Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 287
  • 467
Miultakin jopa maila löytyy. Joku bauer se on. Lapsuuden kodissa on toinen. Titan vissiin. Penskana poikien kanssa pelailin. Nyt en ilkeä jäälle mennä kuin iltamyöhällä ehkä, kun ei muut näe... Mutta kätisyytenä sentään right. Niinkuin kaikilla neljällä veljellänikin. Vanhin veli on vasuri muutenkin. Joten kenties sieltä myö pienemmät opittiin. Vaikka mie oonkin molempikätinen. Pitäis käydä varmaan katsomassa jos tuonne olisi jää tehty. Luistimetkin on teroitettu. Tai sitten ootan että saan pikkuveljen mukaan ni ei nolota niin paljon.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
No mulla on kaks mailaa. Toinen on Bauer 500-puumaila ja sitten toinen on CCM Vector hiilikuitumaila. Siinä on erillinen lapa, joka on puuta. Ihan hyvin on sekin kestänyt, paitsi että eilen halkes vähän lapa. No, vähän vaan erkkaa siihen niin kyllä se kestää.

Lawless:

Onko noista Lidlin myymistä (saksalaisista?) mailoista mihinkään? Siis lähinnä höntsäilykäyttöä ajatellen.

Kokeilin siellä kaupassa vähän sitä, että miten se joustaa ja muuta sellaista. Oletko ajatellut Senior- vai Junior mailaa? Itse ainakin kokeilin sitä junnumailaa ja se jousti aika paljon. Veikkaan, että kyllä ne kestää varmaan pihapelit ihan hyvin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään kävin hakemassa Montrealin Magnum XX:n. Lapana nitro-tekniikalla (tms) tehty ja käyristyksenä European.

CCM ja Bauer on tullut pätkittyä syksyllä, molemmat lavasta vaakasuoraan halki. Saas nähdä kauanko tämä aletikku kestää.
 

craft

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta sitä en ymmärrä, kun alle 10v. pelaaville junnuille hommataan jo kalliit komposiitit käteen...Ei tossa iässä vielä ole merkitystä siitä minkälaisella mailalla pelaa...
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Itsensä Ari Tuppuraisen käyttämä Torspo suoraan 80-luvulta on mahdollisesti jonkin vinttikomeron uumenissa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Omaan kaksi Erik Kakon mailaa, toinen on Tepsin ja toinen Kerhon ajalta. Tepsistä muistaakseni Cooper ja Kerhosta jokin Titan. Titanista hajosi lapa kun viimeksi(tänä vuonna ensi pelit) kävin pelailemassa. Kai minulla sitten on se suomen kovin lämäri, kun samanlainen maila ja heti paskaksi. Hähä!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
craft kirjoitti:
Mutta sitä en ymmärrä, kun alle 10v. pelaaville junnuille hommataan jo kalliit komposiitit käteen...Ei tossa iässä vielä ole merkitystä siitä minkälaisella mailalla pelaa...

En tiedä nyt tarkoitatko minua, mutta tuon mailan olen ihan itse ostanut ja olen jo 13 v. Tarvitsisi vaan pikkuhilja hankkia vähän jäykempi maila...

En itsekään ymmärrä sitä, että ostetaan niin nuorille niin kalliita mailoja
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuupperi!

Meikällä on Cooper, numeroa en nyt muista, Player's Model Raitanen (Rauli). Kyllä!

*häpeää*
 

Random Hero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulla on kaksi CCM GrooveLiteä jäykin ja keskijäykkä, voin suositella! Kaverini jolla meni 7-10 mailaa rikki vuodessa osti ko. mailan eikä vieläkään ole saanut sitä rikki.

Sitten tuli mieleen, montako mailaa te "saatte" rikottua talvessa? Itselläni menee 1-3 tikkua.
 

Alonzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Kummeli kirjoitti:
En tiedä nyt tarkoitatko minua, mutta tuon mailan olen ihan itse ostanut ja olen jo 13 v. Tarvitsisi vaan pikkuhilja hankkia vähän jäykempi maila...

En itsekään ymmärrä sitä, että ostetaan niin nuorille niin kalliita mailoja

Joo mä kyllä suosittelen vielä sullekin puumailaa ja oikeastaan kaikille muillekkin. On niitä komposiittejä mullakin ollu ja kyllä hyvä puumaila aina komposiitin voittaa. Ja eihän mailan jäykkyys riipu siitä onko se komposiitti vai ei(no shit)...

Ja jos jollokin on ns vaahtosammuttimia kotona jotka ruinaavat komposiittimailoja niin ostakaa ennemmin vaan niitä puumailoja. Ja käsittääkseni 2007 tulee voimaan sääntö ,että lasten pitää pelata puuvartisilla mailoilla.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Toissapäivänä hankin CCM Groove lite 1152:n x-stiff-jäykkyydellä. (Kuulostaa varmastikin löysältä, mutta meikäläisen 60kg:n elopainolla lämäräitä paukutellessa juuri sopiva). Loistohankinnalta on ainakin tähän mennessä kaikin puolin tuntunut. Useimmille tuo nimi ei varmaankaan kerro mitään, joten kerrottakoon, että kyseessä on ns. sukkamaila, eli mailaa peittää ylös asti "lasikuitusukka".

Onko JA:n väellä kokemuksia "sukkamailojen" kestävyydestä tai kestämättömydestä, jotta tietää kuinka kovasti sitä kehtaa käsitellä...?
 

Routavaurio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semiviivelähdöt
Ei enää ikinä komposiittimailaa minulle.

Tarina menee näin, pari viikkoa sitten kävin täpinöissäni ostamassa ensimmäistä kertaa eläessäni komposiittimailan, Bauer Vapor tai joku sinnepäin oli nimi(ei ole tapana katsoa mailaa ostaessa muuta kuin jäykkyys ja lapa).

Pari viikkoa meni ihan kivasti ja hauskaa oli höntsätä ja nimenomaan yksikseen eli en pelannut mailalla ollenkaan. Viime viikon loppupuolella olin sitten kaverinin kanssa höntsäilemässä hallissa ja pisteltiin siinä toisillemme one-timereita. Pari kertaa ehdin vetää ja kolmannella kerralla maila menee keskeltä irtipoikki(!) ja lapaosa lentää helvettiin koko kaukalosta.

Olin ollut siinä käsityksessä, että komposiittimailaa ei voi saada lämäämällä poikki...olin näköjään väärässä. Tosin epäilen, että kyseessä on kyllä valmistusvirhe. Ei herranjumala 100€ mailaa voi saada lämäämäällä ja noin lyhyellä käyttöiällä, ja vieläpä ilman pelikontaktia voi saada poikki.

Ja sitten vitutusketjuun....
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kymmenisen vuotta vanha sininen Montreal 77. Maila on lähes täydellisessä kunnossa ja muutaman vuoden tauon jälkeen ajattelin testata sitä tänä talvena vielä jossain vaiheessa.
 

JanJ

Jäsen
AcesHigh kirjoitti:
Meikällä on Cooper, numeroa en nyt muista, Player's Model Raitanen (Rauli).
Jes, mulla on noita Coopereita kymmeniä. Cooper 5000 oli mun suosikki.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Routavaurio kirjoitti:
Olin ollut siinä käsityksessä, että komposiittimailaa ei voi saada lämäämällä poikki...olin näköjään väärässä. Tosin epäilen, että kyseessä on kyllä valmistusvirhe. Ei herranjumala 100€ mailaa voi saada lämäämäällä ja noin lyhyellä käyttöiällä, ja vieläpä ilman pelikontaktia voi saada poikki.

Ja sitten vitutusketjuun....

Kokoajanhan noita räpsähtelee poikki ja nimenomaan mailan keskustasta.
Itsellä on käynyt sen verran hyvä tuuri oman komponi kanssa, että nyt on menossa jo kolmas talvi tällä ko. melalla. Mailahan on Montrealin Nitro 8500 tai jotain sinne päin. Puumailoja sai aikoinaan ostaa 5 talvessa.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
CCM Vector BRD XX Stiffinä oli ja meni. Varresta lähti pinnoite irti ja varresta katosi jäykkyys sen siliän tien. Hetken kesti ennenkuin tuohon hybridiin tottui ja siitä opin jo pitämään mutta nyt kokeillaan taas puukeppiä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Routavaurio kirjoitti:
Pari kertaa ehdin vetää ja kolmannella kerralla maila menee keskeltä irtipoikki(!) ja lapaosa lentää helvettiin koko kaukalosta.

Olin ollut siinä käsityksessä, että komposiittimailaa ei voi saada lämäämällä poikki...olin näköjään väärässä. Tosin epäilen, että kyseessä on kyllä valmistusvirhe. Ei herranjumala 100€ mailaa voi saada lämäämäällä ja noin lyhyellä käyttöiällä, ja vieläpä ilman pelikontaktia voi saada poikki.
Ootko käyny koskaan katsomassa jääkiekkopelejä? Oletko koskaan nähnyt mailan menevän poikki? :) joo,kyllä niitä menee varsinkin jos vetää vastakiekkoon,on kova syöttö ja/tai on painoa päällä. Vastakiekkoihin ampuminen olis kivointa mutta niin saa sen mailan aika helposti rikki. En tiedä onko se niin että komposiittimaila katkeaa helposti kun se menee tietyn "äärirajan" yli,puumailahan kärsii mutta kestää.

Mutta ihan yleiskommenttina, itse käyn pari kertaa viikossa pelailemassa ja oon pikkuhiljaa sitä mieltä että komposiitit sopii harrastelijoillekin. Hinnat on tippuneet, maila on kevyempi ja pysyy samanlaisena pitkään. Kestoa kuitenkin on aika pitkään verrattuna puisiin, puuvarret (ja lavatkin) pehmenee aika nopeasti.

Mutta makuasioitahan nämä on,ei kannata ostaa sokeasti sitä kallista komposiittia vaan pelaa sillä mikä tuntuu hyvälle ja varsinkin jos käy muutamia kertoja talvessa höntsäilemässä niin tyhmältä tuntuu ostaa yli satasen maila.

Ja noissa on laatueroja,halpa harvoin on hyvä.

Cmprs kirjoitti:
Onko JA:n väellä kokemuksia "sukkamailojen" kestävyydestä tai kestämättömydestä, jotta tietää kuinka kovasti sitä kehtaa käsitellä...?
Mulla oli 2 talvea sitten tuommoinen ja kesti hyvin, tykkäsin kaikinpuolin. Ne oli puumailoiksi kalliita mutta hyvä kesto maksoi takasin sitä hankintahintaa. Itsellä ei kyllä oo kokemusta kuin yhdestä kappaleesta mutta siis se kesti hyvin ja pidin (ja taisin vielä saadaki puoli-ilmaiseksi kun oli jotain pelaajalavalla varustettuja).
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Niin, ensi kaudelle tulee voimaan sääntö, jonka mukaan 95-syntyneet ja sitä nuoremmat eivät saa pelata komposiittimailoilla. Sensijaan nämä ns. hybridmailat, joissa siis on komposiittipinnoite ja kennorakenne sisällä, ovat sallittuja.

Cmprs kirjoitti:
Toissapäivänä hankin CCM Groove lite 1152:n x-stiff-jäykkyydellä. (Kuulostaa varmastikin löysältä, mutta meikäläisen 60kg:n elopainolla lämäräitä paukutellessa juuri sopiva). Loistohankinnalta on ainakin tähän mennessä kaikin puolin tuntunut. Useimmille tuo nimi ei varmaankaan kerro mitään, joten kerrottakoon, että kyseessä on ns. sukkamaila, eli mailaa peittää ylös asti "lasikuitusukka".

Onko JA:n väellä kokemuksia "sukkamailojen" kestävyydestä tai kestämättömydestä, jotta tietää kuinka kovasti sitä kehtaa käsitellä...?

Ei ole mitään universaalia totuutta siitä, miten löysä/jäykkä mailan pitää olla. Hannes Hyvönen pelaa löysimmällä mahdollisella ja Raimo Helminkin stiffillä. Samaten Teemu Selänne. Harhaluulo siitä, että mitä enemmän tekee maaleja, sen jäykempi maila, on edelleen sitkeässä. Erityisesti komposiittimailoissa kannattaa suosia löysiä mailoja, koska ne antavat mailalle laukauksen yhteydessä lisätehoja, kun kunnolla vääntyvät mutkalle.

Sukkavarsimaila on ainoa maila, mikä oikeasti kestää paremmin kuin mikään muu maila. Siksi varmaan niiden valmistus onkin lopetettu ;)

Routavaurio kirjoitti:
Tarina menee näin, pari viikkoa sitten kävin täpinöissäni ostamassa ensimmäistä kertaa eläessäni komposiittimailan, Bauer Vapor tai joku sinnepäin oli nimi(ei ole tapana katsoa mailaa ostaessa muuta kuin jäykkyys ja lapa).

Pari viikkoa meni ihan kivasti ja hauskaa oli höntsätä ja nimenomaan yksikseen eli en pelannut mailalla ollenkaan. Viime viikon loppupuolella olin sitten kaverinin kanssa höntsäilemässä hallissa ja pisteltiin siinä toisillemme one-timereita. Pari kertaa ehdin vetää ja kolmannella kerralla maila menee keskeltä irtipoikki(!) ja lapaosa lentää helvettiin koko kaukalosta.

Olin ollut siinä käsityksessä, että komposiittimailaa ei voi saada lämäämällä poikki...olin näköjään väärässä. Tosin epäilen, että kyseessä on kyllä valmistusvirhe. Ei herranjumala 100€ mailaa voi saada lämäämäällä ja noin lyhyellä käyttöiällä, ja vieläpä ilman pelikontaktia voi saada poikki.

Harhaluulot komposiittimailan kestävyydestä ovat sitkeässä. Komposiittimaila ei ole yhtään sen kestävämpi kuin mikään muukaan maila, vaan sen erinomaiset ominaisuudet ovat ihan muualla (jäykkyys pysyy paremmin, kevyempi, tasalaatuinen jne.).

Kannattaa muistaa, että komposiittimailoilla on 30 päivän takuu valmistusvirheille, eli kiltisti vaan risan mailan kanssa liikkeeseen mistä sen ostit ja kuitti messiin. Ja jos maila on mennyt rikki takuuajan jälkeen, niin Suomesta löytyy muutamia mestoja jotka korjaavat komposiittivarsia ja siis myös mailojen rikkimenneitä varsia, ja ainakin mitä itse olen kuullut, niin ihan hyvällä menestyksellä. Lisätietoja korjaustavasta: http://www.onlysports.ca/os-hockey/srsrepair.htm. Hinnat varmaan vaihtelevat vähän eri puolilla Suomea.
 

JanJ

Jäsen
dude kirjoitti:
Niin, ensi kaudelle tulee voimaan sääntö, jonka mukaan 95-syntyneet ja sitä nuoremmat eivät saa pelata komposiittimailoilla.
Joku välkky westendiläinen juuri löysi porsaanreiän, eli harjoitusmatseissa saa pelata komposiittimailoilla, virallisissa otteluissa ei. Heh heh...
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Lapsuudenkodin autotallissa on joku 80-luvun loppupuolen Titanin maila, joka piti tuoda jouluna tänne, mutta tietysti unohdin asiasta mainita. Kunnosta tai pituudesta ei ole mitään muistikuvaa (oli kait viimeksi käytössä peruskoulussa), mutta ehkä sillä muutamat ulkojäähöntsyt vetäisi.
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JanJ kirjoitti:
Jes, mulla on noita Coopereita kymmeniä. Cooper 5000 oli mun suosikki.

Kyllä! Niitä tuli hallilta saatua vaikka kuinka. Tämä minun malli on siitä hohdokas, että Raitanen antoi itse sen minulle, ehjänä.
 

Rystylätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Sympatiat Jyp ja Kalpa
Joskus junnuna tietysti legendaarinen valkoinen titan 4020 :)...Nykyään veivailen montrealin koko hiilari nitrolla ja varamailana ccm vector mallia hiilikuitu ja lapana joku montrealin hiilari lapa....


niin ja btw.pitää mainita erikoisuutena,että mulla on ilja kovaltchuk(vai miten kirjoitetaan) maila nimmarilla.Sain sen sillon kun se pelasi vielä venäjän sarjaa ja kukaan ei tiennyt mihestä muutakuin, että oli 1 kierroksen varaus.Nyttemmin taitaa latoa änärissä ihan hyvään tahtiin bongoja..Paremmin kuin minä 2.divarissa :))...
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
Montreal nitro 8500 komposiittimaila. 185 euroa ovh mutta sain 85 eurolla kun olin työharjoittelussa urheiluliikkeessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös