Yöketjukin kuihtuu kuihtumistaan.
Nyt kuules uutta verta pukkaa mukaan. Pientä brieffiä:
Olen lueskellut tätä yöketjua jo useamman kuukauden, mutta ei ole missään vaiheessa oikeen ollut sellainen fiilis, että menisi tähän mukaan, kun on ollut opiskeluja ja sen sellaista. Erityisesti Jawsin tekstejä on ollut mukava lueskella, etenkin, kun olen hieman samankaltaisessa elämänvaiheessa, kuin hän (Virvelikin taitaa olla samankaltaisessa elämänvaiheessa, mutta ei taida avautua siitä niin paljoa). Mutta nyt siis allekirjoittanut on valmistunut ja nyt omaan aikaa kirjoitella tähän ketjuun.
Ajattelin aluksi hieman kertoa itsestäni, en tosin liian paljastavasti, mutta siten, että saa hieman fiilistä, että minkälainen heebo olen. Näen nimittäin yöketjun sellaisena keskustelupalstana itse jatkoajan keskustelupalstan sisällä, johon olisi hyvä "rekisteröityä". Ja en ole muutenkaan oikein minnekkään mitään itsestäni ilmaissut, paitsi sen, että olen cats-fani henkeen ja vereen. Elikkäs, elikkäs...
Ikä: yhdeksänkymmentäkuusi synnyin TYKS:issä, koska Heideken oli jo suljettu. Täten en ole turkulainen, vaikka olenkin täällä jo jonkin aikaa asuskellut.
Koulutus: valmistuin juuri lähihoitajaksi ja ylioppilaaksi. Molemmat meni oikeastaan lukematta ja hieman hävettää kyllä. Aika flegu olo.
Harrastukset: kitaraa olen seitsenvuotiaasta soitellut, pianoa pari vuotta, tuli myös painittua jonkinverran Turun Woimamiehissä sekä kaikensorttisissa uima/uimahyppykouluissa tuli skidinä käytyä. Lisäksi olin tässä melko haka NHL-pelisarjan EASHL:ssä, mutta taidot ovat hieman kadonneet, kun siirryttiin next-geniin, missä ei EASHL:ää ollut ja vanhoilla konsoleilla ei oikein jaksanut hakata sitä. Musiikkia tuli kanssa aikoinaan tehtyä koneella, onneksi olen suurinpiirtein poistanut kaikki ihanat luomukseni internetistä (koska se on täyttä skeidaa), lähiaikoina olen myös paljon editoinut erilaisia elokuva/kollaasiprojekteja, mutta ei ole näistäkään oikein mitään tullut julkaistua nettiin. Ja ihan syystä.
Urheilujoukkueet, joista pidän: Noniin, näitähän on sinäänsä aikas paljon. Kotisuomessa pääasiallisesti kannatan TUTO Hockeytä, mutta symppaan myös HC Indians Kaarinaa, Saimaan Palloa ja KeuPaa. Lisäksi KHL-Jokereiden rakennusta ja menestystä oli mukavaa seurata. FC Inter on vähän siinä ja siinä, matsi tai pari tulee kaudessa katsottua, mutta suomalainen futis ei oikein innosta. Ulkomailla on paljon jenggejä mitä kannustan. Eniten sydän sykkii Florida Panthersille ja Atlético Madridille, mutta sen lisäksi seuraan Dallasin, Columbuksen ja Moran sekä futiksessa Readingin ja Sevillan otteita. Jalkapallossa maat mitä kannustan menee järjestyksessä Tanska, Belgia, Kroatia & Norja.
Urheilijat, joista pidän: Noniin, aluksi vaikkapa Taisto Lallista, joka on hieno järkäle, jonka suorituksia ei tosin lähiaikoina ole tullut seurattua. Loistava jätkä siis kreikkalaisroomalaisessa painissa. Futiksessa Atléticossa on todella paljon mukavia Torreksia ja Mandzukiceja, mutta ylitse muiden nousee Arda Turan ja Gabi. Readingissä ehdottomasti Jem Karacan ja Alex Pearce. TuTossa Tuukka Pulliainen ja Floridassa MacKenzie, Barkovin ketju, Ekblad ja Gudbranson. Uransa päättäneistä urheilijoista pidän eniten Jarkko Ruudusta ja Matthew Barnabystä, vaikka Barnabyn otteita en päässyt lainkaan lapsena seuraamaan, eli ainoastaan jälkikäteen katsottujen pätkien mukaan kuva Barnabystä on muokkautunut omaan tajuntaan. Onneksi Matthew Barnabyn lapsen, Matthew Barnabyn (en sinäänsä pidä tavasta nimetä omia lapsiaan itsensä mukaan, mutta Matt on tehnyt niin) otteita saatan ehkä joskus päästä seuraamaan. En usko, että hän NHL-tasolle yltää, mutta hänet saattaisi nähdä joskus mahdollisesti Suomessa.
Tulevaisuuden visio: allekirjoittanut tosiaan valmistui nyt lähäriksi ja ylioppilaaksi ja jatkossa olisi tosiaan tarkoitus tehdä määrittämätön aika näitä lähärin töitä. Eihän se paskan kaapiminen mitään erityisen hienoa ole, mutta kyllä sitä välillä töissä kokee jotain hienompiakin hetkiä. Lähtökohtaisesti tekisin nyt kuitenkin tammikuuhun saakka töitä ja tammikuussa alkaisi intti Niinisalossa. Siellä voisi nimittäin olla lääkintämiehen tehtävissä ja vähän näyttää muille, miten niitä kanyylejä yms. laitetaan paikalleen (oikeastihan lähihoitaja ei saa laittaa kanyylejä paikalleen, siihen tarvitsee sairaanhoitajan koulutuksen. Silti nämä erittäin lyhyellä koulutuksella varustetut varusmiehet kanyloivat, intuboivat yms. ja kolme vuotta alaa opiskelleena en missään nimessä saa tehdä sitä töissä). Intin jälkeen olisi tarkoitus lähteä vähän interreilaamaan, muuttaa omaan kotiin ja vuoden, parin jälkeen muuttaa Floridaan. Noin 50 mailin säteelle Sunrisesta, mieluiten rannikolle. Siellä on skandinavialaisia vanhainkoteja, mihin voi hakea töihin.
Miksi ihmeessä?: Sitä mäkin. Hemmetti sentään, Floridaan! Jumaliste, NHL:n historian huonointa joukkuetta on tarkoitus mennä katsomaan. En tiiä, sydän vetää sinne tai jotain. Erityisesti tästä tekee hankalaa se, että Florida Panthers ei välttämättä muuton aikoihin enää ole olemassa ja silti haluaisin muuttaa juurikin Etelä-Floridaan. Saa nähdä.
Miksi "rekisteröidyn" tähän ketjuun: Vähän pahana tapana on nyt jo useampana kesänä ollut se, että tulee valvottua joka toinen yö. Tai siis tulee mentyä aikaisintaan aamuseitsemän aikoihin nukkumaan. Ja nyt, kun pääsee työelämäänkin ihan kunnolla, niin yövuoroissahan tähän ketjuun on varmaan mukava kirjoitella.
Huh huh, pari lausetta piti kirjoittaa, ja tulikin pitkä litanja tekstiä. Melko luokatonta sellaista. Noh, en viitsi enää leikellä tästä mitään, menköön tällaisena tänne.