Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 009
  • 467

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Dave MacIntyren JYPissä käyttämä Koho Revolution XX Stiff 2280. Wanha kunnon puumaila. Ei mitään hajua, mitä tuo tyyppimerkki tarkoittaa.

Tuo siis höntsäysmailana, ei pelkkänä koristeena.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
CCM Vector V110 tällä hetkellä käytössä.
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Joku ensimmäisien komposiittimailojen prototyyppimalli, jossa tällä hetkellä Brian Leetchin lapa. Lähtee loistavia lättyjä. ;)

Kaveri oli mulle joskus vuosia sitten 50mk velkaa ja rahan sijaan antoi mulle ko. varren ja kolme erilaista lapaa. Ei huonompi diili. Kaveri pelas KalPassa v. 80-syntyneiden edustusjoukkueessa ja joukkue sai tuolloin kokeiltavaksi erilaisia komposiittimailoja. Varressa ei ole minkäänlaisia merkkejä eikä karhennuksia eikä mitään, pelkkä musta lasikuitu(?)varsi.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Montrealilta mittatilaustyönä valmistettu maila jossa on sellaisia ominaisuuksia/ainesosia joita ei kenelläkään ole. Mahtava maila. Suhteita kun on niin ^^

Ja toinen on Montrealin Nitro. 8500:nen. Laatumaila sekin tietenkin.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uudean karhea Grafin G-5 intermediate flex 75 komposiittimaila.

Tällaisenki raski ostaa näin keväämmällä, kun alennusmyynnit alkoi:)
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Ite pelailen Bauerin Vapor XX-varrella, pro stiff 112.
Lapa on player's design, ja omalla mallilla... ;)

Tehtaalta vielä. Helevetin hyvä sellainen.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Ovenpielestä löytyy semmonen kolmenkympin puu-Monttu. Tarkkaa mallia en muista, enkä jaksa tästä koneelta sitä lähteä tarkistamaan...
 
Itse pelailin suurimman osan kaudesta Montrealin kolmen X:n puutikulla. Päätin sitten vaihtaa mailaa viimeisiin matseihin ja ostin KOHOn vastaavan tripla-X:n: lämärit lähti paljon paljon lujempaa kuin löysemmällä Montikalla, kyllä kadutti etten tajunnut kokeilla aikaisemmin. Toisaalta taas Tepon mailalla ja sen kymppilavalla kiekonkäsittely oli hiukan helpompaa. Mutta sehän kuuluu Alasarjojen Niinimaan, Hazardipakin toimenkuvaan, että välillä kiekko karkaa.
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Vectorin vasrsi ja kohon puulapa...yhteensä maksoivat 2 vuotta sitten 30€(tarjouksessa)
 

emz1

Jäsen
Koho Revolution 4460
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha Torspo, mallia en muista. Myös Sher-Wood P.M.P. 7000 löytyy. Myös muutama muu, puumailoja siis kaikki. Sekä Ville "Bin" Peltosen käyttämä Cooper Superpower 5500.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
CCM Vector OPS V110 regular flex. Lapa on LG 31.

Kerrassaan einomainen maila, hieman vaikea aluksi kun on edellistä mailaani huomattavasti pidempi ja käyrä hyvin erilainen. Lapan mallikin on mielenkiintoinen.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
dude kirjoitti:
Harhaluulot komposiittimailan kestävyydestä ovat sitkeässä. Komposiittimaila ei ole yhtään sen kestävämpi kuin mikään muukaan maila, vaan sen erinomaiset ominaisuudet ovat ihan muualla (jäykkyys pysyy paremmin, kevyempi, tasalaatuinen jne.).

Kannattaa muistaa, että komposiittimailoilla on 30 päivän takuu valmistusvirheille, eli kiltisti vaan risan mailan kanssa liikkeeseen mistä sen ostit ja kuitti messiin.

Itse ostin TPS Genesis-hiilikuitumailan pauttiarallaa vuosi takaperin ja tietty menin ekana iltana itsekseni höntsäämään. Vetelin siinä lämäreitä ja n. tunnin käytön jälkeen huomasin ventin lavan pohjassa, eli pohjassa oli pieni halkeama, josta lavan rakenne oli murtunut ja murtuminen jatkui edelleen.

Vein mailan takaisin kauppaan, josta se lähetettiin maahantuojalle (Great Skate, Turku). Parin viikon jälkeen maila tuli takaisin ja päätös oli, ettei mailaa korvata. Soitin sitten maahantuojalle lisäperusteluja varten ja siellä alkoi äijä huutamaan puhelimessa jotain, että ”miten sä kuvittelet, et maila korvattaisiin, kun oot selkeesti luistellut sen päälle?” Käytös ja asenne oli muutenkin perseestä, eikä mitään korvausta koskaan tippunut, vaikka 30 päivän takuu alittui komeasti. Enkä tosiaan ollut lyönyt mailaa mihinkään terävään tai luistellut päälle. Myöhemmin Great Skaten pomo soitti vielä mulle ja vittuili, et ”meinattiin korvata maila, mut ei korvatakaan, kun valitit asiasta”.

Tarkistin asian vielä TPS:n jenkkisivujen kautta ja siellä luki, et maahantuojan olisi pitänyt lähettää maila heille lopullista tarkistusta varten. Tätä maahantuoja koskaan tehnyt. Kokemuksen perusteella en kyllä suosittele TPS:n mailoja kenellekään, varsinkaan kun asioiminen maahantuojan kanssa oli yhtä helvettiä.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Olen meinannut ostaa komposiittivarren, mutta takana on yksi huono kokemus tästäkin. Mulla oli CCM:n varressa puulapa ja muutamien pelikertojen jälkeen varsi alkoi halkeamaan pituussuunnassa siitä päästä, mihin lapa oli kiinnitetty.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia varren halkeamisesta? Entä onko lapa alkanut löystymään pelaamisen yhteydessä niin, että liimaus on pettänyt ja loppujen lopuksi lavan on saanut vedettyä irti käsin ilman suurempia ponnistuksia? Mistä varresta on hyviä kokemuksia/mitä suosittelisitte?

Lisäys: jos varsi on hajonnut em. tavalla, oletteko lähettäneet sen maahantuojalle ja onko varsi korvattu?
 
Viimeksi muokattu:

Erik Loka

Jäsen
McCracken kirjoitti:
Olen meinannut ostaa komposiittivarren, mutta takana on yksi huono kokemus tästäkin. Mulla oli CCM:n varressa puulapa ja muutamien pelikertojen jälkeen varsi alkoi halkeamaan varren pituussuunnassa siitä päästä, mihin lapa oli kiinnitetty.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia varren halkeamisesta? Entä onko lapa alkanut löystymään pelaamisen yhteydessä niin, että liimaus on pettänyt ja loppujen lopuksi lavan on saanut vedettyä irti käsin ilman suurempia ponnistuksia? Mitä varresta on hyviä kokemuksia/mitä suosittelisitte?


Yhdessä Eastonin varressa on ollut sama ongelma. Laitappa vaikka pala erkkaa siihen lavan kiinnitysosaan kiinni, kuumenna niin että erkan liimat sulaa ja tökkää sisään.

Varsista on itsellä toimineet Eastonit (paitsi tuo yksi) ja CCM Vector.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Nykyään tulee pelattua CCM:n Vector-puumailalla. Tuntunut hyvältä kaikin puolin.

Aikaisemmin käytin paljon Eastonin hiilikuituvartta ja siinä kokeilin eri valmistajien puulapoja. Parhaat lavat omien kokemusteni mukaan tekee CCM. Eastonin lapoja en ostaisi enää niiden heikon kestävyyden takia. Varret sensijaan Eastonilla ovat markkinoiden parhaimmistoa.

Palattuani jälleen käyttämään puumailaa en usko että enää ihan heti vaihdan takaisin komposiittiin/hiilikuituun. Kiekkotuntuma on niin paljon parempi puumailassa.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kolme talvea olen jo pelannut samalla CCM Vectorilla (punainen). Paras maila, jolla olen ikinä pelannut. Pari kautta ennen CCM:ää pelasin Montrealeilla. Niistä en tykännyt alkuunkaan.
Muutaman kerran olen kokeillut hiilikuitu Vectoria ja Easton Synergyä. Tottahan se on, että kiekkoon ei noilla mailoilla saa samanlaista tatsia kiekkoon.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Itsehän pelaan perinteisellä Kohon puumailalla. Tosin ei ole tullut hetkeen pelailtua, ja tällä hetkellä näyttää pelottavasti siltä, että jäävät pelit tältäkin talvelta muiden pelattavaksi.
 

JanJ

Jäsen
AcesHigh kirjoitti:
Kyllä! Niitä tuli hallilta saatua vaikka kuinka. Tämä minun malli on siitä hohdokas, että Raitanen antoi itse sen minulle, ehjänä.
Heh, toki minunkin mailani ehjiä ovat. Siihen aikaan Ässien huoltajana oli pikkuserkkuni, ja pelaajat käyttivät jopa 100 mailaa kaudessa. Siispä komerossa pullistelee Javanaisen, Heiskasen, Frolikovin, Jyrkkiön, Levon, Makkosen, Fandulin, Pjatanovin, Kanervon, Stenin, jne jne jne nimillä varustettuja mailoja. Joillakin on pelattu, jotkut ovat yhä koskemattomia.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Uusi hankinta Sportian -60% -rekistä: CCM GrooveLite 1152 Stiff. Toivottavasti on kestäväinen ja tuottaa paljon pisteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös