Erikoisimmat paikat missä Jatkoaikalaiset ovat käyneet?

  • 26 882
  • 208

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Woodstock, New York.

Aika masentava pikkukylä, ottaen huomioon legendaarisen maineen. Jotkut isot pellot siinä olivat vieressä, mutta kovin montaa hippiä en nähnyt...lienevätkö kaikki muuttaneet jo San Fransiscoon.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
psychodad kirjoitti:
Kanadassa kävin jossain sellasessa paikassa missä näytti olevan loiva ylämäki, mutta kun siihen pysäköi auton, se vieri eteenpäin vapaalla. Siis valui ylämäkeen. Se oli varsin kummallinen paikka.

Ausseissa pelailin usein eräällä kentällä jonka greeni näytti nousevan. Eli kyseinen väylä on jyrkkää alamäkeä, mutta greeni näyttää sitten nousevan hieman ylöspäin (ikäänkuin mäkihyppytorni siis). Optista harhaahan sekin oli. Meni kauan aikaa ennenkuin oppi olemaan uskomatta silmiään ja puttasi niin että pallo "valui ylämäkeen".

edit: Mieleeni tuli tuollainen samanlainen maantie jossain Levillä tai Ylläksellä. Tietääkö kukaan? Pitääpä kysyä kaverini isältä että missä se mäki oli kun joskus penskana meille sen näytti.
 

scholl

Jäsen
late67 kirjoitti:
Uudempi Nesteen väreissä oleva Jari-Pekka huoltoasema on Hartolassa ja toinen vanhempi Jari-Pekka on Hankasalmella.
Ei tupakkaa eikä olutta myynnissä!

Onkos sellainen paikkakunta olemassa vielä kuin Hyrynsalmi? Pysähdyttiin 80 luvulla siellä muistaakseni matkalla Lappiin. Kaupassa ei ollut kuin ykköstä. Aikansa kun henkilökunnalle meuhkattiin, selvisi ettei koko kunnassa saa myydä bisseä.

kiljander kirjoitti:
- Hemingwayn kantakapakka (olikohan La Floridita?!) Havannassa. Toki join Daiquirin. Samalla reissulla "Mitch"- hurrikaani kiersi (onneksi) koko Kuuban ja päätyi Väli-Amerikkaan ja pani muistaakseni mm. Nicaraquaa pahasti sileäksi.

Löytyykö muuten ketään, joka ei olisi koskaan rehellisesti sanottuna käynyt yhdessäkään Hemingwayn himassa? Se on niin turistipyydys äijä nykyään, että jokainenhan niissä on joutunut väijymään. Itse olen käynyt sen äijän himassa Key Westissä ja Biminillä. Vanhuksen ja Meren taas jouduin lukemaan yläasteella.
 

tiikeri

Jäsen
USA:n toiseksi suurin ostoskeskus Philadelphiassa.

Voi sanoa että tuntui aika pieneltä nämä paikalliset Prismat ja Citymarketit sen rinnalla. Mitä sieltä ei löydä, sitä ei myöskään tarvitse. Kertakaikkiaan uskomattoman kokoinen paikka. Oli pakko turvautua paikallisten apuun, jotta löysi ulospääsyn sieltä.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Valtioneuvoston linnan saunassa saunomassa, rikosmuseossa KRP:n tiloissa vantaalla, korkeimmassa oikeudessa, presidentinlinnan piha-alueella, Victoria Peakilla Hong Kongissa.
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
scholl kirjoitti:
Onkos sellainen paikkakunta olemassa vielä kuin Hyrynsalmi? Pysähdyttiin 80 luvulla siellä muistaakseni matkalla Lappiin. Kaupassa ei ollut kuin ykköstä. Aikansa kun henkilökunnalle meuhkattiin, selvisi ettei koko kunnassa saa myydä bisseä..

Kyllähän Hyrynsalmen kunta on edelleen olemassa.

Näitä keskioluesta kuivia kuntiahan oli 70-80-luvun taitteessa ympäri maan useita kymmeniä. Tai olihan niitä 90-luvulle saakka itse asiassa, esim. Laukaa vapautti keskioluen vasta 90-luvun alussa ja vihoviimeinen keppanasta vapaa saareke oli Luoto.

Aiheesta lisää M.A. Nummisen loistavassa "Baarien mies"- kirjassa.
 

Drew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Milwaukee Admirals
Massamurhaaja Jeffrey Dahmerin kotitalon ulkopuolella Milwaukeessa. Kun ajankohta oli varsin myöhäinen (tai aikainen) ja Dahmer oli jäänyt kiinni vain pari kuukautta aikaisemmin eikä Rodney Kingin pieksemisestäkään ollut kuin vajaat puoli vuotta, eikä Drew sulautunut tienoon valtaväestöön, oli visiittikin hyvin lyhyt. Tulipahan käytyä...
 

Eka-kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Venäjän suurlähetystö, Washington DC. Siellä on eräässä huoneessa "kuuluisa" sohva, jolla Reagan ja Gorba ovat 80-luvulla yhdessä hymyilleet valokuvaajille liennytysmielessä. Sain nuoruuden pöljyydessäni päähäni maata lötkähtää sohvalle pitkäkseni ja otattaa hieman vaivautuneella seurueen jäsenellä valokuvan itsestäni. Kuvaparilla on hyvä vedättää, että Ronnie ja Gorba ovat käyneet kättelemässä toisiaan meikän sohvalla.

Olen myös käynyt täpötäydessä Hartwall-areenassa, jossa kaikilla on hillitön meininki päällä. Ja vieläpä monta kertaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen käynyt bolivialaisessa metallivalimossa, jossa tehtiin mm. katuviemäreiden kansia. Ei olisi ehkä läpäissyt suomalaisen työsuojeluvaltuutetun tarkastusta. Aika nuoria skloddeja oli myös osa työntekijöistä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tohtori Livingstonen viimeinen leposija ennenkuin hänet siirrettiin Eurooppaan haudattavaksi.

Niin, ja FC Moron "kotistadionilla" :D
 

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
Gags kirjoitti:
Kyllä näin oli, kerran kuukaudessa taidettiin järkätä. Jossain vaiheessa bailut siirtyivät Munkkaan "Marine House":iin siihen nelosen spåran päättärin viereiseen taloon

Joo, tulihan noissa käytyä molemmissa paikoissa. Ei kummempia bile-mestoja mutta halpaa oli.

Erikoinen paikka jossa käynyt on Kazakstan/ Almaty (Alma-Ata) ja siellä pikaluistelu pyhättö Medeo. Kuuluisa paikka 60-luvulla.

Toinen outo paikka oli Kiovassa ison kirkon alapuolella olevat ahtaat/matalat luolastot.
 

scholl

Jäsen
Nyt tuosta paikasta, missä olen käynyt, tuli erikoinen, koska sitä ei enää ole olemassa:

IS:
"Hemingwayn suosikkibaari Bahamalla paloi
( 13.1. 21:17 )

Nobel-kirjailija Ernest Hemingwayn suosikkibaari Bahamalla on tuhoutunut tulipalossa. The Compleat Angler -baari paloi varhain perjantaina Alice Townissa Biminin saarella. Samalla tuhoutui jonkin verran valokuvia ja Hemingway-muistoesineitä. Palon syttymissyytä ei tiedetä.

Hemingwayllä oli tapana poiketa niin sanotusti muutamalla Compleat Anglerissa kun hän kalasteli Pilar-aluksellaan Biminin vesillä. Hemingwayn romaanin Vanhus ja meri inspiraation on kerrottu syntyneen juuri näillä kalastusretkillä Bahaman ja Kuuban vesillä. (STT)"

---

edit. En kyllä yhtään ihmettele, että tuolla jotain syttyy palamaan, koska paikalliset ovat sen verran huumeissa koko ajan. Banaanisadon korjaaminen ei vaadi vuoden mittaan työpanosta kuin lyhyen aikaa ja muuten sitä ehtii pössytellä vaikka mitä

Siellä ei ole muuten mitään haivaroituksia, eikä rantavalvojia ja tyytyväisenä mentiin uimaan ja vasta myöhemmin joku sanoi, ettei se olisi kovinkaan turvallista
 
K

kiwipilot

Laskeuduin tänään ensimmäistä kertaa Wellingtonin lentokentälle, siis itse puikoissa.

Olen myös vieraillut New Zealand Royal Air Forcen 757:n ohjaamossa.
 
LaTe_Show kirjoitti:
Tohtori Livingstonen viimeinen leposija ennenkuin hänet siirrettiin Eurooppaan haudattavaksi.

Missähän tämä Livingstonen leposija sitten oikein oli. Ymmärtääkseni hänen sydämensä on haudattu Sambiaan ja loppujämät on haudattu Westminster Abbeyyn Londoniin?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Viipurin kauppahalli torin laidalla on jäänyt mieleen. Se haju ja ne pienet kojut riippuvine lihoineen ovat tuoreessa muistissa vuosienkin jälkeen.

Erään kreikkalaisen pienehkön vuoren laella, joka vilisi käärmeitä. Vilun väristykset menevät vieläkin, kun muistelee tuota hetkeä.

Maljakivet Joutsassa. Luonto on aikojen saatossa muovannut isoja kivä "maljojen" muotoon.

Ii-vaaran huippu (ei sinänsä erikoinen paikka), mutta tilanteesta teki mielenkiintoisen lähistöllä hiippaillut karhu.

Nassaun torilla kävin kusella.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Asun Korsossa, riittääkö se? Jokainen päivä on erilainen, oikeasti. "Korso -aina sattuu ja tapahtuu..."

EDIT: On tullu käytyä Kreikan Ateenassa Akropolin kukkulalla, ihan vaikuttava mesta.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
scholl kirjoitti:
Löytyykö muuten ketään, joka ei olisi koskaan rehellisesti sanottuna käynyt yhdessäkään Hemingwayn himassa? Se on niin turistipyydys äijä nykyään, että jokainenhan niissä on joutunut väijymään. Itse olen käynyt sen äijän himassa Key Westissä ja Biminillä. Vanhuksen ja Meren taas jouduin lukemaan yläasteella.


Juu, kyllä on maailma muuttunut naurettavaksi... Sinäkin olet joutunut käymään noissa turistipyydyksissä ja aiheena kuitenkin mitättömyys niin kirjailullisesti kuin ihmisenäkin...

Itsehän vietän suurimman osan vapaa-ajasta meditoiden Nepalissa keskellä mielenosoituksia. On meinaan kova meno täälläpäin.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Minkähän valitsisi?

Olen tarkkaillut metsän henkiin uskovan heimon uskonnollisia menoja Thaimaan ja Burman rajalla. Kylään pääseminen edellytti miinakentän ylittämistä. Illalliseksi syötiin käärme.

Lenin-mausoleumi oli jännä paikka. Kävin kahdesti varmistaakseni että paskiainen on varmasti kuollut. Ja Pantse67:lle tiedoksi, että rikosmuseo oli nähtävyys kun se oli puutalossa Fredalla, nythän Haapojan Mattikin on haudattu.

Olen myös ajellut Eduskunnan paternoster-hissillä, nykyään se on muilta kuin kansanedustajilta ja henkilökunnalta kielletty.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jeda kirjoitti:
Olen myös ajellut Eduskunnan paternoster-hissillä, nykyään se on muilta kuin kansanedutajilta ja henkilökunnalta kielletty.

No tuolla laitteella nyt on ajellut jokainen Erkkikin, mutta minäpä olen ajellut Stadissa Kaikukadulla sijainneen Elannon pääkonttorin paternosterilla ja mennyt sillä jopa vintin ja kellarin kautta. Varsinkin pilkkopimeässä vintissä, kun hissin kori tutisi ja siirtyili ovelasti sivuttain, tuli fiilis kuin olisi jossakin Linnanmäen hilavitkuttimessa. En kuitenkaan ruvennut riemukiimoissani kiljumaan, koska Elannon johtajan Ylermi Rungon huone oli vintin alapuolella ja Yltsi olisi saattanut kirkumista peljästyttyään yltyä antamaan lopputiliä meikäläiselle, vaikka muuten mukava mies olikin (onkin? En tiedä onko elossa nykyisin).
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Bluesbrother kirjoitti:
Missähän tämä Livingstonen leposija sitten oikein oli. Ymmärtääkseni hänen sydämensä on haudattu Sambiaan ja loppujämät on haudattu Westminster Abbeyyn Londoniin?

Etteikö se olisi ollut Bagamoyon (katolinen) kirkko - täällä on myös näytillä se kantoreki millä hänet kannettiin läpi Tansanian* - , jonne hänet kannettiin Samibiasta ja josta matka jatkui Lontooseen.

*) "At four o'clock on the morning of 1 May 1873, they found him kneeling by his bedside having died in prayer. In accordance with their beliefs, Livingstone's heart was buried under a Mvula tree near the spot where he died; but his body had to go back to Britain and so Susi, Chuma, Jacob Wainwright and others set out on the remarkable epic journey which ultimately brought them to the coast at Bagamoyo. The body reached England on board the steamer Malwa, and on 18 April 1874 - a day of national mourning - Livingstone was buried in Westminster Abbey."

http://atschool.eduweb.co.uk/blantyre/living/source.html
 

Tommy72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Hifk
Varmaan kultaisen kolmion alueella (Laos, Thaimaa, Myarmar eli Burma)
olin Thaimaan ja Myarmarin rajalla (siella on jatkuvasti sota rajarosvojen ja rajavartijoiden kanssa) satuin olemaan rajarosvojen ja rajavartioiden taistelun valissa yli lenteli kranaatteja seka rautaa oli ilmassa, Myohemmin rajavartijat loysivat meidat (maastoutuneina) ja kyselivat mita me siella teimme, no ei siina mitaan paasimme ilman tappioita pois. Myos Jakomaen ostoskeskus seka kontula ovat aika eksoottisia paikkoja
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös