Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 472 616
  • 11 231

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Entä jos se alle 20-vee kaveri on myös joukkeensa paras pistemies? Laitetaanko 2 kypärää päällekkäin? Tuleeko Kultainen Red Bull-kypärä?

Ja jotkut Telian "TopScorer" liivit on saatava!!!
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Eihän mikään Red-Bull kypärä hieno olisi, mutta Liiga on kuitenkin siinä tilanteessa, että tuommoiseen on ehdottomasti tartuttava jos sillä saadaan hyvä summa rahaa sisään.

Juu kyllä kyllä dollarin kuvat silmissä jokaiseen lappuun vaan nimi.

Tämä Telia-diilikin tuo massia sisään rapeasti, mutta ainakin toistaiseksi vaikuttaa siltä, että sillä kustiin kyllä omaan kaminaan vähän turhan reilusti.. 6 vuotta kun nuo myy vaan omia poksejaan ym. roippeitaan ja korulauseita välittämättä pätkääkään asiakkaista saati liigan näkyvyydestä/helposta saatavuudesta, niin veikkaan ettei sitten ehkä niin hymyilytä...

Toivottavasti näin ei käy.
 

Glove

Jäsen
Varmaan on muitakin hyviä vaihtoehtoja, mutta on viime vuosina Suomesta kuitenkin paremmin lähtenyt pelaajia NHL:ään kuin vielä vähän aikaa sitten. Nytkin mm. Meskanen lähti suoraan Ilveksestä ja on näyttänyt ilmeisen hyvältä leirillä. Ei välttämättä rahkeet suoraan paikkaan NHL-kokoonpanossa riitä, mutta hyvän pohjan on täällä saanut.

Heitänpä tähän kohtaa kysymyksen, onko tämä pelaajien lähtö rapakon taakse järjestelmän hyvyyttä? Siis onko suomalainen valmennusjärjestelmä niin hyvä, että se tuottaa liukuhihnalta näitä pelaajia? Jos on niin missä asioissa ruotsalaiset tekevät asiat paremmin, koska sieltä tulee noin suurin piirtein samankokoisesta pelaajamassasta huomattavasti enemmän huippupelaajia kuin Suomesta? IIHF:n 2017 tilaston mukaan Suomessa on U20 ja nuorempia pelaajia n. 39000 ja Ruotsissa n. 42000 (lähde: http://www.iihf.com/iihf-home/the-iihf/survey-of-players/ ) Ruotsalaisia NHL pelaajia (98) on puolestaan tuplasti suomalaisiin verrattuna (lähde: https://www.quanthockey.com/nhl/nationality-totals/active-nhl-players-career-stats.html ) Valitettavasti en ole itse päässyt tutustumaan ruotsalaiseen systeemiin paremmin. Olisi kyllä mukava käydä paikanpäällä näkemässä, mikä on se ero jokapäiväisessä tekemisessä, että siellä on näihin lukuihin päästy. Pitää nyt tyytyä elämään siinä harhassa, että: "vale, emävale, tilasto."
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Heitänpä tähän kohtaa kysymyksen, onko tämä pelaajien lähtö rapakon taakse järjestelmän hyvyyttä? Siis onko suomalainen valmennusjärjestelmä niin hyvä, että se tuottaa liukuhihnalta näitä pelaajia?

Minä en ole missään nimessä oikea ihminen tätä arvioimaan enkä varsinkaan vertailemaan muiden maiden tuloksiin. Viime vuosien seuraamisella olen hädin tuskin sopiva kommentoimaan edes muiden liigajoukkueiden tekemistä.

Mutta kyllä meillä jotain tehdään hyvin tällä hetkellä, kun miettii että minkälaatuisia pelaajia Suomesta on lähtenyt 2000-luvun alkupuoleen verrattuna. Ja toisaalta, jos samaan aikaan katsotaan menestystä nuorten kisoissa niin sielläkin on mennyt paremmin. Jos itse saisi veikata, niin nuorten pääsy isoihin rooleihin aikaisemmin esittää isoa roolia. Hepomäki esimerkiksi olisi varmasti löytänyt paikkansa jostain muustakin sarjasta, mutta valitsi Kärpät. Vesalainen ei tuntunut onnistuvan Ruotsissa, mutta kausi Suomessa isossa roolissa ja matka kohti Jenkkejä. Yksittäistapauksia, mutta onhan noi määrät lähtenyt isosti nousuun ja etenkin monet junnut pääsevät NHL:ään pelaamaan eikä AHL:ään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jotenkin omaan korvaan kuulostaa liian kaupalliselta. Punaisella härällä on kuitenkin nyt ulkomuistista vedettynä 2kpl F1-teameja, 2kpl jääkiekkojoukkueita, väh 1 jalkapallojoukkue... ja nyt vielä joku redbull-kyrpärä tehokkaimmalle alle 20v-pelaajalle. Markkinointijohto ainakin tietää mistä naruista vetää.

Mitä vielä. Valion sinivalkea kypärä joka joukkueen "eniten klesana olevalle pelaajalle"?

Ja jotkut Telian "TopScorer" liivit on saatava!!!
Kuitenkin tuon ehdotuksen toteutuessa käy niin et kesken läpiajon kys. pelaaja kaatuu syystä jota kukaan ei tiedä. Taikka sitten se et Tapparan "TopScorer" päätyy kiivaan lauantaimatsin sijaan johonkin tiistaiseen HPK-Ilves-matsiin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Omasta mielestäni jos ei kiva lisä, niin ainakin osastoa en valita/ei häiritse jos tuo Red Bull kypärä tulee mukaan. Siinä kohtaan nousen minäkin barrikadeille jos edes ajatellaan Suomeen jotain Red Bull joukkuetta. Nykymuodossaan mitä tästä vähin infottu niin näen vaan posia.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Kun fanit eivät varmaan halua, että Liigassa pelaisi RB Ilvestä ja RB Tapparaa, niin miksi ei sitten niinpäin, että Ilvekset ja Tapparat pelaisivat RB Liigaa? Lyhennettynä RBL, sama Suomeksi, Englanniksi ja kaiketi myös Saksaksi. Meinaa eikös se RB:n pääkonttori ole Saksankielisellä alueella?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kun fanit eivät varmaan halua, että Liigassa pelaisi RB Ilvestä ja RB Tapparaa, niin miksi ei sitten niinpäin, että Ilvekset ja Tapparat pelaisivat RB Liigaa? Lyhennettynä RBL, sama Suomeksi, Englanniksi ja kaiketi myös Saksaksi. Meinaa eikös se RB:n pääkonttori ole Saksankielisellä alueella?
Mietin samaa ja itselle kyllä kävisi jos liigan nimi olisi joku RBL tai siihen liittyvä, mutta joukkueen nimessä se raja menee.

Onko sillä jotain väliä onko nimi SM sarja, SM-liiga, liiga vai esim Red Bull liiga? Ei itselle ainakaan, jos kaikissa pelataan tutusti Suomen mestaruudesta.
 

Neptunus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseäni ei myöskään lähtökohtaisesti Red Bullin mukaan tulo haittaa. Red Bull liiga tai kypärä yms. Liiga saisi kuitenkaan lisätuloja sponsorin ottamisesta nimeen, eikä "Liiga" taida olla nimenä mitenkään pyhä.

Toinen juttu olisi toki, jos RB ns. kaappaisi yhden liigaseuran brändinsä alle. Käsittääkseni ainakin itävallan Salzburgissa kannattajat perustivat uuden seuran, kun eivät olleet mielissään Red Bullin ostettua muinaisen Austria Salzburgin ja muutettua seuran logon, nimen ja värit.
 

mikzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hölmöt kriteerit kyllä tuolla uudella kypärällä. Alle 20v Töttönen painanut 15+15 ja Möttönen 0+1 ja sama erikoiskypärä molemmilla? Mielummin laitettaisiin tuo jengin parhaalle maalintekijälle. Kultanen pisteistä ja "härkä" maaleista.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Hölmöt kriteerit kyllä tuolla uudella kypärällä. Alle 20v Töttönen painanut 15+15 ja Möttönen 0+1 ja sama erikoiskypärä molemmilla? Mielummin laitettaisiin tuo jengin parhaalle maalintekijälle. Kultanen pisteistä ja "härkä" maaleista.
Sama kait se olisi tuossakin jonkun toisen paras maalintekijä osunut yli 10kertaa ja toisen vaikka kolmasti.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Muistelisin, että SM-liigan nimen vaihtuessa Liigaksi yksi perusteluista oli se, että nimeen on helpompi liittää jonkin firman tms. nimi. Tosin en tiedä onko Liiga -> Red Bull Liiga muutos sen yksinkertasempi tai parempi kuin SM-liiga-> Red Bull Liiga
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Parasta, mitä RB tai muu iso toimija voisi tehdä olisi ostaa jääpinta-alan tyhjäksi ja identtiseksi kaikissa halleissa.

Nykyinen tapa toimia on kovin sekava kahdesta syystä; 1. kaikki jäät ovat erilaisia ja 2. värimaailma on kammottava useimmissa halleissa.

SHL:ssä liigan omiin sponsorisopimuksiin kuuluu jääpinta-alan myynti, ja tämän seurauksena jää on identtinen kaikissa halleissa - ja mikä parasta, puhdas. Mikäli seurat haluavat hyödyntää omaa markkinaansa, voisi tietty osa jäästä luovuttaa paikallisten sponsoreiden käytettäväksi.

Näin yleisilme olisi huomattavasti ammattimaisempi.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Parasta, mitä RB tai muu iso toimija voisi tehdä olisi ostaa jääpinta-alan tyhjäksi ja identtiseksi kaikissa halleissa.

Nykyinen tapa toimia on kovin sekava kahdesta syystä; 1. kaikki jäät ovat erilaisia ja 2. värimaailma on kammottava useimmissa halleissa.

SHL:ssä liigan omiin sponsorisopimuksiin kuuluu jääpinta-alan myynti, ja tämän seurauksena jää on identtinen kaikissa halleissa - ja mikä parasta, puhdas. Mikäli seurat haluavat hyödyntää omaa markkinaansa, voisi tietty osa jäästä luovuttaa paikallisten sponsoreiden käytettäväksi.

Näin yleisilme olisi huomattavasti ammattimaisempi.
Tykkään tästä ajatuksesta. Samanlainen jää kaikissa halleissa ja sitten seuroille mahdollisuus myydä omia mainoksia laitoihin ja led-tauluille.
 

Ralph

Jäsen
Hölmöt kriteerit kyllä tuolla uudella kypärällä. Alle 20v Töttönen painanut 15+15 ja Möttönen 0+1 ja sama erikoiskypärä molemmilla? Mielummin laitettaisiin tuo jengin parhaalle maalintekijälle. Kultanen pisteistä ja "härkä" maaleista.
Sama kait se olisi tuossakin jonkun toisen paras maalintekijä osunut yli 10kertaa ja toisen vaikka kolmasti.
Ja loppukaudesta jonkun kultakypärällä on yli 60 pistettä ja toisella hädintuskin 20.

Kerhon kohdalla tuolla Red Bull -kypärällä ei ole niin väliä, koska kokoonpanossa ei hirveästi alle 20-vuotiaita tule näkymään. Vuonna 1998-syntyneitä on viisi kappaletta, mutta kaikki ovat täyttäneet jo 20 ja alle 20-vuotiaista Otto Latvala pääsee joskus ehkä seiskapakiksi, Filip Krivosik nelosen laitaan ja korkeintaan Erkka Seppälä voi ajoittain saada kolmosen roolia. Saas nähdä kuinka paljon tuolle kypärälle tulee Hämeenlinnassa käyttöä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
SHL:ssä liigan omiin sponsorisopimuksiin kuuluu jääpinta-alan myynti, ja tämän seurauksena jää on identtinen kaikissa halleissa - ja mikä parasta, puhdas. Mikäli seurat haluavat hyödyntää omaa markkinaansa, voisi tietty osa jäästä luovuttaa paikallisten sponsoreiden käytettäväksi.

En seuraa SHL:aa, mutta alkoi kiinnostaa tuollainen väite. Millä tavalla jäät on identtisiä:

BEST GOALS OF THE 17/18 SHL REGULAR SEASON (YouTube)

Kieltämättä ei ole suomalaista sillilaattia, mutta onhan tuolla vaikka mitä puljuja eri peleissä. Vai tarkoitiko sitä, että mainokset ovat samoilla paikoilla mikä on tietenkin oikein hyvä asia.
--

Tuo kypärä taas on typerintä mitä on kuultu aikoihin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ja loppukaudesta jonkun kultakypärällä on yli 60 pistettä ja toisella hädintuskin 20.
Tuosta tulikin mieleeni kausi 2013-2014 kun Artturi Lehkosella oli kauden lopussa kultapotta päässä. Pelejä 33kpl pisteitä 20 ja se riitti kultapottaan. Kiitos Peura-Laukkanen.

KalPalla tuota pottaa päässä pitäisi koko kauden melko varmasti Aleksi Klemetti, koska -98 syntyneet Luostarinen ja Texier ovat jo 20-vuotiaita
 

Ralph

Jäsen
Texier, Ikonen ja Luostarinen -98. Klemetti -99. Lyhyellä matikalla, Klemetti ilman n:ää on nuorempi.
- Joni Ikonen on syntynyt 14. huhtikuuta 1999
- Alexandre Texier on syntynyt 13. syyskuuta 1999
- Aleksi Klemetti on syntynyt 17. helmikuuta 1999

Maalaisjärjellä katsottuna Klemetti on vanhin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
- Joni Ikonen on syntynyt 14. huhtikuuta 1999
- Alexandre Texier on syntynyt 13. syyskuuta 1999
- Aleksi Klemetti on syntynyt 17. helmikuuta 1999

Maalaisjärjellä katsottuna Klemetti on vanhin.
Ok. Elitessä sitten tiedot väärin. Seison korjattuna.
Taino, silmät harittavat.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
En seuraa SHL:aa, mutta alkoi kiinnostaa tuollainen väite. Millä tavalla jäät on identtisiä:

BEST GOALS OF THE 17/18 SHL REGULAR SEASON (YouTube)

Kieltämättä ei ole suomalaista sillilaattia, mutta onhan tuolla vaikka mitä puljuja eri peleissä. Vai tarkoitiko sitä, että mainokset ovat samoilla paikoilla mikä on tietenkin oikein hyvä asia.

Ilmaisin huonosti ja huonolla ulkomuistilla itseäni - mutta nimenomaan identtinen siinä mielessä, että paikat on sovittu yhdessä ja noudattavat samaa kaavaa. Ja osa mainoksista taitaa olla liigatasoisia (NordicBet).

Uskon, että Liigassa noita on säännöstelty, mutta variaatio on esimerkiksi värien käyttö on tällä hetkellä uskomattoman kirjavaa.

Ymmärrän, että ammattilaisurheilu tarvitsee rahaa toimiakseen, mutta pitkässä juoksussa maalautuva kuva siitä, että kaikki on myynnissä kusee brändin päälle, kuten Kärppien pelipaidan suhteen. (Br. Lion 79).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös