Mainos

Yliarvostetuimmat bändit

  • 108 752
  • 885

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
pXi kirjoitti:
Olen onnistunut tapaamaan ihmisen, jonka mielestä Leevi and the Leavingsilla on tasan yksi hyvä biisi (Tikapuut taivaaseen) ja loput yliarvostettua paskaa. Itse kuulin bändiltä ensimmäisen kerran Häntä koipien välissä-levyn (Teuvo, Sopivasti lihava jne.), enkä tajunnut tuon taivaallista bändin "hienoudesta", jota kaveri jaksoi hehkuttaa. Myöhemmin kyllä upposi lähes koko tuotanto ja uppoaa edelleen.

Leeveillä on vain yksi sama biisi, jota on käytetty jokaisen biisin pohjana, pienin muutoksin ja sanoitusta vaihtamalla. Jokainen kappale kuulostaa täsmälleen samalta.

Mielikuvituksettomin bändi ikinä, mutta miksikäs lypsävää lehmää tappaisi, kun ihmiset ostavat uudestaan ja uudestaan saman levyn.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
varjo kirjoitti:
Leeveillä on vain yksi sama biisi, jota on käytetty jokaisen biisin pohjana, pienin muutoksin ja sanoitusta vaihtamalla. Jokainen kappale kuulostaa täsmälleen samalta.

Mielikuvituksettomin bändi ikinä, mutta miksikäs lypsävää lehmää tappaisi, kun ihmiset ostavat uudestaan ja uudestaan saman levyn.

Samaa tekee isommassa mittakaavassa esim. Bon Jovi. Mutta hyvin ne kaupaksi menee kieltämättä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
HN kirjoitti:
Elvistä ja The Beatlesiä ei voi verrata toisiinsa. Elvis ei ollut merkittävä muusikko eikä säveltäjä, vaan esiintyjä - yksi kaikkien aikojen taitavimmista, karismaattisimmista ja vaikutusvaltaisimmista.
Elvis vs. Mikko Alatalo?

Vedän sanojani takaisin nyt kun näin ton Alatalon listan...on se tehnyt aika paljon hyvää musaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
varjo kirjoitti:
Leeveillä on vain yksi sama biisi, jota on käytetty jokaisen biisin pohjana, pienin muutoksin ja sanoitusta vaihtamalla. Jokainen kappale kuulostaa täsmälleen samalta.

Mielikuvituksettomin bändi ikinä, mutta miksikäs lypsävää lehmää tappaisi, kun ihmiset ostavat uudestaan ja uudestaan saman levyn.

Hah hah.

Et taida tietää Leeveiltä kovin montaa kappaletta, kun tuollaista tekstiä suollat. Mikä se biisi on, josta kaikki muut biisit ovat sen kopioita, joihin on vähän muutettu sovitusta ja sanoja?

Laura Jenna Ellinoora Aleksandra Camilla Jurvanen

Rin Tin Tin

Mitä kuuluu Marja-Leena?

Pohjois-Karjala

Teuvo, maanteiden kuningas

Tuhannen markan seteli (Urheiluruudun tunnussävelmä 80-luvun lopussa)

Itkisitkö onnesta?


Ovatko esimerkiksi nuo kappaleet yhdestä puusta veistettyjä? Et tietenkään myönnä mitään, mutta kokeillaan silti kysyä. Uskon, että viestisi on kirjoitettu melkoisen tietämättömyyden pohjalta.

On tietenkin totta, että jokaisella bändillä on omat toisteensa (paitsi Beatlesilla) ja monet melodiavirrat muistuttavat toisiaan, mutta mielestäni yleistit aivan liikaa.
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
varjo kirjoitti:
Leeveillä on vain yksi sama biisi, jota on käytetty jokaisen biisin pohjana, pienin muutoksin ja sanoitusta vaihtamalla. Jokainen kappale kuulostaa täsmälleen samalta.

Mielikuvituksettomin bändi ikinä, mutta miksikäs lypsävää lehmää tappaisi, kun ihmiset ostavat uudestaan ja uudestaan saman levyn.

Eiköhän suurimmalla osalla pop/rock bändeistä ole sama "ongelma": samantyylisiä kappaleita koko tuotanto. Eikä siinä F,G, am sointukulussa mitään vikaa ole, mukahan niitä on soitella.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Dynamo#79 kirjoitti:
Miten joku musiikki, artisti tai yhtye voi olla yliarvostettu? Miten se on mahdollista?
---
eiköhän jokainen bändi saa arvostusta juuri sen mukaan kuin ihmiset sitä sille antaa, eli juuri niin paljon kuin se ansaitsee.

Minä näkisin asian hieman toisin. On olemassa bändejä, joita (muka) arvostetaan niiden trendikkyyden ja "älykkyyden" takia.

Radiohead kuuluu tuohon älymystötrendikkyyden kastiin. Kirjoitin aiemminkin tässä ketjussa siitä, kuinka Radioheadia palvotaan, mutta uskon lujasti siihen, että kyseisen yhtyeen "kuuntelijat" eivät sitä välttämättä kuuntelekaan yksin ollessaan vaan saattavat luukuttaa vaikka Metallicaa.

On vain oltava pienen marginaalin mukana hypettämässä älyrockia. Se on sitä yliarvostusta. Bändi saa suhteettoman suuret myyntiluvut verrattuna musiikin todelliseen substanssiin ja saavutukseen. Jos tahtoo olla edelleen ystävien piirissä älykäs, on hyllyssä oltava Radioheadin uusin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Uleåborgir kirjoitti:
Hah hah.

Et taida tietää Leeveiltä kovin montaa kappaletta, kun tuollaista tekstiä suollat. Mikä se biisi on, josta kaikki muut biisit ovat sen kopioita, joihin on vähän muutettu sovitusta ja sanoja?

Kaikki mainitsemasi on tullut kuultua radioista yms. ja kaikki mainitsemasi myös ovat vain yksi ja sama kappale hieman muunnellulla trokeella ja sanoituksella.

Jokaikinen kappale kuulostaa aina samalta, "Leevibiisiltä" ja vain pienet säe-erot erottavat ne toisistaan. Ei tarvitse kuin kuulla kappaletta 2sek ja tietää heti että kyse on Leevien kappaleesta (tunnistusta tosin vaikeuttaa jotkut muut bändit jotka ovat kopioineet Leevien tyyliä). Joku voi nähdä yksipuolisuuden olevan tyylikysymys tjsp. itse taas näen lähinnä surullisena esimerkkinä bändin musiikillisen kehityksen kuolemasta samana hetkenä kun bändi aloitti tuotantonsa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Uleåborgir kirjoitti:
On vain oltava pienen marginaalin mukana hypettämässä älyrockia. Se on sitä yliarvostusta. Bändi saa suhteettoman suuret myyntiluvut verrattuna musiikin todelliseen substanssiin ja saavutukseen. Jos tahtoo olla edelleen ystävien piirissä älykäs, on hyllyssä oltava Radioheadin uusin.

Älymystörokkia? Eiköhän se ole tiettyjen pienten opiskelijapiirien juttu tuo päteminen, mutta siellä nyt ollaan omassa mielessä kaiken suhteen muita parempia, ruoka, vaatetus, pukeutuminen, Jopolla pyöräily, homokaverit. ME loput sitten kuuntelemme bändiä koska sillä on biisejä jotka kuulostavat hyvältä, siinä kaikki.

Hauska piirre että viljelet Radioheadia moittivassa postauksessa lauseita kuten "verrattuna musiikin todelliseen substanssiin ja saavutukseen". Mitä vittua se tarkoittaa? Varmaan jotain teidän älyrockpiiriläisten pätemishöpötyksiä ;)

Lopeta se älymystön kiiltopallisanojen viljely, ota kaljaa ja tuu kuunteleen tänne tuota Radioheadia! Vedetään perseet ja lähetään metästään pillua!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ai häh?

Golden AWe kirjoitti:
Älymystörokkia? Eiköhän se ole tiettyjen pienten opiskelijapiirien juttu tuo päteminen, mutta siellä nyt ollaan omassa mielessä kaiken suhteen muita parempia, ruoka, vaatetus, pukeutuminen, Jopolla pyöräily, homokaverit. ME loput sitten kuuntelemme bändiä koska sillä on biisejä jotka kuulostavat hyvältä, siinä kaikki.

Golden AWe kirjoitti:
No ei minusta ole ollenkaan vaikea käsittää täällä lueteltujen bändien suosiota. Suurimmasta osasta en välitä lainkaan, mutta helppohan se on ymmärtää että easy listening-hitit myyvät ja niitä tekevistä bändeistä tulee suosittuja. Ja että maailmasta löytyy kaikenlaisia massan mukana meneviä vässyköitä jotka ostavat kuraa. Ei ihmisten tyhmyys yllätä.
---

Jos puhutaan yhden biisin myymisestä usean levyn edestä, mieleen ei tule muuta kuin Kotiteollisuus.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sampio, erikoiset postit yhdistit samaan, mutta ensinnäkin, tuolla ensimmäisellä sivulla lueteltiin aika paljon muitakin bändejä ja esiintyjiä kuin Radiohead. Siellä oli 50 senttiä, 2 markkaa, U2:aa, We56:aa ja muuta poppia. Toisekseen, kuten sanoin, eivät kaikki kuitenkaan osta myöskään Radioheadin levyä minkään joukon tai "älykköstatuksen" takia.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oolsprait, selailin ketjua pintapuolisesti alusta ja hiukan viimeisimpiä, enkä kaiketi päässyt kelkan kyytiin täysin. Mun pointti oli lähinnä siinä, että miksi sinä saat kuunnella Radioheadia hyvältä kuulostavien biisien vuoksi, mutta joku pertti peräluukku on retale kuunnellessaan 50 centiä tai Metallicaa samasta syystä. Kunhan takerruin.
 

Miguel

Jäsen
sampio kirjoitti:
Jos puhutaan yhden biisin myymisestä usean levyn edestä, mieleen ei tule muuta kuin Kotiteollisuus.

Kotiteollisuus onkin niitä bändejä, jotka sopivat tämän vaarallisilla vesillä liikkuvan viestiketjun aiheeseen. Yhtyeen viimeisimmät radiosinglet ovat niin kamalaa kuraa, että ei tee edes mieli tutustua enempää heidän tuoreimpaan pitkäsoittoonsa.

Yhden idean kierrättäminen voi kyllä toimia tiettyyn pisteeseen asti. Itse olen aika kaukana Kotiteollisuus-puritaanista, koska pidän myös Helvetistä itään -levystä, vaikka se sisältääkin paikoin melkoista poppia ja vanhojen sävelmien uudelleenkäyttöä. Myös sitä seurannut 7-levy toistaa paljolti parin edellisen levyn kaavoja, mutta lopun raskaat raidat ovat lähempänä yhtyeen alkutaipaleen hidastempoista synkistelyä. Ja sehän toimii. Ehkä tällä logiikalla voisi päätellä, että myös uusin pitkäsoitto on vain puoliksi paskaa ja puoliksi hyvää, mutta jos se paska haisee liian kauas ja liian vahvasti, en vaivaudu tukemaan bändiä.

Itse ketjun aiheeseen sen verran, että AC/DC ja Guns'n'Roses ovat minusta enimmäkseen helvetin tylsää musiikkia, mutta mikäs minä olen heitä arvostelemaan, kun aika moni muusikko on noiden kepittäjien tekeleistä vaikutteitaan ammentanut.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Eilen tuli nähtyä elämäni toinen Modest Mousen video ja vaikka itse video ei ollutkaan huono (tuli mieleen kummasti Smashing Pumpkinsin "Tonight, tonight") niin laulullinen anti oli edelleen sitä luokkaa etten edellenkään tajua miten Jenkeissä tästä voidaan pitää. Karmeeta kiekumista. Vähän kuin The Cure mutta vielä huonompaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
sampio kirjoitti:
Oolsprait, selailin ketjua pintapuolisesti alusta ja hiukan viimeisimpiä, enkä kaiketi päässyt kelkan kyytiin täysin. Mun pointti oli lähinnä siinä, että miksi sinä saat kuunnella Radioheadia hyvältä kuulostavien biisien vuoksi, mutta joku pertti peräluukku on retale kuunnellessaan 50 centiä tai Metallicaa samasta syystä. Kunhan takerruin.

Hyvä että takerruit! Täytyy olla tarkka lausuntojensa kanssa. Saahan sitä kuunnella, ja nimenomaan siksi että kuulostaa hyvältä. Ensimmäinen postaukseni oli kuitenkin suunnattu siihen että retaleen ostama levy nyt on sitä mitä iso levy-yhtiö on sattunut hänen suuhunsa sen hetken virtausten mukaisesti heittämään, ettei siinä mitään ihmeellistä ole.
 

susikoiraroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Tähän on aika helppo vastata: ulkomaisista RHCP ja kotimaisista Mamba (tosin en sit tiedä arvostaako tätä pummpua kukaan)... no jos Mambaa ei lasketa niin sit The 69 Eyes!!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
varjo kirjoitti:
Kaikki mainitsemasi on tullut kuultua radioista yms. ja kaikki mainitsemasi myös ovat vain yksi ja sama kappale hieman muunnellulla trokeella ja sanoituksella.

... itse taas näen lähinnä surullisena esimerkkinä bändin musiikillisen kehityksen kuolemasta samana hetkenä kun bändi aloitti tuotantonsa.

Onko sinun mielestäsi esimerkiksi "Elämä ikkunan takana" ja "Teuvo, Maanteiden Kuningas" lähes identtisiä kappaleita? Kuoliko Leevien kehitys mielestäsi todellakin "Mitä kuuluu Marja-Leenaan"?

Minusta tuntuu, että et tiedä mistä puhut. Tosin intät varmasti sitä kuuluisaa dogmaasi tässäkin asiassa tuomiopäivään asti, jos siihen mennään. Kohta varmaan valjastat jonkin keppihevosen.

Minä hyväksyin jo homoadoptiot, katsotaan mihin tällä kertaa mennään...

Olet saattanut kuulla radiosta (yms?) Leevi and the Leavingsin kappaleita, mutta koskapa kokemuksesi bändin tuotannosta jää noinkin vaillinaiseksi, niin en sinuna tuolla kokemuksella tulisi tänne kertomaan bändin kehityksen surullisesta loppumisesta heti alkuun ja yliarvostamisesta. Se nimittäin on täyttä paskapuhetta.

Se on totta, että Leevien soundi on tunnistettavissa. Mutta mitä siitä, niin on REM:nkin. Gösta Sundqvist (RIP) oli bändin despootti, joka määräsi miten jokainen biisi tehtiin, jopa kädestä pitäen. Siksi monissa kappaleissa on tuttu melodia- ja sointukulku.

Väitit vielä, että bändi on mielikuvituksettomin bändi ikinä. Teepä torrent-manööveri ja kuuntele kappaleiden lyriikoita. Siinäpä sitä mielikuvituksettomuutta riittää...

Golden AWe kirjoitti:
Älymystörokkia? Eiköhän se ole tiettyjen pienten opiskelijapiirien juttu tuo päteminen, mutta siellä nyt ollaan omassa mielessä kaiken suhteen muita parempia, ruoka, vaatetus, pukeutuminen, Jopolla pyöräily, homokaverit. ME loput sitten kuuntelemme bändiä koska sillä on biisejä jotka kuulostavat hyvältä, siinä kaikki.

On Radioheadilla pari hyvää kappaletta minunkin mielestäni, mutta minun mielestäni se on myös yliarvostettua.

Tunnen monia käsilaukkuhippejä tai ainakin entisiä sellaisia, joilla oli tapana kuunnella Radioheadia, vetää punkkua ja hazaa ja naismaisella äänellä soperrella "kuinka huippuu tää musa on", sillä tavalla ilman minkäänlaista arvostelukykyä.

Kun levyn kannessa lukee Radiohead, se on automaattisesti "älykästä" musiikkia, jota itseään arvostavan (kusipäisen) pitkätukkahumanistin pitää kuunnella. Minulle se musiikki ei ole koskaan kertonut mitään, vaikka en mielestäni tyhmä olekaan. Ehkä se johtuu siitä, että olen enimmäkseen selvin päin.

Golden AWe kirjoitti:
Hauska piirre että viljelet Radioheadia moittivassa postauksessa lauseita kuten "verrattuna musiikin todelliseen substanssiin ja saavutukseen". Mitä vittua se tarkoittaa? Varmaan jotain teidän älyrockpiiriläisten pätemishöpötyksiä ;)

Tarkoitin tuolla ilmaisulla, että musiikin sisältö ja hyvyys ei täytä ehkä niitä kriteerejä, joilla voidaan selittää bändin niinkin suuri suosio, kuin mitä se on.

Golden AWe kirjoitti:
Lopeta se älymystön kiiltopallisanojen viljely, ota kaljaa ja tuu kuunteleen tänne tuota Radioheadia! Vedetään perseet ja lähetään metästään pillua!

LOL!

Muija näytti suunnitelmalle jo vihreää valoa, mutta perkele kun mulla on päällä antabuskuuri, kuppa, vuotava tippuri ja tinnitus, niin ei pysty :(
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Uleåborgir kirjoitti:
RHCP on jotenkin aina ärsyttänyt basistin munasillaan soittamisineen, mutta mielestäni se on nyt väsännyt uuden klassikon Snow, (Hey Oh).
http://www.youtube.com/watch?v=0jvCd2O3GMs
Vaikutuksen Flea on kuitenkin tekee soitollaan.

Ja mitä tulee tuohon munasilteen ja sukkasilteen soittoon niin idea siihen lähti mielenkiintoisen tarinan avustuksella Anthony Kiedisiltä :)

Yliarvostetuimmaksi en RHCP:tä missään nimessä menisi sanomaan, mielipide asia kuitenkin. Clayman tuossa pari sivua sitten perusteli hyvin väitteensä tämän bändin kohdalla ja olen itsekin osittain samoilla linjoilla. Nykyinen musiikki, varsinkin uusin Stadium Arcadium ei vedä vertoja BSSM ja Mother's Milk levyille, jotka molemmat loistavia teoksia.

HMV väite tämän bändin kohdalla oli jo aika naurettava. Ensimmäiset albumita ja melkeinpä koko bändin tarina on kaukana HMV:stä. Suosittelen luettavaksi Scar Tissue (Arpikudos) nimistä kirjaa, jossa bändin solisti Anthony Kiedis kertoo Larry Slomanin avustuksella omaa ja bändin tarinaa. Kaikkea muuta kuin HMV:tä.

Niin ja John Frusciante tosiaankin on sen lisäksi että loistava kitaristi, myös hyvä laulaja. Nerokin ehkä jopa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Uleåborgir kirjoitti:
Tunnen monia käsilaukkuhippejä tai ainakin entisiä sellaisia, joilla oli tapana kuunnella Radioheadia, vetää punkkua ja hazaa ja naismaisella äänellä soperrella "kuinka huippuu tää musa on", sillä tavalla ilman minkäänlaista arvostelukykyä.

Kun levyn kannessa lukee Radiohead, se on automaattisesti "älykästä" musiikkia, jota itseään arvostavan (kusipäisen) pitkätukkahumanistin pitää kuunnella. Minulle se musiikki ei ole koskaan kertonut mitään, vaikka en mielestäni tyhmä olekaan. Ehkä se johtuu siitä, että olen enimmäkseen selvin päin.

Ymmärrän kyllä nyt pointtisi. Kieltämättä on kyllä olemassa juuri tuota porukkaa, tulee visio sokeasta intellektuellista joka sopertaa aina sitä tiettyä Provinssirokin esiintyjää, oli se sitten Muse, Radiohead tai Placebo, suurinpiirtein ainoana merkityksellisenä asiana maailmassa, katsoo festareilla nenänvartta pitkin rähisevästä Mötörheadista ja WASPista pitävää jenkkiautorokkaria, pitäen tätä jotenkin junttina, ja seuraavana viikonloppuna inisee kotona lihavan tyttökaverinsa kainalossa kaljaa ja herkkusienipizzaa mässyttäen kuinka olisi kiva kun olisi edes joku Nissan Micra jolla voisin taas ensi kesänä mennä uudestaan Provinssirockiin, joka on tietysti paras festari Suomessa, ja ainoa, koska se vaan on niin hyvä, eikä muissa ole tullut käytyä, sillä se on Provinssirock.

mazapp kirjoitti:
HMV väite tämän bändin kohdalla oli jo aika naurettava. Ensimmäiset albumita ja melkeinpä koko bändin tarina on kaukana HMV:stä.

Niin ja John Frusciante tosiaankin on sen lisäksi että loistava kitaristi, myös hyvä laulaja. Nerokin ehkä jopa.

Kyllähän RHCP on nykyisessä (viimeiset 3 levyä) huumeettomassa ja perheellisessä muodossa aika hel~wetin HMV, varsinkin verrattuna noihin vanhoihin huipputeoksiinsa verrattuna. Viekää joku niille kokaiinia. Yliarvostettu bändi, kyllä, siihen nähden että aiemmin miehet tekivät 2-3 UPEAA levyä.

Ja Frusciante, hmmm...nero? Jeff Beck on nero. Frank Zappa oli nero. Bob Dylan on nero. Ei pidä päästää ylisanoja inflaatioon.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Golden AWe kirjoitti:
...oli se sitten Muse, Radiohead tai Placebo
Makuasia toki, mutta ainakin minun mielestäni Muse eroaa näistä perusbrittipoprockbändeistä edukseen. En nyt voi sanoa olevani bändin suuri ystävä, tai mitenkään, mutta tyyli on silti aika omaleimainen ja erottuva verrattuna ihan tusinabrittibändiin. Kyllä Musella mielestäni on musiikissaan kunnianhimoa.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Golden AWe kirjoitti:
Kyllähän RHCP on nykyisessä (viimeiset 3 levyä) huumeettomassa ja perheellisessä muodossa aika hel~wetin HMV, varsinkin verrattuna noihin vanhoihin huipputeoksiinsa verrattuna. Viekää joku niille kokaiinia. Yliarvostettu bändi, kyllä, siihen nähden että aiemmin miehet tekivät 2-3 UPEAA levyä.

Ja Frusciante, hmmm...nero? Jeff Beck on nero. Frank Zappa oli nero. Bob Dylan on nero. Ei pidä päästää ylisanoja inflaatioon.
Voihan sen noinkin kuvitella. Eihän RHCP:n touhut enää nuoruusvuosien tasolla ole, joten helposti joku voi bändin HMV:nä kokea. Omasta mielestä bändi ei vaikuta kovinkaan HMV:ltä.

Joidenkin mielestä yliarvostettu, joidenkin ei. Nämä on niitä makuasioita.

Nero ehkä hieman liian voimakas sana kuvaamaan Frusciantea :) Loistava kitaristi ja hyvä laulaja ainakin, sovitaan nyt vaikka aluksi niin.
 

Schadowan

Jäsen
U2 tulee heti mieleen, vaikka heillä onkin hyviä biisejä, mutta viimeiseen, hmm 15 vuoteen ei juuri mitään kiinnostavaa tullut
Green Day, poislukien Dookie,kaiken lisäksi vituttaa se Bonomainen poliittinen saarnaus jopa kesken keikkojen..
White Stripes, taas näitä kriitikkojen suosikkeja, "rockin pelastaja nro 1000", näitähän on nähty aika paljon viime vuosina kun kaikki odottaa sitä seuraavaa todella suurta juttua..
RHCP, valitettavasti. Pidin vielä Californiacationista ja olin innoissani uudesta melodisesta linjasta mitä he ottivat, mutta nää pari vikaa albumia ovat olleet lähinnä Californiacationin melodioiden kierrättämistä.
Coldplay ja Oasis, Oasiksella pari hyvää levyä ja nekin nykyään kuunneltuina eivät ole lähelläkään esim Radioheadin Bendsiä. Coldplay on ihan kiva bändi mutta hei, ei nyt sentään maailman paras..
Lähes kaikki nää The +s bändit, Disco Ensemble..tossahan noita tuli jo:)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Uleåborgir kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi esimerkiksi "Elämä ikkunan takana" ja "Teuvo, Maanteiden Kuningas" lähes identtisiä kappaleita? Kuoliko Leevien kehitys mielestäsi todellakin "Mitä kuuluu Marja-Leenaan"?

Minusta tuntuu, että et tiedä mistä puhut. Tosin intät varmasti sitä kuuluisaa dogmaasi tässäkin asiassa tuomiopäivään asti, jos siihen mennään. Kohta varmaan valjastat jonkin keppihevosen.

On herttaista, miten fanipojat yrittävät muuttaa keskustelun yliarvostetuista bändeistä "kenen mielipide on oikea"-kilpailuksi. Yhä, kuten itsekin myönnät, Göstä kykeni tekemään vain yhdenlaista musiikkia ja juuri siksi näen ko. bändin yliarvostettuna, kun oikeastaan ihmiset vain kuuntelevat samaa biisiä eri sanoituksilla ja nostavat bändiä ties mille jalustoille. Tämä siis puhtaasti oman kokemuksen perusteella ja kuten ketjunavauksessa todetaan, en voi käsittää miten ihmiset jaksavat innostua Leevistä jatkuvasti.

Väitit vielä, että bändi on mielikuvituksettomin bändi ikinä. Teepä torrent-manööveri ja kuuntele kappaleiden lyriikoita. Siinäpä sitä mielikuvituksettomuutta riittää...

Jos siis pistän my first sonystä tulemaan jotain vakiobiittiä ja lausun sen päälle Shakespearen tuotantoa 10 levyn verran, kyse on mielikuvituksellisesta _musiikkiyhtyeestä_. Sanoitukset ovat vain osa bändiä ja olen jo oman mielipiteeni musiikillisesta puolesta kertonut.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ted Raikas kirjoitti:
Makuasia toki, mutta ainakin minun mielestäni Muse eroaa näistä perusbrittipoprockbändeistä edukseen. En nyt voi sanoa olevani bändin suuri ystävä, tai mitenkään, mutta tyyli on silti aika omaleimainen ja erottuva verrattuna ihan tusinabrittibändiin. Kyllä Musella mielestäni on musiikissaan kunnianhimoa.

Pidän Musesta, mutta kritiikkini oli suunnattu sen stereotyyppisimpiin faneihin, sillä bändi vetää puoleensa ihmisiä jotka vastaavat tuota aiempaa kuvaustani...

mazapp kirjoitti:
Joidenkin mielestä yliarvostettu, joidenkin ei. Nämä on niitä makuasioita.

Jep, siis painotan tosiaan että viimeisen kolmen levyn perusteella yliarvostettu, parhaita vanhoja nyt voi kehua ihan estottomasti, sen verran energinen bändi se on ollut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
varjo kirjoitti:
On herttaista, miten fanipojat yrittävät muuttaa keskustelun yliarvostetuista bändeistä "kenen mielipide on oikea"-kilpailuksi. Yhä, kuten itsekin myönnät, Göstä kykeni tekemään vain yhdenlaista musiikkia ja juuri siksi näen ko. bändin yliarvostettuna, kun oikeastaan ihmiset vain kuuntelevat samaa biisiä eri sanoituksilla ja nostavat bändiä ties mille jalustoille. Tämä siis puhtaasti oman kokemuksen perusteella ja kuten ketjunavauksessa todetaan, en voi käsittää miten ihmiset jaksavat innostua Leevistä jatkuvasti.

Ei tässä ole kysymyksessä "kenen mielipide on oikea" -kilpailuksi muuttamisesta, vaan siitä, että sinä lähdit omalla kommentillasi mukaan tämän ketjun ideaan antamalla ymmärtää että Leevi and the Leavings on yliarvostettu bändi, ja minä kyseenalaistan sen ja etenkin sinun perustelusi asiasta.

Gösta pystyi tekemään monipuolisempaa musiikkia kuin mitä itse luulet. En väittänyt missään vaiheessa, että hän pystyi vain yhdenkaltaiseen musiikinkirjoittamiseen, otetaan esimerkkinä vaikkapa "Elämä ikkunan takana".

Jaksa vaan jauhaa tuota sinun "sama biisi eri sanoilla" -hokemaasi, ei se sitä muuta, että jauhat paskaa.

Et ole selvästikään selvillä bändin tuotannosta kuin sen verran, että olet joskus kuullut sitä radiosta, kuten itsekin aikaisemmin mainitsit. Noin vaillinainen empiirinen kokemus ei paljoa paina, ja siksi väitteesi eivät kestä päivänvaloa, yritä sitten inttää mitä tahansa, niin kuin varmasti yritätkin.

Minä en ole nostamassa Leevejä millekään jalustalle - tuonpa vain esiin sen seikan, että yliarvostamisen todisteleminen luulon tai mutu-tuntuman perusteella on myös surkeaa ja omalla tavallaan itsepäisyydessään herttaistakin kuten "fanipoikien" otsikon
ohitusyritykset. Mikäs jazzpoliisi sinä olet?

varjo kirjoitti:
Jos siis pistän my first sonystä tulemaan jotain vakiobiittiä ja lausun sen päälle Shakespearen tuotantoa 10 levyn verran, kyse on mielikuvituksellisesta _musiikkiyhtyeestä_. Sanoitukset ovat vain osa bändiä ja olen jo oman mielipiteeni musiikillisesta puolesta kertonut.

LOL!

Gösta pisti automaattiurun ja nauhoituksen päälle lauloi mitä mieleen tulee, niin kuin kappaleissa "Rin Tin Tin", "Poika Nimeltä Päivi", "Pohjois-Karjala" ja "Pohjoisen Taivaan Alla" tai "Rakkauden Työkalu". :(
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös