Erikoisimmat paikat missä Jatkoaikalaiset ovat käyneet?

  • 26 964
  • 208
Missä erikoisissa mestoissa olette käyneet, paikoissa jossa ihan joka henkilö ei ole käynyt? Tässä ei nyt haeta varsinaisesti maita, vaan paikkoja esim. Wayne Gretzkyn himassa, Finnishflashin saunassa tai vaikka Hartwall Areenan katolla...?

Erikoisin paikka missä itse olen ollut, on USA:n suurlähetystö Helsingissä. Veikkaan, että kovin montaa Suomen kansalaista ko. paikassa ei ole vieraillut. Vai onko täällä montakin tuolla käynyttä? :)
 

scholl

Jäsen
jacquar-fan kirjoitti:
Erikoisin paikka missä itse olen ollut, on USA:n suurlähetystö Helsingissä. Veikkaan, että kovin montaa Suomen kansalaista ko. paikassa ei ole vieraillut. Vai onko täällä montakin tuolla käynyttä? :)

Itse en ole siellä käynyt, mutta kyllä siellä paljon Suomen kansalaisia käy. Heinäkuussahan suurlähettiläs järjestää aina kekkerit ja joskus muulloinkin, jolloin kutsutuista itse asiassa hyvin monet ovat suomalaisia.

EDIT: Muutenkin on jäänyt vähiin suurlähetystöissä vierailut. Kerran kun piti mennä pokkaamaan joku diplomi Saksan suurlähetystöön niin nukuin pommiin. Presidentinlinnassa sen sijaan olen käynyt, mutta se tuskin mikään meriitti on.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Elysee-Arenan silloisen CGA-valotaulun yläpuolella, josta meidät kuulutettiin alas.
Riittääkö?
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Kolmen SM-liigajoukkueen pukukopissa

Ilves, Jokerit, TPS

Kiehtovia paikkoja
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
tilliliha kirjoitti:
Kolmen SM-liigajoukkueen pukukopissa

Ilves, Jokerit, TPS

Kiehtovia paikkoja
Itse puolestaan Bluesin pukukopissa pariin otteeseen. Ei miten erityisen kiehtova paikka.

Ei nyt tähän hätään mitään erikoista keksi.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Erikoisimmat paikat lienee sellaisia ei-niin-kuuluisia, mutta esimerkiksi vietnamilaisen yrittäjäpariskunnan kodin vessassa olen käynyt. Menimme istumaan oluelle heidän ravintolaansa, mutta ravintolassa itsessään ei ollut vessaa. He sitten ohjasivat minut vessaa kysyttyäni ravintolan takahuoneen kautta omaan kotiinsa, missä erittäin pienessä ja kodikkaassa toiletissa kävin tarpeillani, rivissä oli koko perheen (2 aikuista ja neljä lasta) hammasmukit ja pyyhkeet, tuli jotenkin sellainen olo, että miksei kaikki ihmiset voi olla yhtä vieraanvaraisia.

Ja kai sitäkin voi pitää erikoisena, että on käynyt yli neljän kilometrin korkeudella vuoren huipulla, melkein päiväntasaajalla kokemassa paikallista pakkasta.

Niin, olen mä Hakunilassakin muuten käynyt.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Olen käynyt Forssan linja-autoasemalla, enkä ollut edes kännissä.

Selvinpäin kävin myös Taj Mahalin temppelissä ja se oli kokemus joka MELKEIN on verrattavissa Forssan linja-autoasemalla käyntiin.

Olen käynyt myös suomalaisen Hornet-hävittäjän ja suomalaisen Hurricane-hävittäjän ohjaamossa. Hurricanessa oli enemmän fiilistä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
No, Korsossa olen käynyt. Tulin äkkiä pois.

Suurlähetystöistä olen käynyt Kiinan Suomen suurlähetystössä sikäläisillä itsenäisyyspäiväjuhlilla ja muuten vaan Ison-Britannian Latvian ja Liettuan lähetystöissä ja itse asiassa Vilnassa suurlähettilään residenssissä elikäs asunnossa.

Kuubassa tuli käytyä Matanzasissa sikäläisen elokuvatähden Maximilianon kotona, juotiin kahvit, poristiin niitä näitä ja kehuttiin Arto Halosta.
http://www.ses.fi/fi/elokuva.asp?id=574 . No, Kuubassa olisi muitakin kertomisen arvoisia paikkoja, mutta jääköön nyt tähän.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ai niin, meinasi se tärkein käyntipaikka unohtua.

Olen nimittäin käynyt Satu Silvon rintojen välissä. KAHDESTI!
Moni stadilainen ainakin tietää että Helsingin Kansallisteatterista johtaa Teatterikujan puolelle ovi jota näyttelijät paljon käyttävät. Kahdesti Satu Silvo on täysin varoittamatta tuosta ovesta rynnännyt minun heiveröisen ressukan "päälle". Tuntuu olevan uhkeuden ohella kovin kiireinen nainen.

Ja jos nyt joku luulee että minä olen koko ajan passissa siellä kujalla, niin ei pidä paikkaansa. En ainakaan myönnä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
jacquar-fan kirjoitti:
Erikoisin paikka missä itse olen ollut, on USA:n suurlähetystö Helsingissä. Veikkaan, että kovin montaa Suomen kansalaista ko. paikassa ei ole vieraillut. Vai onko täällä montakin tuolla käynyttä? :)

Eikös American Embassylla Kaivarissa järkkäilty 80-luvulla bailuja. Olen ollut sellaisissa jonkun kerran. Muistaako kukaan muu näitä pippaloita. Viina oli halpaa...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Silja Serenaden koko kööri konehuoneesta jätesäiliöhuoneeseen.Siis niiden pönttöjen vieressä ,johon kaikki ulostamamme tavara menee.
Ei siis kovin erikoista ,mutta mielenkiintoista oli,varsinki jätehuoneessa ;).
Neulamäki Kuopiossa kuuluu mielenkiintoisiin paikkoihin,etenkin paikalliset pubit.
Sekä eräällä Neste-huoltoasemalla Heinolasta Jyväskylään päin ,jossa ei myyty alkoholijuomia eikä tupakkia.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rekisteröidyn miesparin makuuhuoneessa tutustumassa sen sisustusratkaisuihin, kuten tapetteihin ja verhoihin. Mukana ihastelemassa oli tosin myös kaksi naispuolista henkilöä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vammalan seurahuone. Danten Divine Comediasta sensuroitu helvetin 8. taso.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paitselo kirjoitti:
Olen käynyt Forssan linja-autoasemalla, enkä ollut edes kännissä.

Selvinpäin kävin myös Taj Mahalin temppelissä ja se oli kokemus joka MELKEIN on verrattavissa Forssan linja-autoasemalla käyntiin.
Tämä pisti hymyilyttämään. Voin ylpeänä todeta tehneeni saman, tosin mihinkään Taj Mahaliin en ole viitsinyt lähteä, sillä kun on nähnyt Forssan linja-autoaseman, ei mikään tunnu enää miltään. Hukkaan menisivät nekin matkarahat.

Eli perin tylsiä paikkoja on tullut koluttua. Ei juuri mainittavaa.
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Paitselo kirjoitti:
Olen käynyt Forssan linja-autoasemalla, enkä ollut edes kännissä.

Selvinpäin kävin myös Taj Mahalin temppelissä ja se oli kokemus joka MELKEIN on verrattavissa Forssan linja-autoasemalla käyntiin.

Olen käynyt myös suomalaisen Hornet-hävittäjän ja suomalaisen Hurricane-hävittäjän ohjaamossa. Hurricanessa oli enemmän fiilistä.

....ja Forssan linja-autoaseman nakkarin lihapiirakka oli kuin sitkeä kengänpohjallinen...
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
#77 kirjoitti:
Neulamäki Kuopiossa kuuluu mielenkiintoisiin paikkoihin,etenkin paikalliset pubit.
Sekä eräällä Neste-huoltoasemalla Heinolasta Jyväskylään päin ,jossa ei myyty alkoholijuomia eikä tupakkia.

Neulamäen yhdessä pubissa joku viisikymppinen naishenkilö meinasi tosissaan alkaa iskeä meikäläistä, ei herättänyt vastakaikua.

Taitaa tämä huoltoasema olla samanlainen kuin Hankasalmella oleva. Syy tupakoiden ja alkoholijuomien puuttumiseen on ideologinen.

Unohtui mainita Unkarissa eräässä yliopistossa oleva, täydessä käytössä oleva vessa, joka olisi pitänyt remontoida jo 20 vuotta sitten.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jacquar-fan kirjoitti:
Erikoisin paikka missä itse olen ollut, on USA:n suurlähetystö Helsingissä. Veikkaan, että kovin montaa Suomen kansalaista ko. paikassa ei ole vieraillut.
Ei ole siellä tullut käytyä, sen sijaan olen kuudesluokkalaisena käynyt Etelä-Korean suurlähetystössä Kööpenhaminassa. Jännä kuulla, onko muita palstalaisia käynyt paikalla.

Kyseinen lafka oli periaatteessa naapurimme, tosin asuinkatumme vastapäisellä puolella. Isoveli teki ilmeisesti jotain koulujuttua Koreasta, ja olin mukana materiaalinhakureissulla. Oli muistaakseni soittanut sinne ja saanut luvan vierailulle.

Oli muuten jännä kerrankin päästä niiden porttien sisäpuolelle, kun oli aina vaan nähnyt niiden rumien, kermanväristen 124-koppaisten Mersujen katoavan porttien taakse tontin uumeniin. Päivästä ja vuodesta toiseen, aamuin ja illoin. Yllätyksenä sinne vihdoin päästessämme oli se pihalla leikkivien killisilmälapsien järjetön määrä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen löytänyt Slovakiasta, Banska Bystricasta baarin jossa oli RAIMO HELMISEN IPA-PELIPAITA seinällä...tuo, jos joku kolautti leuan parkettiin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tässä ketjussa mainituista paikoista olen käynyt Korsossa ja Forssassa. Forssassa tosin vain autokeitaalla ja sitten jonkun toisen ison huoltoasema-kompleksin pihassa. Autokeidas se ei voinut olla, koska rähinä ei ollut edes lähellä paikallisten kanssa. Niin ja kummassakaan näistä en ole muistaakseni ollut selvinpäin.

Erikoisin paikka taitaa silti olla Igor Boldinin ulkovarasto. Sinne piilouduin Boldinin hullua naapuria, jonka ulkotulen olimme ensin räjäyttäneet tykärillä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
#77 kirjoitti:
Sekä eräällä Neste-huoltoasemalla Heinolasta Jyväskylään päin ,jossa ei myyty alkoholijuomia eikä tupakkia.


Tuohan on Hankasalmella ysitien varrella Jyväskylästä Kuopioon päin. Meinasin itsekkin tulla hulluksi, kun olin Lahdesta körötellyt moottoripyörällä ja ajattelin pitää kaffetauon ja kruunata sen tuliterällä Smart- askilla. Keleen helluntalaiset. Muuten ihan siisti paikka.

Ainiin se paikka: No kyykkypaskalla olen käynyt Sydneyn oopperatalon takana. Idyllinen hetki, kun selkä on betonia vasten ja katse iltavalaistulle Harbour Bridgelle.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen matkustanut Kroatian kaupungista nimeltään Pula (hieno nimi) Kroatian ja Slovenian rajalla sijaitsevalle Buzet:n raja-asemalle melko erikoisella junalla. Itse rata oli jo mielenkiintoinen. Vasemmalle puolelle jäi paikoin melko syvä laakso. Oikealla puolella puolestaan oli ylöspäin melkoinen matka vuorenjyrkännetta pitkin... Juna ei tietenkään ollut mikään Pendolino, sillä tuota rataa pitkin sellaisella matkustaminen olisi lähinnä itsemurha. Paikoin köröteltiin kaksivaunuisella lähijunalla helvetin hitaasti. Juna pysähteli oudoilla asemilla useasti ja ihmisiä lappasi ulos ja sisään. Nuo asemat olivat siitä outoja, että ne sijaitsivat keskellä ei-mitään ja olivat lähinnä pieniä kopperoita. Erikoisinta kuitenkin oli, että junassa kaikki kyltit olivat kahdella kielellä: kroatiaksi ja RUOTSIKSI. Onneksi tuli opeteltua tuo toinen kotimainenkin jollain tasolla... ymmärrettiin, että WC:tä sai käyttää myös junan seisoessa asemilla...

Oli kyllä erikoinen paikka. Buzet:n raja-asemaa voisi myös pitää aika eksoottisena kokemuksena. Sieltä sitten tuli toinen samanlainen juna hakemaan meidät ja vei Slovenian puolelle. Sieltä sitten vaihdettiin jo suomalaisiakin junia modernimpaan vekottimeen ja jatkettiin Ljubljanaan.
 

Luiro

Jäsen
Paitselo kirjoitti:
Olen käynyt Forssan linja-autoasemalla, enkä ollut edes kännissä.

Minä kävin kerran armeija-aikana kanssa siellä ja kaveri meinas ajaa autolla kolarin Forssan linja-autoaseman pihalla. Ja meidän piti olla jossain aivan muualla kuin Forssan ytimessä.

Niin ja olen käynyt muuten armeijassa. Reissu venähti ja joutui koko vuoden siellä keikkumaan.

Muita mieleenpainuvia paikkoja, joissa on tullut vierailtua:
1) Hämeenlinnan poliisilaitoksen putka
2) Ohranjyvä
3) Jatkoaika
4) Lempäälä
5) Kerran olin viikon Tampereella päissäni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös