Mun mielestä on aika eri asia vihelletäänkö tuollaisessa tilanteessa paitsio vai ei verrattuna siihen tuleeko jäähy jatkoajalla vai ei. Minä en edes näe ongelmana sitä että pelaaja jota ei mitenkään paineisteta peruuttaa keskialueelle. Sitä tapahtuu harvoin koska silloihan pelaajalla olisi vaihtoehtona jatkaa kiekon kanssa rauhassa hyökkäysalueella. Juuri sen paineen takiahan sitä yleensä peruutellaan ja otetaan lisää tilaa käyttöön.
Voisi ehkä kokeilla sitä että paineettoman palautuksen jälkeen tulisi aloitus omaan päähän, mutta ei jäähyä. Samoin kuin tahallinen paitsio.
Loppuviimein kyse on siitä että keksittiin uusi sääntö joka ei toiminut toivotulla tavalla. Eikö vain voisi palata vanhaan eikä korjata virhettä mahdollisella uudella virheellä.
Niin no, 3v3 ratkaisu tulee huomattavasti useammin kuin 4v4. Mun mielestä pelit voisi ihan hyvin päättyä tasankin, mutta se on toinen keskustelu se.
3v3-jatkoaikojen ylivoimaisesti suurin ongelma on se, että kaukalossa on niin paljon tilaa, että riskinotto ei kannata hyökätessä eikä puolustaessa. Puolustavan pelaajan ei kannata liikaa paineistaa vastustajaa koska erehtyessään vastustaja pääsee vaaralliseen 3vs2 -tilanteeseen, eikä kiekollisen pelaajan kannata riskeerata kiekonmenetystä, vaikka vaihtoehtona on palaaminen hyökkäysalueelta pois, koska kiekonhallinta on jatkoajalla helpompi pitää.
Joku perustavanlaatuinen muutos tuohon kuitenkin on saatava. 3vs3-jatkoaika oli alussa viihdyttävää kun sattui ja tapahtui. Nyt se on tylsää prosenttilätkää, kiekon kanssa kaartelua ja ratkaisua haetaan vasta, kun vastustaja tekee karmaisevan virheen.