Erikoisimmat paikat missä Jatkoaikalaiset ovat käyneet?

  • 27 002
  • 208

late67

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
tombraider kirjoitti:
Tuohan on Hankasalmella ysitien varrella Jyväskylästä Kuopioon päin. Meinasin itsekkin tulla hulluksi, kun olin Lahdesta körötellyt moottoripyörällä ja ajattelin pitää kaffetauon ja kruunata sen tuliterällä Smart- askilla. Keleen helluntalaiset. Muuten ihan siisti paikka.

Uudempi Nesteen väreissä oleva Jari-Pekka huoltoasema on Hartolassa ja toinen vanhempi Jari-Pekka on Hankasalmella.
Ei tupakkaa eikä olutta myynnissä!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Alamummo kirjoitti:
Eikös American Embassylla Kaivarissa järkkäilty 80-luvulla bailuja. Olen ollut sellaisissa jonkun kerran. Muistaako kukaan muu näitä pippaloita. Viina oli halpaa...
Kyllä näin oli, kerran kuukaudessa taidettiin järkätä. Jossain vaiheessa bailut siirtyivät Munkkaan "Marine House":iin siihen nelosen spåran päättärin viereiseen taloon. Screwdrivereita tuli tuolloin juotua aika paljon.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
late67 kirjoitti:
Uudempi Nesteen väreissä oleva Jari-Pekka huoltoasema on Hartolassa ja toinen vanhempi Jari-Pekka on Hankasalmella.
Ei tupakkaa eikä olutta myynnissä!

No niin.Tuohon se paikka juuri olikin.Hartola siis.Ja sen käsityksen itsekin sain ,että helluntailaisia tms. ovat.No Onneksi vähän Lahteen päin on olemassa Shell ,josta sitten noita nautintoaineita sai.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tombraider kirjoitti:
Ainiin se paikka: No kyykkypaskalla olen käynyt Sydneyn oopperatalon takana. Idyllinen hetki, kun selkä on betonia vasten ja katse iltavalaistulle Harbour Bridgelle.
Toi on kyllä vittumaista, kun kesken oopperanäytöksen tulee paskahätä, ja joutuu väliaikaan asti pidättelemään.

Mutta hyvä mies, olisihan niin hienossa rakennuksessa takuulla vessakin ollut..
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Se oli myöhänen sunnuntai ilta ja oli ottamassa muutaman valokuvan matkamuistoksi, kun savi alkoi valumaan ulos päin. Oopperatalo oli kiinni, niin en viitsinyt housuunkaan paskantaa. Matkamiehellä on aina paketti nessuja taskussa hädän varalta.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
late67 kirjoitti:
Uudempi Nesteen väreissä oleva Jari-Pekka huoltoasema on Hartolassa ja toinen vanhempi Jari-Pekka on Hankasalmella.
Ei tupakkaa eikä olutta myynnissä!

Myös eroottiset julkaisut ovat kyseisellä huoltoasemalla pannassa...
Pullat tosin ovat hyviä, vaikkakin kalliita.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kanadassa kävin jossain sellasessa paikassa missä näytti olevan loiva ylämäki, mutta kun siihen pysäköi auton, se vieri eteenpäin vapaalla. Siis valui ylämäkeen. Se oli varsin kummallinen paikka.
 

Viljuri

Jäsen
jacquar-fan kirjoitti:
Missä erikoisissa mestoissa olette käyneet, paikoissa jossa ihan joka henkilö ei ole käynyt? Tässä ei nyt haeta varsinaisesti maita, vaan paikkoja esim. Wayne Gretzkyn himassa, Finnishflashin saunassa tai vaikka Hartwall Areenan katolla...?

Erikoisin paikka missä itse olen ollut, on USA:n suurlähetystö Helsingissä. Veikkaan, että kovin montaa Suomen kansalaista ko. paikassa ei ole vieraillut. Vai onko täällä montakin tuolla käynyttä? :)

Ainakin ennen vuotta 2001 siellä pääsi käymään minkä tahansa yliopisto-opiskelun varjolla, ainakin jos puhutaan excursioista.

Toki vastaanoton taso riippuu sitten ilmeisesti opinahjosta, opintosuunnasta ja excursiomestarin taidoista.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
tombraider kirjoitti:
Ainiin se paikka: No kyykkypaskalla olen käynyt Sydneyn oopperatalon takana. Idyllinen hetki, kun selkä on betonia vasten ja katse iltavalaistulle Harbour Bridgelle.

Niin no onhan siitä oopperatalolta matkaa yleiseen vessaan ainakin 30 metriä.
 

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
jacquar-fan kirjoitti:
Missä erikoisissa mestoissa olette käyneet, paikoissa jossa ihan joka henkilö ei ole käynyt? Tässä ei nyt haeta varsinaisesti maita, vaan paikkoja esim. Wayne Gretzkyn himassa, Finnishflashin saunassa tai vaikka Hartwall Areenan katolla...?

Gretzkyn himassa ei ole sentään tullut käytyä, mutta hänen raflassaan Torontossa kylläkin. Siellä oli tarkoitus lounastaa jossain vaiheessa matkaa, mutta löysin sen aivan sattumalta käveltyäni ympäri downtownia. WG-memorabilia ei tosin sytyttänyt usean tunnin HHOF:n kiertelyn jälkeen hirveästi enää. Perusviihtyisä paikka, raviolissa ei kehumista.

Tuolta omatoimikiertoreissulta jäi mieleen pari muutakin varsin erikoista paikkaa. Ensinnäkin automuseo Illinoisin Volossa, sisältää ilmeisesti maailman suurimman kokoelman Hollywood-pirssejä. Kokoelmissa esmes esmes Batmobile, Bluesmobile, Christine, K.I.T.T. ja Starsky&Hutchin kaara, sekä lukuisia vähemmän tunnettuja, mutta yhtä kaikki kauniita autoja. Lähinnä jenkkejä, tietenkin.

Wisconsinin Milwaukeesta taasen löytyi yksi maailman varmasti tyylikkäimmistä ja kiehtovimmista baareista, Safe House. Paikka on agenttiteemainen, ja jo sisään pyrkiminen saattaa olla ensikertalaiselle kokemus sinänsä. Mikäli joku Milwaukeehen joskus eksyy, niin täällä on sitten käytävä. Nähtävää ja löydettävää on paljon.
 

Nshr

Jäsen
psychodad kirjoitti:
Kanadassa kävin jossain sellasessa paikassa missä näytti olevan loiva ylämäki, mutta kun siihen pysäköi auton, se vieri eteenpäin vapaalla. Siis valui ylämäkeen. Se oli varsin kummallinen paikka.

Itsekin olen törmännyt kyseiseen tilanteeseen. Paikkana oli Beirut. Kummallisen tästä tilanteesta teki se, että asfaltti näytti ihan normaalilta ilman mitään vempaimia.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
V-man kirjoitti:
Niin no onhan siitä oopperatalolta matkaa yleiseen vessaan ainakin 30 metriä.

Jumanklavita sentään. Meikäläisen kyykkypaskomista, ei joko uskota tai se asetetaan kyseenalaiseksi toiminnaksi. Se on kuulkaas melkosen siistiä hommaa kun kykkii ilmastoidussa "vessassa", eikä missään turistirysän haisevassa ja ei niin hygienisessä paskalassa. Toki sille seuraavan aamun vuorossa olevalle puhtaanapidon kaverille se ei mikään mukava yllätys ollut. Tai mistä sen tietää?

Pistetään toinenkin paikka, mikä oli varsin mielenkiintoinen. Sri Lankalla olin 1985 tutustumassa helevatan isoon Buddhan patsaaseen ja sen alla olevaan luolastoon jossa oli maalattu Buddhan elämä pitkin sokkeloisia käytäviä. Varsin pelottava paikka, kun ilma meinasi loppua ja jos opas olisi saanut sydärin niin varmaan vieläkin hortoilisin ulospääsyä etsien. Toki pelottavuus saattoi johtua iästäni, sillä oli 12-vuotias tuolloin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
psychodad kirjoitti:
Kanadassa kävin jossain sellasessa paikassa missä näytti olevan loiva ylämäki, mutta kun siihen pysäköi auton, se vieri eteenpäin vapaalla. Siis valui ylämäkeen. Se oli varsin kummallinen paikka.

SS#31 kirjoitti:
Itsekin olen törmännyt kyseiseen tilanteeseen. Paikkana oli Beirut. Kummallisen tästä tilanteesta teki se, että asfaltti näytti ihan normaalilta ilman mitään vempaimia.

Kuinka kännissä te uskallatte ulkomailla autoa ajaa?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No ei kovin erikoista paikkaa tule mieleen.. Mutta kustani on rakollisen verran Seinessä. Kyllä muuten helpotti. (Miten niin muka suomalaiset juntteja?!)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Gags kirjoitti:
Kyllä näin oli, kerran kuukaudessa taidettiin järkätä. Jossain vaiheessa bailut siirtyivät Munkkaan "Marine House":iin siihen nelosen spåran päättärin viereiseen taloon. Screwdrivereita tuli tuolloin juotua aika paljon.

Mahtavaa, että joku muukin muistaa! Kävin Munkassakin jonkun kerran. Ja screwdrivereita join minäkin.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Gags kirjoitti:
Kyllä näin oli, kerran kuukaudessa taidettiin järkätä. Jossain vaiheessa bailut siirtyivät Munkkaan "Marine House":iin siihen nelosen spåran päättärin viereiseen taloon. Screwdrivereita tuli tuolloin juotua aika paljon.

Itse kävin joskus larussa olevassa Marine Housessa, kaiketi muuttanut munkkaan sitten sieltä. Aikaa tosin on kulunut joku 10v siitä kun siellä tuli käytyä.
 

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
Golden AWe kirjoitti:
Olen löytänyt Slovakiasta, Banska Bystricasta baarin jossa oli RAIMO HELMISEN IPA-PELIPAITA seinällä...tuo, jos joku kolautti leuan parkettiin.

Kyseessä taisi olla Banska Bystrican oma poika Iivana julma Majesky, joka oli tuonu idolinsa paidan!.

Asiaan: ite olen yöpyny kuntoutuskeskus Peurungassa Juha Kankkusen omassa sviitissä, jossa on hänen arvoikkaita palkintoja. Yhtään palkintoo en särkeny vaikka oli lähellä :DDD
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paitselo kirjoitti:
Olen käynyt Forssan linja-autoasemalla, enkä ollut edes kännissä.

Forssan linja-autoasema ei ole mitään. Sen sijaan tosimiehet käyvät Forssan persereiässä eli Wiksbergissä, jossa asuvat ihmiset ovat rikollisia, narkkareita, juoppoja tai kaikkia edellä mainittuja. Maailman ainoa paikka missä on "pysäköinti omalla vastuulla"-kyltit kerrostalojen parkkipaikalla.

Mainitsemisen arvoinen on myös Kuopion Petosten(Petonen) alue. Mikäli Kuopiossa joku pääsee hengestään tai joutuu rikoksen uhriksi, niin se on mitä todennäköisemmin tapahtunut juuri Petosten alueella.

Kalliot ja Hervannat on ihan paperia, kun puhutaan "pahoista paikoista".
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Gizan pyramidi (mutta niin on moni muukin ollut varmasti). Hajotin kamerani siellä, liukui pitkin luiskaa japsituristien eteen ja hajosi. Voi sitä tuijotuksen määrää. Onneksi eivät ottaneet kuvia.

Hawk-hävittäjän ohjaamo, koneen käydessä. Meteli oli valtava.

Ns. maailmanlopussa. Manner-Euroopan lounaisin paikka ja piti mennä vielä sen paikan lounaisimmalle kallionkielekkeelle. Tunnettu maailma loppui sinne vuonna 1491....


Raumalla.
 

M10

Jäsen
thatt kirjoitti:
Ja minä löysin Espanjasta Kärppien paidan.

Ja jos nyt tälle linjalle lähdetään, niin pari vuotta sitten Sparta Prahan kotipelissä oli eräässä makkarakojussa myynnissä yksi kappale Tapparan viirejä. Hinta taisi muistaakseni olla n.2€.

Melko kallis hinta moisesta roskasta.

Eipä taida olla kaukana totuus, että Tappara ja Sparta ovat joskus kohdanneet harjoituspelissä ja on tapahtunut normaali viirien vaihto. Sitten Tsekit ovat keksineet, että revitääs nyt rahat omaan taskuun tästäkin rievusta!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neuvostoliiton suurlähetystössä ja Kremlissä. Tiedä sitten ovatko nuo erikoisia paikkoja. Niin ja jokunen vuosi takaperin olin Kämp-hotellin Mannerheim-sviitissä Per Gesslen ja Marie Fredrikssonin kanssa.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Morrow10 kirjoitti:
Eipä taida olla kaukana totuus, että Tappara ja Sparta ovat joskus kohdanneet harjoituspelissä ja on tapahtunut normaali viirien vaihto. Sitten Tsekit ovat keksineet, että revitääs nyt rahat omaan taskuun tästäkin rievusta!

Oliskos Sparta Praha ollut 2003 Tampere Cupissa? Näin muistelisin...

-paze-
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
B1 kirjoitti:
Ns. maailmanlopussa. Manner-Euroopan lounaisin paikka ja piti mennä vielä sen paikan lounaisimmalle kallionkielekkeelle. Tunnettu maailma loppui sinne vuonna 1491

Haa, eli siis Portugalin Sagres tms.

Siellä on tullut itsekin käytyä kauan sitten. Vuosi oli silloin 1992.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös