varjo kirjoitti:
Kaikki mainitsemasi on tullut kuultua radioista yms. ja kaikki mainitsemasi myös ovat vain yksi ja sama kappale hieman muunnellulla trokeella ja sanoituksella.
... itse taas näen lähinnä surullisena esimerkkinä bändin musiikillisen kehityksen kuolemasta samana hetkenä kun bändi aloitti tuotantonsa.
Onko sinun mielestäsi esimerkiksi "Elämä ikkunan takana" ja "Teuvo, Maanteiden Kuningas" lähes identtisiä kappaleita? Kuoliko Leevien kehitys mielestäsi todellakin "Mitä kuuluu Marja-Leenaan"?
Minusta tuntuu, että et tiedä mistä puhut. Tosin intät varmasti sitä kuuluisaa
dogmaasi tässäkin asiassa tuomiopäivään asti, jos siihen mennään. Kohta varmaan valjastat jonkin keppihevosen.
Minä hyväksyin jo homoadoptiot, katsotaan mihin tällä kertaa mennään...
Olet saattanut kuulla radiosta (yms?) Leevi and the Leavingsin kappaleita, mutta koskapa kokemuksesi bändin tuotannosta jää noinkin vaillinaiseksi, niin en sinuna tuolla kokemuksella tulisi tänne kertomaan bändin kehityksen surullisesta loppumisesta heti alkuun ja yliarvostamisesta. Se nimittäin on täyttä paskapuhetta.
Se on totta, että Leevien soundi on tunnistettavissa. Mutta mitä siitä, niin on
REM:nkin. Gösta Sundqvist (RIP) oli bändin despootti, joka määräsi miten jokainen biisi tehtiin, jopa kädestä pitäen. Siksi monissa kappaleissa on tuttu melodia- ja sointukulku.
Väitit vielä, että bändi on mielikuvituksettomin bändi ikinä. Teepä torrent-manööveri ja kuuntele kappaleiden lyriikoita. Siinäpä sitä mielikuvituksettomuutta riittää...
Golden AWe kirjoitti:
Älymystörokkia? Eiköhän se ole tiettyjen pienten opiskelijapiirien juttu tuo päteminen, mutta siellä nyt ollaan omassa mielessä kaiken suhteen muita parempia, ruoka, vaatetus, pukeutuminen, Jopolla pyöräily, homokaverit. ME loput sitten kuuntelemme bändiä koska sillä on biisejä jotka kuulostavat hyvältä, siinä kaikki.
On Radioheadilla pari hyvää kappaletta minunkin mielestäni, mutta minun mielestäni se on myös yliarvostettua.
Tunnen monia käsilaukkuhippejä tai ainakin entisiä sellaisia, joilla oli tapana kuunnella Radioheadia, vetää punkkua ja hazaa ja naismaisella äänellä soperrella "kuinka huippuu tää musa on", sillä tavalla ilman minkäänlaista arvostelukykyä.
Kun levyn kannessa lukee Radiohead, se on automaattisesti "älykästä" musiikkia, jota itseään arvostavan (kusipäisen) pitkätukkahumanistin pitää kuunnella. Minulle se musiikki ei ole koskaan kertonut mitään, vaikka en mielestäni tyhmä olekaan. Ehkä se johtuu siitä, että olen enimmäkseen selvin päin.
Golden AWe kirjoitti:
Hauska piirre että viljelet Radioheadia moittivassa postauksessa lauseita kuten "verrattuna musiikin todelliseen substanssiin ja saavutukseen". Mitä vittua se tarkoittaa? Varmaan jotain teidän älyrockpiiriläisten pätemishöpötyksiä ;)
Tarkoitin tuolla ilmaisulla, että musiikin sisältö ja hyvyys ei täytä ehkä niitä kriteerejä, joilla voidaan selittää bändin niinkin suuri suosio, kuin mitä se on.
Golden AWe kirjoitti:
Lopeta se älymystön kiiltopallisanojen viljely, ota kaljaa ja tuu kuunteleen tänne tuota Radioheadia! Vedetään perseet ja lähetään metästään pillua!
LOL!
Muija näytti suunnitelmalle jo vihreää valoa, mutta perkele kun mulla on päällä antabuskuuri, kuppa, vuotava tippuri ja tinnitus, niin ei pysty :(