Uleåborgir kirjoitti:Ei tässä ole kysymyksessä "kenen mielipide on oikea" -kilpailuksi muuttamisesta, vaan siitä, että sinä lähdit omalla kommentillasi mukaan tämän ketjun ideaan antamalla ymmärtää että Leevi and the Leavings on yliarvostettu bändi, ja minä kyseenalaistan sen ja etenkin sinun perustelusi asiasta.
Siis kyseenalaistat sen, että mielestäni kaikki Leevien biisit kuulostavat samalta ja että juuri tästä syystä katson että bändi on yliarvostettu, kun ihmiset ostavat levyjä vain kuullakseen samat melodiat uudestaan ja uudestaan eri sanoilla. Olet itsekin myöntänyt, että kappaleissa on sama rakenne, joten kyse on vain siitä miten paljon painoarvoa tälle samanlaisuudelle antaa. Eivät Leevien biisit huonoja ole, mutta silti yhä mielestäni identtisiä.
Gösta pystyi tekemään monipuolisempaa musiikkia kuin mitä itse luulet. En väittänyt missään vaiheessa, että hän pystyi vain yhdenkaltaiseen musiikinkirjoittamiseen, otetaan esimerkkinä vaikkapa "Elämä ikkunan takana".
Varmaankin pystyi, enhän sitä kiistäkään, mutta kukapa nyt lypsävää lehmää tappaisi. Se, että muusikko tekee kymmenen identtistä rahastuskappaletta ja sitten "kokeilee" muutaman erilaisen kanssa, ei nyt varsinaisesti kuitenkaan ole mitenkään eduksi, oli muusikko kuinka lahjakas tahansa.
Jaksa vaan jauhaa tuota sinun "sama biisi eri sanoilla" -hokemaasi, ei se sitä muuta, että jauhat paskaa.
Ei muutukaan, koska mielestäni biisit ovat samoja ja koska kyse on omasta musiikinkuuntelijan mielipiteestä, ei se ole yhtään sen enempää väärin kuin jonkun toisen vastakkainen mielipide, jolla on selvä bias asiaa kohtaan.
Et ole selvästikään selvillä bändin tuotannosta kuin sen verran, että olet joskus kuullut sitä radiosta, kuten itsekin aikaisemmin mainitsit. Noin vaillinainen empiirinen kokemus ei paljoa paina, ja siksi väitteesi eivät kestä päivänvaloa, yritä sitten inttää mitä tahansa, niin kuin varmasti yritätkin.
Siis ilmeisesti olen kuullut väärin, tai siis "väärin kuultu". Mitä ihmettä minä sille voin, että ne kymmenkunta Leevien hittibiisiä joita radioissa on vuosien varrella soinut, vaan sattuvat olemaan täysin samanlaisia. Ei se varsinaisesti ole yhtään parempi asia, että vuosien vieriessä levyjen suosituimmat kappaleet ovat aina niitä samoja ts. ihmiset ostavat sitä samaa tuttua Leeviä mikä ei musiikillisesti ole mikään kummoinen elämys -> ketjun aiheen mukaista yliarvostusta.
Minä en ole nostamassa Leevejä millekään jalustalle - tuonpa vain esiin sen seikan, että yliarvostamisen todisteleminen luulon tai mutu-tuntuman perusteella on myös surkeaa ja omalla tavallaan itsepäisyydessään herttaistakin kuten "fanipoikien" otsikon
ohitusyritykset. Mikäs jazzpoliisi sinä olet?
Öh, kerrotko sitten se kvantitatiivisen ja objektiivisen tavan määritellä yliarvostus mikä ei riipu kenenkään luulosta tai mutu-tuntumasta.