Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 547 051
  • 11 722

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eipä näytä vaikuttavan "väkivaltaisuudet" ja muut kohut ainakaan negatiivisesti sm-liigan yleisömääriin.

Yleisökeskiarvosta on tulossa liigan historian toisiksi paras, ollen tällä hetkellä 5193 katsojaa/ottelu. Paras keskiarvo on kaudelta 97-98 (5299kats./ottelu).

Sen lisäksi katsojien kokonaismäärässä tullaan jo neljättä kautta putkeen tekemään uusi ennätys (tämän hetkinen ennätys 2 145 462 katsojaa), joka on hienoa, koska pelimäärä ei pariin vuoteen ole lisääntynyt.

linkki Sm-liigan kotisivujen uutiseen aiheesta:Kaksi miljoonaa jälleen rikki SM-liigassa – uusi yleisöennätys tulossa - SM-liiga
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tuosta 83-84-kauden olympiajoukkueesta sen verran, että kukaan pelaaja ei tietenkään pelannut omaa joukkuettaan vastaan maajoukkueen väreissä.
 

Ralph

Jäsen
SM-liigaan uusi sääntö. Jokainen joukkue nimeää ennen ottelua pelaajan, jota vastustaja ei saa taklata kertaakaan. Jos tätä taklaa pelissä edes puhtaasti, siitä seuraa ulosajo ja parin ottelun pelikielto.

IFK laittoi tälle pimeälle listalle Ville Peltosen, jota Markus Nordlund meni sitten lukutaidottomana taklaamaan ja sai kärsiä itsekin.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mihin foorumiin tätä asiaa lähtisi purkamaan, vai onko mitään hyötyä kirjata näitä ajatuksia ylös ollenkaan, mutta näen sen tässä kohdin silti ihan aiheelliseksi. Miksi SM-liiga on tällä hetkellä näin sekaisin? Niin tuomareiden, kurinpidon kuin myös pelaajienkin epätietoisuuden ja hämmennyksen osalta?

Raimo Summanen uskalsi sen sanoa ääneen reilu viikko takaperin, mitä olen itse yrittänyt toitottaa myös reilun vuoden päivät. Uskallan väittää, että jos Jarkko Ruutu ei olisi palannut SM-liigaan, tai ainakaan pelannut kuten tässä kahden kauden aikana on pelannut, emme olisi nyt tässä tilanteessa.

Ruutu toi liigaamme oman Ruutumaisen sika-pelaamisen kulttuurin, jossa koko ajan liikutaan sääntöjen rajamailla, ei kunnioiteta vastustajaa, ei sääntöjä, ei mitään. Ainoa päämäärä on voitto ja sen eteen ollaan valmiita tekemään ihan mitä tahansa. Ruudun tempaukset ovat raivostuttaneet monet kanssa-pelaajat sekä joukkueet ja ottaneet osa jopa kylmästi tästä mallia. "Kun toi saa tehdä mitä haluaa, niin mäkin teen sitten kanssa". Lumipallo-efekti on valmis.

Päähän kohdistuneet taklaukset ovat lisääntyneet tällä aikavälillä räjähdysmäisesti, samoin muutkin erinäiset loukkaantumisiin johtaneet taklaukset tai tilanteet. Tämä kielii aivan suoraan yllä mainituista asioista. Ja koko homma kulminoitui viime vuoden surullisen kuuluisassa Jokerit-IFK ottelussa, jossa IFK oli niin lopen kyllästynyt Ruudun tempauksiin, että päätti lähteä muistuttamaan miestä asiasta. Ja tästä kimpaantuneena Jokeri-valmennus pisti Semir Ben Amorin Ville Peltosen kimppuun vasta-iskuna. Tämän päähänpiston hintaa kannamme tällä hetkellä raskaasti. Ja saamme luultavasti kantaa vielä hetken aikaa.

Ehkä olen foliohattu tai aivan kuistilla, mutta silti olen vahvasti tähä mieltä ja pahoillaan siitä, mitä yksi mies on mahdollisesti saanut aikaan. Toivottavasti on ylpeä saavutuksistaan.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Itse en kyllä siihen usko että Ruutu olisi yksin syyllinen. Enemmänkin näkisin syynä sen että pelin tempo on kasvanut ja taklauksien vastaanottokyky heikentynyt.

Ja itseasiassa tarkemmin kun näitä tarkastelee niin en usko ei aivotärähdysten määrä on kasvanut merkittävästi, niihin suhtautumisesta on tullut vakavempaa. Mielenkiinnolla näkisin vaikka kauden 2008-2009 aivotärähdysten määrän ja tämän kauden aivotärähdysten määrän.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
SM-Liigan päättäjien lisäksi tänään koetusta oikeusmurhasta ja jääkiekon päälle kusemisesta voivat ottaa ansiota myös kaikki lööppikirjoittelijat, medialle itkeneet, paskalööppejä klikanneet ja muut kohuajat.

Näin käy kun suu vaahdossa huutaa muun joukon mukana "SYYLLINEN!" itse asiaa tarkemmin ajattelematta.

Toivottavasti olette ylpeitä siitä mitä saitte aikaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruutu saa ehkä vähän liikaakin paskaa niskaansa, vaikka ei ole Ilkka Pikkaraisen kaltainen sika. Mutta Pelicansissa saa ihan vapaasti yrittää teloa vastustajia ilman, että ketään kiinnostaisi kiekkofanien ulkopuolella.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varovaista peukkua Vesalaisen nimitykselle. Tuskin jää ainakaan innostuksen puutteesta kiinni, saihan tuo melkoisen futisbuumin Jyväskylään taiottua. Siinä on hyvää näyttöä.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mitä nyt JJK:n touhuja olen seurannut, niin Vesalainen vaikuttaa oikein pätevältä valinnalta. Odotan SM-liigan markkinoinnin tason nousevan selvästi nykyisestä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Toki vähän kotiopäin vetäjänä helppo sanoa, mutta Vesalainen on kyllä erinomainen valinta SM-liigan myyntijohtajaksi. Vesalainen oli erittäin aktiivinen, innovatiivinen ja persoonallinen toimija JJK:n peräsimessä, ja nosti käytännössä ikuisen kakkosdivarijoukkueen Veikkausliigan tasolle myös kiinnostavuudessa Jyväskylän alueella. Ei ollut ihan sattumaa, että (vaikkakin monenmoisten tempausten ja ilmaislippujen jakelun sävyttämänä jne...) JJK:n katsojakeskiarvot olivat kausi toisensa jälkeen korkealla tasolla. Noista tempauksista huolimatta JJK kiinnosti ihmisiä aivan eri tavalla, ja JJK:n pelejä monesti paikan päällä seuranneena tämän kyllä näki ja aisti katsomosta.

Joten onnittelut niin SM-liigalle kuin Vesalaiselle hyvästä valinnasta!
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Mitä nyt JJK:n touhuja olen seurannut, niin Vesalainen vaikuttaa oikein pätevältä valinnalta. Odotan SM-liigan markkinoinnin tason nousevan selvästi nykyisestä.

Ei se markkinoinnin tason parannus auta, kun tuote on pilalla.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Saatanan saatana kun sylettää.

SM-liiga antoi nyt holhousyhteiskunnalle pikkusormensa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miten olisi Aller-liiga tai Sanoma-liiga uudeksi nimeksi?

Ihan vakavasti ottaen, ei nimen myyminen ole huono idea kunhan SM-liiga pysyy nimessä. Esimerkiksi Tšekin Extraligan nimi myytiin muutama vuosi sitten ja nykyään liigan nimi on O2 Extraliga.
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Osaako kukaan sanoa että kuka sm-liigan vaikuttaja tai muuten näihin rangaistuksiin vaikuttava/puuttuva henkilö asuu Lahden seudulla?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä värväys liigalta. Vesalainen vaikuttaa kovalla asenteella töitä tekevältä, ennakkoluulottomalta ja innovatiiviselta myyntimieheltä - hän sopii loistavasti markkinointihommiin. Käsittääkseni JJK on viime vuosina tehnyt kovia tappioita, mutta nyt Vesalaisen ei tarvitse vastata taloudesta/kokonaisuudesta.

Liigan nimen myyminen on ok minulle. Kaikki isot futisliigat ovat myyneet nimensä, mutta niistä käytetään silti vanhaa nimeä ja virallisesti siihen eteen on vain tullut mainostajan nimi. Liigassa on myyty pyhempiäkin asioita(peliasut täynnä mainoksia) ja jos tästä saa hyvin rahaa niin siitä vaan.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Ruutu saa ehkä vähän liikaakin paskaa niskaansa, vaikka ei ole Ilkka Pikkaraisen kaltainen sika. Mutta Pelicansissa saa ihan vapaasti yrittää teloa vastustajia ilman, että ketään kiinnostaisi kiekkofanien ulkopuolella.

Täysin totta tuo. Samoin myös Pelicansin valmentaja saa huudella jatkuvasti omaa "Vittu mä oon maalta ja vittu saatana mulla on muna! Vittu!" -itkuvirttään, ja se koetaan vain sympaattiseksi ja jumalaa rakastavaksi isänmaanylpeydeksi. Toki Summasen huutelut olivat hieman rankempia, mutta ainakin minun mielestäni vain hieman. Julkisiin reaktioihin vaikutti kyllä huomattavasti enemmän paha Summanen ja paha HIFK -ajattelu.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Hyvä värväys liigalta. Vesalainen vaikuttaa kovalla asenteella töitä tekevältä, ennakkoluulottomalta ja innovatiiviselta myyntimieheltä - hän sopii loistavasti markkinointihommiin. Käsittääkseni JJK on viime vuosina tehnyt kovia tappioita, mutta nyt Vesalaisen ei tarvitse vastata taloudesta/kokonaisuudesta.
Loistava markkinamies, sitä ei käy kiistäminen. Palkkasoturi on kuitenkin kyseessä, vai tarvitseeko ihmetellä miksi mies lähti entisestä työpaikastaan pois kun palkkaa piti laskea 10% kun sitä ennen oli saatua kustua seuran talouden pahoin?

Ensimmäinen innovaatio näemmä on liigan nimen myyminen. Kohta ei sitten enää keskustellakaan SM-liigasta vaan kyseessä voi hyvinkin olla Marlboro-liiga tai Libresse-liiga. Kyse on vain siitä kuka maksaa eniten. Sen jälkeen sitä sitten ollaankin kyseisen sponso... Anteeksi, yhteistyökumppanin talutusnuorassa joka sanelee millaista peliä liigassa pelataan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Missäs hapessa JYP:n markkinointi oli Vesalaisen aikoihin? Pelaajabudjetit eivät tainneet olla samaa tasoa kun nyt, jos vertaa liigaseurojen keskiarvoa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä noihin rankkarikisoihin pitäisi tosiaan saada joku roti. Montakohan kertaa Viitaluoma, Sallinen, Pärssinen ja Jormakka ehtivät tuossa äskeisessä showssa vetää? En välttämättä ole yhtä tiukan säännön kannalla, mikä NHL:ssä on, mutta vaikkapa jotain sellaista voisi olla, että mikäli kolmen parin jälkeen homma ei ole ratkennut, pitää ensin vähintään kolmen uuden yrittäjän per joukkue vetää ennen kuin sama pelaaja saa yrittää uudelleen. Ja siitäkin eteenpäin niin, että korkeintaan joka neljänteen pariin saa laittaa saman pelaajan uudelleen.

Jos pisteitä ratkotaan jollain henkilökohtaisella taitokisalla, yhtä hyvin voisi vaikka molemmat jengit laittaa nopeimman pelaajansa luistelukisaan ja kumpi ensin on kiertänyt kaukalon, vie joukkueineen ylimääräisen pisteen.
 

ipaz

Jäsen
Kyllä noihin rankkarikisoihin pitäisi tosiaan saada joku roti. Montakohan kertaa Viitaluoma, Sallinen, Pärssinen ja Jormakka ehtivät tuossa äskeisessä showssa vetää?

Tässä on mun mielestä yksi SM-Liigan käsittämättömimmistä säännöistä, että sama jätkä voi vetää useamman rankkarin jos kisa venyy. Ei mahdu mun ymmärrykseeni. Siellä penkillä on 18 jätkää, joiden jokaisen pitäisi yrittää vuorollaan sen jälkeen kun nämä ykkösvetäjät ovat laukoneet.

Ja sama pelitilanteessa tulevassa rankkarissa: Jos Kimmo Koskenkorvaa estetään rankkarin arvoisesti, niin Kimmo sen myös vetää eikä sieltä tule joku Azevedo vaihtopenkiltä todennäköisempänä maalintekijänä. Tilanne on reilu silloin kun rikottu pelaaja vetää itse, oli se sitten kuinka huono vasen pakki tahansa.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Tässä on mun mielestä yksi SM-Liigan käsittämättömimmistä säännöistä, että sama jätkä voi vetää useamman rankkarin jos kisa venyy. Ei mahdu mun ymmärrykseeni. Siellä penkillä on 18 jätkää, joiden jokaisen pitäisi yrittää vuorollaan sen jälkeen kun nämä ykkösvetäjät ovat laukoneet.

Tästä ehdottoman samaa mieltä. NHL shoot outeja on hauskaa katsella kun siellä on lopulta vetämässä jotain kolmoskorin pakkeja jos ei tulosta ala syntyä. Ensin pitäisi käydä koko miehistö läpi jos ei tulosta synny ja sitten uusi kierros käyntiin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tästä ehdottoman samaa mieltä. NHL shoot outeja on hauskaa katsella kun siellä on lopulta vetämässä jotain kolmoskorin pakkeja jos ei tulosta ala syntyä. Ensin pitäisi käydä koko miehistö läpi jos ei tulosta synny ja sitten uusi kierros käyntiin.
Juuri näin. Samalla voi tulla jotain yllätyksiä kuten aikanaan NHL:ssa Rangersin isokokoisen ja puukädeksikin haukutun Marek Malikin spin-o-rama. Mielestäni tätä asiaa kannattaisi apinoida rapakon toisen puolen meininkiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös