Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 575
  • 467
Kiitokset vastauksesta. Vähän tuo liimakiinnitys arveluttaa, mutta jos ammattilaisetkin pelaa niillä hokia, niin kai se toimii.

Ei sitä liimaa kannata pelätä, päin vastoin. Kunhan tosiaan muistaa käyttää tarpeeksi liimaa, laivoissa ei ina ole tarpeeksi. Liima kiinnityksessä on sekin puoli, että se antaa vähän helpommin periksi, jolloin varsi säilyy paremmin. Varsi-irtolapa kiinnityksessä on olemassa se selvä "break point" joka sitten antaa mailalle lisä elämiä. Ainakin itselleni tämä on tärkeää, mutta myös sen takia, että saapahan valita sellaisen lavan jolla pelaa. Itse suosittelen ehdottomasti Eastonin Lindström-lapaa ja ehdottomasti kehoitan karttamaan kaikkia "peilejä" tyylin Vopat, Alatalo yms.. Aluksi kivoja, mutta sitten.....
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Itse suosittelen ehdottomasti Eastonin Lindström-lapaa ja ehdottomasti kehoitan karttamaan kaikkia "peilejä" tyylin Vopat, Alatalo yms.. Aluksi kivoja, mutta sitten.....
Miten mulla on muistikuva, kun oon hipelöinyt lapoja kaupassa, että tuossa Lidströminkin lavassa on hieman peiliä? Ja mitäs vikaa peilaavassa lavassa on? Vanhassa, kunnon lätynheittolavassa pitää vähän olla peiliä, nih! Kysy vaikka Larionovilta!
 
Miten mulla on muistikuva, kun oon hipelöinyt lapoja kaupassa, että tuossa Lidströminkin lavassa on hieman peiliä? Ja mitäs vikaa peilaavassa lavassa on? Vanhassa, kunnon lätynheittolavassa pitää vähän olla peiliä, nih! Kysy vaikka Larionovilta!

Onhan Lindströmissä peiliä, mutta tarkoitin "puhdas" peililapaa, tyyliin Vopat. Tuollaisessa Vopat-lavassa laukaukset ja syötöt jotka ovat edes lähellä jääpintaa, pitää suorittaa kannalla ja eikä yhdelläkään lavan osalla.

Lindström on täydellinen!
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Hah, prkle! Kävin aamulla pelaan tällä uudella Montrealin Nitrollani. Sysipaska! Myyn halvalla/annan pois, jos joku haluaa. Raskas ja 'jäykkä' lapa, huono tuntuma sekä lisäksi liian löysä varsi allekirjoittaneelle. Oli kyllä todellinen pettymys!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Hah, prkle! Kävin aamulla pelaan tällä uudella Montrealin Nitrollani. Sysipaska! Myyn halvalla/annan pois, jos joku haluaa. Raskas ja 'jäykkä' lapa, huono tuntuma sekä lisäksi liian löysä varsi allekirjoittaneelle. Oli kyllä todellinen pettymys!

Mulle voit antaa ilmaseks :D Itsellänikin oli joskus joku Nitro.. Paska sekin..

Valinnanvaraa kun on niin tajuttomasti, niin kertokaapa minkä noista varsista ottaisit, jos valita saisit. Perustelut mukaan.

http://www.hockeymonkey.com/easton-hockey-shafts.html

No tuosta on paha sanoo, kun ei pääse koittaan, mut jonkun junnuvarren ottaisin.. Juniori kun oon..
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eastonin Synergy Sakic kokokompolla mennään. 95 on jäykkyys..ehkä näpysti liian löysä. Sakicin lavan malli on hyväksi havaittu ja sillä mennään jo ties monetta talvea.
 

Jusbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Chelsea FC
Valinnanvaraa kun on niin tajuttomasti, niin kertokaapa minkä noista varsista ottaisit, jos valita saisit. Perustelut mukaan.

http://www.hockeymonkey.com/easton-hockey-shafts.html

Minkä tahansa valitset neljältä ekalta vaakariviltä,niin todella laadukas varsi on kyseessä. Kyllä se vain niin tuppaa menemään, että mitä kalliimpi sen laadukkaampi. Kunhan muistat ottaa oikean jäykkyyden. Itse varmaan ottaisin tuon: http://www.hockeymonkey.com/easton-sfsynergyiisr06.html, varmasti toimiva ja on vielä pirun hienokin.
Itselläni on nyt käytössä RBK 6K Sami Sandellin spekseillä, kyllä toimii!
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Vielä 1 tyhmä kysymys ja jätän teidät rauhaan. Mistä noita Eastonin keppejä saa suomesta (urheilukaupasta)? Itse asustan helsingissä, eli mielellään täältä suunnasta. Googlella en löytäny oikeastaan mitään.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Vielä 1 tyhmä kysymys ja jätän teidät rauhaan. Mistä noita Eastonin keppejä saa suomesta (urheilukaupasta)? Itse asustan helsingissä, eli mielellään täältä suunnasta. Googlella en löytäny oikeastaan mitään.

En jaksa tutkia mistään netistä, mutta olen aika varma, että Intersport tai Sportia myy noita. Itse olen ainakin Tampereelta urheiluliikkeistä bongaillut Eastonin varsia, myös lapoja löytyy..
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Oma kaikkien aikojen suosikki oli aktiivivuosina Paul Coffeyn spekseillä höylätty Sherwoodin puukeppi, muistaakseni joku 9000-sarjan keppi oli kyseessä. Saman profiilin lapa seurasi alumiinivarteen siirryttäessä mukana. Sopiva peili ja korkeus. Kävi puolustajan vinkkelistä kaikkeen toimintaan lätynheitosta lämäriin ja rannelaukauksesta rännipysäytykseen. Hyökkääjälle taasen lapa olisi ollut liian "jämerää" tekoa. Pari kolme kertaa napsahti kakkonen kun vastustajan koutsi päätti mittauttaa lavan. Lapa oli muistaakseni päästä liian korkea. Tosin jokaisella kerralla jatkoin peliä samalla mailalla eikä kukaan kehdannut sitä uudestaan mittauttaa. Brian Leetchin lapaprofiilille täytyy antaa kunniamaininta hyökkäyssinisellä ehdottomana "rännilapana". Lavan kärjen korkeus oli varmaan luokkaa puolisen metriä... :D

Kaikkien aikojen hupikombo oli laittaa "hieman" ylilöysäksi pehmenneeseen hiilikuituvarteen Paul Kariyan spekseillä tehty lapa...yläkulma oli lämärille minimikorkeus...omalta siniseltä.

Nyt käytössä tossulätkää silmällä pitäen "jonkun narrin" räätälöityjä, tällaisen puukäden käytössä ainoastaan syöttelemiseen(aina polvenkorkuinen syöttö halusi sitä tai ei) ja viidestä sentistä maalinkattoon nostamiseen sopivia, sählymailan painoisia ylijäämä komposiitteja muutaman kappaleen verran.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä 1 tyhmä kysymys ja jätän teidät rauhaan. Mistä noita Eastonin keppejä saa suomesta (urheilukaupasta)? Itse asustan helsingissä, eli mielellään täältä suunnasta. Googlella en löytäny oikeastaan mitään.

Mikonkadun Intersportista luulisi löytyvän tai vaihtoehtoisesti jos itähelsingistä niin Puhoksen Intersport(eli Itäkeskuksen vieressä).
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onhan Lindströmissä peiliä, mutta tarkoitin "puhdas" peililapaa, tyyliin Vopat. Tuollaisessa Vopat-lavassa laukaukset ja syötöt jotka ovat edes lähellä jääpintaa, pitää suorittaa kannalla ja eikä yhdelläkään lavan osalla.

Kertokaapa nyt avuttomalle, että mitä se peilaus tarkoittaa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen..
 

d2uce

Jäsen
Oma kaikkien aikojen suosikki oli aktiivivuosina Paul Coffeyn spekseillä höylätty Sherwoodin puukeppi, muistaakseni joku 9000-sarjan keppi oli kyseessä.

Itsellä ollut kanssa joskus käytössä Sherwoodin Coffey puumaila. Melkoiselta sählymailalta se lavan osalta alkuun tuntui lähes suoralla lavalla siihen asti neppailleena, mutta kaikkeen tottuu ja nopeastihan siitä tuli oma suosikki. Nyt olisi joku samankaltainen maila hakusessa ulkohöntsään.

Vaihtoehtona myös "suorakaiteen" muotoiselle liki suoralla lavalla varustettu maila, kun ei noihin pyöreäkärkisiin lapoihin oikeen osaa suhtautua asian vaatimalla vakavuudella.

Edit: Tuon Coffeyn kanssa samasta urheiluliikkeestä Forssasta löytyi myös Bondra spekseillä varustettu Sherwoodin puumaila, mutta jäi silloin hyllyyn liian suoran lavan vuoksi.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tällä hetkellä Bauer Vapor XXX Lite. Monia mailoja olen testannut mutta tästä tykkään.

Kakkosmailana hieman harvinaisempi Mission V-Hex jolla en oikein ole ainakaan vielä oppinut pelaamaan.

RBK:n jollain mailalla ja Montrealin oranssilla Nitrolla (vanhempaa mallia) yritin viime talven mutta en niilläkään saanut samanlaista tuntumaa kuin tuolla Bauerilla.
 

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Tulipa sitten ostettua uusi lätkämaila, kun Mission L2 sanoi sopimuksensa irti yhden talven jälkeen! Tuli sitten ostettua Nike Bauerin ONE60 varsi ja sitten intersportista sattui löytymään todella hyvä Montreal Nitron lapa. Lapa on kunnon peili lapa, jossa pieni koukku, mutta ei kumminkaan mikään iha älytön. Todella hyvin maila toimii, kohtuu hyvä kikkailla ja vedot lähtee todella hyvin.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Tarkkaan en muista, mutta joku Reebok se on. Loppu talvesta lavan pää kräkkäsi, aika pahasti mutta kyllä sillä pelasi vielä muutamat kerrat. Ostelen varmaan sitten uutta, kun alkaa ulkojääkausi täälläkin päin.
 

Erik Loka

Jäsen
Kertokaapa nyt avuttomalle, että mitä se peilaus tarkoittaa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen..

http://www.monkeysports.com/hockeymonkey.com/BladePatterns/Nike-Bauer-Blade-Chart.gif

Tuosta kuvasta näkee aika hyvin peililapoja. Eli lapaa ei olla käyristetty perinteisesti pituussuunnassa, vaan käännetty alaosaa sisäänpäin.
Etenkin nuo alarivin mallit ovat hyviä esimerkkejä.

Itsehän tulee läiskittyä komposiittimailoilla, käytössä on Montreal Nitro, Easton Synergy ja joku Eastonin varsi.
 

Messenger

Jäsen
Vector CCM OPS-V120! ! !

Haastajat aika vähissä mun mielestä.Ylivoimaisesti paras maila käteen pelkästään tuntuman perusteella,varsi ei ole liian paksu joten halkomaista ja tönkköä tunnetta ei tule kuten esim. Nitrojen kanssa on. Varsi on myös sopivan jämäkkä(huom.regu) vaikka toisin luulisi,tuntuma mailassa erittäin hyvä.Eniten mielestäni puumailan tuntuinen kuin Vaporit,RBK:t,Nitrot huomioiden.
Synergyt pääsee lähelle ja warrior oli myöskin mielenkiintoinen kokemus mutta Vectorilla mennään..
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
RBK 4K acuflex. puoltoista kautta pelannut ja nyt tuntuu että on tullut kilsat täyteen tolle mailalle.

Alkuun toi oli todella sopiva joustoltaan mutta nyt se on aivan lussu. Vaikka muuten maila kestääkin aivan eri malliin kuin puumailat niin tosta on vaan jäykkyys kadonnut aivan täysin.

Pitää odotella että alet alkaa ja hakee jonkun vastaavan tikun. Jos vaikka Salmingia kokeilis.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Silloin harvoin kun jäälle siirryn kädessä on Lieksan Hurttien entisen kapteenin eli Sören entinen kepakko. Sain tämän eittämättä keräilyharvinaisuuden varmaan 10 vuotta sitten. Merkki on Tackla.
 

Erik Loka

Jäsen
Ai.. No on munkin viimevuotisessa Sher-Woodissa aika hyvin tota peiliä.. Sillä täytyy opetella varmaan vähän aikaa vetään, menee meinaan vähän helposti yli sellasella lavalla.. Varressa lukee Crosby, mutta en sitten tiedä, että tarkoittaako se sitä lapamallia vai mitä?

Lapamallia juurikin. Crosbyn, ja muidenkin pelaajien lavoilla tehdään sitten varsia eri jäykkyyksillä ja muilla muuttujilla.
Eli vaikka siinä mailassa lukisi Crosby tai joku muu, niin ei se sitä tarkoita aina että kyseinen pelaaja lätkii täsmälleen samanlaisella mailalla.
Samanlaisella lavalla kylläkin.
 
Aika sama itselleni millä pelailen. Tällä hetkellä käytän jotain alelaarin (24e) Koho Revolution komposiitti-mailaa ja täytyy sanoa, että kestävyyttä löytyy ainakin. Vetokin lähtee napakasti, varsinkin kunnon rannari.

Turha mailaan tuhlailla rahojaan, opettelee vetämään, niin voi vetää vaikka rikkaharjalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös