Yliarvostetuimmat bändit

  • 105 284
  • 885

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mike kirjoitti:
Sitten kun otat pään pois perseestäsi ja luet niitä viestejä, niin huomaat etten ole väittänyt missään beatlesin olleen yliarvostettu vaikka totesinkin musiikkinsa olevan mielestäni ihan täyttä paskaa.
Miksi sitten mainitset ko. bändin ketjussa, jonka aiheena on Yliarvostetut bändit?

Ööhhh...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ted Raikas kirjoitti:
Miksi sitten mainitset ko. bändin ketjussa, jonka aiheena on Yliarvostetut bändit?

Ööhhh...

En mä maininnu. Kritisoin vain jotain ihme urpoa joka vertasi bändiä planeettaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mike kirjoitti:
Mitäs vittua toi Beatles tossa vertauksessa tekee. Täysin paska bändi, jonka suosio ei kertonut mistään muusta kuin siitä, että siihen aikaan ei varmaan ollut mitään vaihtoehtoja.

---

Beatlesin musiikki on erittäin huonoa omaan korvaani, enkä oikeasti ymmärrä mitä hienoa noiden rumien hippien tekemisissä on ollut.

---

Sitten kun otat pään pois perseestäsi ja luet niitä viestejä, niin huomaat etten ole väittänyt missään beatlesin olleen yliarvostettu vaikka totesinkin musiikkinsa olevan mielestäni ihan täyttä paskaa.

Otapas sinä pää pois perseestäsi, koska ilmiselvästi väität välillisesti kysymällä, "mitä vittua toi Beatles tossa vertauksessa tekee", että Beatles on yliarvostettu.

Mike kirjoitti:
En mä maininnu. Kritisoin vain jotain ihme urpoa joka vertasi bändiä planeettaan.

Ihme urpo ilmoittautuu.
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Uleåborgir kirjoitti:
Otapas sinä pää pois perseestäsi, koska ilmiselvästi väität välillisesti kysymällä, "mitä vittua toi Beatles tossa vertauksessa tekee", että Beatles on yliarvostettu.

En. Vaan tarkoitus oli kommentoida, että sulla on vitun huono musiikkimaku jos Beatles on sulle noin tärkeä bändi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mike kirjoitti:
En. Vaan tarkoitus oli kommentoida, että sulla on vitun huono musiikkimaku jos Beatles on sulle noin tärkeä bändi.

Mahdat olla IRL itse Jeesus, kun tuollaisia päästelet sormistasi. Meitä "vitun huonon musiikkimaun ihmisiä" on täällä paljon. Etkä sinä sitä minun musiikkimakuani kommentoinut, vaan kysyit, mitä se Beatles siinä vertauksessa tekee, ihan kuin olisit joku minun tuttuni, joka tuntee minut, mitä et onneksi ole.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mike kirjoitti:
En. Vaan tarkoitus oli kommentoida, että sulla on vitun huono musiikkimaku jos Beatles on sulle noin tärkeä bändi.

Mitenkähän tässä ilmaisisi ystävällisesti tai syyllistymättä itsemoderointiin että tämän ketjun tarkoitus ei ole laukoa onelinereita kommentoimalla siitä kenellä palstalaisella on kenenkin mielestä huono musiikkimaku, vaan keskustella yliarvostetuista bändeistä. Varsinkin kun tietämyksesi vaikuttaa niin rajalliselta. Muistaakseni olet metallimusiikin ystävä? Tiesitkö että Beatles on vaikuttanut senkin syntyyn?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Uleåborgir kirjoitti:
Mahdat olla IRL itse Jeesus, kun tuollaisia päästelet sormistasi. Meitä "vitun huonon musiikkimaun ihmisiä" on täällä paljon. Etkä sinä sitä minun musiikkimakuani kommentoinut, vaan kysyit, mitä se Beatles siinä vertauksessa tekee, ihan kuin olisit joku minun tuttuni, joka tuntee minut, mitä et onneksi ole.

Niinhän teitä on. Ja kyllähän se pistää silmään, kun tuollaisessa tökerössäkin vertauksessa on kahden ihan hyvän jutun seassa jotain silkkaa skeidaa.

Ei se yliarvostettu silti ole. Olen ihan tietoinen siitä, että ihmisillä on käsittämättömiä mieltymyksiä musiikin suhteen. Eihän millään muulla voi selittää esim. sitä että U2:et, Rollarit, Michael Jacksonit ja Madonnat vetävät stadikallisen masokisteja keikoilleen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mike kirjoitti:
Niinhän teitä on. Ja kyllähän se pistää silmään, kun tuollaisessa tökerössäkin vertauksessa on kahden ihan hyvän jutun seassa jotain silkkaa skeidaa.

Ei se yliarvostettu silti ole. Olen ihan tietoinen siitä, että ihmisillä on käsittämättömiä mieltymyksiä musiikin suhteen. Eihän millään muulla voi selittää esim. sitä että U2:et, Rollarit, Michael Jacksonit ja Madonnat vetävät stadikallisen masokisteja keikoilleen.

Jepjep. Hyvä, että myönnät, ettei Beatles ole yliarvostettu, vaikka pidätkin sitä itse paskana. Tuli vain ihan aiheesta tunne, ettet ko. bändin saavutuksia ja musiikin kirjoa kovin paljoa tunne.

Ja tuo sinun listasi "masokisteja stadikan täyteen vetävistä artisteista" pitää ihan paikkansa pl. ehkä Rolling Stones. Mutta ei jaksa enää inttää. Minä pussutan täällä jo rauhanpiippua.

Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, minkälainen sinun musiikkimakusi on?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Golden AWe kirjoitti:
Mitenkähän tässä ilmaisisi ystävällisesti tai syyllistymättä itsemoderointiin että tämän ketjun tarkoitus ei ole laukoa onelinereita kommentoimalla siitä kenellä palstalaisella on kenenkin mielestä huono musiikkimaku, vaan keskustella yliarvostetuista bändeistä. Varsinkin kun tietämyksesi vaikuttaa niin rajalliselta. Muistaakseni olet metallimusiikin ystävä? Tiesitkö että Beatles on vaikuttanut senkin syntyyn?

Olen tietämätön, koska en arvosta Beatlesin musiikkia?
Oletko sitä mieltä, että minun pitäisi Beatlesin lisäksi diggailla myös muunmuassa 30-luvun mustien musiikkia, 50-luvun Rock'n' rollia ja 80-luvun paskaheviä, koska kaikki noista ovat vaikuttaneet nykymetallin syntyyn?

Keskustelu yliarvostetuista bändeistä on ylipäänsä järjetöntä, täysin makuasioihin pohjautuvaa tyhjänpäiväistä paskalätinää. Oikeasti - Jos bändillä on xxx -määrä faneja, jotka ostavat bändin levyn, niin kuka siihen on sanomaan että bändi on yliarvostettu.

Minun mielestäsi yliarvostettuja ovat ulkomusiikillisin avuin, tai muuten vain lyhytaikaisten ilmiöiden avulla pinnalle ratsastavat turhuudet, mutta tässäkin voin olla ihan totaalisen väärässä. Vitustako minä tiedän, vaikka 20-vuoden päästä senaatintorilla olisi 40000 urpoa kuuntelemassa jotain naamiaisasuista 5-miljardia levyä myynyttä suomalaista tusinapaskabändiä. Epäillähän tota toki sopii.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
- U2
- ABBA
- Zen Cafe
- Apulanta
- Madonna
- Ozzy Osbourne
- Johnny Cash ym.. countryjermut
- The Beatles
- Dingo

En vaan pysty käsittää miten näiden bändien/artistien levyjä myydään ja arvostetaan niin paljon.

Noniin ja pikkuarvioni parista bändistä/artistista jotka luettelin:

- Beatles tulee listaan yleensä sen takia, että koulussa musiikinopettaja ei pystynyt olemaan yhtään tuntia puhumatta heistä. Milloin oli Paul McCartneyllä minkäkin pituinen pino 50€ seteleitä tai miksi Yoko Ono on kusipää jne... Ainakin tämä kyseinen opettaja yliarvostaa tätä bändiä.

- Zen Cafe kun on täältä päin niin on suurin piirtein rikos vihata heitä ja paikalliset lehdet on aina gloryhunttaamasa. Nehän on meidän tuttuja!

- ABBA. Tämmöistä sormien naksuttelu homopoppia. Kaikki biisit niin samanlaisia että huh huh!

- Madonna. Vaikka tää ämmä paskois lavalla niin se olisi taidetta lehtien mielestä. Muuntautumisen mestari. Bullshit..

Lisäksi on sitten niitä joitakin jota ei saa jonkun mielestä mainita koska "ne on vaikuttanut niin ja niin paljon rock tms.. musiikkiin, kaverihan on legenda, ei häntä saa haukkua" Kaikille ei vaan kolahda joku "She loves you yeah yeah yeah!" tai kuinka paljon Ozzy Osbourne on vaikuttanu nykyiseen heviin.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Coldplay - musiikkia miehille, jotka itkevät runkatessaan suihkussa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nosebleed kirjoitti:
Kaikille ei vaan kolahda joku "She loves you yeah yeah yeah!"

Voi ei, tässä sitä TAAS ollaan. Argumenttisi on silti aika hedelmällinen, koska Beatles merkitsee hyvin monelle juuri tuota "I Want To Hold Your Hand, She Loves You" -tyyppistä purkkaa ja jytää.

Monella on mielikuva, että he ovat olleet vain neljä pallinaamaa kaikkien vanhojen musalehtien kannessa ja teinityttöjen huoneiden seinillä olevissa julisteissa. Edellämainituista syistä moni pitää Beatlesia yliarvostettuna.

Minullakin oli tuollainen kuva aikoinaan Beatlesista ja pidin sitä yliarvostettuna, kunnes kuulin "Strawberry Fields Forever" -biisin ensimmäistä kertaa, minulle avautui, että se on Beatles-biisi. Aloin tutustua bändin "uudempaan" tuotantoon.

Siellä on aika paljon sellaista settiä, jota stereotypisen kuvan Beatlesista purkkapoppibändinä ei välttämättä edes tunnista Beatlesiksi, pistetään nyt esimerkkinä vaikka "Here Comes The Sun", "Something", "Hey Jude", "Blackbird", "Why Don't We Do It In The Road?", "Get Back", "Revolution", "While My Guitar Gently Weeps", "Back In The U.S.S.R." ja "Lady Madonna".

Laitetaan nyt vielä kerran tänne tämä linkki, jossa puidaan bändiä pieteetillä.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=35430&highlight=beatles
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Uleåborgir kirjoitti:
Voi ei, tässä sitä TAAS ollaan. Argumenttisi on silti aika hedelmällinen, koska Beatles merkitsee hyvin monelle juuri tuota "I Want To Hold Your Hand, She Loves You" -tyyppistä purkkaa ja jytää.

Monella on mielikuva, että he ovat olleet vain neljä pallinaamaa kaikkien vanhojen musalehtien kannessa ja teinityttöjen huoneiden seinillä olevissa julisteissa. Edellämainituista syistä moni pitää Beatlesia yliarvostettuna.

Minullakin oli tuollainen kuva aikoinaan Beatlesista ja pidin sitä yliarvostettuna, kunnes kuulin "Strawberry Fields Forever" -biisin ensimmäistä kertaa, minulle avautui, että se on Beatles-biisi. Aloin tutustua bändin "uudempaan" tuotantoon.

Siellä on aika paljon sellaista settiä, jota stereotypisen kuvan Beatlesista purkkapoppibändinä ei välttämättä edes tunnista Beatlesiksi, pistetään nyt esimerkkinä vaikka "Here Comes The Sun", "Something", "Hey Jude", "Blackbird", "Why Don't We Do It In The Road?", "Get Back", "Revolution", "While My Guitar Gently Weeps", "Back In The U.S.S.R." ja "Lady Madonna".

Laitetaan nyt vielä kerran tänne tämä linkki, jossa puidaan bändiä pieteetillä.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=35430&highlight=beatles

Joo anteeksi en huomannu, kirjotin tuon samaa aikaa kun te saitte asian jo lukkoon...
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sir von Aulis kirjoitti:
Coldplay - musiikkia miehille, jotka itkevät runkatessaan suihkussa.
Haha. Melkein allekirjoituskamaa, mutta taidan jättää tähän ketjuun =D
 

Immo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Argentiina, Buffalo ja Everton
Coldpaly = paskaa
Red hot = paskaa
nickelback = paskoo erittäin huonoo

vilkkumaa = ihan jes

viikate = aah ahtaita aikoja
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mike kirjoitti:
Olen tietämätön, koska en arvosta Beatlesin musiikkia?

Ei. Olet tietämätön kun lauot tämänkaltaisia kommentteja:

"Täysin paska bändi, jonka suosio ei kertonut mistään muusta kuin siitä, että siihen aikaan ei varmaan ollut mitään vaihtoehtoja."

The Beatlesin aikaan oli paljonkin vaihtoehtoja, ja sen jälkeen vielä enemmän, mm. Beatlesin isosta ansiosta.

Mike kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että minun pitäisi Beatlesin lisäksi diggailla myös muunmuassa 30-luvun mustien musiikkia, 50-luvun Rock'n' rollia ja 80-luvun paskaheviä, koska kaikki noista ovat vaikuttaneet nykymetallin syntyyn?

Ei sinun tarvitse diggailla Beatlesiä, kunhan vain ymmärrät edes hiukan sen merkityksestä myös nykymetallille. Se on hyvä alku.

Mike kirjoitti:
Keskustelu yliarvostetuista bändeistä on ylipäänsä järjetöntä, täysin makuasioihin pohjautuvaa tyhjänpäiväistä paskalätinää. Oikeasti - Jos bändillä on xxx -määrä faneja, jotka ostavat bändin levyn, niin kuka siihen on sanomaan että bändi on yliarvostettu.

Makuasioihin vetoavat ovat yleensä niitä joilla on paska maku.

Ja kyllä se vaan niin on että munanmittana voidaan pitää tietämystä ja kokemusta, sillä yleensä 10 Nightfishin ja Sonata Arctican tyylistä levyä omistava hyypiö laukoo helposti totuuksia asioista joilla sillä ei ole hajua - ei siinä mitään pahaa ole jos keskustelupalstalla joku klausfleming pistää hiukan nuorisoa ojennukseen. Turha siinä on vedota makuasioihin.

Yliarvostuksesta puhuminen on ihan paikallaan ainakin niiden bändien kohdalla, joiden koko musiikki ja imago on kopiota jostain vanhasta bändistä, tai niiden jotka ovat aikanaan tehneet jotain merkityksellistä ja hyvää, mutta nyt polkevat paikallaan ratsastamalla vanhoilla meriiteillä, ja silti uudet levyt keräävät palkintoja ja mammonaa, huolimatta siitä että levyt ovat koko ajan vaan väljähtäneet enemmän ja enemmän.

Eniten toki suosittelen että menee levykauppaan, ostaa lisää levyjä, sekä menee keikoille - ja kuuntelee.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sir von Aulis kirjoitti:
Coldplay - musiikkia miehille, jotka itkevät runkatessaan suihkussa.
Eikös tää ole vanha, mutta oliko jo alunperin Coldplaystä? Aivan loistava heitto kylläkin.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
varjo kirjoitti:
Tarkoitin siis yleisesti sitä, että Valistuksen aika oli otollinen aika musiikillisille lahjakkuuksille, ihan yleisesti musiikin roolin noustessa taiteen paarialuokasta (montako renesanssimuusikkoa osaat nimetä, entä maalareita/kuvanveistäjiä) estradille koska tiedonvälitys oli jo sivistyneissä piireissä nopeaa ja tätä kautta ajan säveltäjät saivat teoksensa levitettyä nopeasti suurelle yleisölle (ei siis nykyajan "suurelle yleisölle" ts. rahvaalle).

Kyllä minä sinua ymmärrän. Ainoa ongelma vain on se, että sellaiset "hittisäveltäjät" olivat monasti hovisäveltäjiä, joiden musiikki jäi sitten täysin unholaan, koska se ei ollut ajan hammasta kestävää. Tässä mielessä toteaminen, että Mozart nyt vain sattui säveltämään muutaman teoksen, joita alettiin jotenkin tarkoituksellisesti hehkuttaa neroutena, on kestämätön. Toinen juttu on se, että monet tällaiset kanonisoidut muusikot ikään kuin syntyvät uudestaan ja uudestaan; heidän teoksensa elävät vuosisatoja, eikä se ole pelkän tietyn piirin hehkutuksen tulosta. No, ehkä jonkun Raamatun asema menee tuohon skeemaan. Mutta tarkoitukseni on sanoa sitä, että aikansa aliarvostetut muusikot on "löydetty" vasta myöhemmin (aivan kuten jonkun Machiavellin tekstit ynnä Da Vincin keksinnöt on asetettu uuteen kontekstiin), jolloin en oikein ymmärrä, miksi he olisivat saavuttaneet kovinkaan valtavaa yliarvostusta. Jo toki, on aikalaisissa aina varmasti niitä kaikkein parhaiten tunnettuja heppuja nerompiakin, mutta niin on aina.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitenkäs tähän yliarvostusmääritelmäämme sopisi The Ark?

Etukäteen paljon hehkutettu, itsekin itseään maailman parhaana yhtyeenä pitävä homppelibändi putosi maan pinnalle eurooppalaisten alkaessa diggailla naapureitaan. Ja hävisi pisteissä jopa Suomelle, joka Euroviisujen historiassa on ollut lievästi sanottuna vaikeaa.

Väitän, että The Ark on tämän perusteella Suomessa todella yliarvostettu yhtye.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tulppu kirjoitti:
Väitän, että The Ark on tämän perusteella Suomessa todella yliarvostettu yhtye.

No henkilökohtaisesti sanoisin, että kaikki arvostus mitä se saa on liikaa. Sehän on ihan hirveetä tuubaa, mitä ne suoltaa ulos.
 

Hack

Jäsen
Tulppu kirjoitti:
Väitän, että The Ark on tämän perusteella Suomessa todella yliarvostettu yhtye.

Komppaan. Oli yksi Euroviisujen huonoimmista biiseistä, mikä on jo saavutus, kun noin 95% biiseistä on todella luokattomia.

EDIT: Tähän on vielä pakko lisätä: "Me olemme maailman paras bändi riippumatta jostain paskakilpailusta", Salo puuskahti tiedotustilaisuudessa Aftonbladet-lehden mukaan.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Golden AWe kirjoitti:
Se jos Queenin myöhäisimpään tuotantoon mahtuu joku popimmin tuotettu levy johtuu täysin 80-luvusta, eikä vaikuttanut live-esiintymisiin, ja se että bändillä on jokunen popimpi hitti, se on taitoa. Mitä sinä oikein horiset jostain vähemmän massoja miellyttävistä biiseistä? Queenillä oli pophittejä, Queenilla oli rockhittejä, ei niitä tehty yleisön mukaan vaan siksi että se osasi. 15 albumiin kun mahtuu koko musiikin kirjo.

Massoja vähemmän miellyttävillä biiseillä yritän kovasti tarkoittaa sitä osaa tuotannosta, jota itse nimität kokeelliseksi. Queenin hittikama on sen sijaan sitä kaikkia miellyttävää tuotantoa, jota moitin värittömäksi.
 

Jeffrey

Jäsen
lunar kirjoitti:
Foo Fighters

Tähän täytyy puuttua nyt pikkasen. Foo Fightersin musiikista en hirveästi itsekkään dikkaile, mutta kuinka helvetin kova jätkä täytyy olla, että soittaa ensin Nirvanassa rumpuja ja sen jälkeen perustaa Foo Fightersin ja soittaa siinä kitaraa ja hoitaa laulamisen! Hattu päästä Dave Grohlille.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Jeffrey kirjoitti:
Tähän täytyy puuttua nyt pikkasen. Foo Fightersin musiikista en hirveästi itsekkään dikkaile, mutta kuinka helvetin kova jätkä täytyy olla, että soittaa ensin Nirvanassa rumpuja ja sen jälkeen perustaa Foo Fightersin ja soittaa siinä kitaraa ja hoitaa laulamisen! Hattu päästä Dave Grohlille.
Ei tuo kyllä millään muotoa harvinaista ole, että onnistuu sekä rumpujen hakkaaminen että kitaran soitto. Stemmoja Dave lauloi Nirvanassakin ja kun tosiaan Foo Fighters on melko mitäänsanomatonta musaa, niin "kovana jätkänä" pitämiseen on aika kevyet perustelut. Plussaa toki siitä, ettei ole lähtenyt ratsastamaan Nirvanan jäänteillä, vaan lähtenyt omaan suuntaansa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Puscutractori kirjoitti:
Massoja vähemmän miellyttävillä biiseillä yritän kovasti tarkoittaa sitä osaa tuotannosta, jota itse nimität kokeelliseksi. Queenin hittikama on sen sijaan sitä kaikkia miellyttävää tuotantoa, jota moitin värittömäksi.

Queenilla on yksi kokeellinen levy, "Hot Space". Se on vain yksi studio 15:n joukossa. Oliko kaikki muu siis mielestäsi HMV-kamaa? Vai suurin osa, liikaa?

Queenin suurin hitti on Bohemian Rhapsody, josta ei saa väritöntä vaikka sen esittäisi Päivi Räsänen harmaa puku päällä Riihimäen tiistai-illassa Hesburgerin takapihalla kasettinauhurilta tulevien syntikkataustojen päälle. Suurin osa muista Queenin hiteistä ovat nekin rock-kappaleita. Kerros nyt mielenkiinnosta ne värittömät biisit, listaa vaikka kaikki. Montako Queenin biisiä oikeastaan tiedät? Homotunnarin "We Are The Champions"? Pitääkö Freddietä syyttää nyt urheilua harrastavien ja seuraavien väkisinmiellyttämisestä vaikka hän oikeasti teki sen oodiksi sille että uskaltaa tulla ulos kaapista?

Minä kun olen pitänyt värittömänä musiikkina sellaista yhden hitin ihmeiden Black Eyed Peesien slovareita, Phil Collinsia, Stingin soolouraa, jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös