Erikoisimmat paikat missä Jatkoaikalaiset ovat käyneet?

  • 27 030
  • 208

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Realcowboy kirjoitti:
Taitaa tämä huoltoasema olla samanlainen kuin Hankasalmella oleva. Syy tupakoiden ja alkoholijuomien puuttumiseen on ideologinen.
Veikkaisin mielummin uskonnollista syytä. Anteeksi viilailuni, jatkakaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ex-kämppikseni huone.

Venäjälläkin puhtaampaa kuin siinä läävässä, missä se jätkä asui. Valehtelematta ei ollut varmaan koskaan siivonnut siellä luukussa ja jälki sen mukainen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Sistis kirjoitti:
Haa, eli siis Portugalin Sagres tms.

Siellä on tullut itsekin käytyä kauan sitten. Vuosi oli silloin 1992.

Sagres taitaa olla siinä tien varrella ennen Capo de St.Vicentea, joka on varsinainen pyhiinvaelluskohde. Huikea paikka on se saksalaisten pitämä grilli. "Last bratwurst before America" - mainoslausekin on totta.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Kävin kerran sellaisessa tosi sittasessa kiinalaisessa talossa, tutkimassa myynnissä olleita kiellettyjä aikuisviihdeDVD:tä. Ei ymmärretty aluks mitä se kinkkiäijä oikein halus meille myydä kun kiinankieli ei vielä siinä vaiheessa taipunut, mutta mukaansa se meidät siitä kadulta kaappas. Alunperin sen kauppareissun tarkoitus oli ostaa digikamera, mut jäi sit ostamatta :)

Saman Kiinan reissun tuoksinassa käytiin Suomen itsenäisyyspäiväjuhlilla Pekingissä suurlähettilään residenssissä. Illan hauskin yksityiskohta oli suurlähettiläs, joka oli pitänyt kolme vastaanottoa päivän mittaan, ja oli saavuttanut kohtalaisen tuiterin. Ja noihin juhliin kutsuttiin kaikki Pekingissä kirjoilla olevat suomalaiset, joten en ollut mikään erityisvieras. Hyvät mätöt siellä oli ja ilmaista viinaa. Suosittelen.

Tuonne USA:n suurlähetystöön tosiaan pääsi hakemaan viisumiansa ja hyvällä tuurilla haastatteluunkin tuossa vuosituhannen alussa. Jos siis oli menossa vaihtoon Yhdysvaltoihin.
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Mainittu Jari-Pekka on tehnyt myös tälle tupakan- ja oluennälkäiselle matkaajalle kylmät.

Mutta kertokaapas, onkos vai eikös Halpa-Halli-ketjussa em. nautinoaineet bännätty hyllystä samasta syystä kuin Jari-Pekassa?
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
ApZu kirjoitti:
Tuonne USA:n suurlähetystöön tosiaan pääsi hakemaan viisumiansa ja hyvällä tuurilla haastatteluunkin tuossa vuosituhannen alussa. Jos siis oli menossa vaihtoon Yhdysvaltoihin.

Lehdistöviisumia varten päässee haastatteluun vieläkin.

op777
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
B1 kirjoitti:
Gizan pyramidi (mutta niin on moni muukin ollut varmasti). Hajotin kamerani siellä, liukui pitkin luiskaa japsituristien eteen ja hajosi. Voi sitä tuijotuksen määrää. Onneksi eivät ottaneet kuvia.
Itsekin olen käynyt siinä pienimmässä pyramidissa niistä kolmesta. Siellähän ei saisi kuvata eikä edes kameraa viedä sisälle. Oli muuten helvetin ahdas se käytävä jota pitkin kuljettiin alas sinne "kammioon".

Lisäksi olen käynyt kahvilla sekä kusella Saanan huipulla kilometrin korkeudessa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Maailman ensimmäinen Hard Rock Cafe. Ainakin paikalliset intiaanit kutsuivat kahvilaansa Grand Canyonin reunalla siksi... Menossa 10-hengen lentokoneella "maailman ensimmäiseen HRC:hen" lenettiin Las Vegasista (aikamoinen kontrasti paikkojen välillä) Hoover Damin yli, joka on mieletön rakennus! Padon rakentamiseen käytetyllä betonilla voitasiin rakentaa moottoritie New Yorkista Los Angelisiin ja takisin. Hulluja nuo amerikkaliset! Koko Las Vegas saa sähköt padosta.

Tekisi myöskin mieli joskus käydä Forssan Bussiasemalla...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
siesta kirjoitti:
Itsekin olen käynyt siinä pienimmässä pyramidissa niistä kolmesta. Siellähän ei saisi kuvata eikä edes kameraa viedä sisälle. Oli muuten helvetin ahdas se käytävä jota pitkin kuljettiin alas sinne "kammioon".

Mä sain siellä ihan kamalan ahdistuskohtauksen. Ei jääny hyvät fiilikset pyramideista.

Enpä ole itse hirvittävän erikoisissa paikoissa käynyt, lähinnä vaan erikoisissa maissa. Mikkelin Suomi-grilliä klo 02.00 lauantaiyönä ei varmaan lasketa? Sain skiniystäviä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Erikoisin paikka ikinä on Putajan huoltoasema. Eksyttiin sinne 2004 eräs kesäinen perjantai. Ilmeisesti kyseisessä pitäjässä ei ole baaria ollenkaan, koska paikallinen 15-25v -nuoriso täytti koko huoltoaseman ja lorvi siellä hyllyjenkin välissä. Tulin sisään tummaihoisen kaverini kanssa ja huoltoaseman keskustelu hiljeni. Tuli fiilis, että olemme löytäneet Suomen ainoan pitäjän, missä ihmiset eivät ole vielä nähneet livenä tummaihoista ihmistä. Paikallisten itsevarmin kaveri lähestyi meitä ikään kuin puhemiehen ominaisuudessa. Hän alkoi keskustelemaan kaverini kanssa ja hänen aloituslauseensa on jäänyt elämään legendana kaveripiirini vitsinheittoon. Hän nimittäin sanoi näin: "Halusin vain tulla sanomaan, että olen sitä mieltä, että vaikka sinä olet tummaihoinen, niin minun mielestäni sinä olet kumminkin ihminen". Minä ja kaverini saimme kumpikin tehdä töitä kunnolla, ettemme olisi revenneet nauramaan, mutta onnistuimme siinä. Tuosta rohkaistuneena muutkin paikalliset uskalsivat tulla juttelemaan. He olivat varmoja, että kaverini täytyy olla joku huippu-urheilija (ahkerana salitreenaajana hän oli timmissä kunnossa), ja he jaksoivat ihmetellä, miten kaveri puhuu noin hyvää suomea, vaikka on tummaihoinen.

Muita erikoisia paikkoja:

- Dannyn huvijahdilla (erehdyin veneestä ja tunkeuduin paattiin, jossa iso-D vietti päivää pelkkään pyyhkeeseen kietoutuneena)
- Saunassa Tony Halmeen kanssa
- Gallipolin niemimaa (tuli kumma fiilis kävellä ristiin parikymmentä kilometriä pitkällä niemellä, kun tiesi, että 90 vuotta sitten 800 000 miestä on kuollut samassa paikassa)
- Troija (Kun nojasi muuria, joka on pantu pystyyn yli 6000 vuotta sitten, alkoi myös ajatella omaa pienuuttaan)
- F1-veneen kyydissä (Patu Leppälä ajoi ja ne 5-6G:n voimat käännöksissä otti aika mukavasti vatsanpohjalta)
- WRC-auton kyydissä (Sebastian Lindholm ajoi kapeaa metsätietä, joka kapeni kummasti, kun nopeusmittari alkoi kiivetä satasen paikkeille.

Gellner kirjoitti:
Niin ja jokunen vuosi takaperin olin Kämp-hotellin Mannerheim-sviitissä Per Gesslen ja Marie Fredrikssonin kanssa.

Kuten myös :)
 

Jeffrey

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Ex-kämppikseni huone.

