Jos Tappara voittaa mestaruuden, niin nouseeko se menestyneimmäksi seuraksi kautta aikojen. Eikös ne ainakin nouse tasoihin Ilveksen kanssa mestaruuksissa(16)? Ja kummallas on enemmän hopeita ja pronsseja?
Siis kysytkö sä vakavissasi onko jollain joukkueella enemmän hopeamitaleita kuin Tapparalla? ;)
Kyllä, Tappara on Suomen kaikkien aikojen menestynein jääkiekkojoukkue, vaikka Ilveksen kannattajat ovatkin toista mieltä. Santtu Silvennoinen kirjoitti juuri aiheesta
kolumnin Iltalehteen, joku Wacklin-niminen kaveri on luonnollisesti suurempi auktoriteetti kuin esim. SM-liiga.
Sinällään hämää että tuo julkaistiin vasta torstaina, olisin odottanut sen olevan eetterissä jo vartti mestaruuden ratkeamisen jälkeen.
Tapparan mestaruushuumassa unohtuvat joukkueen vieläkin kovemmat saavutukset: eniten hopeaa (12) maamme jääkiekon pääsarjassa ja pisin finaalitappioputki (3) ainakin nykymuotoisen sarjan ajalta.
Näitä ei kukaan vie Tapparalta pois.
Mä olen itseasiassa tällä hetkellä erittäin tyytyväinen että näin kävi. Voit uskoa sen vitutuksen määrän joka keväänä, varsinkin kun mulla sekä faija että sisko ovat Ässäfaneja (asuin putkiremonttievakossa niiden luona kuukauden 2013 keväällä, sopivasti finaalien aikaan) ja olen opiskellut Rovaniemellä niin noita Kärppäfaneja on lähipiirissä ihan muutama. Se vitutti, varsinkin kun se juhlinta tuli niin lähelle, siitä ei vaan päässyt millään täysin eroon. Tällaiset pettymykset taustalla se mestaruus maistui aivan äärettömän hyvältä.
Että jos yrität vittuilla, niin se ei oikeasti nyt onnistunut. Uskon että aika moni tapparafani jakaa näkemykseni.
EDIT: Korjattu linkki.