Erikoisimmat paikat missä Jatkoaikalaiset ovat käyneet?

  • 27 002
  • 208

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noista päihteitä myymättömistä huoltoasemista tuli mieleen ostoskäynnit unkarilaisessa lähimarketissa. Oli siinä pällistelemistä, kun pelkästään viinejä ja väkeviä oli litramääräisesti enemmän kuin nestemäisiä maitotuotteita. Joukossa oli kahden litran muovipäniköitä, joissa oli paikallisten juoppojen suosimia halpoja viinejä. Ei tullut maistettua.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pressan veneessä nokosilla

Vuonna 1990 kun olin Turun laivastoasemalla armeijan sinisissä, niin talvella tehtiin isoissa varastohalleissa huoltohommia. Vanhempana matruusina valvoin kun nuoremmat purki ja rasvasi irroitettuja 12,7mm kk:täSamassa hallissa oli pressujen alla veneitä. Niitä sitten katseltiin ja nosteltiin pressuja. Erään alta sitten paljastui vene jonka nimi oli "Kultaranta II". Eikun sisään vaan tutkimaan venettä. Annoin nuoremmille ohjeet ja pressan veneen sohvalle poikittain ja silmät kiinni... makoistat oli unet..
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vastaus Roccolle..

Näin isoveljenäsi minua hiukan huolestuttaa että tiedät jonkun Meg Ryanin nyyhkyleffan ja vieläpä sen mitä siinä tapahtuu..hehehhe...
 

JanJ

Jäsen
Asuin Rua da Ponta da Cruzin kääntöpaikassa, ja kyseessähän on siis Ponta da Cruz joka on EU:n eteläisin piste kartassa. Kotitalon ovelta matkaa ristille oli 30 metriä. Siinä kävi turisteja pällistelemässä joka päivä useampi minibussillinen. Se oli mielestäni tavallaan erikoinen paikka, vaikka turisteja siellä olikin.

Samaan maahan liittyy se että kävelin Curral de Freirasista hylättyä levadaa pitkin takaisin Centromariin. Matkalla mennään 35 senttiä leveätä kävelytietä pitkin ilman kaiteita ja alas on 200 metrin pudotus. Alhaalla näkyvät ristit ja hautakummut pistävät kummasti vauhdin alas. Parissa kohdassa oli pakko kontata muutama metri, kun reunus oli sortunut hieman.
 

Rocco

Jäsen
SamSpade kirjoitti:
Näin isoveljenäsi minua hiukan huolestuttaa että tiedät jonkun Meg Ryanin nyyhkyleffan ja vieläpä sen mitä siinä tapahtuu..hehehhe...

Näin pikkuveljenäsi voisin suositella että kirjoittelet jatkossakin vain sinne ET-lehden forumille.

Tosiasiassa sain tietää tästä leffasta vasta paikan päällä kun ajoimme siitä ohi. Kuvaukset olivat olleet siellä aika äskettäin ennenkuin olin paikalla. Olen sitten Canal+:lta nähnyt sen kohtauksen.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Gags kirjoitti:
Kuinka kännissä te uskallatte ulkomailla autoa ajaa?

En minäkään ollut kuskina, ei ole korttiakaan. Paikka oli ihan "nähtävyys" ja silloinen kanadalainen tyttöystäväni tiesi sitten näyttää sen minulle. Erittäin outo paikka.
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha kunnon Itä-Saksa

Yhden yön olen viettänyt majoituslaitksessa joka oli vanhassa vankilarakennuksessa etelä-Ruotsissaa
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
mirasane kirjoitti:
- WRC-auton kyydissä (Sebastian Lindholm ajoi kapeaa metsätietä, joka kapeni kummasti, kun nopeusmittari alkoi kiivetä satasen paikkeille.

Joo samalla pätkällä joskus ollut. Kiva katella siinä pihalla kun auto hyökkää sen mäen päältä kylki edellä vielä jotain sataa ja tuntuu että tulee päälle. Mutta niin se vaan pysähtyy nätisti hyvissä ajoin. Ei se vauhti mitään, kai sitä millä tahansa hopalla sataa ajaa metsätiellä, mutta se miten ne kärryt pysähtyy soralla. Huh.

Erikoinen paikka voisi olla ainakin Espoon TV-mastossa. Puolimatkassa eli 150m:ssä käytiin, kun hissillä ei korkeammalle päässyt ja ylemmäs ei viitsi muutenkaan mennä paistumaan. Ritilälattia oli soma. Ympärillä näkyi, mitäs muuta kuin pelkkää metsää. Pasilan linkkitornista nyt näkyy vähän muutakin kuin metsää, mutta vihreä on valloillaan sielläkin, vaikka pääkaupunkimme siihen koko komeudessaan ympärille levittyy.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Isokissa kirjoitti:
Vanha kunnon Itä-Saksa

Tuollahan nyt on käynyt Erkkikin. Minä olen siellä jopa pelannut jääkiekkoa paikallisella mailalla (nimi oli muuten DYNAMO ja se oli aivan helvetin painava) räntästeessa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
#77 kirjoitti:
Silja Serenaden koko kööri konehuoneesta jätesäiliöhuoneeseen.
Olen ollut Silja Serenaden komentosillalla vähän ennen laivan neitsytmatkaa. Paikalla oli mm. silloinen telakkapomo "Iso-Masa" Saarikangas ja Silja Linen johtohahmoja.
 

scholl

Jäsen
Erikoisia maantieteellisiä paikkoja on vaikka missä. On tullut osallistuttua jos jonkinlaisiin kekkereihin ympäri maailmaa mukaanlukien P-Amerikan suurimmat Oktoberfestit Milwaukeessa, jossa kaljakin oli muovimukissa ja siitäkin huolimatta mukamas saksansukuiset otukset ajeli sinne monen tuhannen mailin päästä. Jne. jne.

Mutta jos jätetään ne maantieteelliset aspektit pois niin ehkä erikoisimpia paikkoja on tyyliin joku LCAG:n B747 Frachterin ruuma tai jonkin kuningasperheen jahti.

Suurin osa paikoista ei tunnu kovin erikoisilta ja ei näin jälkeenpäinkään osaa oikein nostaa esiin mitään niin erikoista.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
scholl kirjoitti:
Mutta jos jätetään ne maantieteelliset aspektit pois niin ehkä erikoisimpia paikkoja on tyyliin joku LCAG:n B747 Frachterin ruuma tai jonkin kuningasperheen jahti.

Nii mutta oletsä käynyt Forssan linja-autoasemalla tutustumassa Matkahuoltoon?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
En nyt tiedä onko niin erikoista matkustaa rahtilaivan kannella kolme päivää Kreikasta Israeliin, mutta ainakin muistan matkan loppuikäni. Meinasi Haifassa maahantulo jo tyssätä karseaan lemuun jota levitin ympärilleni tämän muutaman päivän suihkuttomuuden jälkeen kesäkuumalla.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
Mutta jos jätetään ne maantieteelliset aspektit pois niin ehkä erikoisimpia paikkoja on tyyliin joku LCAG:n B747 Frachterin ruuma tai jonkin kuningasperheen jahti.

Itse olen vieraillut erään kuninkaan kesäasunnossa mm. hänen ja kuningattarensa makuuhuoneessaan. Kunkku ei tosin itse ollut paikalla, mutta oli kyllä toisaalla asujamistossa ja sain kätellä häntä myöhemmin.
 

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Realcowboy kirjoitti:
Noista päihteitä myymättömistä huoltoasemista tuli mieleen ostoskäynnit unkarilaisessa lähimarketissa. Oli siinä pällistelemistä, kun pelkästään viinejä ja väkeviä oli litramääräisesti enemmän kuin nestemäisiä maitotuotteita. Joukossa oli kahden litran muovipäniköitä, joissa oli paikallisten juoppojen suosimia halpoja viinejä. Ei tullut maistettua.

Ammattimiehen valinta oli toki sellainen viiden litran muovitonkka punkkua tai valkkaria. Punkku oli tosin kalliimpaa, se maksoi noin 6 euroa. Viisi litraa valkkaria kustansikin sitten vain noin 3 euroa. Hauskinta asiassa oli se että ko. viinit olivat vielä ihan ok-laatua verrattuna Alkon halvimpiin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
psychodad kirjoitti:
Kanadassa kävin jossain sellasessa paikassa missä näytti olevan loiva ylämäki, mutta kun siihen pysäköi auton, se vieri eteenpäin vapaalla. Siis valui ylämäkeen. Se oli varsin kummallinen paikka.

Telkkarista tuli joitakin kuukausia sitten ohjelma, missä ihmeteltiin myös tuota tai vastaavaa paikkaa, en muista oliko se jenkeissä vai Kanadassa. Sen muistan, että tie vei rautatiekiskojen yli.

Tässä tapauksessa kunten varmaan sinunkin kertomassa paikassa kyseessä oli optinen harha. Ohjelman tekijät olivat ottaneet maanmittausinsinöörit mukaan ja heidän laitteiden avulla selvisi, että paikassa olnkin itseasiassa alamäki, eikä ylämäki.

Tarkemmin en muista mistä se johtui, että silmä harhaantui näin. Joku osaa varmasti sen selittää..
 

kepardi

Jäsen
Olen käynyt Tampereella Kalevan kirkon kellotornissa. Sieltä suunnasta saa hieman paremmin kuvaa kirkon ”hienosta” muotoilusta.

Joskus kävin selvinpäin naisten vessassa erään kurssikeskuksen aulassa. Oli mielenkiintoinen tunne pöntöllä istuessa, kun tuli mieleen että eipä tullut katsottua ovesta tarkemmin kenelle vessa on tarkoitettu. Siitä sitten alakautta katselin naapurin kenkiä ja naisten kengäthän sieltä näkyivät. Koitin ajoittaa poistumiseni siten, että ketään ei ole paikalla. Ei ollut, mutta ulkopuolella sitten muutama ihminen katsoi toisenkin kerran kun ovesta tulin.

Joskus tuli pyörittyä Hakametsän hallin alakerran käytävillä, taisi siellä joku punttisalikin olla. Etsin baaria ja menin väärät rappuset alas, en ollut selvinpäin.

Paula Koivuniemen (vanhassa) autossa on tullut istuttua useita kertoja.

Pankin kassaholvissa on tullut muutamia kertoja käytyä. Setelinippuja ja kolikkopötköjä katsellessa tuli mieleen kaikenlaista, en kuitenkaan toteuttanut.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kenji kirjoitti:
Pankin kassaholvissa on tullut muutamia kertoja käytyä. Setelinippuja ja kolikkopötköjä katsellessa tuli mieleen kaikenlaista, en kuitenkaan toteuttanut.

Useamman pankin kassaholvissa useammankin kerran käyneenä mieleen on tosiaan juolahtanut yhtä jos toista, toteuttamatta ovat aatokset minunkin kohdalla jääneet. Miettinyt olen vaan sitä, että kuinka pieneen tilaan miljoona markkaa (silloin elettiin markka aikaa) mahtuikaan uusina seteleinä.

vlad.
 

Rocco

Jäsen
Tähän on pakko vielä edellisten lisäksi pakko lisätä...

- Arkkupakastin. Päätin mennä sellaiseen about 1m x 1m x 1,5m pakastimeen piiloon kaveriani.
 

Afghan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Salamat
Aloitetaan nuorena poikana koettu erikoinen paikka:
Pengerkadun putka Helsinki
Suomen Jääkiekkomaajoukkueen pukukoppi useana vuotena Helsingin Jää-hallissa 1960 luvulla ja sen aikaiset pelaajat.
Keimolan Vauhtikisat ja Jim Clarkin nimmari
ym. ym.
Vähän nykyaikaa: Tallinnan2. poliisipiirin selviämisasema (= vanhasta navetasta restauroitu putka)
Sagres maailmanloppukin on koettu Portugalissa. Worlds End Bub Briteissä=
muistaakseni helvetin iso bubi.
Derbyssä etin aamukymmeneltä juotavaa: Kaveri ohjas bubiin,jossa oli täysi bubitunnelma (virallinen aukaisuaika12:00)Tupa täys ja kaikki oli jo tunnelmassa ,oottaen iltapäivän ottelua (Derby-Sunderland) jne. jne..
Onhan noita paikkoja ......
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kyösti kirjoitti:
Telkkarista tuli joitakin kuukausia sitten ohjelma, missä ihmeteltiin myös tuota tai vastaavaa paikkaa, en muista oliko se jenkeissä vai Kanadassa. Sen muistan, että tie vei rautatiekiskojen yli.

Tässä tapauksessa kunten varmaan sinunkin kertomassa paikassa kyseessä oli optinen harha. Ohjelman tekijät olivat ottaneet maanmittausinsinöörit mukaan ja heidän laitteiden avulla selvisi, että paikassa olnkin itseasiassa alamäki, eikä ylämäki.

Tarkemmin en muista mistä se johtui, että silmä harhaantui näin. Joku osaa varmasti sen selittää..

Optiseksi harhaksi itsekin epäilin, mikään muu ei oikein tuota selitä. Harmi että missasin ohjelman, olisi ollut kiva nähdä oliko sama paikka. Siinä jossain rajan lähellä oltiin brittiläisessä kolumbiassa, Lähellä Abbotsfordia. Kanadan puolella kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös