Arvostamasi nimimerkit

  • 234 572
  • 883

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä ratkaisin kisan jo ajat sitten Turhan Kaukalon ylivoimaiseen murskavoittoon. Hän on paras. Evil on huonoin. On vain voittajia, ja häviäjiä. Turha Kaukalo on voittaja, ja Evil se mikä jää jäljelle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minä ratkaisin kisan jo ajat sitten Turhan Kaukalon ylivoimaiseen murskavoittoon. Hän on paras. Evil on huonoin. On vain voittajia, ja häviäjiä. Turha Kaukalo on voittaja, ja Evil se mikä jää jäljelle.


Mä tahdon hävitä. Se on yllättävän vaikeata.

Ja OT:n välttöä: arvostan älyttömän paljon nimimerkkiä @Tarmokasvi
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nimimerkki @dana77 on ollut kovassa vireessä koronaviruksen aikaan. Hyviä pointteja varsinkin talousnäkökulmasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nimimerkki @dana77 on ollut kovassa vireessä koronaviruksen aikaan. Hyviä pointteja varsinkin talousnäkökulmasta.
Niin vahvat ja kärkkäät mielipiteet kuin danalta löytyykin aiheeseen kuin aiheeseen, niin täytyy tunnustaa että harva nimimerkki täällä osaa tuoda ne julki yhtä tehokkaasti menemättä kuitenkaan yleensä vittuilun tai provoilun puolelle. Vaikka me emme hänen kanssaan kovin paljon samoja keskusteluja taaplaa tai ole tietyistä topiikeista samaa mieltä, niin täytyy kompata sua todeten, että danalta todellakin löytyy mielenkiintoisia pointteja niihin aiheisiin joista on kiinostunut. Tietää mistä puhuu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin vahvat ja kärkkäät mielipiteet kuin danalta löytyykin aiheeseen kuin aiheeseen, niin täytyy tunnustaa että harva nimimerkki täällä osaa tuoda ne julki yhtä tehokkaasti menemättä kuitenkaan yleensä vittuilun tai provoilun puolelle. Vaikka me emme hänen kanssaan kovin paljon samoja keskusteluja taaplaa tai ole tietyistä topiikeista samaa mieltä, niin täytyy kompata sua todeten, että danalta todellakin löytyy mielenkiintoisia pointteja niihin aiheisiin joista on kiinostunut. Tietää mistä puhuu.
kiitoksia ystävällisistä sanoista (myös @Barnes).

Luonnollisesti en kiistä sitä, etteikö minulla olisi varsin vahvoja mielipiteitä ja ettenkö tykkäisi olla niiden suhteen sharpshooter, mutta silti tekisi mieli sanoa että näiden ketjujen pohjalta saattaa muodostua hyvinkin yksipuolinen kuva. Minä kun en usein jaksa osallistua ketjuihin, joissa on muutenkin paljon osallistujia ellei minulla ole oikeasti niihin jotain sellaista sanomista, jonka koen muuten jäävän sanomatta. Niinpä siihen osaan aiheista joista minulle ei ole niin tiukkoja mielipiteitä jätän usein osallistumatta, vaikka niitä lueskelisinkin.

Aikaa on rajallisesti ja muut sosiaaliset mediat vievät omansa. Niissä - erityisesti harrastuksiin liittyvissa - olen varsin leppoisa, mutta se jää minut täältä tuntevilta näkemättä. Tätä ei pidä silti ymmrtää väärin. Seison ehdottamasti esittämieni näkemysten takana, mutta myönnän että erityisesti näissä monitahoisemmissa kysymyksissä joudun joskus painottamaan tiettyjä näkökulmia (ja toisinaan toisia), jos niitä ei muuten keskusteluun tuoda. Aina esittämäni pointit eivät siis ole koko totuus asiasta, vaan saatan ulkoistaa tiettyjen näkemysten "puolustamisen" muille.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Pisin Kääpiö 186cm

Jo pitkään arvostanut tätä fiksua kirjoittajaa, viimeksi nyt tuolla Jatkoajan verkkolehden kirjoituksia käsittelevässä ketjussa puki tämän minunkin mielestäni ongelmallisen asian ja näkökulman hienosti sanoiksi:

Rasismia ja rasisteja etsitään nyt vimmalla, joka muistuttaa jossakin määrin Salemin noitavainoja. Kun on aihetta puuttua, niin silloin pitääkin puuttua, mutta nyt Suurella Lännellä ja ehkä muutamilla kotoisilla toimittajillakin alkaa lähteä sähköpotkulauta käsistä rasistijahdin tiimellyksessä.

Nyt eletään selkeästi vastaavaa nousuvaihetta, joka nähtiin metoo-kampanjan yhteydessä. Hyvä runnoo alleen kaiken, yhtä lailla pahat kuin pahalta näyttävät, joskus myös ne jotka eivät näytä riittävän hyviltä välttyäkseen pieksännältä. Irti karanneen laumahysterian kiimassa oikeamielisten haulikot laukovat herkästi minne vaan, mistä rasismilta vaikuttavaa rapinaa kuuluu.

USA:ssa pelannut jalkapalloilija sai jo kenkää seurastaan, koska pelaajan vaimo oli viestinyt somessa epäkorrektisti aiheeseen liittyen. Pelaajan ja seuran välinen sopimus sekä siihen liittyvät ehdot voivat tehdä tuonkin siirron mahdolliseksi, mutta vaikea kuvitella, että Suomessa joku onneton saisi fudut töistä siksi, että tämän puoliso on tehnyt jotakin moitittavaa tai edes rikollista. Vai onko? Kuinka pitkälle maineriskin hallinnassa oletetaan nyt ja jatkossa mentävän? Onko työnantajien painostaminen työntekijöiden signaloimista mielipiteistä oikein? Entä työntekijöiden läheisten virheistä?

Ohessa syntyy myös sivuosumia. Joku menettää työnsä tai ystävänsä, ehkä hyvästä syystä, ehkä huonommasta. Pääasia kai, että hyvää tapahtuu. Ehkä rapatessa saa roiskua, jos tarkoitus on hyvä ja asia oikea?

Mitään vastuuta tällainen oikeassa olevien lynkkaajien joukko ei ota, ei ryhmänä eikä yksilöinä. En usko, että Wennström tai juuri kukaan muukaan toimittaja on ajatellut kulloisenkin hyvetrendin aallolla ratsastaessaan mitään sen kummempaa vastuuta ottaa, kuin että rasismista ei pidä vaieta. Columbus BJ on kasvoton ja kapitalistinen instituutio siinä missä tuon kokoluokan yritykset muutenkin, ja Tortorella on isopalkkainen, valkoinen, keski-ikäinen mies, ja ennen kaikkea selkeästi julkisuudessa toimiva henkilö. Molemmat ovat siis selkeästi vapaata riistaa kritiikille. Ennen kaikkea molemmat operoivat kaukana toisella mantereella, missä rasismi siis elää ja voi hyvin, ja tämä rasismi pitää nyt kitkettämän juurineen irti aivan kaikkialta, ei tällä vuosikymmenellä eikä huomenna, vaan ainoalla imperatiivin sisältävällä määreellä, joka 24/7 -todellisuuteen integroituneen digi-ihmisen on paatoksensa vallassa lupa hyväksyä; heti ja välittömästi.

Tuo helvetillinen kiire ja tarve saada aikaan näkyvää muutosta on keskeinen piirre tämän ajan somejahdeissa. Noitia osoittamalla saa hyvepisteitä. Isoista noidista saa enemmän, mutta kaikista jotain. Noitarovion kipinävahti saa hänkin muutamia pinnoja (inttitermiä ”kipinämikko” ei saa käyttää sukupuolisesti värittyneenä ja selkeästi patriarkaalisia rakenteita vahvistavana ilmaisuna - olipa onni, ettei intissä keksitty puhua rasistisesti ”kipinäpekasta”).

No mitä se Tortorella oikeastaan teki? Halusi, että valmentamansa maajoukkue käyttäytyy korrekteja perinteitään ja kansallissymboleja koskevaa koodistoaan kunnioittaen. Tämä kaiketi riippumatta siitä, mistä syystä itse kukin haluaa ottaa oman siivunsa julkisuudesta kannattamalla tai vastustamalla jotakin asiaa. Onko lipunnosto tai kansallishymnin soittaminen se paikka, jossa kenelle hyvänsä urheilijalle pitää varata oikeus osoittaa mieltään, jos asia on ”oikea”?

Ja kääntäen: onko valmentajan vaatimus käytöskoodin kunnioittamisesta aktiivinen kannanotto rasismin puolesta, jos vaatimus on olemassa johdonmukaisesti aina, riippumatta siitä, mitä joku urheilija haluaa tällä kertaa vastustaa? Näkisin, että nuo tilanteet tulisi rauhoittaa jopa kovien sanktioiden uhalla kaikilta mielenosoituksilta. Jos joku kokee asiansa niin tärkeäksi, että haluaa protestoida, ja on tarvittaessa valmis ottamaan vastaan muutaman vuoden kilpailukiellon, niin mikäs siinä sitten.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
@Thusberg on pakko mainita tässä ketjussa. Vaikka ei b- ja c-maajoukkueet noin muuten kiinnosta, niin Thusbergin viestejä on aiheesta on mukava lueskella.
 
K

Kiekkokatsoja

Niin vahvat ja kärkkäät mielipiteet kuin danalta löytyykin aiheeseen kuin aiheeseen, niin täytyy tunnustaa että harva nimimerkki täällä osaa tuoda ne julki yhtä tehokkaasti menemättä kuitenkaan yleensä vittuilun tai provoilun puolelle.
Itsellä on päinvastainen havainto, joten on yksi noin kymmenestä, jonka kirjoituksia ei ole tarvetta huomioida. Tosin käytit sanaa yleensä, niin voit toki olla oikeassa. Sama tekstisi, mutta muodossa EI OLLENKAAN, kirjoittajia arvostan enemmän.
Mutta hyvä kun on mielipiteitä, ja kirjoitustyylejä monenlaisia. Kyllä tänne mahtuu kaikki.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Arvostan kaikkia, jotka toivovat hyvää omalle suosikkiseuralleni, viimeisempänä esimerkkinä veli @Hatchetman . Parabéns amigo!

Muut arvostelen sitten pärstäkertoimen mukaan, kuinka mukava on minulle ollut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämänkertainen hatunnosto tulee jo pitkään jatkuneesta kansanvalistustyöstä ja lannistumattomasta perustellun näkemyksen kertomisesta. Sen saa nimimerkki @Cobol. Cobol on tuonut esille Jokereiden ketjuissa ja muuallakin mm. KHL:n poliittisia tarkoitusperiä, Jokereiden rahoituskuvioita, ja muita vähintäänkin kyseenalaisia sivujuonteita liittyen Jokereihin, KHL:n toimintaan, sekä venäläisrahan taustalla oleviin vaikuttimiin jääkiekkoilussa. Tästä Cobolia on useampaan kertaan palkittu Jatkoajan moderaattorien taholta pelikielloilla, nähtävästi siksi, että ”politiikka ja urheilu on syytä pitää erillään”.

Arvostan. Pidä yllä hyvä työ, sanoisi amerikkalainen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos kehuista @vetti ja @Punamusta . Meillä on kaikilla on hyvät hetkemme, näköjään toisinaan myös minulla :).
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Arvostus ja kiitos kaikille, jotka ovat tarjonneet selkeää seurantaa vaaleista. Uutisista ei ole paljoakaan ymmärtänyt, niin sekava on systeemi jenkeissä. Enkä ole jaksanut nähdä vaivaa selvittääkseni paremmin. Onneksi te olette tehneet sen.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
@Proffa_20 tehnyt kyllä vahvan debyytin palstalle ja itse ainakin arvostan ko. käyttäjän ennenkaikkea hienosti perusteltuja viestejä itse pelistä ja jääkiekosta. Well done! Mainittakoon nyt samalla @Huml71 samasta suunnasta, mutta uskon kyllä käyttäjän tietävän minun arvostuksen häntä kohtaan jo ennustaan.
Kiitos tästä arvostuksesta. Hienoa, että edes joku viihtyy!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tähän täytyy vuoden 2021 aluks portailla vaikka Tammikuu on kaikkea muuta kuin häävi.

Viime kesänä tapasin @Czescku Ja @nummenkallio joista molemmat mukavia tyyppejä. @Punamusta tavataan ehkä tänä vuonna.

Joulun vaikeita aikoina niin suurimmat kiitokset tsempeistä ja tuesta lähtevät käyttäjille @RäpyläRepe @Sanainen arkku @Kourujärven Ponnistus @macnevis @Lert ja @ultrar jonka lahjakorttiapu tosin ei voi vielä perillä (kiitos Postin nopeuden, kävellen stadista olisi jo perillä) lisäksi @Vanha Len saa maininnan tsempeistä.

No. Tässä on 17 päivää vielä jäljellä ns painetta että miten fyrkat riittää mut Tammikuun vuokra on maksettu ja puhelin auki kuukauden ainakin niin mikäs tässä.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vihaan kaikkia ja kaikkea. Arvostan kaikkia ja en ketään.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Olen jo pitkän aikaa ollut aktiivisempi täällä vapaan puolella verrattuna lätkäaiheisiin (vaikka edelleen kaikki Hurricanes-ottelut katson). Syynä yksinkertaisesti se, että tiede, politiikka ja kulttuuri ovat lähellä sydäntäni ja JA:n palsta tarjoaa kaikkia somealustoja paremman väylän järkevälle keskustelulle, jossa on mukana omista mielipiteistäni poikkeavia (mutta perusteltuja) näkemyksiä. Puskista huutelu, perättömät mutuilut ja huhuilut ja vastaavat saavat täällä usein ansaitsemansa kohtelun ja keskustelut ovat parhaimmillaan asiantuntijatasoisia.

Kiitos kaikille, joiden kanssa olen vängännyt - useimmiten ihan hyvässä hengessäkin vielä!

@Cobol @dana77 @Denverin Munasyndi @mjr @BigRedCat @Garantie @msg @Jymäkkä @Snakster @Telaketju @Walrus21 @hammer lynx @Ollakseni @Snakster

...ja moni muu. Arvostan sinuakin, jota en maininnut :)
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jatkaisin tuohon @olkikuukkeli listaan vielä sen verran, että kiitoksen ansaitsee myös @Moderaattorit

Hiljaista ja anonyymia työtä tekevät taustalla, ja eivät tähänkään varmasti mitenkään reagoi. Mutta keitä ikinä siellä tuon tägin alla palstaa kyttäileekin, niin teille mielestäni kuuluu myös kiitokset siitä, että tämän palstan keskustelun taso on pysynyt Internetin standardeilla harvinaisen korkeana. Turhat länkyttäjät ja paskanjauhajat saavat nopeasti monoa.

Sen takia minä itsekin täällä varmaan niin paljon viihdyn. koska täällä käydään oikeasti tosi hyviä keskusteluja, ja paljon itseäni fiksumpia ihmisiä omien nimimerkkiänsä takaa tänne kirjoittelee. Runsaasti olen oppinut.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös