Mulle se olisi kyllä yks vitun maku vaikka SaiPasta, eli Saimaan Pallosta tulisi joku "Carelian Hockey Team". Hassultahan se voisi tuntua alussa, mutta se jengi tuon nimen ja samalla vaihtuvan logon takana merkitsee kuitenkin eniten. Eikä sen hylkääminen siis olisi vaihtoehto.
Tässä on nyt se meikäläisenkin mielikuvan mukainen asian ydin sanottuna. Niin mulle, kun varmaan muillekkin Lahtelaisille tuo jengi on "Se meidän kaupungin lätkäjoukkue, pikkusen reppana mutta pirun sitkeä."
Nimimuutokset vuosien varrella ovat jo itseasiassa niin kuuluisia, että muut osaavat jo leimallisesti liittää sen juuri meidän joukkueeseen. Yhden sortin perinne sekin.
Suurin valitus täällä tulee englanninkielisestä nimestä joka on ihan muovia ja siinä ei ole mitään perinteikästä. Muistuttavat että kuinka hieno nimi se Reipas oikein olikaan. Noh, muovisesta nimestä puhuminen näyttää tuovan koko ajan sivutuotteena keskusteluun mukaan Lahtelaiset kiekkoperinteet, voisi kai se huonomminkin olla.
Ja sanokoot kuka mitä tahansa, se se Viipurin Reippaan mestaruusviiri siellä hallin katossa on mulle aina se "meidän joukkueen viiri"