Mitä Salmiseen tulee, niin hän jatkaa Jokereissa ensikin kaudella. Nähtäväksi jää, pelaako A:ssa, Mestiksessä vai KHL:ää jonkun verran.
No tässä on malliesimerkki siitä iskusta suomalaiselle jääkiekolle jos Salminen tahkoo ensi kaudella A:ssa tai Mestiksessä. Pakkohan se on pelata KHL:ssä hyvillä minuuteilla, muuten tekee vain omalle uralleen hallaa. Potentiaalinen ykköskierroksen varaus kyseessä, voisi mennä jopa suhteellisen aikaseen, mutta A:ssa ja Mestiksessä pelatessa tuhlaa omaa kehittymisaikaansa isosti just niillä kriittisillä hetkillä (16-20 ikävuosina). Jossittelu on turhaa, mutta kuinkahan monta pelaajaa Jokerit olisivat voineet tuottaa jos KHL:n sijaan olisivat pelanneet Liigassa, kuinkahan moni suhteellisen lahjakas junnu on vain jämähtänyt Jokereihin tien ollessa tukossa?
Se on totta, että eihän sillä loppujenlopuksi ole suurta merkitystä suomalaiselle kiekolle kuka sen työn vie loppuun, ennen Jokerit pystyivät siihen kuitenkin itse ja tekivät siinä suhteessa hyvää työtä erityisesti Kekäläisen aikana joka nyt oli niin ammattilainen kuin vain voi olla (siksi se siellä rapakon takana nykyisin onkin).
Salmista seuraan mielenkiinnolla ensi kauden, KHL:ää en kyllä jaksa katsoa, mutta pakkohan se on lahjakkaan nuoren puolesta toivoa, että peliaikaa on luvassa KHL:ssä reippaasti. Jämäminuutit KHL:ssä eivät vie kyllä nuorta pelaajaa eteenpäin.
E: Mitä tulee nyt kuitenkin itse ketjun aiheeseen eli Liigaan niin kyllä itse näen, että pienempi joukkuemäärä olisi hyväksi Liigalle ja suomalaiselle kiekolle. Yhä edelleen lahjakkaille nuorille löytyisi pelipaikat vaikka joukkueita olisi vähemmän. Granlundit, Teräväinen, Barkov, Aho, Laine, Puljujärvi, Rantanen, Kakko, Lundell, Hintz, Heiskanen jne. kyllä nämä kaverit raivaavat paikkansa itselleen myös 12 joukkueen sarjasta ja parempia pelejä olisi vain tarjolla. Nykyinen sarjajärjestelmä palvelee vain joitain muutamia C-tason lupauksia joille ennen olisi ollut paikka Mestiksessä niin nykyisin se löytyy Liigasta ja harvoin näistä kehittyy mitään sen tason pelaajia, että tarjoaisivat kummoistakaan iloa suomikiekolle. Sen sijaan Liigan tilannetta voisi sanoa, että sarja on näivettynyt nykyisellään, Mestis on suorastaan romahtanut ja jos nykyisin sinne juuttuu niin vaikea on raivaa tietä ylös. Ennen Mestiskin toimi ihan kohtalaisena kasvualustana nuorille.