Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 321
  • 467

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maanantaina tuli hankittua Warriorin Mojo. Lapa on mallia Kopitar ja varressa tälle ripuliranteelle sopiva jäykkyys 85. Kevyempi kuin edellinen Prismasta hankittu Bauer One 20 ja jotenkin tunnokkaampikin. Vissiin hintaero selittää jotain.

Laukomista ei ole vielä ehtinyt harjoittelemaan, mutta pelitilanteessa tuli sentään maali, ranteella. Loistava maila siis!
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
sinisen CCM Vectorin
Itselläni on käytössä samainen maila kuin tämän viestiketjun aloittajalla on/on ollut. Tosiaan sininen CCM Vector joka on ollut minulla kauan, olisiko ollut vuodesta 2005 tai 2006 lähtien ja hyvin on pysynyt ehjänä. Kaikkiaan olen omistanut kolme mailaa muistaakseni. Jokainen niistä on ollut puumaila. Nyt on ollut n. vuoden verran kuitenkin haaveena omistaa komposiittimaila, sillä testasin viime vuonna ulkojäillä kaverin komposiittimailaa ja tykästyin siihen samantien. Se vain, että sillä voi tulla tuhoisaa jälkeä, sillä itselläni on monien palautteiden perusteella jo puumailalla kova lämäri.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maanantaina tuli hankittua Warriorin Mojo. Lapa on mallia Kopitar ja varressa tälle ripuliranteelle sopiva jäykkyys 85. Kevyempi kuin edellinen Prismasta hankittu Bauer One 20 ja jotenkin tunnokkaampikin. Vissiin hintaero selittää jotain.

Laukomista ei ole vielä ehtinyt harjoittelemaan, mutta pelitilanteessa tuli sentään maali, ranteella. Loistava maila siis!

No niin, Mojosta katkesi lapa ja seuraavaksi matkaan tarttui XXL:n alelaarin CCM CS400. Flex 70 ja 5 cm lyhempi kuin Mojo, joten ollut vähän totuttelemista. Kevyt tikku, mutta jotenkin heppoisen oloinen... hinta ei ollut paha, 65 e.

... joten hankin uudeksi ykkösmailaksi Eastonin Mako M5 II:n grip-version. Pituus normaali ja flex tuttu 85. Tosi hyvänoloinen keppi, kunpa tämä nyt kestäisi. Mielestäni hyvä tarjoushinta Budget Sportissa, 99 e.
 

julkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Korruptiomailana Bauer Vapor APX2, flexi 87, tosin suht lyhyeks leikattu. Huippumaila kyllä, voi suositella! Tosin lapa on suht vänkyrä omaan makuun, saa läheltä ylös, mutta pitkien kovien syöttöjen anto hankalaa, ainakin näillä taidoilla. Mutta lapa tosiaan taitaa olla aika custom-made edellistä omistajaa varten.
 
Viimeksi muokattu:

dorka

Jäsen
Korruptiomailana Bauer Vapor APX2, flexi 87, tosin suht lyhyeks leikattu. Huippumaila kyllä, voi suositella! Tosin lapa on suht vänkyrä omaan makuun, saa läheltä ylös, mutta pitkien kovien syöttöjen anto hankalaa, ainakin näillä taidoilla.


APX2 on kyllä ehkä paras maila millä olen ikinä pelannut, on todellakin hintansa väärti! Maila on sen verran kevyt, että jopa näillä minun puukäsillä saa välillä veivailtua kavereita pullakahville. Suosittelen!
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
APX2 on kyllä ehkä paras maila millä olen ikinä pelannut, on todellakin hintansa väärti! Maila on sen verran kevyt, että jopa näillä minun puukäsillä saa välillä veivailtua kavereita pullakahville. Suosittelen!

Mahdan olla pienessä vähemmistössä, kun ei maistu noi ylikevyet mailat ollenkaan. En saa minkäänlaista otetta kiekkoon. Edellinen mailani oli toki ihan komposiittimaila, mutta se oli sen verran painava malli, että oli jäänyt kaupan varastoon kun kukaan ei huolinut. Kun se katkesi, niin satuin löytämään puumailan samalla tavalla ja taas tuntuu hyvältä.

Kaiken maailman mailoja olen muilta testannut, mutta yleensä ne muiden hylkimät tuntuu aina parhaalta itselle. Tiedä sitten mistä moinen johtuu.
 

HokiHero

Jäsen
Nämä Bauerin APX:t ovat kyllä helvetin hyviä, mutta Warriorin Dolomiten kanssa kaksi ylivoimaisesti huonoiten kestävää mailaa ainakin omassa käytössä, nykyään kun näitä ei ole joukkuetta jonka kanssa saisi tilata pakettihintaan jää kyllä nämä ihan kalleimmat tikut hyllyyn.

Bauerin tehtaalta tilatessa mailat sai tilata vahvistettuina niin etten ainakaan itse huomannut painossa mitään eroa eli kyllä kai ne on hajoamaan tehtykin.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi komposiittimailaa löytyy pipolätkäpeleihin. Molemmat voitettu jostain arvonnoista. Easton ja CCM on merkit, mutta tarkempaa en muista enkä käy tarkistamassakaan. Molempia hieman lyhennetty. Hyviä ovat.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Käytössä on ccm u+ komposiittimaila. Onhan noita kaiken näköisiä tikkuja iso nippu kasaantunut matkan varrella, tuolla u+:lla nyt vaan saa hyvän tuntuman kiekkoon ja siksi sillä höntsät tulee vedettyä.
 

JiiMani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Forsberg, ManU, SoJy
Täältä löytyy myös yksi innokas kiekkoilija, joka käyttää vaporin apx mallia. Itsellä vielä se vanhempi malli p92 lavalla, joka on tosi käyrä ja 67 flexinä. 3 talvea ollu kovalla käytöllä ja hyvin on kestänyt. Sen verta hyvin joustaa varsi, että kovat syötöt saa pehmeästi haltuun ja myös itse pystyy niitä antamaan. Ranteet lähtee napakasti ja muutenki tuntuma kiekkoon on tosi hyvä. Jemmasta löytyy myös supremen total one samoilla arvoilla, muttei ole niin omaan mieleen. Ensi talven ostoslistalla on apx2 sitten.
 

HokiHero

Jäsen
Budget sportissa on tarjouksessa Eastonilta Mako M5 II Grip stagaa 59,90€ vielä huomiseen eli 27.7 asti. En tiedä onko mailoja enää jäljellä kun itse kävin hakemassa jo aiemmin Tammistosta, mutta kannattaa varmasti jokaisen mailan hankintaa harkitsevan käydä kokeilemassa. Ovh mailalla on 279€ ja Tamperelaisen jääkiekkokaupan Mekassa, Hiitelässä mistä yleensä mailani hankin maila maksaa tarjouksessa 189€ eli voidaan puhua huikeasta tarjouksesta.

Itse ainakin kävin hakemassa pari vieläpä kun käyristys on tuttu iki-ihana Sakic/p92/p19.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Truen XC9. Sangen kelvollinen kalikka. Varamailana on Toni Söderholmin vanha Easton Stealth.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Sherwoodin komposiittimaila löytyy, mallia en muista. Varalla sitten Montrealin puumaila, joka on ostettu joskus lukioikäisenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös