Eikös Ässät ollut ennen Karhut? Vai astuinko johonkin hienoon miinaan? Miksi oli tarvetta vaihtaa logo ja nimi kun oli kerran perinteitäkin?
Eikös Ässät ollut ennen Karhut? Vai astuinko johonkin hienoon miinaan? Miksi oli tarvetta vaihtaa logo ja nimi kun oli kerran perinteitäkin?
Mitä mä yritän päteä? Kysyin asiasta, mutta näköjään menee Porissa niin tunteisiin, että aloitetaan heti kuittailu. Ni ei siin mitään jos ette osaa muuten keskustella niin etsin itse tiedon. Ajattelin vaan että keskustelupalstalla voi keskustella, mutta ei ainakaan hitsareittenkaa.Kun ei ole tietoa, ei kannata yrittää päteä. Ässät syntyi Karhujen ja RU-38:n yhdistyessä.
Yritit vittuilla, mutta epäonnistuit.Mitä mä yritän päteä? Kysyin asiasta, mutta näköjään menee Porissa niin tunteisiin, että aloitetaan heti kuittailu. Ni ei siin mitään jos ette osaa muuten keskustella niin etsin itse tiedon. Ajattelin vaan että keskustelupalstalla voi keskustella, mutta ei ainakaan hitsareittenkaa.
Joo tunteisiin näyttää menevän, sinulla. Voimia - niitä tarvitaan identiteetittömän muoviseuran kannattajana.Kysyin asiasta, mutta näköjään menee Porissa niin tunteisiin
Ei tiennyt kukaan muukaan. Ässät on fuusioseura, mutta muovisuuden määritelmä ei täyty, koska Porissa fuusiojoukkueelle kehittyi nopeasti oma identiteetti, joka oli katsojien helppo omaksua.Enpä tiennytkään että Ässätkin on muovinen fuusioseura.
Onkohan Porissa vielä paljon ketkä vannovat Karhujen ja RU-38 nimiin? Vähän samaan tapaan kun Lahessa Reippaan ja Kuusysin vaikka joukkue on FC Lahti.
Ässät on fuusioseura, mutta muovisuuden määritelmä ei täyty, koska Porissa fuusiojoukkueelle kehittyi nopeasti oma identiteetti, joka oli katsojien helppo omaksua.
Mikä se Lahen identiteetti sitten on?Identiteetti vähän samaan tapaan kuin Lahessa Pelicansin suhteen? Joskin se tietysti on ollut varmaan Lahessa oli helpompaa rakentaa yhteinen identiteetti kun ei kahta vierasta porukkaa esitelty toisilleen ja väkisin väännetty kuten Porissa vaan yksi ja sama jatkumo.
Eikös tässä ole viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana vaikka kuinka ja moni joukkue muuttanut logoansa? Muovi käy kaupaksi.
Identiteetti ei tarkoita samaa kuin muuttumattomuus.
Mutta uskomattoman muovi-itkun tämä logon vaihdos on saanut aikaan. Ja nimenomaan itkun. Ottaa jostain syystä koville varsinkin Lahden ulkopuolella.
Minä itkin itkuni ja nauroin nauruni, kun Lahden kiekkojoukkueesta tuli Pelicans. Tämän jälkeen olen vain koputtanut muovia, ja kuunnellut älähtääkö kukaan. Pelicansin logonvaihdos on vain jatkoa seuran muovisuudelle, mihin tässä on reagoitu. Minua harmittaa se, että Lahdessa on tehty näin Viipurin Reippaan perinnölle.
e. lainaus korjattu.
Lahdessa tässä on epäonnistuttu jo useaan otteeseen.
Radiopää tuon jo hyvin ilmaisikin.Miten niin on epäonnistuttu? Lahdessa on Pelicans otettu hyvin omakseen ja vanhojenkin nimien perään haikaillaan Poria ja Raumaa myöten. Aika hyvinhän nimien keksimisessä on onnistuttu.
Pelicans Kiekko-Reipas oli hieno nimi, mutta senkin lahtelaiset onnistuivat perseilemään.
Näin tein. Miksi noin hieno nimi jätettiin käyttämättä?Tuo kyllä perseilit ihan itse.
Näin tein. Miksi noin hieno nimi jätettiin käyttämättä?
Kyllä se on ihmisen elämä näköjään pienestä kiinni, kun radiopää jaksaa nillittää viestistä toiseen meidän rakkaan jääkiekkojoukkueen logosta ja nyt vielä nimestäkin ja tuskin reppana vieläkään tästä yli pääsee.
Mulle se olisi kyllä yks vitun maku vaikka SaiPasta, eli Saimaan Pallosta tulisi joku "Carelian Hockey Team". Hassultahan se voisi tuntua alussa, mutta se jengi tuon nimen ja samalla vaihtuvan logon takana merkitsee kuitenkin eniten.
Mulle se olisi kyllä yks vitun maku vaikka SaiPasta, eli Saimaan Pallosta tulisi joku "Carelian Hockey Team". Hassultahan se voisi tuntua alussa, mutta se jengi tuon nimen ja samalla vaihtuvan logon takana merkitsee kuitenkin eniten. Eikä sen hylkääminen siis olisi vaihtoehto.
Jos kerran seuran nimi ja logo kelpaavat, niin miksi tarvitsee niin kovasti kohdistaa viestit niihin, jotka ovat eri mieltä.
Ja tästä päästäänkin hyvin siihen, mistä tässä ketjussa on viikonlopun aikana ollut kysymys – eli arvomaailmasta. Jos joukkueen nimi vaihdettaisiin kaupallisuuden ja muodin (tai muovin) takia, ei sellainen seura olisi minulle enää sama.
Luepa nuo Pelicansin muovisuutta korostavat viestit ja mieti uudestaan. Kyllä toisen seuran tunnepohjaisella haukkumisella saa varmasti puolustuksen heräämään. Logon arvostelun ymmärtää, mutta sitten on paljon asiaa, jotka voi ymmärtää vain arvostelijan heikosta itsetunnosta johtuviksi.