Neljä vuotta siitä on kun itse tuon projektin suoritin. Onnistuin kyllä aika hyvin pitämään kiinni isoveljen neuvosta, eli "ota rauhallisesti", missään vaiheessa en hötkyillyt. Ei se kannata.
Kai sen värisuoran voi tähän ulostaa, eli kirjoittelin englannista E:n, äidinkielestä M:n sekä pitkästä matikasta ja keskipitkästä ruotsista C:n. Reaalia en kirjoittanut, mitä olen silloin tällöin jälkeenpäin katunut vaikkei siitä mitään suoranaista hyötyä myöhemmässä koulutuksessa olisi ollutkaan. Kai sitä kuitenkin jotain olisi voinut rustata.
Englannista tavoite oli L, mihin melkein kaikki lukioajan koetulokset viittasivat, mutta ei motivaatio riittänyt enää uusia.
Kaikki kirjoitin samana keväänä ja mitään en uusinut. Kyllä se kerta riitti, ei se sentään niin kivaa ollut.
Monesti ihmettelin kun kaverit valittelivat että aika loppuu kesken, itse olen aina ollut nopea la lähtenyt melkein minkä aineen kokeesta tahansa ensimmäisten joukossa. Aivot vain jotenkin toimivat niin että jos en jotain heti tiedä, ei se puristamalla avaudu.
Ainoa konkreettinen asia, jonka kirjoituksista muistan, on äidinkielen otsikkoaine, missä kirjoitin Aku Ankan suosion syistä. Suurena sarjakuva- ja erityisesti Aku Ankka-fanina aihe oli suht helppo.
Muistanko muuten väärin vai onko noita tehtävänantoja joskus tullut jälkeenpäin nettiin kaiken kansan pällisteltäviksi? Voisi olla mielenkiintoista kurkata mitä siellä kysellään.