Tässä lukuloman aikana on tullut kirottua se ihminen, joka yo-kirjoitukset on keksinyt, jo moneen kertaan. Ei ole tullut luettua oikein muuta kuin reaaliin fysiikkaa ja kemiaa ja niitäkin ihan liian vähän. Suunnitelmissa oli lukea myös biologiaa, mutta se taitaa jäädä tosi vähiin. Jos iltapäivällä 1.4. olen vielä hengissä, olen erittäin yllättynyt.. Kun koko lukioajan on tullut hyviä numeroita, niin ei sitä kirjotuksissakaan ihan vähään tyydy. Tämä lukeminen nyt vaan on tökkinyt. Aina keksii jotain muuta tekemistä.. Kun on sivun lukenut, tulee pakottava tarve mennä jääkaapille. Seuraavan sivun jälkeen täytyy lähteä lenkille, sitä seuraavan sivun jälkeen on ihan pakko käydä netissä jne... Ja tästä seuraa mahdottomat omantunnontuskat, kun tuntuu ettei ole tullut luettua läheskään tarpeeksi.
Syksyllä kirjoitin jo ruotsin (keskipitkä) ja äidinkielen. Ruotsi meni loistavasti, sitä en uusi siis, mutta äidinkieltä yritän parantaa. Äidinkielen lisäksi kirjoitan reaalin, englannin (pitkä) ja vapaaehtoisena matikan (pitkä) ja saksan (lyhyt). Kuunteluitten tulokset uskalsin käydä vasta tällä viikolla kysymässä. Englanti oli lievä pettymys, mutta ei se ollut kuin 5 p vähemmän kuin preliminäärissä, eli voihan se silti ihan hyvin mennä. Saksa taas oli enemmän kuin iloinen yllätys! (Sellaisiakin on ihan kiva välillä saada) Pisteitä tuli n 20 enemmän kuin viime kurssien kokeissa olen saanut (kokeina vanhoja yo-kokeita)...Noilla pisteillä ei pitäisi kovin vaikea olla päästä siihen tavoitteeseen minkä asetin, jos kirjallinen osa menee edes vähän niin kuin noissa kokeissa.
Tämä uudistus, että ruotsi ei enää ole pakollinen, ei siis vaikuttanut omiin kirjoituksiini mitenkään.. Kovin vaikeata ruotsi ei ole ollut enkä inhoa sitä, toisin kuin monet koulukavereistani. Onneksi ei tarvi sitä uutta ainereaalia suorittaa, koska se ainakin kuulostaa paljon vaikeammalta.
Vähän harmittaa, että lukion päättötodistuksella ei ole yliopistoihin (ainakaan niille aloille, jotka minua kiinnostaa) mitään apua sisäänpääsyssä. Nyt on siis kamalat paineet kirjotuksiin. Varsinkin reaalissa ja matikassa..
Luultavasti tulette kuulemaan vielä, miten koitokseni kohti valkoista lakkia edistyy...
ja vielä lisää... Syksyllä eväinäni oli äidin tekemää pizzaa, jääteetä ja iso kasa Pätkiksiä. Pätkiksiä syön VALTAVAT määrät, ja kirjoituksissakin niitä on pakko olla mukana, muuten ei tulisi varmaan mistään mitään. Koulu tarjoaa puolenpäivän aikaan pullaa ja kahvia(tai teetä). Pullat ovat ainakin meillä hyviä ja isoja, tosin joku kerta olivat vähän turhan hyvin paistuneita.