Venäjälläkin puhtaampaa kuin siinä läävässä, missä se jätkä asui. Valehtelematta ei ollut varmaan koskaan siivonnut siellä luukussa ja jälki sen mukainen.

Mitä mitä? En mä käsittääkseni ole sun ex-kämppis.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kerran olen ollut Pieksämäellä kahvilla. Saman aktiviteetin suoritin joskus Mäntässä. Korialla tuli yövyttyä ja juostua metsässä pelkät kalsarit jalassa. Sitten aika usein on tien poskessa ollut kyltti, jossa lukee "Espoo". Siellä ei kuitenkaan näe koskaan mitään erikoista, vaan kyisenen alue on lähinnä tylsä.

Jos pitää valita yksi ainoa paikka, jossa käynti on säväyttänyt, niin Sachsenhausenin keskitysleiri on sellainen. Kyllä olin hiljaista poikaa pitkään tuon vierailun jälkeen.

Muok. Typo.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Helmut Steiger kirjoitti:
Mutta kertokaapas, onkos vai eikös Halpa-Halli-ketjussa em. nautinoaineet bännätty hyllystä samasta syystä kuin Jari-Pekassa?
Kyllä on. Sen länsirannikon ketjun omistaa uskovainen hemmo. Olen ollut miehen kanssa samoissa oleskelutiloissa useita tunteja ja jopa vaihtanut sanasen. Lisäksi olen ollut leiriohjaajana hänen pojalleen ja naureskellut tämän bänditouhuille. Tosin nykyään kyseinen kakara soittelee kohtuullisella menestyksellä aina Keski-Eurooppaa myöten, joten olisi kannattanut naureskella enemmänkin.



Designer:

Se on Pieksämäki. Jos vielä joskus eksyt paikkakunnalle, vie parempi puoliskosi Kähverän käsityömyymälään, varmasti viihtyy. Samassa yhteydessä on myös ihan ok kahvila (muistaakseni).
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mieleenpainuvin kokemus oli pakollinen tutustuminen Gorgin puiston yleiseen käymälään... Pelkkä reikä lattiassa, ja tosi mielenkiintoinen aromi.

Siviiliautolla ajaen Notre Damen rata ympäri. Olosuhteet ei tosin olleet ihan otollisimmat hyvälle kierrosajalle (talvella). Samalla reissulla tutustuttiin Newtowniin (Wille-Jaskan baari). Tosin viereinen Hard Rock Cafe oli paljon viihtyisämpi paikka.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
110 metriä korkean linkkimaston nokka lienee paikka, jossa ihan jokainen ei ole käynyt. Komiat oli maisemat, ja pentuna sitä ei älynnyt edes juuri pelätä.

Toinen korkea paikka, missä on tullut käytyä, niin Haltitunturin laella, 1 328 metriä merenpinnasta. Suomessa ei taida ylemmäs päästäkään. Tuonnekin saa tehdä kesäaikaan sellaisen viikon vaellusreissun; lähimmälle tielle tms. kyseiseltä nyppylältä on noin 40 km ja maasto erittäin hidaskulkuista.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mosku kirjoitti:
Pullat tosin ovat hyviä, vaikkakin kalliita.

Ja bensa (yleensä) halpaa.

Niin ja ketjun aiheeseen liittyen, erikoisin paikka lienee maailman korkein putous Angel Falls Venezuelassa.
 

Rocco

Jäsen
- Gretzkyn kotona ei ole käyty, mutta niinikään hänen ravintolassaan olen syönyt.

- San Jose Sharksien toimitusjohtajan toimisto ja muut toimistotilat.

- Maple Leafs Gardensin jäähyaitiossa. Tosin elokuussa kun kaukalossa ei ollut jäätä, mutta muuten oli halli pelikunnossa.

- Johanna Raunion sauna - Johanna Raunion kanssa.

- Kris Draperin siskon kanssa aamiaispöydässä.

- Juhani Tammisen Audi

- Seinäjoki

- Squaw Valleyn Olympialaakso.

- Nicholas Cagen ja Meg Ryanin elokuvan City of Angels kuvauspaikalla Lake Tahoella. Kohtauksessa taisi Meg Ryanin roolihahmo joutua kolariin ja kuoli.
 
Viimeksi muokattu:

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Rocco:

- Johanna Raunion sauna - Johanna Raunion kanssa.

- - - -

Paas antaen selitystä. Ootko kummipoika, perhetuttu tms. vai oliko kyseessä pikkujoulun jatkot? Ja jos näin oli - puolustitko nimimerkkisi velvoittamaa mainetta?

Nimim. kulmakarvat heilahtivat näppikselle
 

Rocco

Jäsen
OikeaPakki kirjoitti:
- Johanna Raunion sauna - Johanna Raunion kanssa.

Lähdetään siitä että olin noin 5v. Muistan saunakeikasta vain sen että takkahuoneessa oli odottamassa vihreää Sepe Susi-limsaa. Muistelen että Johannan silloinen (en tiedä onko nykyinenkin) puoliso oli isäni työkaveri.

EDIT: Ja seuraavaan kysymykseen jonka joku kohta varmasti heittää: Ei, en muista millaiset ne olivat. En muista oliko ne ketunnenät, spanielinkorvat vai mätisäkit.

foobar kirjoitti:
Juhani Tammisen Audi
Olen ollut kyydissä kun auto ajettiin paikasta A paikkaan B. Tami itse ei ollut ratin takana. Olin ns. pummikyydillä kun piti päästä Turkuun ja tämä tilaisuus osui kohdalle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hotelli Virun katolta piti kerran käydä sylkäisemässä ihan vaan sen takia, että piti saada tietää kauanko sillä kestää saapua sieltä maahan. Oltiin niin vitun kännissä.

Intia maana oli kyllä niin omituinen paikka, että pakko se mainita myös tässä yhteydessä.

Perkele kun pääsisi kertomaan, että on käynyt Karita Tuomolan housuissa. Se on kyllä paikka, jossa haluaisin joskus käydä.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
sampio kirjoitti:
Kyllä on. Sen länsirannikon ketjun omistaa uskovainen hemmo.

Sivistä tietämätöntä kuka/ketkä ovat uskovaisia? Täällä pohjosessa Halpahalliketjua pyörittää muuan jehovalainen. Tupakkaa ei saa myydä ja sitä ei niisä halpatuonti kaupoissa ole saatavilla.

Itse olen elänyt 17 kesää sääskien syötävä, joten pidän sitä erikoisena paikkana. Lisäksi metsässä on tullut oltua, vaikka lähimmälle tielle on ollut n.10 kilomettriä.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Saksan suurlähetystöissä (sekä keskustan vanhassa että Kuusisaaren uudessa) tuli aikanaan käytyä. Aika vähäpätöisellä asialla, mutta kuitenkin.

Eräänä sunnuntai-iltana piti poiketa Forssan bussiasemalla. Vaikka paikka olikin kiinni, niin vielä lähti linjureita Tampereelle.

Armeija-aikana tuli esiinnyttyä kenraalin asussa varsin täydelle Kouvolan jäähallin yleisölle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jorma Ollilan työhuone. Olen istunut liikenneministerin tuolissa (hänen toimistossaan) ja pitänyt jalkoja pöydällä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
tilkka kirjoitti:
Sivistä tietämätöntä kuka/ketkä ovat uskovaisia? Täällä pohjosessa Halpahalliketjua pyörittää muuan jehovalainen. Tupakkaa ei saa myydä ja sitä ei niisä halpatuonti kaupoissa ole saatavilla.
Sitten kyseessä on eri ketju. Halpa-Halli on länsirannikolla oleva halpismyymäläketju, jonka omistaa vapaisiin suuntiin (olikohan baptisti, ei kuitenkaan Clinton) kuuluva uskovainen kristitty jampalaio. Halpa-Halleja, Halpahalleja ja Halpa halleja taitaa olla ympäri Suomea, mutta kai tuo nimen kirjoitusasu sitten ratkaisee paljonkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös