Mainos

Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 674 886
  • 12 254

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Hitaimmatkin valmentajat ovat tajunneet, että 3-3-pelissä kiekkokontrolli on kaiken a ja o ja siksi laukoa ei kannata kuin "varmoista" (=A-luokan maali-) paikoista ja kiekosta ei todellakaan kannata luopua vapaaehtoisesti varsinkaan minkään paitsion pelossa.

Silloin kun uudistus lanseerattiin niin vain muutama koutsi tämän oli tajunnut ja sellaiset napsivat helppoja pisteitä aluksi (jos saivat asian pelaajille selväksi. Vieläkin on joitain pelaajia jotka eivät ole tätä tajunneet, vaan pelivuoron saatuaan roiskaisevat paikasta joka 5-5-pelissä olisi ihan semiok-maalipaikka tai vaihdon lopuksi dumppaavat päätyyn)

Kun tämä nyt on kaikkien erikoistilanteiden äiti, yllättävän vähän näkyy spesiaaleja kuvioita joilla oltaisiin askel edellä tai viritettäisiin vastustajalle ansa.

Kiekkokontrolli 3-3 pelissä on kaiken a ja o. Parhaimmillaan tuottaa laadukasta ja viihdyttävää peliä. On kyllä tullu nähtyä myös jatkoaikoja, joissa joukkue/joukkueet pitää vuorotellen 30 sekkaa kiekkoa, eivät ota pienintäkään riskiä ja koko 5 minuuttisella on ehkä pari puolittaista vetopaikkaa. Sellasta on hieman raskas katsoa. Ymmärtää tietysti jos tuntee todennäkösyyksiensä olevan puolellaan pilkuilla, noin muutoin kiekkokontrolli on a ja o, ja vähintään joka toisessa vaihdossa pitäs syntyä laadukas maalipaikka. Tai ainakin pyrkimys siihen.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nämä peliin kuulumattomat viihdyttävätn sääntömuutokset eivät yleensä ole kovin pitkäikäisiä. Sen sijaan pitäisi apinoida ameriikasta tämä uusi sääntö (?), jossa mailalla ei pelata käytännössä kuin kiekkoa. Eilenkin Tappara-Sport -pelissä Repo luisteli vastustajaa sen verran kiinni, että mailalla ylettyi juuri huitaisemaan housunkaulukseen. Oli ihan saatanan tärkeä teko ja mielestäni tuollaisista ansaitsisi poikkeuksetta kakkosen. Jos ei muusta, niin laiskuudesta
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
3v3 jatkoaika on ollut mielestäni hirveää kuraa alusta alkaen, juurikin niistä syistä mitä täällä on lueteltu. Ihan hyvä idea teoriassa, mutta ei toimi käytännössä. Eikä sillä ole jääkiekon kanssa muutenkaan mitään tekemistä.
 

pilkku1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Torpedos Hockey
Päähän kohdistuneet taklaukset,kyynäpäät, kavereita jalat edellä kaukalosta ulos... Tässäpä nää tärkemmät asiat tän syksyn osalta liigasta,onko tää edes Liiga saanu yhtään positiivista julkisuutta syksyn aikana? surullista täytyy sanoa. Oon helvetin onnellinen että oma seura sentään pelaa hyvää lätkää ja antaa faneillensa hyviä fiiliksiä!
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Miksi et? Meinaatko tehdä itse rahaa näillä mahtavilla vinkeillä, vai etkö vain halua Telian onnistuvan liigan "televisioinnissa"?

Oli ihan pakko kommentoida, kun tuo lause vaikutti niin hauskalta.
No sellaiseksi se oli vähän tarkoitettukin. Toki vähän ärsyttää, että ammattilaiset kyselee foorumeilla miten asiat pitäisi hoitaa. Ilmeisesti tuolla ketjussa ei kuitenkaan ole vuoropuhelua syntynyt Telian kanssa. Itse toivon oikeastaan vain perusasioita kuntoon.

Jottei menisi ihan offtopikiksi, niin tämän päivän Aamulehdessä oli ihan ok mielipidekirjoitus koskien jatkoaikoja ja voittolaukauskilpailuja. Minustakin ne voisi molemmat poistaa, ainakin jälkimmäisen. Turhaa venyttelyä, eikä loppujen aiheuta kuin sen, että pelien loput menee helposti odotteluksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
No sellaiseksi se oli vähän tarkoitettukin. Toki vähän ärsyttää, että ammattilaiset kyselee foorumeilla miten asiat pitäisi hoitaa. Ilmeisesti tuolla ketjussa ei kuitenkaan ole vuoropuhelua syntynyt Telian kanssa. Itse toivon oikeastaan vain perusasioita kuntoon.

Jottei menisi ihan offtopikiksi, niin tämän päivän Aamulehdessä oli ihan ok mielipidekirjoitus koskien jatkoaikoja ja voittolaukauskilpailuja. Minustakin ne voisi molemmat poistaa, ainakin jälkimmäisen. Turhaa venyttelyä, eikä loppujen aiheuta kuin sen, että pelien loput menee helposti odotteluksi.
Erikoinen tapa lahestya asiaa. Eiko se ole vain positiivista etta silta segmentilta joka tulee tuotetta kayttamaan ja on malliesimerkki kohdeyleisosta kysytaan mitka asiat ovat oikeasti tarkeita. Ettei vain ilmoiteta etta tassa tama, katsokaa jos katsotte, jos on vikoja niin ne on kayttajassa.

Hyva markkinoinnin jatke kysya mielipiteita ja (varmasti toivovat) sitouttaa kuluttaja tuotteeseen.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Erikoinen tapa lahestya asiaa. Eiko se ole vain positiivista etta silta segmentilta joka tulee tuotetta kayttamaan ja on malliesimerkki kohdeyleisosta kysytaan mitka asiat ovat oikeasti tarkeita. Ettei vain ilmoiteta etta tassa tama, katsokaa jos katsotte, jos on vikoja niin ne on kayttajassa.

Hyva markkinoinnin jatke kysya mielipiteita ja (varmasti toivovat) sitouttaa kuluttaja tuotteeseen.
Ja tässä saadaan ilmaiseksi ja ennenkaikkea tehokkaasti hyvää dataa suoraan käyttäjiltä. Kehittäjille kun tulee usein pienoinen sokeus työn alla olevaa ohjelmaa kohtaan. Ohjelmoijalla kun tuo käyttöarkkitehtuuri jää helposti taka-alalle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki vähän ärsyttää, että ammattilaiset kyselee foorumeilla miten asiat pitäisi hoitaa.
Siis meinaatko että olisi parempi jos asiakkaita ei kuunneltaisi? Vai oletko vain sitä mieltä, että foorumeillä kysyminen olisi huono idea? Jos näin, niin miksi se mielestäsi on huono idea?

Täältä löytyy paljon sen täsmäkohderyhmän edustajia, jotka tulevat Telian tarjontaa hyödyntämään, joten mielestäni on erittäin järkevää ja loogista, että täällä myös kysellään millaisia toiveita asiakkailla palvelun suhteen on.
 
4

444

Erikoinen tapa lahestya asiaa. Eiko se ole vain positiivista etta silta segmentilta joka tulee tuotetta kayttamaan ja on malliesimerkki kohdeyleisosta kysytaan mitka asiat ovat oikeasti tarkeita. Ettei vain ilmoiteta etta tassa tama, katsokaa jos katsotte, jos on vikoja niin ne on kayttajassa.

Hyva markkinoinnin jatke kysya mielipiteita ja (varmasti toivovat) sitouttaa kuluttaja tuotteeseen.
Se on vain tässä insinöörien ihmemaassa valitettavan yleistä, että unohdetaan loppukäyttäjän tarpeet täysin. Olen joskus keskustellut yrittäjän kanssa, jonka firma teki viimeisen päälle olevaa kampetta, jossa kaikki oli suunniteltu ja rakennettu loppuun asti ja johon oli kulunut useita vuosia ja enemmän Tekes-rahaa. Nyt kun tuote oli valmis alettiin miettiä, että kukahan tällaisen ostaisi. Siis oikeasti, oltiin omien visioiden ja intohimojen pohjalta lähdetty tekemään jotain, millä ei ollut markkinaa. Tekes-rahan tyrehdyttyä firma meni aika pian nurin. En myöskään usko, että tarina on kovin ainutlaatuinen.

Yrityksen nimenomaan pitää olla suunnittelu- ja kehitysvaiheessa loppukäyttäjärajapinnassa kiinni todella tiukasti. Pitää ymmärtää, ketkä palvelua käyttävät ja ketkä ovat potentiaalisia asiakkaita. Näiltä kyselemällä saadaan tieto ja ymmärrys siitä, mitä se maksava asiakas kaipaa ja tarvitsee. Tai sitten voidaan toimia kuten Ruutu+ toimi: tehdään kuten itse halutaan, suolletaan ulos linnunpaskaa, syytetään loppuasiakasta ongelmista eikä missään vaiheessa myönnetä omia virheitä.
 

scholl

Jäsen
Yrityksen nimenomaan pitää olla suunnittelu- ja kehitysvaiheessa loppukäyttäjärajapinnassa kiinni todella tiukasti. Pitää ymmärtää, ketkä palvelua käyttävät ja ketkä ovat potentiaalisia asiakkaita. Näiltä kyselemällä saadaan tieto ja ymmärrys siitä, mitä se maksava asiakas kaipaa ja tarvitsee. Tai sitten voidaan toimia kuten Ruutu+ toimi: tehdään kuten itse halutaan, suolletaan ulos linnunpaskaa, syytetään loppuasiakasta ongelmista eikä missään vaiheessa myönnetä omia virheitä.

Lisäksi se palvelu menee paremmin kaupaksi, jos tulee sellainen kuva, että asiakkaita on kuunneltu, ts. fanit ovat olleet antamassa oman panoksensa kehitystyöhön. Heidän intresseissään on kuitenkin se, että mahdollisimman moni sen tuotteen tilaisi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Se on vain tässä insinöörien ihmemaassa valitettavan yleistä, että unohdetaan loppukäyttäjän tarpeet täysin. Olen joskus keskustellut yrittäjän kanssa, jonka firma teki viimeisen päälle olevaa kampetta, jossa kaikki oli suunniteltu ja rakennettu loppuun asti ja johon oli kulunut useita vuosia ja enemmän Tekes-rahaa. Nyt kun tuote oli valmis alettiin miettiä, että kukahan tällaisen ostaisi. Siis oikeasti, oltiin omien visioiden ja intohimojen pohjalta lähdetty tekemään jotain, millä ei ollut markkinaa. Tekes-rahan tyrehdyttyä firma meni aika pian nurin. En myöskään usko, että tarina on kovin ainutlaatuinen.

Yrityksen nimenomaan pitää olla suunnittelu- ja kehitysvaiheessa loppukäyttäjärajapinnassa kiinni todella tiukasti. Pitää ymmärtää, ketkä palvelua käyttävät ja ketkä ovat potentiaalisia asiakkaita. Näiltä kyselemällä saadaan tieto ja ymmärrys siitä, mitä se maksava asiakas kaipaa ja tarvitsee. Tai sitten voidaan toimia kuten Ruutu+ toimi: tehdään kuten itse halutaan, suolletaan ulos linnunpaskaa, syytetään loppuasiakasta ongelmista eikä missään vaiheessa myönnetä omia virheitä.

Juuri nain. Paperilla kaikki tuntuu hyvalta ja omassa kuplassa taputellaan tiimin selkia ilman minkaanlaista hajua kuinka loppuasiakas tuotteen kokee. Insinoorit tuppaavat olemaan mailman fiksuimpia ihmisia niin kauan kuin kaytanto tulee eteen. Propsit Telialle tasta, varsinkin kun aikaisemmin eivat vastaavanlaista ole ainakaan Suomessa toteuttaneet. Lopputuote arvostellaan tietysti erikseen mutta hieno like mielestani. Ja HC-porukkaa kannattaa hieman kuunnellakin.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Siis meinaatko että olisi parempi jos asiakkaita ei kuunneltaisi? Vai oletko vain sitä mieltä, että foorumeillä kysyminen olisi huono idea? Jos näin, niin miksi se mielestäsi on huono idea?

Niin en tiedä, toivottavasti käyvät sitten myös vuoropuhelua palautteiden antajien kanssa ja toteuttavat niitä toiveita, jotka ovat tärkeitä. Viimeksi kun luin, niin toivottiin ainakin sekä vieras- että kotilasit päässä olevia selostajia ja muuta vähemmän tärkeää. Ja kyllä ne Sanomallakin palautetta sai. Toistaiseksi tuo näyttäytyy minulle maksettuna mainoksena.

Oikeasti tärkeät asiat ovat laadukas, nykimätön kuva ja hyvä, autenttinen äänimaailma (mikitetyt kaukalot). Jos nuo nyt laittavat kuntoon, niin hieno juttu. Jos nuo kusee, niin ollaan nollapisteessä, vaikka olis ketkä selostajat ja millainen studio tahansa. Katsellaan niitä sitten, kun ensin mainitut on kunnossa.

Ehkä olen vain skeptinen koko asian suhteen. Toivottavasti olen väärässä ja saadaan hyvä, mutta kuitenkin hinnaltaan saavutettavissa oleva tuote.

Edit. Kävin katsomassa ja viime yönä sinne on Teliankin puolelta kirjoitettu. Hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä olen vain skeptinen koko asian suhteen. Toivottavasti olen väärässä ja saadaan hyvä, mutta kuitenkin hinnaltaan saavutettavissa oleva tuote.
Olen minäkin skeptinen, mutta en näe mitä haittaa tuosta ketjusta voisi olla. Nyt on sentään toivoa, että saattaisivat jatkiksen lukijoita kuunnella.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni yleisestä kipinän puutteesta liigaa kohtaan kertoo sekin, ettei illan otteluille ole avattu edes yhtä ainoata otteluketjua. Kuitenkin pelataan viisi ottelua ja yksi niistäkin paikallisottelu.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Mielestäni yleisestä kipinän puutteesta liigaa kohtaan kertoo sekin, ettei illan otteluille ole avattu edes yhtä ainoata otteluketjua. Kuitenkin pelataan viisi ottelua ja yksi niistäkin paikallisottelu.
Avoimessa Liigassa olis avattu jo eilen.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Vaikea sanoa, mutta nyt oli näin. Jotain se kuitenkin kertoo suuremman kiiman puutteesta. Sitä en tiedä mistä sen puute johtuu, mutta selkeästi elämme erilaisia aikoja muutenkin kiekon suhteen kuin aiemmin.

Jatkoajan lisäksi on tullut muita sosiaalisia medioita joissa keskustellaan jääkiekosta omissa ryhmissään. Kilpailu on koventunut myös tässä.
Ajat ja maailma muuttuu kokoajan ja digitalisaatio muuttaa seuraamisen helpommaksi ja monikanavaiseksi.
Mitä sitten pitäisi tehdä?
Ottelutapahtumaa pitää jatkuvasti kehittää viihteellisemmäksi, pelkkä kahvin tai kaljanjuonti ei riitä. Tunnelma hallissa ja sen ympärillä pitää saada sellaiseksi että voittaa kotisohvan. Kentälle lisää väriä ja persoonia, myös "ylilyöntejä" silloin tällöin se herättää aina keskustelua ja mielenkiintoa. Tunne ja kamppailu on jääkiekon ydintä ja sitä ei saa tappaa, olisin suopeampi spontaaneille tappelullekin kentällä, ilman että niistä jaetaan pelikieltoa, niissä harvoin kukaan loukkaantuu mutta tuo tunnetta kentälle ja katsomoon. pelaajat voisi tuulettaa näyttävämmin maalejaan kotipeleissään.

Otettaisi mallia isonveden takaa tapahtuman kehittämisessä esim niin että lauantain pelejä siirretään alkamaan klo 18.30 tai 19.00 ja järjestetään otteluja ennen "pre game" tapahtumia ne voi olla mitä vaan mm. konserteja, messuja, näyttelyjä, kisailua, perhetapahtuma jne.
Huomioidaan myös "after game" mahdollisuudet isommat ja paremmat pressi ja haastattelu analyysi tilaisuudet jotka näkyisi hallin screeneillä ei vain ruudun katsojille kotisohvalla

Tässä muutamia ajatuksia...
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielestäni yleisestä kipinän puutteesta liigaa kohtaan kertoo sekin, ettei illan otteluille ole avattu edes yhtä ainoata otteluketjua. Kuitenkin pelataan viisi ottelua ja yksi niistäkin paikallisottelu.
Mutta kertooko tuo edes Liigaan kohdistuvan kipinän puutteesta? Mitä jos tuon tulkitsee enemmän Jatkoajan käytön muutoksena, eikä syytä Liigaa siitä? En minä nyt osaa esim. tuota eilistä Tappara-Ilves peliä kovin hyvänä esimerkkinä kiinnostuksen puutteesta pitää, vaikka otteluketju myöhään avattiinkin. Hakametsässä oli kuitenkin eilen 7140(?) katsojaa, vaikka futis-Ilves oli samaan aikaan pelaamassa pari kilometrin päässä Tammelassa seuran ensimmäisestä mitalista noin miljoonaan vuoteen. Tuo futispeli sattuneesta syystä kiinnosti mm. Ilveksen faneja Osasto 41:n toimesta enemmän kuin lokakuinen runkosarjamatsi jääkiekkoa. Olkoonkin, että kyse oli paikallisesta.

Yllä mainittu ei toki poista sitä, etteikö Liiga-tuote kaipaisi kehittämistä. Onhan esim. Tampereen paikallinen ollut derbynä täysin kuollut jo pidempään. Vain peli muiden joukossa. Viime kevät aiheutti pientä värinää ensimmäistä kertaa vuosiin. Jos pelejä hypetettäisiin seurojen toimesta jotenkin ennen peliä, niin ehkä fanitkin kokisivat laajempaa halua keskustella peleistä jo aiemmin. Nyt pelejä on paljon ja aika vähän niissä on mitään "erikoista" sytykettä fanille. Vain harmaita runkosarjamatseja toisensa perään. Enemmän tarvittaisiin Liigan ja/tai seurojen puolesta yritystä niiden "tarinoiden" rakentamiseen. Miten sen saisi aikaan onkin mielenkiintoinen kysymys. Haastatteluja, joukkueiden ja arjen kuvaamista kulisseissa, jotain erityistä videoklippiä tai muuta some-mainontaa pystyyn tjsp.

E. Vähän lisäystä.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielestäni yleisestä kipinän puutteesta liigaa kohtaan kertoo sekin, ettei illan otteluille ole avattu edes yhtä ainoata otteluketjua. Kuitenkin pelataan viisi ottelua ja yksi niistäkin paikallisottelu.
Jatkoajan käytön muutosta tässä on tosiaan aika paljon mukana, kuten yllä jo todettiin. Keskustelu on siirtynyt otteluketjufoorumilta pitkälti joukkuekohtaisiin osioihin. Ainakin Tepsin osiossa postaillaan nykyään kokoonpanotkin joka otteluun nimenomaan sinne Tepsin omaan osioon ja aletaan niitä ruotimaan heti, kun kokoonpano on julkistettu eikä sitä illan kokoonpanoa enää suinkaan otteluketjufoorumissa analysoida niin kuin ehkä muutama vuosi sitten tehtiin.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Otettaisi mallia isonveden takaa tapahtuman kehittämisessä esim niin että lauantain pelejä siirretään alkamaan klo 18.30 tai 19.00 ja järjestetään otteluja ennen "pre game" tapahtumia ne voi olla mitä vaan mm. konserteja, messuja, näyttelyjä, kisailua, perhetapahtuma jne.
Huomioidaan myös "after game" mahdollisuudet isommat ja paremmat pressi ja haastattelu analyysi tilaisuudet jotka näkyisi hallin screeneillä ei vain ruudun katsojille kotisohvalla

Liigassahan kokeiltiin yksi kausi muutama vuotta sitten, että kaikki ottelut mukaan lukien lauantait alkoivat klo 18.30. Varsin aikaisessa vaiheessa ainakin lapsiperheet kritisoivat tuota alkamis- aikaa kovaan ääneen, eikä se muillekkaan kuluttajille ollutkaan lopulta niin hyvä juttu, kuin ennakkoon arvioitiin. Joten se kokeilu on kuopattu loppuiäksi, ainakin näillä otteluiden kesto ajoilla.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liigassahan kokeiltiin yksi kausi muutama vuotta sitten, että kaikki ottelut mukaan lukien lauantait alkoivat klo 18.30. Varsin aikaisessa vaiheessa ainakin lapsiperheet kritisoivat tuota alkamis- aikaa kovaan ääneen, eikä se muillekkaan kuluttajille ollutkaan lopulta niin hyvä juttu, kuin ennakkoon arvioitiin. Joten se kokeilu on kuopattu loppuiäksi, ainakin näillä otteluiden kesto ajoilla.

Kyllähän Turussa ainakin useampi lauantainpeli alkaa myös klo. 18.30. Edelleen siellä kuitenkin löytyy klo 17.00 alkavia pelejä.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllähän Turussa ainakin useampi lauantainpeli alkaa myös klo. 18.30. Edelleen siellä kuitenkin löytyy klo 17.00 alkavia pelejä.

Niinpä tietysti muuten alkaakin. Ihme nukahdus minulta. Pari kertaa on tullut kirottuakin näitä eri aikaan alkavia otteluita, kun vedonlyöjänä on mukavampaa kun kaikki alkaa samaan aikaan. No onko noista klo 18.30 alkaneista lauantai- peleistä ollut positiivisia vaikutteita?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös