästyin Montrealin mailojen edullisia hintoja? Onko Montreal niin heikossa tilanteessa, että ainoa kilpailukeino on enää hinta? Montreal Nitro #27 maksoi vain 46€!!! Vähän löysä keppi, mutta oli oikea lapa ja niin halpa, että piti sijoittaa. Samoin täyshiilikuitulapa Montrealilta "vain" 36€. Montrealia olen karttanut, kun ovat olleet jotenkin painavia mailoja ja huonossa maineessa kestävyytensä suhteen.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hankin pihapelejä ja satunnaisia jäälläpyörimiskertoja varten CCM Vector 7.0 Pro:n ja viime lauantaina kävin testailemassa tekojäällä landella. Nyt sitten onkin oikea käsi aivan saatanan kipeä, tuntuu, että on joku jännetuppitulehdus tullut. Tuskin johtui mailasta, vaan tottumattomuudesta. Maila vaikuttaa ihan riittävältä pipolätkään kaverien kanssa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Koholta tuli se naurettava muovimaila vai mitä materiaalia se oli. Varsi oli pyöreä.
Tässä varmaan haetaan sitä "soikeaa" lasikuitumailaa, jonka malli oli XL. Onneton keppihän toi oli, mutta yllättävän kovaa silläkin kuti lähti.

Muistaakos kukaan tuon FIN-AMin tarinaa? Moinen löytyy Bobby Hullin nimmarilla.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Itselläni on RBK Hybrid maila. Maksoi 25 e, mutta varressa on pieniä maalivaurioita, sen takia oli alennuskorissa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kun itse ostan mailan, pyrin aina ostamaan automaattisesti pelkän varren. Näin pysty paremmin samaan mailalle takuusuhdetta ja selvää "jatkoa". Jossain maila merkeissä esim. lavat ovat surkeaa tasoa ja ne menevät poikki lähes välittömästi. Jos raha ei ole esteenä, Easton tai sitten Bauerin, TPS tai Warriorin varsia, Eastonin-lavalla.

ps. Kai kaikki muuten sitten tietää, ettei hiilikuitulapoja lämmitellä?

Sopiiko eri merkkien varret/lavat keskenään ja miten tuo kiinnitys toimii? Ei ole vielä kokemuksia tuommosista, mutta huvittais kokeilla.
 

tutzba

Jäsen
Sopiiko eri merkkien varret/lavat keskenään ja miten tuo kiinnitys toimii? Ei ole vielä kokemuksia tuommosista, mutta huvittais kokeilla.

Kyllä ne sopii keskenään. Tietysti parhaan tuloksen saat, kun ostat Bauerin varteen Bauerin lavan jne., mutta kyllä ne muutkin merkit käyvät sekoitettuna. Kiinnitys toimii useimmiten sillain, että lavan varressa on liimaa, jota lämmitettään, ja sitten lätkäistään varteen kiinni.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kyllä ne sopii keskenään. Tietysti parhaan tuloksen saat, kun ostat Bauerin varteen Bauerin lavan jne., mutta kyllä ne muutkin merkit käyvät sekoitettuna. Kiinnitys toimii useimmiten sillain, että lavan varressa on liimaa, jota lämmitettään, ja sitten lätkäistään varteen kiinni.
Liima on normaalia kuumaliimaa. Itse lisään liimaa kuumaliimapistoolin pötköstä sulattamalla sitä kuumailmapuhaltimella lavan varteen. Lavassa sitä ei kovin hirveästi tule mukana. Jos, lapa on väljä varren reikään voi lapaan pyöräyttää muutaman kierroksen erstaa liitoskohtaan ja sulattaa siihen sitten liiman.
 
Itellä on Montreal, Nitrojakohan noi on. Väri"koodi" on vaaleanvihreä. Hyvin on kestänyt. Toista kautta mennään ja kyllä muutaman kerran on tullut aika napakasti vastustajan mailaa napauteltua.. Eli ei voi kestoa moittia. Veto lähtee ihan ok:sti.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kyllä ne sopii keskenään. Tietysti parhaan tuloksen saat, kun ostat Bauerin varteen Bauerin lavan jne., mutta kyllä ne muutkin merkit käyvät sekoitettuna. Kiinnitys toimii useimmiten sillain, että lavan varressa on liimaa, jota lämmitettään, ja sitten lätkäistään varteen kiinni.

Kiitokset vastauksesta. Vähän tuo liimakiinnitys arveluttaa, mutta jos ammattilaisetkin pelaa niillä hokia, niin kai se toimii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös